بنابراین به دست آوردن جایگاه مناسب در نتایج موتور جستجو بسیار دشوار میشود. همیشه آوردن بازدید کننده به سایت شما مطرح نیست، مسئله این است که باید بازدیدکنندگان صحیح و واقعی را به سایت خود بکشانید. ناگفته نماند که برخورداری از یک سایت دوستدار سئو امکان پذیر نیست، مگر اینکه رویکرد سئو پیش از طراحی آن لحاظ شود و ساختار سایت از همان ابتدا در جهت بهینه سازی شکل بگیرد. وقتی کاربران آن دسته از کلمات کلیدی را جستجو میکنند، تبلیغات سفارشی را در بالا یا پایین نتایج جستجوی موتور جستجو مشاهده میکنند. یک استراتژی SEM پولی شامل فعالیتهایی است که در زمینه تنظیم و بهینه سازی تبلیغات و همچنین تعیین بودجهای که برای قرار دادن تبلیغات در نظر گرفته شده است قرار دارند.
سئو ارگانیک بهطور کلی بهترین تاکتیک بازاریابی برای نتایج سایت seocentro طولانیمدت است. در حالی که SEO (بهینه سازی موتور جستجو) مربوط به نتایج ارگانیک شما است. سایتتان است. تمام ربات های موتورهای جستجو به صورت خودکار قبل از ورود به هر صفحه یا هر سایتی، از وجود فایل robots.txt و محدودیت های آن اطمینان پیدا کرده و بر اساس آن محتوا و سایت را نمایش می دهند. رباها، نرمافزارهایی هستند که بنابه دلایل مختلف، به بخشهای مختلف وب سایتتان سر میزنند. برای خزیدن در سایت ها موتورهای جستجو لینک ها را دنبال می کنند تا از یک سایت به سایت دیگر برسند، آنها میلیاردها لینک و وب سایت را می خزند. هر چه قدر محتوای خوب و با کیفیت تولید کنید و یک سایت عالی از نظر سئوی داخلی داشته باشید، در برخی از کلمات به خصوص کلمات رقابتی نیاز به دریافت بک لینک برای پیشی گرفتن از رقبا می باشید. لینک های طبیعی: پیوندهایی هستند که بدون اینکه آن ها را درخواست کنید، از سوی صاحبان سایر وب سایت ها ایجاد می شوند؛ به عبارت دیگر، لینک های طبیعی نشان می دهند که صفحه شما دارای محتوای ارزشمندی است. حتما رپورتاژ های دائمی را فقط قبول کنید نه شش ماهه و یک ساله و لینک Follow باشند.
روش های بسیاری برای کسب جایگاه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو وجود دارد که هرکدام تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته اند. این کتاب به شما آموزش میدهد که علاوه بر بهینه سازی محتوا به بهینه کردن متاتگ های مهم گوگل بپردازید و آن ها را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا بتوانند محتوای شما را بهتر درک کنند. این الگوریتم تکرار بیش از حد کلمات کلیدی را به عنوان اسپم شناسایی می کنه، ابتدا سایت ها رو جریمه و سپس از فهرست نتایج جستجو گوگل حذف می کنه. این استراتژی اغلب به عنوان بازاریابی موتورهای جستجو (جستجوی پولی) یا بازاریابی پرداخت بهازای هر کلیک (PPC) گفته میشود. در تبلیغات گوگل، شما در نتایج اول گوگل قرار خواهید گرفت و بابت هر کلیک که کاربران بر روی سایت شما انجام دهند، برای شما هزینه در بر خواهد داشت. اولین قدم در سئوی سایت این است که بدانید روی چه کلماتی بهینهسازی انجام دهید. در تصویر مشخص است که متاتایتل و متادیسکریپشن چه هستند.
Google Ads (قبلاً Google Adwords) یکی از ارائه دهندگان این نوع تبلیغات است که بیشتر برای استراتژیهای مربوط به SEM استفاده میشود. برخی از آنها تبلیغات کوچک و مبتنی بر متن است. پس فهمیدیم که با SEM، برندها هزینه تبلیغات را میدهند تا بهعنوان نتایج جستجو در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر شوند. بینگ، موتور جستجوی اختصاصی مایکروسافت، از یک الگوریتم جستجو بردار منبع باز به نام Space Partition Tree And Graph برای نتایج سطح استفاده میکند. طبق آمار WordStream در گوگل روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو صورت میگیرد. هرچقدر لینکی از این ایدهآل دورتر باشد، امتیاز کمتری میگیرد و به رتبهبندی کمکی نمیکند.
