آنچه باید در مورد خانه دوبلکس بدانیم!

این پشتی های زیبا و پر نقش و نگار با الگو های سنتی قرمز، کاملا محکم هستند.در دکوراسیون خانه های ایرانی که حس صمیمیت در آن ها بیشتر بود، تنها همین پشتی و تشک ها به جای مبلمان مدرن امروزی وجود داشت. به عنوان مثال قالیچه های آنتیک و قدیمی ترکمن و نیز گلیم و جاجیم ها، قالیچه های شاهسون، فرش های دستبافت قدیمی بختیاری و عشایر و دیگر بخش ها و قومیت های ایرانی که از مواد، الیاف و رنگ های کاملا طبیعی با طرح ها و نقوش برگرفته از طبیعت بافته می شوند، زیبایی خاص و منحصر به فردی را در هر خانه ای از جمله در خانه هایی با سبک سنتی ایرانی بوجود می آورند که تلفیقی از ذوق و سلیقه، روح و طبیعت ایرانی را به ساکنین آن فضا یادآوری می کنند. چیدمان سنتی قاجار که زمان نزدیکتری به ما دارد، اغلب از روکش قرمز تیره «لاکی» استفاده میکند.

این آپارتمان به خوبی نشان می دهد که دکوراسیون داخلی منزل با چوب فقط بروی زیبایی ظاهری تمرکز ندارد، بکله راحتی و ایجاد حسی آرامش بخش درون انسان نیز الویت بسیار بالایی دارد. توجه به این نکته بسیار مهم است، یک خانه تمام چوبی هر چقدرم که لوکس دیده شود، بدون القای حس راحتی و آرامش در همان نگاه اول، فایده ای نخواهد داشت. باید توجه داشت که معماران باید علاوه بر جنبه های کمی در امر مسکن به ویژگیها و نیازهای کیفی استفاده کنندگان نیز بیندیشند.

طراحی داخلی منزل

در آپارتمانهای شمالی پذیرایی، نشیمن خصوصی و حتی آشپزخانه به سمت حیاط طراحی میشود. حتی با پارتیشن بندی و طبقه گذاری می توان آن را تبدیل به فضایی کاربردی و پراستفاده مطابق با نیاز خودمان تبدیل کنیم. اگر قصد طراحی چنین فضای را دارید، پیشنهاد می کنیم ایده های ارائه شده در این بخش را نیز بررسی نمایید. نکته حائز اهمیت درخصوص این عنصر حیاتی این است که باید نور را هدایت کنیم و از نور محض در معماری و طراحی داخلی استفاده نکنیم، به این معنا که باید یک هماهنگی هوشمندانه میان تلفیق نور و تاریکی وجود داشته باشد. همانطور که گفته شد منزل دوبلکس متشکل از دو طبقه است که توسط راه پله به یکدیگر متصل می شود. وقتی از چوب به همان حالت طبیعی اش استفاده شود، تمام بافت ها و گره های طبیعی خود را به زیبایی نشان می دهند طوری که دیگر نیازی به وسایل دکوری و تزیینی ندارید.

قلمدان ها،جعبه ها آرایش و جلد هایی با نقش گل های سرخ را با کاغذ روغنی می ساختند.و امروزه بسیار کاربردی و تخصصی است. بنابراین هر جا که سخن از ساخت ساختمان هایی با کاربری های مختلف به میان می آید، می توان به هدف های اقتصادی پروژه و جذب مشتریانی برای فروش این واحد های ساختمانی اشاره کرد. تقارن و نظم از مهم ترین ویژگی های طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک می باشد. یکی از المان های مهم معماری در معماری و طراحی داخلی خانه های دوبلکس (Duplex) که محلی پر رفت و امد استT پله ها هستند.

