آموزش سئو : آشنایی با پیش نیازهای یادگیری SEO در سال 2022

در مرحله ی اول به هیچ عنوان نباید نشون بدین که یه شخص ثابت همش یه کلمه کلیدی ثابت رو سرچ میزنه. در گوگل سرچ کنسول به بخش سایت مپ بروید. در این قسمت به بخش عمومی و سپس سربرگ امکانات بروید. افزودن بروید. در کادر جستجو عبارت Yoast Seo را تایپ کنید. برای دسترسی به این صفحه در پیشخوان وردپرس به مسیر تنظیمات » XML-Sitemap بروید. سایت مپ خودکار سایت وردپرسی در مسیر /wp-sitemap.xml قرار دارد. سایت SEO By The Sea یک وبلاگ تخصصی است که درباره سایتهای بزرگی مانند گوگل تمرکز دارد. این افزونه با بیش از 2 میلیون نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 از 5 یکی از محبوب ترین افزونه های نقشه سایت وردپرس است. در نتیجه تمامی این کارها می توان به کسب اعتماد گوگل و ترفیع سایت دست یافت. اما اگر صفحهای وجود داشته باشد که لینک داخلی به آن داده نشده باشد، گوگل نمیتواند آن را پیدا کند؛ بنابراین استفاده از نقشه سایت میتواند مفید باشد. برای اینکه بتوانید رقبا و سایت خود را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که برخی از آنها رایگان و برخی دیگر به صورت پولی هستند استفاده کنید، این ابزارها میتوانند سایت شما و کسب و کار رقیبان شما را از لحاظ ساختارهای سئو داخلی (سئو تکنیکال) و سئو خارجی مورد بررسی قرار دهد و برخی هم اطلاعات آماری از کاربران شما میدهند که میتواند در تهیه و تولید محتوای ارزشمند شما را کمک کند این ابزارها با توجه به آمار هایی که به شما میدهند میتوانند نقش مهمی در رشد کسب و کار شما داشته باشد .

در صورتی که مطالب بیشتری در زمینه آموزش سئو محتوا نیاز داشته و خواستار یادگیری عمیق تر در این زمینه می باشید، می توانید از خدمات و دوره های آموزشگاه دارکوب کمک بگیرید. همان طور که می دانید سئو یکی از روش های افزایش فروش و افزایش بازدید سایت می باشد اما این کار عملا شیوه ای بسیار سخت و سنگین می باشد که نیاز به دانش تخصصی در این زمینه دارد. زمانی که گوگل بات به یک وبسایت میرسد، ابتدا به سراغ فایل robots.txt میرود و با خواندن آن متوجه میشود که اجازهی دسترسی به چه صفحاتی را دارد. 3) از چه طریقی میتوان نقشه سایت ایجاد کرد؟

حال باید کد زیر را در فایل htaccess. توجه داشته باشید که در قطعه کد بالا ، حتما ‘your-blogdir‘ را با نام زیر دایرکتوری خود جایگزین کنید. خوشبختانه، نیازی نیست امیدوار باشید که کد شما درست تنظیم شده باشد. این هدف است، درست است؟ شما ممکن است یک کسب و کار کاملاً نوپا باشید که می خواهید برای اولین بار در گوگل دیده شوید. شما با ایجاد مزیت رقابتی، ایمیل مارکتینگ و دادن عضویت در خبرنامه قادر هستید که کسب و کار خود را در این زمینه بهبود ببخشید. در صورتی که دارای چنین شرایطی هستید، نقشه سایتی از محتوای منتشر شد در دو روز اخیر را با حداکثر 1000 یو آر ال ایجاد نموده و آن را به گوگل معرفی نمایید.

در ضمن تمامی این موارد در آموزش طراحی وب حرفه ای به صورت کامل آموزش داده شده است . بهترین کار این است که درست بعد از ساخت وبسایت، یک فایل کامل و نهایی از robots.txt تهیه کنید. باید از آدرس کامل صفحات با پروتکل استفاده کنید. میتواند اهمیت و جایگاه یک صفحه را نسبت به بقیه صفحات سایت نشان دهد. همانطور که گفته شد سایت مپ میتواند سرعت ایندکس گذاری صفحات سایت را بالا ببرد. هنگامی صفحه یا صفحات را در Robots.txt می بندیم تا ربات های گوگل به آن دسترسی نداشته باشند به معنای noindex بودن نیست و در این زمینه، گوگل باور دارد که شما دسترسی ربات های خودش را مسدود کرده اید اما هنوز صفحات ایندکس هستند لذا نمیخواهید گوگل متوجه شما شود. پیاده سازی سئو در یک سایت نیاز به دانش فنی در حوزه سئو و حتی برنامه نویسی دارد. بعد از نصب این برنامه در قسمت پیشخوان وردپرس شما، گزینه SEO اضافه میشود. نقشه سایت همه URL های شما، سطح اولویت و فرکانس تغییر آنها را لیست می کند. این وظیفه ماست که در میان روندهای در حال تغییر و تحول، چابکی خود را حفظ کنیم و به یاد داشته باشیم که در نهایت، هدف موتورهای جستجو ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربر نهایی است.