PPC دقیقاً چگونه کار میکند؟ اما امروزه میشود این کار را با کمترین هزینه و وقت انجام داد و بهترین نتایج ممکن را به دست آورد. با این حال بینگ هم برای یافتن مطالب جدید یا بهروزرسانیهای محتوای موجود، عمل خزیدن در سایتها را انجام میدهد. اگر سرعت سایت شما پایین باشد باید کمی در مورد سئو آن نگران بوده یا حتی گاها بترسید! مسلما این تعریفی نیست که بخواهم به کسی درمورد سئو ارائه دهم اما چیزی است که مرا در مورد این صنعت هیجان زده میکند. سکوی آنها مطالب متفاوت از گوگل را در اولویت قرار میدهد و این تمایزها به شما کمک میکند تا دلیل آن را بفهمید. شما میتوانید دستورالعملهای کیفیت گوگل را از سایت خودشان دریافت کنید. مشاهده صفحاتی که بیشترین ورودی و کلیک را از گوگل داشته اند، نرخ خروج از سایت، تحلیل ترافیک و درصد ورودی از طریق موتور جستجو تنها بخشی از اطلاعات مفیدی است که آنالیتیکس در اختیار شما قرار می دهد. بهطور کلی، شما برای هر کلیک که از آن طریق به دست بیاید و به سایت شما برسد، پول پرداخت میکنید. بازاریابی موتورهای جستجو عملی برای بازاریابی یک تجارت با استفاده از تبلیغات پولی است که در صفحات نتایج موتور جستجو (یا SERPs) ظاهر میشود.
بر خلاف گوگل و بینگ، داک داک گو اطلاعات شخصی را در مورد کاربران خود از جمله سابقه جستجوی گذشته و آدرس IP ضبط نمیکند. با ما همراه باشید تا نحوه بهینه سازی robots.txt برای سئو را به شما نشان دهیم و بگوییم که چرا این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است. همه اینها در مورد «نتایج جستجو» است، بخش بهینهسازی آنجایی شروع میشود که ما با روشها و تکنیکهای مختلف سعی میکنیم تا رتبه بهتری در نتایج گوگل بگیریم. اگرچه الگوریتم گوگل مخفی است، اما بیش از یک دهه تجربه در سئو منجر به شکلگیری ایده نسبتا شفافی شده در مورد عوامل مهمی که در آن دخیل هستند.
موتور های جستجو برای قسمت های مختلف یعنی، متن، تصویر و… بیشترین قدرت بازاریابی موتور جستجو این است که به تبلیغ کنندگان این فرصت را میدهد تا تبلیغات خود را در مقابل مشتریان با انگیزه که در همان لحظه آماده خرید هستند نشان دهد. آنها شامل یک علامت تبلیغ (Ad) میشوند تا به کاربران اطلاع دهند که این محل تبلیغات پولی است. در حالی که برخی دیگر، مانند تبلیغات در لیست محصولات (PLAها، همچنین بهعنوان تبلیغات خرید شناخته میشوند) تبلیغات بصری و مبتنی بر محصول هستند که به مصرف کنندگان این امکان را میدهند تا در یک نگاه اطلاعات مهم مانند قیمت را مشاهده و بررسی کنند. فرمی که در آن تبلیغات در صفحات اصلی موتورهای جستجو خریداری میشوند. با ارائه تبلیغات در سایتهای شریک مانند یاهو، Bing Ads به شما کمک میکند تا با جستجوگرانی ارتباط برقرار کنید که بهطور انحصاری از گوگل برای جستجوی خودشان استفاده نمیکنند.
در واقع اگر همین حالا در زمینه کلمه کلیدی سئو سایت پروسه سئو را انجام دهید به نسبت انجام این پروژه در یک سال آینده، با راحتی بیشتری همراه می شوید در واقع اینطور مشاهده می کنید که پروسه بهینه سازی سایت هر روز سخت تر از پیش خواهد شد. تولید محتوای درست و بهبود تجربه کاربری، راههایی هستند که شما میتوانید با استفاده از آنها مخاطب را جذب خود کنید. بدون صفحات وب و محتوای وبلاگ برای بهینه سازی برای جستجو، تلاشهای SEM شما به دلیل کیفیت پایین نتیجه جالبی نخواهد داشت. نقشه های سایت به ویژه برای وب site های جدید ، سایت های بسیار بزرگ (صفحات زیادی) یا سایت هایی با بایگانی زیاد مهم هستند. این امر، همراه با جنبههای اطلاعرسانی از منابع اضافی، باعث میشود بستر شخصیسازیشدهتری از بینگ یا گوگل ایجاد شود اما هنوز هم میتواند محتوای باکیفیت و مرتبط را برای کاربران خود ارائه دهد. از آنجا به عوامل رتبهبندی خاص نگاه میکنند. DuckDuckGo اطلاعات خاصی در مورد انواع مختلفی از عوامل رتبهبندی که در صفحات نتایج به دست میآیند ارائه نمیدهد، اما به این واقعیت اشاره دارد که پیوند دادن به سایتهایی با اقتدار مطلوب امری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
اگر به فکر تولید در محتوا برای بینگ هستید، باید با جستجوی تفاوت بین سایتهای رتبهبندی برتر و کلمات برجسته شروع کنید. بهعنوان یک بستر آگاهی از امنیت، میتوانیم فرض کنیم DuckDuckGo شامل جستجوهای گذشته به شکل بخشی از الگوریتم رتبهبندی آنها نمیشود. حجم هر گیف بنر نباید بیشتر از ۱۵۰ کیلوبایت و در مجموع حجم کل نباید از ۲ مگابایت بیشتر بشه و حتما این موضوع رو در نظر بگیرین. طرفداران هر دو طرف میتوانند استدلال کنند که یکی از طرف دیگری مؤثرتر است. از آنجایی که بیشتر جستجوها از طریق موتورهای جستجوگر گوگل صورت میگیرد، اگر بخواهیم خیلی راحت را تعریف کنیم، باید بگوییم که سئو یعنی اینکه رتبه و سایت شما از نظر گوگل خوب باشد. داک داک گو کمی در بازار موتورهای جستجوگر گمنام است اما بهعنوان موتور جستجوی هرکسی که در مورد حریم شخصی دادههای خودش نگران است، پیشگام است. بینگ ادعا می کند با ۳ میلیون جستجوگر ارتباط برقرار میکند که گوگل نمیتواند به آنها برسد.