نکته ی مهم دیگر برای متریال های پله، زیبایی و مقاومت آن هاست. رنگامیزی های جالب، نورپردازی های مناسب و طراحی های زیبا و طبیعی باعث شده تا این بازی تجربه بی نظیری از یک طراحی حرفه ای به شما القا کند. از چیزهایی که دوست دارید خجالت نکشید. هستند. در صورتی که تصمیم به بازسازی منزل و تعویض درب ها را دارید، از قرنیز غافل نشوید. در ضمن میتوان از جعبههای میوه به عنوان گلدان در باغچهها و حیاطها هم استفاده کرد. در تزیین داخلی یک بنا از تنوع هنر صنایع دستی استفاده بیشتری میتوان نمود. نیم پیلوت طرحی است که با ایجاد یک اختلاف سطح نیم طبقه ایی برای یکی از اتاق خواب های ویلا به وجود می آید. متریال های متنوعی برای پله ها وجود دارند که مطابق خواسته و نیاز کارفرما و همچنین سبک اصلی خانه استفاده می گردد. بسیاری از افراد تصور می کنند که طراحی فضای کوچک منازل کار دشواری است و نیز خانه های کوچک حسرت استفاده از خیلی از وسایل را بر دل آنها می گذارد، در صورتی که با کمی خلاقیت و بهره گیری از انواع وسایل مدرن امروزی می توان دکوراسیونی شیک و مطابق سلیقه خود در منزل ایجاد نمایید.

طراحی داخلی مسکونی مدرن ترجیحاً بهتر است طرح و تعداد تمامی وسایلی که نیاز به خرید دارید را مشخص کنید. فاصله می گیرد. اینگونه طراحی و دکوراسیون، فضای درونی خانه را در تمامی قسمت ها به سمت گرمتر و جذابتر شدن خواهد برد. تصاویر زیر به خوبی نشان می دهد که اگر در منزل از چوب مرغوب و باکیفیت برای ساخت و ایجاد دکوراسیونی زیبا استفاده شود تمامی اِلمان ها و همچنین وسایل خانه در آغوش چوب ها قرار گرفته و فضای داخلی خانه از آن حالت بی روح و خشن دیوارهای گچی و… خانه دوم و انتهایی این پست، متراژی برابر با 180 متر مربع داشته و از مدل اول بزرگتر است. زیبایی در طراحی داخلی مستلزم این است که دانش در زمینه طراحی داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو فعالیت کنید.

دکوراسیون داخلی خانه چوبی

نکته جالب در مورد این لامپ، کلاهک بزرگش است که با رشته های چوبی بافته شده است. هم توانسته هم جذابیت این وسایل را بیشتر نشان دهد و هم بر زیبایی دکوراسیون داخلی منزل با چوب بیافزاید. برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون در این زمینه، دولت شرایط خانهدار کردن مردم را فراهم کند را مطالعه کنید. این ساختمان اسکلت بتنی دارای دسترسی از سمت جنوب است .دوبلکس طراحی شده و دارای نمای منحصر به فردیست. استفاده از قالی ایران که جلوه ای از هنر و صنعت این سرزمین است، به عنوان یکی از نقاط مرکزی در دکوراسیون خانه های ایرانی، محبوب است. حمام و دستشویی نیز در کنار کاشی های بسیار جالبش، کابینت های چوبی حضوری چشمگیر دارند که با طراحی مدرن فضا کاملا هماهنگ هستند.

اما یک راه حل بسیار آسان برای آن وجود دارد که با به کارگیری آن علاوه بر پر کردن فضای خالی می توان به صورت بهینه از آن طراحی داخل خانه چوب فضا استفاده کرد. همچنین مجزا بودن طبقات از یکدیگر موجب شده است که افراد و ساکنین ساختمان آرامش بیشتر داشته باشند. شکل های بعدی طرح های متنوع و خلاقانه خانه هایی را نشان می دهد که به شکلی هنرمندانه از چوب طبیعی استفاده کرده اند. متاسفانه آمار موجود از ساخت و ساز در کشور آمار دقیقی نیست و نمی تواند تصویر دقیقی از چند و چون ساخت و ساز و به خصوص مصرف مصالح در آن ها را ترسیم کند.