در قسمت های Notify Google about updates of your site وNotify Bing (formerly MSNLive Search) about updates of your site می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید به کدام یک از موتورهای جستجو در مورد به روزرسانی های سایت خود اطلاع دهید. نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت و ارتباط بین آنها را بهتر درک کند و این امر تاثیر مستقیم روی سئو سایت شما خواهد داشت. خوشبختانه انجام این کار برای کاربران وردپرس به کمک افزونه Google XML Sitemaps که از بهترین افزونه های نقشه سایت وردپرس است، به راحتی امکان پذیر می باشد.

فایل robots.txt (روبوت) یکی از اصلی ترین فایل هایی است که به موتور های جستجو ماننند گوگل می گوید که چه جا هایی از سایت را اجازه دارد ببیند و چه جا هایی را اجازه ندارد. سئو خارجی درواقع به منزله کاتالیزوری است که میتواند سرعت واکنش تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل را تا حد زیادی افزایش دهد. برای بررسی وضعیت سرعت سایت، می توانید از ابزار گوگل به نام Google’s Page Speed Insights Tool یا GtMetrix استفاده کنید. پس اگر سایت شما نقشه سایت ندارد انتظار رتبه خوب در سیستم رتبه بندی گوگل نداشته باشید و سایت شما رنک خوبی نخواهد داشت. و باید یک سایت خوب را مناسب با کار خودتون برای اینکار پیدا کنید . مدیر سایت بک لینکو می گوید: من با انتشار منظم مقالات با کیفیت بالا در یک بازه مشخص توانستم 175,868 بازدید کننده از طرف موتور های جستجو داشته باشم! به لینک هایی که از سایت های دیگه به سایت ما داده میشه بک لینک گفته میشه. کارهایی چون دریافت بک لینک یا فعالیت در شبکههای اجتماعی که بیرون از سایت خود انجام میدهید تا مخاطبان به سمت سایت شما بیایند، شامل این بخش میشود.

Inspyder: با دانلود و نصب این برنامه به راحتی میتوانید آدرس سایت خود را وارد کرده و نقشه سایت را دریافت کنید. با استفاده از افزونه Google XML Sitemaps ساخت نقش سایت در وردپرس به راحتی امکان پذیر است.از سری مقاله های آموزش رایگان طراحی سایت امروز به آموزش افزونه Google XML Sitemaps می پردازیم. اگر از سیستم محدیریت محتوا مانند ورد پرس استفاده می کنید با نصب افزونه هایی مثل Google XML Sitemaps براحتی می توانید برای سایت خود، نقشه سایت ایجاد کنید. مثل xml-sitemap . این ابزارها معمولا محدودیت 500 لینک دارند و اگر سایت شما بیشتر از 500 صفحه دارد باید از نسخه پولی آنها استفاده نمایید.

شما باید مقالاتی بنویسید که برای خواندن جذاب باشند و این باعث میشود مخاطبان شما در وب سایت شما بمانند. ابتدا برای مخاطبان خود بنویسید. وجود نقشه برای سایت شما آنقدر اهمیت دارد که به شما پیشنهاد می کنم همین الان به فکر ساخت یک نقشه سایت باشید. اگر عمیقتر به قضیه نگاه کنید متوجه خواهید شد که صدها روش برای بهبود سئوی سایت شما وجود دارد. به تصویر زیر نگاه کنید. در پایان از شما میخواهیم اگر سوال یا ابهامی در خصوص فایل Robots.txt دارید، در زیر همین صفحه پرسش خود را مطرح کنید. گزینه Add sitemap URL to the virtual robots.txt file نقشه سایت شما را به فایل robot.txt اضافه می کند.

گزینه Override the base URL of the sitemap شاید مهمترین مورد در این بخش باشد. اگر می خواهید سایت شما در کوتاه ترین زمان ممکن ایندکس شود، می توانید از طریق این صفحه به موتورهای جستجو در مورد لینک نقشه سایت خود اطلاع دهید. بهتر است باکس robot.txt را علامت بزنید زیرا باعث می شود توسط موتورهای جستجوی دیگر نیز ایندکس شوید. مهاجرت شما ممکن است تاثيرات منفي زيادي بر سئو سايت بگذارد و بسته به انتخاب هاست جديد نيز ممکن است تاثير بهتري داشته باشد. برای شروع فرایند سئو سایت و بهینه سازی، بررسی و رفع موارد سئو داخلی از اهم فعالیت هاست. مشکل اینجاست که معمولا پروژه های بهینه سازی سایت بصورت ساعتی کندتر به سرانجام می رسد و برخی موارد براساس میزان تخصص شخصی که کار بهینه سازی را انجام می دهد ممکن است قیمت تمام شده بسیار بالا برود. یکی دیگر از مزیت های استخدام کارشناس تولید محتوا، این است که معمولا این افراد محتوای با کیفیت تری را در راستای برنامه ریزی اهداف سازمانی تولید می کنند.

همانطور که میدانید گوگل با استفاده از الگوریتمهای خاصی میتواند محتوای جدید وبسایتها را بررسی کند. سایت شما پس از ایندکس شدن در SERP یا نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود. اگر ترافیک ارگانیک موتورهای جستجو بخش مهمی از استراتژی بلند مدت سئو شما است، ایندکس شدن مرتب سایت شما توسط گوگل امری ضروری است. برخی از صفحاتی که باید توسط robots.txt از ایندکس شدن جلوگیری شوند، موارد زیر است. هدف نهایی هر استراتژی سئو قرار گرفتن در نتایج اول جستجو های گوگل است اما قبل از شروع هر کاری، باید وب سایت شما ایندکس شود.ایندکس شدن به این معنی است که محتوای شما توسط موتورهای جستجو شناسایی شده و بتواند از طریق کوئری های مربوطه جستجو شود. انواع آن بر اساس سئوی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری مشهور است. نکته مهم: استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در متن، جزء تکنیکهای سئو کلاه سیاه هستش و به اون “Keyword Stuffing” میگن و باعث پنالتی شدن وب سایت میشه. روش هایی مانند استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (کیورد استافینگ)، مخفی کردن محتوا از کاربر، تولید محتوای بی کیفیت و کپی، خرید بک لینک، ریدایرکت های غیرمجاز و مزرعه لینک جزء تکنیک های سئو کلاه سیاه به شمار می رود.

سئو بلک هت یا کلاه سیاه، به مجموعه ای از تاکتیکهایی گفته میشود که به نوعی از نظر گوگل غیر سایت seocentro قانونی محسوب میشود. عیب: صفحه ای را از گوگل حذف نمی کند! انواع محتوا شما میتوانید بعضی قسمتها را حذف کنید. اما خبر خوب این است که شما در وردپرس با استفاده از افزونهها میتوانید نقشه سایت ایجاد کنید. تصویر زیر نمونهای از عملکرد الگوریتم Paraphrasing است. همچنین ، تلاش می کنیم که با جذابیت ، کیفیت و ارائه ارزش به کاربران ، رضایت آنان را از عملکرد و وضعیت سایت خود بیشتر کنیم. از هم استنادی بیشتر در مقالات علمی دیده ایم که برای کسب اعتبار یک مقاله، می بایست در نقاط مختلف به منابع اصلی لینک و ارجاع داده شود. ما در مقاله ” انواع سئو و بهینه سازی سایت ” به طور مفصل درباره هریک توضیحات ویژه ای را بیان کرده ایم. این فایل به ویژه برای موتورهای جستجویی که از اعلان های پینگ پشتیبانی نمی کنند، مناسب است.

یک وبلاگ راه اندازی شده و محتوای مربوط به محصولات موجود و اینکه چگونه می توانند به مردم در حل یک مشکل کمک کنند، منتشر می شود. نقشه سایت یک دید کلی از ساختار وب سایت شما ایجاد می کند و به این منظور ساخته می شود که به موتورهای جستجو کمک کند همه محتواهای موجود در وب سایت شما شامل URL های جدید و قدیمی را کشف کنند. اگرچه نقشه سایتی که به صورت پیش فرض توسط افزونه ساخته می شود، توسط انسان قابل خواندن است اما اگر می خواهید نقشه سایت زیباتر به نظر برسد یا اگر می خواهید کمتر قابل خواندن باشد، می توانید یک استایل شیت جدید XSLT را بارگذاری کنید.