وجه تمایز اصلی این است که SEM یک استراتژی گستردهتر است کهترکیبی از جستجوی پرداخت شده و تاکتیکهای سئو را به همراه دارد. بنابراین اینکه کدامشان واقعاً بهتر است به اهداف کلی بازاریابی دیجیتال شما بستگی دارد. و چگونه از ایندکس کردن صفحات جلوگیری کنیم و در نهایت به شما بگوییم که چگونه میتوان اقدام به ساخت فایل کنیم؟ با تمرکز بیشتر بر عبارات کلیدی دنباله بلند و مرتبط با محتوای سایت که احتمال جستجوی بیشتری از سوی کاربران دارند، از کلمات کلیدی رقابتی کمتر استفاده کنید، اما در برنامه ریزی بلندمدت برای کسب و کار خود، به دنبال کسب رتبه بندی برتر در کلمات کلیدی رقابتی سئو و به دست آوردن جایگاه اول در نتایج جستجو باشید.
این عوامل منجر به صفحه توصیههایی میشود که متناسب با هر حساب کاربری اختصاصی است. مخفف کلمه Pay Per Click هستش، یعنی پرداخت به ازای هر کلیک. سپس روی دکمه Continue کلیک کنید. چه وقتی روی SEO تمرکز کنیم؟ آن را برای چه کسانی تولید می کنید. اثری که تولید محتوای سئو شده در سایت میگذارد، ماندگار و پایدار است. اینترنت مدام در حال رشد است هر روز افراد بیشتری به سمت آن میآیند و شرکتها وبسایتهای تازهای ایجاد میکنند. آنها سپس بردارهایی ایجاد میکنند تا آن اطلاعات را در فهرست خود ذخیره کنند. دومین تفاوت بزرگ بین بینگ و گوگل در نحوه ذخیره و نمایه سازی اطلاعات است. روشی که بینگ بین پرسوجوهای هر جستجو و بردارها در فهرستش به دنبال یافتن پیوند است و ایجاد ارتباط میکند. هنگامیکه آنها تبلیغات پولی را متوقف میکنند، ترافیک دریافتی هم از بین میرود. بنابراین میشود به مرور SEM را کاهش دهید و روی دیگر تبلیغات متمرکز شوید. هر بار کلیک کاربر بر روی این تبلیغ، در واقع حمایت از این برند است. این تبلیغ به شکلهای مختلفی است و در صورت کلیک کاربر بر روی لینک، وارد سایت منبع میشود. گوگل آنالیتیکس محبوب ترین ابزار برای کسب آمارهای ابتدایی و نظارت بر روی ترافیک وب سایت است.
بزرگترین تفاوت در مقایسه با گوگل این است که بینگ صفحات بدون مجوز رتبهبندی را شامل نمیشود، به این معنی که اگر صفحاتی دارای مجوزهای لازم برای رتبهبندی نباشند، به نوعی دچار هرج و مرج میشوند. منابع دیگر به صورت پاسخهای فوری ارائه میشوند که محتوا را بهخاطر تلاش برای یافتن پاسخهای درون صفحهای، شبیه قطعههای ویژگی مشترکی از گوگل و بینگ، از وبسایتهای مربوطه بیرون میکشند. در حالی که نتایج در ساختارشان به نظر مشابه میرسند، بینگ هم برای خرید و هم برای انتخاب قطعه ویژگیهای آنها از وبسایتهای مختلف بیرون میرود. آنها کلمات کلیدی را انتخاب میکنند بهطوری که وقتی کاربر آن مورد را جستجو میکند، تبلیغی را از برند شما مشاهده کند. برای ایندکس نشدن برخی صفحات مانند صفحات حاوی اطلاعات شخصی از فایل robots.txt استفاده نکنید بلکه از تگ noindex استفاده کنید. این احترام به حریم خصوصی از بعضی جهات باعث میشود که الگوریتم آنها برای ارائه نتایج شخصی شده سختتر کار کند.