سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

گوگل در حال حاضر در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۹۲ درصد سهم از بازارموتورهای جستجو را در اختیار دارد. امروزه هر کجا که نامی از سئو شنیده می‌شود ما را به یاد گوگل می‌اندازد چرا که گوگل پیشرفته‌ترین الگوریتم‌ها را برای سایت‌ها در نظر گرفته‌است. از اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی که نخستین موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب نخستین کردند. مدیران وبگاه‌ها، تولیدکنندگان محتوا و کارشناسان سئو، شروع به بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موتورهای جستجو نمودند. در نتیجه در خلاصه‌ترین تعریف «سئو» را می‌توان به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو دانست.

یادگیری سئو

سئو یکی از تنها روش های بازاریابیست که در صورت پیاده سازی صحیح، تاثیر آن در طول زمان افزایش نیز می یابد. در صورتی که شما دارای محتوایی در وب سایت باشید که مستحق کسب رتبه باشد، ترافیک کسب شده از این محتوا در طول زمان افزایش نیز پیدا خواهد کرد، در حالی که تبلیغات برای اعمال شدن نیاز به صرف هزینه و شارژ کردن حساب دارد. منظور از ردیابی رتبه، فرآیند نظارت بر عملکرد وب سایت شما در موتورهای جستجو در مهم ترین کلمات کلیدی شما است.

سوالات متداول درباره سئو

البته الان هم گوگل این موارد را چک می‌کند، اما باهوش‌تر از قبل شده است! بنابراین به جای تمرکز صرفا بر content، گوگل به context نیز اهمیت می‌دهد! در حقیقت گوگل به دنبال نمایش بهترین محتوا به کاربر است و بهترین محتوا لزوما متنی نیست که کلمه کلیدی بارها در آن تکرار شده است. سرعت سایت نکته بسیار مهمی در سئو محسوب می‌شود، خصوصا در سال 2018 به این نکته تاکید بیشتری شده است، در کل می‌توان گفت وب‌سایتی که همیشه از دید کاربر و گوگل در دسترس باشد رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. Sitemap یا نقشه سایت، همانطور که از اسمش می‌توان فهمید، نقشه‌ای از سایت شماست که به موتور‌های جستجو در پیدا‌کردن، کرال کردن و ایندکس کردن تمام محتوا‌های موجود در وبسایت شما کمک می‌کند. به بیانی دیگر، نقشه سایت یک فایل XML است که با URLهای صفحات یک سایت پر شده است و حکم آرشیوی از تمام صفحات و محتویات سایت را دارد.

راهکارهای محرمانه سئو ویدیو در گوگل

H1 برای مهم ترین و بااهمیت ترین موضوعات صفحه به کار می رود و از این رو بیشتر از آن برای عنوان صفحه استفاده می کنیم. به طور کلی H1 برای با اهمیت ترین موضوعات و تگ H6 برای کم اهمیت ترین تیترها کاربرد دارد. استراتژی محتوا پلنی است که از تولید محتوا در همه انواع ان یعنی متنی، صوتی و بصری برای رسیدن به اهداف تجاری، افزایش نرخ تبدیل و فروش استفاده می‌کند. فرقی نمی‌کند برای سفارش تولید محتوا انگلیسی اقدام می‌کنید و یا فارسی. در تولید محتوا، اصول استراتژی یکسان بوده و شما مراحل یکسانی را برای آن طی می‌کنید که در این بخش به آن اشاره شد. حتما برای شما پیش آمده است که قبل از ورود به سایت برای به دست آوردن خلاصه ای از مطالب آن، توضصیحات متا را خوانده باشید.

  • عناوین متا (Meta Titles) و توضیحات متا (Meta Descriptions) در اکثریت مواقع تعیین می‌کنند که گوگل چه چیزی را در نتایج جستجو به کاربران نشان می‌دهد.
  • این به معنی بهینه سازی سایت برای مقصود و نیت اصلی کاربران است؛ نه فقط پاسخ به یک جستجو‌ی ساده.
  • مهدی جان ما افزونه کارآمدی نمیشناسیم که برای Faq خوب عمل کنه و FAQ سایت هم به صورت اختصاصی نوشتیم.
  • زمانی که سایتی با سئوی بهینه‌تر دارید، کاربران بیشتری به سایت شما رجوع می‌کنند.
اگر حاوی کلمه کلیدی هدف باشد، اینگونه به گوگل اطلاع می دهید که صفحه ای که به آن لینک می دهید درباره چیست. این عامل، مهم ترین فاکتور سئو نیست، اما می تواند تا حدودی کمک کننده باشد. در عوض، ما آنها را در یک موضوع یعنی نحوه ایجاد یک وبلاگ گروه بندی میکنیم و سپس آن را در یک راهنمای جامع پوشش می دهیم که به طور بالقوه می تواند برای هر یک از این کلمات کلیدی رتبه کسب کند. شما می خواهید صفحه محصول قهوه ساز خانگی خود را بهینه کنید و در ادامه کلمه کلیدی “بهترین قهوه ساز خانگی” را پیدا می کنید. کلمات کلیدی Long-tail معمولا دشواری کمتر و نرخ تبدیل بالاتری دارند. علت این موضوع هم اینست که عبارت جستجو شده خاص تر است، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر در طول زمانی که از سایت استفاده می کند به مشتری تبدیل شود.

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو