آموزش سئو سازی سایت وردپرس + ترفندهای جدید سئو

بارگذاری تصاویر بزرگ بیشتر طول میکشد و این میتواند تأثیر منفی بر تجربه کاربری به خصوص برای کاربران تلفن همراه داشته باشد. تحقیقات نشان میدهد که 75 درصد کاربران بیش از 4 ثانیه منتظر بارگذاری صفحه نمی مانند. هدف چنین رباتی این است که بیاموزد هر صفحه وب درباره چه چیزی است. هم استنادی در وب هم همینطور است. به طور کلی، هنگامی اقدام به ساخت سایت مپ میکنیم یا وقتی قرار است در آن ویرایشی ایجاد شود، صفحاتی از سایت که از قبل نوایندکس شدهاند را در آن قرار نمیدهیم. همانطور که گفتیم سایت مپ یا نقشه سایت یک پروتکل بین المللی است که توسط موتورهای جستجو پذیرفته شده و در حال استفاده است. بنابراین میتوان گفت که داشتن یک نقشه سایت یا سایت مپ Sitemap.xml الزامی بوده و در سئوی سایت نیز تاثیر مستقیم دارد. اما اینکه چه صفحاتی رو تو سایت مپ بزاریم، خیلی ساده هر صفحه ای که میخواید تو گوگل دیده بشه! هنگام کار با سایت مپ XML میتوانیم کلیه صفحات، پستها و حتی عکسهای سایت را در فایل XML آدرس دهی کنیم تا موتورهای جستجو براحتی بتوانند صفحه ایجاد شده را بیابند.

با این کار در واقع راه را برای ایندکس موتورهای جستجو هموارتر کردید و آنها را از تغییرات یا بهروزرسانیها مطلع ساختید. نقشه سایت HTML یا زبان نشانه گذاری ابرمتنی (Hyper text Markup Language) به صورت کدنویسی بر روی سایت پیادهسازی میشود. نقشه سایت XML که مخفف Extensible Markup Language است، برای نشان دادن محتویات و صفحات سایت به خزندگان موتورهای جستجو بهکار میرود؛ پس در نتیجه کاربران این فایل را نمیبینند. با طرز استفاده درست از فایل robots.txt شما میتوانید به هدف خود نزدیک تر بشوید. این عناوین را می توان با برچسبهای H2, H3 مشخص تر کرد. از طرفی تصاویر و فیلم ها بسیار جذاب تر از متن ساده هستند. ایجاد نقشه سایت و ارسال آن برای موتورهای جستجو، به آن ها در خزیدن و جستجو در سایت شما کمک می کند.

همانطور که فهمیدیم وجود نقشه سایت، کمک زیادی به سایتهای کوچک نمیکند، اما خزندههای گوگل، یک سایت بزرگ با بیش از یک میلیون صفحه را هم از طریق لینک بین صفحات میتوانند به راحتی و سرعت زیاد پیمایش و ایندکس کنند؟ این همچنین می تواند برای کاهش اندازه صفحه سایت هایی که از Gzip استفاده می کنند استفاده شود. وجود نقشه سایت برای چه سایتهایی ضروری است؟ همانطوری که برای پیدا کردن آدرسهای مختلف در سطح شهر نیاز به یک نقشه داریم، در داخل اینترنت هم خزندههای موتورهای جستجو که وظیفه پیدا کردن صفحات اینترنتی جدید و یا اطلاع از تغییراتی که در صفحات قدیمی به وجود آمده را دارند، از یک فایل به نام سایت مپ یا نقشه سایت کمک میگیرند.

حداقل نام یک فایل از تصاویر صفحه را با کلمه کلیدی پر کنید و کلمات کلیدی را در متن جایگزین صفحه نیز به کار ببرید. کار این ربات ها بررسی کردن تمام صفحات وب سایت شماست، ربات وارد یکی از صفحات شما میشه اون رو بررسی میکنه و از طریق لینک هایی که داخل اون صفحه هست به صفحات دیگه سایت شما میره و اینطوری تو تمام صفحات سایت شما (از طریق لینک های شما) میچرخه و اطلاعات رو یادداشت میکنه. صفحه ای که هنوز ربات نرسیده بهش و مشغول صفحات قبلی هست چی میشن؟ زمانیکه از ارتقا رتبه در نتایج جستجوی ارگانیم صحبت میکنیم، منظور چیزی متفاوت از تبلیغات پولی و کلیکی گوگل است، پس برای اینکه بتوانید سایت را به جایگاه خوبی در صفحه اول برسانید، باید فاکتورهای رتبه بندی را بدانید. ذکر این نکته در این قسمت بسیار حائز اهمیت می باشد در صورتیکه سئو سایت شما از روش Black SEO ،سئو سیاه بهینه شده باشد موتورهای جستجو، وب سایت بهینه شده با روش Black SEO را در داخل لیست سیاه قرار داده و پس از آن به سرعت رتبه وب سایت در موتورهای جستجو کاهش یافته و کاهش رتبه در موتورهای جستجو سبب می گردد تا وب سایت در موتورهای جستجو دیده نشود.

من از سایت هایی که صفحات کم محتوای بی ارزش و اضافی به من میدن خوشم نمیاد! در دنیای سئو، سوالات بی شماری وجود دارد که ممکن است از ذهن شما خطور کند و مشکلات فراوانی است که احتمال دارد حین کار با آن مواجه شوید. سئو با کار بر روی افزایش کیفیت ترافیک ارگانیک، سبب میشود گوگل سایت شما را به مخاطبین هدف نشان دهد و این ترافیک به مرور بهتر و بیشتر شود. و مثالهایی از این قبیل و بطور کلی تعداد زیادی کلمات کلیدی مختلف که همه آنها کلمه کلیدی اصلی (در مثال ما ژاکت) را داشتند در محتوای خود استفاده کنید.

دوره آموزش صفر تا صد سئو مخصوص کاربران و مدیران سایت ها و شرکت ها در سطوح مختلفی از مقدماتی تا حرفه ای در سایت آموزشی مجتمع فنی آریا تهران قرار داشته که حتی برای استفاده و آشنایی بهتر کاربر با نوع آموزش قسمتی از جلسات و سر فصل های آموزشی به صورت رایگان در اختیار فرد قرار گرفته تا تصمیم گیری درباره نوع دوره و سطح آن آسان باشد. به عنوان مثال شما فولدر wp-admin را با استفاده از دستور Disallow محدود کرده اید اما بنا به دلایلی تصمیم گرفته اید یک فایل از این فولدر را اجازه دسترسی بدهید.

در اینجا، منظور از ارزشگذاری این است که هر کدام از محتواهای سایت، با همان ارزشی که در بین دیگر محتواها دارند، رتبه خاصی به آنها داده میشود که به استفاده از موتورهای جستجو، قابل مشاهده هستند. سایت مپ یک پروتکل بین المللی است که توسط موتورهای جستجو و وبمستران پذیرفته شده و مورد استفاده است. پلاگین رنک مث هم که طی سالهای اخیر به یکی از اصلیترین رقبای یواست سئو تبدیل شده، در هر دو نسخه رایگان و پولی، مشابه رقیب خود، یک سایت مپ جامع و کامل به صورت خودکار و دینامیک برای سایت شما ایجاد میکند. برای حل یه مورد خاص نیاز به اضافه کردن کد به فانکشن قالب دارید؟ هرچند این ابزارها مانند پلاگینهای وردپرسی خودکار و دینامیک نیستند، اما میتوانند به شما در ساخت سایت مپ بدون کد نویسی کمک زیادی کنند. اما اگر سایت شما به صورت اختصاصی کد نویسی شده است، شما دو گزینه استفاده از ابزارهای ساخت نقشه سایت و ساخت سایت مپ به کمک کدنویسی را برای انتخاب در اختیار دارید، در ادامه به هر سه روش ساخت نقشه سایت یا سایت مپ اشاره شده است. همانطور که در بخش قبل متوجه شدید، دو نوع سایت مپ وجود دارد که هر کدام از آنها به یک روش خاص پیادهسازی شده و به نوع متفاوتی کار میکنند.

یک نوع سایت مپ دیگر وجود دارد که مبتنی بر HTML بوده و در این نقشه سایت نیز تعدادی فایل وجود دارد. در مورد ساختن میتونید مقاله آموزش ساخت سایت مپ یا نقشه سایت رو مطالعه کنید. اما در مورد گواهی نامه ها محتوای شما صرفا عکس یک گواهینامه با اسم اون هست که از یک وزارت خونه یا … بلکه تنها ابزاری هست که به موتور جستجوگر در کشف و خزیدن در لینک های وبسایت شما کمک خواهد کرد آن هم در زمانی که شیوه کد نویسی وبسایت شما در هم و برهم باشد! ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. من کلمه “خرید آیفون X” را جستجو کردم و گوگل در جواب به من تقریباً 12.200.000 نتیجه برای من لیست کرد که البته سه نتیجه اول برای من اهمیت بالای داره چون 90% کاربران فقط صفحه اول گوگل را چک میکنند و از این مقدار 60% روی سه لینک اول کلیک میکنند! چه رابطهای بین سئو و محتوای من وجود دارد؟ همانطور که میدانید از طریق لینکها میتوان بین صفحات مختلف در اینترنت جابهجا شد، طبق گفته گوگل اگر صفحات سایت شما به خوبی در داخل اینترنت لینک شده باشند، به کمک لینک بین صفحات، خزندههای گوگل هم به راحتی میتوانند تمام صفحات سایت شما را بررسی کنند.

بدترین نکته که نباید در لینک سازی داخلی وجود داشته باشد لینک شکسته است. نقشه سایت یا سایت مپ(sitemap) چیزی نیست به جز یک فایل متنی پر از لینک با فرمت XML (یا eXtensible Markup Language) که حاوی تمام آدرسهای سایت شماست، همچنین به کمک نقشه سایت شما میتوانید به گوگل بفهمانید که کدامیک از صفحات سایت شما بیشترین اهمیت را دارند و باید به آنها توجه ویژهای کند و به این ترتیب، گوگل راحتتر میتواند ساختار داخلی سایت شما را درک کند. البته ناگفته نماند که لینک بین صفحات موجود در اینترنت یا لینکهای خارجی هستند که از یک صفحه یک سایت به صفحه یک سایت دیگر اشاره میکنند یا یک لینک داخلی، که از داخل صفحات یک سایت به صفحات دیگر همان سایت اشاره میکنند، اگر علاقه دارید که اطلاعات دقیق و کاملی راجع به انواع لینکها و تفاوت لینکهای داخلی و خارجی بدست بیارید، حتما بهتون توصیه میکنیم که مقاله لینکهای داخلی و خارجی را با دقت مطالعه کنید. در سرفصل های بالاتر در خصوص اهمیت محتوا در سئو مطالبی را آموخته و آن را به اجناس یک فروشگاه تشبیه کردیم که می توانستند با وجود شرایط ایده آل فروش ، حتی در صورت بی کیفیت بودنشان نیز مخاطبین زیادی داشته باشند و یا بالعکس ؛ با وجود داشتن درون مایه ای پر مغز یا جنسی مرغوب ، به دلیل فراهم نبودن پیشنیازهای عرضه و جذب مخاطب به دانستنی هایی بلامصرف و یا کالاهایی منقضی و دِمده تبدیل شوند .

و اگر هرکدوم کوچیکترین تغییری کرد گوگل متوجه ش بشه و دوباره طبق مسیری که توسط نقشه سایت ارائه شده اون صفحه رو بررسی کنه. همچنین صفحه ای که محتوای آنچنانی نداشته باشه به درد گوگل نمیخوره و اصلا نشونش نمیده. در نهایت محتوای ارزشمند رو از طریق نقشه سایت به گوگل ارائه بدیم. پس ما باید با توجه به وب سایتمون مثل مثال بالا تصمیم بگیریم که کدوم صفحات ما محتوای ارزشمند دارند که گوگل اونها رو بخونه و نمایش بده و کدوم بدون محتوا هستند و صرفا برای مشتریان ارائه شدن. به این معنی که یا باید تصمیم بگیرید تمام آدرسهای موجود در سایت مپ را با www وارد کنید و یا بدون آن و استفاده از ترکیبی از حالتهای مختلف آدرس دهی مناسب نیست. با دیدن چنین تصویری که نشان میدهد تنها 262 صفحه از صفحات ثبت شده در گوگل ایندکس شده اند، شاید تصمیم به اخراج سئو کار خود بگیرید! در واقع عنوان، موضوع کلی صفحه را نشان میدهد و با خواندن آن کاربر میفهمد که موضوع این صفحه چیست. این موضوع بیان می کند که سئو نه تنها درباره بهینه سازی سایت و کاربرد استراتژیک کلمات کلیدی است، بلکه به تجربه کاربری نیز مربوط می شود.

به همین خاطر توصیه میشود که نقشه سایت خود را در مسیر روت سایت خود قرار دهید تا این فایل به تمام دایرکتوریهای سایت شما دسترسی داشته باشد. لینک های موجود در صفحاتی که دسترسی ربات ها به آن صفحات محدود شده است توسط ربات ها دنبال و ایندکس نمی شوند و ارزش صفحات از طریق لینک ها منتقل نمی شوند. برای درک افکار، خواسته ها و نیازهای کاربر، دیدگاه همه چیز خواهد بود. ابزار تست سایت برای موبایل وضعیت سایت شما را در این مورد نشان میهد. پیشنهاد میکنیم برای اینکه بدانید سایت شما چه مشکلاتی دارد و چطور آنها را حل کنید، در دورهی جامع و کامل سرچ کنسول دیام ویز شرکت کنید. ما میتونیم یک نقشه کامل از سایت مون رو برای گوگل درست بکنیم که تمامی صفحات سایت بلااستثناء داخل اون هستند. در آن فایل کارشناس میتواند مشخص کند ورود نوع خاصی از کراولرها به سایت ممنوع است. مثلاً حتماً در قسمت تنظیمات، از تیک خوردن بخشهایی که مربوط به موتورهای جستجوی گوگل و بینگ میباشند و همچنین بخشی که مربوط به قرار گرفتن نقشه سایت در فایل robot.txt اطمینان حاصل کنید. در مورد یک سایت تازه تاسیس که هنوز لینکی بین صفحات آن ساخته نشده و خیلی از صفحات آن هنوز از چشم گوگل مخفی هستند چطور؟

از آنجایی که سئو فرآیندی زمان بر است و خداقل 6 ماه زمان لازم است تا نتیجه آن را بتوانید مشاهده کنید، بهتر است از همان ابتدای طراحی سایت، اصول آن را سایت seocentro پیاده سازی کنید. سایتی که مدت زیادی از زمان فعالیتش میگذرد و اعتبار بیشتری از سایتهای جوان دارد. همانطور که متوجه شدید برای اینکه سایتتان به آسانی توسط موتورهای جستجو شناسایی شود و گوگل، سایت شما را به عنوان سایتی سالم و ساختارمند بشناسد، باید آدرس سایت مپ خود را در اختیارش قرار دهید تا با درج محتوای جدید و یا بروزرسانی یک محتوای قدیمی، گوگل زمان کمتری را برای شناسایی و ارزشگذاری محتوا و صفحات شما، اختصاص داده و همین امر باعث بهبود سایت شما خواهد شد. را اضافه کنید، چرا که سایت مپ ایجاد شده توسط یواست به صورت پیشفرض در این آدرس قرار دارد. این رخداد بدین معنی است که افراد روزانه وقت زیادی از خود را در اینترنت و فضاهای مجازی به سر می برند.