طراحی داخلی خانه های ایرانی

البته در مقابل رنگ خنثی دکوراسیون برای فرش، مبلمان و کوسن ها آن تلاش می شود تا از رنگ های شاد و زنده استفاده گردد تا جذابیت منحصر بفردی ایجاد نماید. در سال های اخیر با توجه به ورود هزاران طرح و رنگ وسایل مخصوص دکوراسیون داخلی و استفاده از متریال و مواد اولیه ای از جمله چوب های ترکیبی و صنعتی مانند ام دی اف و… د – نقش هندسی در ارسی: ناپسند دانستن تقلید از نقشها و صورتهای انسانی و حیوانی در نقاشی و سایر هنرهای تصویری و تجسمی به تدریج موجب شد که تقلید از طبیعت در فرهنگ بسیاری از هنرهای اسلامی چندان مورد توجه قرار نگیرد و جایگاه والایی نیابد. عده ای گران بودن را اولین دلیل استفاده از چوب طبیعی عنوان می کنند که تا حدی درست است اما اگر بخواهیم مقایسه ای دقیق بر روی این موضوع انجام دهیم، ایجاد دکوراسیون داخلی منزل با چوب طبیعی و باکیفیت شاید هزینه بیشتری داشته باشد اما زیبایی، جذابیت، گرم بودن و لوکس بودن فضا، استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون منزل را به شدت منطقی و لذت بخش خواهد کرد.

دیوارهای پوشیده شده با پنل های چوبی، اولین چیزی است که نگاه ها را به خود جذب می کند. در آشپزخانه هم دکوراسیون سفید مشکی سریعا بیننده را مجذوب خود می کند. فرقی نمی کند آشپزخانه باشد یا اتاق خواب، حضور حتی مقدار کمی چوب می تواند فضا را بکل متحول کند. برای اینکه یک دکوراسیون بینقص داشته باشید باید و نبایدهایی را باید بـه گوش بسپارید. جالب اینجاست که دیوار پشت تخت خواب نیز با حلقه ای تنه یک درخت کهنسال تزیین شده است. اغلب در زمان خرید وسایل و یا نوع آراستن آن ها دربخش اتاق نشیمن اشتباهاتی رخ خواهد داد که موجب ایجاد آشفتگی و شلوغی محیطی و باعث نارضایتی دربین اعضای خانواده می گردد. رنگ های سفید،زرد و فیروزه ای در کاشی های هفت رنگ ،رنگ های اصلی این کاشی ها هستند و مابقی رنگ ها مانند ارغوانی ،لاجوردی، قهوه ای، سیاه ،سبز و صورتی به صورت سطوح کوچک بر روی آن قرار میگیرند.

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی سل با در نظر گرفتن این موضوع و برای اینکه تمامی اقشار جامعه که توانهای مالی متفاوتی دارند بتوانند از کالاهای با کیفیت ایرانی و خارجی برخوردار شوند در زمینهی فروش اقساطی لوازم خانگی نیز فعالیت دارد. این سبک تمام تلاش خود را می کند تا شما را از تمامی مشغله های فکری که در بیرون از خانه اتفاق افتاده دور سازد و مبانی اخلاقی و دینی را برای شما بازگو کند. تفاوت دیگر این سبک با سبک مدرن، استفاده از رنگ های پر رنگ و جسورانه در کنار رنگ های خنثی است. هر دو منزل دکوراسیونی مدرن و مینیمال دارند و به همین عامل آنها را خاص می کند چرا که از چوب بیشتر در خانه های به سبک کلاسیک یا روستیک استفاده می شود اما در اینجا برعکس این روش استفاده شده. طراحی نورپردازی یکی دیگر از مهم ترین عواملی است که می تواند در زیبایی دکوراسیون منزل تاثیرگذار باشد بنابراین بهتر است در همه قسمت های مختلف منزل تان نورپردازی مدرن و کاربردی را داشته باشید.

به همین جهت هنرمندان به ترکیبهای هندسی و انتزاعی توجه بسیار کردند. پذیرایی یکی از مهمترین فضاها در هر خانه ای است بنابراین باید در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی حساسیت لازم را به خرج دهید زیرا اولین مکان در هر خانهای که توجه مهمانها به چیدمان و دکوراسیون داخلی آن جلب می شود، اتاق پذیرایی می باشد. چیزی که در این اتاق خیلی جلب توجه می کند، پنل های چوبی دیوار است. میتوان این عنصر را با دیگر فلزاتی مانند نقره و برنج ترکیب کرد، البته خود مس میتواند بهتنهایی هم میتواند در دکوراسیون خانه های ایرانی استفاده شود.

چلچراغهای بلورین و زیبا که نور را در خود میرقصاند و بعد به اتاق میرساند، از اولین وسایل در جلوهگاه هنر ایرانی است. یک حیاط با یک حوض ماهی، درختان و گل ها و محلی با قرار دادن یک تخت چوبی برای نشستن خانواده و دوستان در بعد از ظهر وجود دارد. داماسک و طرح های مشابه آن از اولین طرح های کاغذ دیواری هستند، البته این طرح ها در سال های اخیر به لحاظ شکل ظاهری و رنگ تغییر کرده اند، به طوریکه حتی می توان از آنها در منازل مدرن نیز استفاده کرد.

در فضا های کوچک عموما به تابعیت از دیوار ها ساده و بدون تزیین است و رنگ از سفید گج میگیرد.در فضا های بزرگ تر خوانجه پوش های چوبی رنگارنگ اند و هیچ کجا رنگ طبیعی چوب به چشم نمیخورد (آبی های تیره و روشن) و استفاده از نقاشی لاکی. امروزه بسیاری از خانه ها پشتی ندارند، اگر چه هنوز هم در خانه های سنتی یافت می شوند. اگر کار صحیح انجام شود، دیگر نیازی به پرداخت هزینه های اضافی ندارید، یک طراح در هر پروژه تجربه و مهارت بسیاری را کسب می کند که در پروژه های بعدی آنها را در نظر دارد، اگر شما برای طراحی فضای خود اولین تجربه را دارید، این مبحث شما را در راستای هدر ندادن هزینه و زمان جهت می دهد. بیشتر ایدههایی که برای استفاده از چنین وسایلی در دکوراسیون سنتی منزل پیشنهاد میشوند بهواسطه خلاقیت و ذوقی که خودتان در انجام این امور به خرج میدهید قابلیت عملیشدن طبق سلیقه شخصی شما را پیدا میکنند و شما میتوانید متناسب با طرحی که خودتان میپسندید دکوراسیون منزل خود را بهشکلی سنتی طراحی و اجرا نمایید.

ظاهر پرزرقوبرق و متالیک مس با سایههایی قوی از رنگهای نارنجی و قرمز و بژ، به زیبایی فضای شما می افزاید. به دنبال رنگهای سرد باشید. بیشتر رنگهای استفاده شده در شیشههای ارسی رنگهای لاجوردی قرمز سبز و زرد هستند و هر کدام به تنهایی یک تأثیر روانشناختی مجزای دارند. رنگ های سبز و سرخ و زرد و آبی،سبز روشن و ارغوانی روشن تشکیل شده است. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب های کوچک نیز بهتر است از تخت خواب های تاشو یا کم جا استفاده نمایید همچنین برای اینکه فضای اتاق خواب آرامش داشته باشد باید از قرار دادن وسایل اضافی در فضای اتاق خواب پرهیز کنید. دور کردن حشرات مزاحم (شیشههای رنگی پنجرههای ارسی با ایجاد نورهای رنگارنگ باعث دور شدن و خارج شدن حشرات مزاحم از فضای بیرونی اتاقهای دارای پنجرههای ارسی میشوند. ج – زیبایی: سطح پنجرههای ارسی را با استفاده از انواع نقشهای گوناگون گره سازی و با شیشههای رنگین و ساده میآراستند و ترکیبهای بدیعی پدیدمیآورند و بدین صورت هماهنگی بین این شبکههای هندسی و نورهای رنگی باعث ایجاد زیبایی دلپذیری میشود.

طراحی داخلی خانه ویلایی دوبلکس