اصول سئو چیست؟

بنابراین، داشتن یک نقشه XML قطعا سبب می شود وبسایت شما بازدید بیشتری بخورد. این فاکتورها تعیین می کنند آیا وبسایت شما از لحاظ EAT به اندازه کافی قوی است یا خیر”. مفیدترین پارامتر برای سنجش اثر نقشه سایت XML روی سئو سایت شما، نرخ شاخص سازی «All submitted pages» است. در واقع این فایل، یک نقشه سایت برای چندین نقشه سایت است. مشکل این است که به محض اینکه یک پیج را ایجاد یا حذف کنید، نقشه سایت شما به روزرسانی نمی شود.همچنین در این وبسایت ها، اگر محتوای یک پیج را اصلاح کنید، نقشه سایت به طور خودکار تگ lastmod را به روزرسانی نمی کند. لینک نقشه سایت را باید در تمامی پیج های وبسایت خود قرار دهید. جهت ساخت سایت مپ با افزونه Google XML Sitemaps ، ابتدا این افزونه را به کمک لینک های زیر دانلود، نصب و فعالسازی کنید. پس از طراحی سایت، تولید محتوای سایت یکی از دغدغه های بزرگ بسیاری از کسب و کارهاست. پس در صورتی که از هیچ یک از این روش ها برای صفحات جدید استفاده نکنید، ایندکس این صفحات صورت نخواهد گرفت. به اون صفحه ای که اون 10 وب سایت و یا نقشه گوگل و بقیه مواردی که توش هست رو نمایش میده اصطلاحا SERP یا همون Search Engine Result Page میگیم که تمامی نتایج صفحات جستجو در اونجا نمایش داده میشه.

برای نحوه فعالسازی Google Search Console می توانید مقاله ۰ تا ۱۰۰ آموزش گوگل سرچ کنسول را مطالعه نمایید. » مهمترین موضوعات آن را آموزش داده است که پیشنهاد میکنیم حتما آنها را مطالعه کنید. فرض کنید شما عبارت “آموزش سئو وردپرس” را جستجو کرده اید و وارد یک سایت شده اید، این سایت هرچند محتوای یونیکی دارد و مواردی نیز در زمینه سئوی وردپرس توضیح داده است ولی بصورت کامل به این موضوع نپرداخته است و شما مجبور میشوید دوباره برگردید به گوگل و عبارت مورد نظر خود را مجددا جستجو کنید و این بار وارد سایتی میشوید که علاوه بر یونیک بودن محتوا کلیه تکنیکها و آموزشهای لازم را در زمینه سئوی وردپرس توضیح داده است، بطوریکه شما پس از مطالعه این محتوا دیگر نیازی به بازگشت و جستجو مجدد آن عبارت ندارید. پس از ساخت فایل مورد نظر خود و ذخیره آن در فرمت txt آن را بر روی سرور و در Root سایت کپی کنید.

بنابراین مهمترین کاری که، ازنظرگاه سئو، سایت مپ میکند هدایت خزندهها درون صفحات یک وبسایت است تا همهی صفحات Index شوند. با این حال، اگر عکس ها برای وبسایت شما خیلی مهم باشند، مثلا وبسایت شما یک فروشگاه عکس باشد، شما باید یک نقشه سایت عکس هم داشته باشید. سئو برای این که وب سایت بتواند در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، یاهو و بینگ رتبه خوبی کسب کند، بسیار مهم است. بخش Excluded Items امکان انتخاب صفحات و نوشته ها جهت عدم نمایش در سایت مپ را برای شما فراهم میکند. در کادر categories میتوانید دسته بندی هایی را که تمایل ندارید در سایت مپ نمایش داده شوند را وارد کنید؛ همچنین کادر posts نیز امکان انتخاب پست ها جهت عدم نمایش را بر اساس آی دی برای شما فراهم میکند.

Add sitemap URL to the virtual robots.txt file فعالسازی این گزینه به معنی افزودن آدرس نقشه سایت شما در فایل robot.txt است؛ که با این کار موتور جستجو محتوای نقشه سایت را از طریق ابن فایل مورد بررسی قرار میدهد. محتوای فایل robots.txt بسته به نیازهای سایت شما متغیر است. Do not use automatic priority calculation فعالسازی این گزینه به معنای اعلام یکسان بودن ارزش تمامی محتواهای سایت است. سئو یعنی به روز بودن و در جریان آخرین ترندهای تکنولوژی وبسایتها قرار داشتن و همچنین به چالش کشیدن این صنعت به وسیله آزمودن موتورهای جستجو که چطور از عهدهی چارچوبهای جاوا اسکریپت برمیآیند. و در آخر اگر متوجه شدید که برخی صفحات سایت شما در نقشه نمایش داده نمیشود علت آن میتواند نوفالو یا نوایندکس بودن آن بخش باشد. درصورتی که شما برای سایت خود وبلاگی با وردپرس جدا طراحی کرده اید، میتوانید آدرس آن را نیز در نقشه سایت دامنه اصلی خود نیز قرار دهید تا با هربار بررسی سایت شما وبلاگتان نیز جهت ایندکس صفحات بررسی شود. برای جلوگیری از نمایش URL خود در نتایج جستجوی Google به درستی، از فایل های سرور خود با رمز عبور محافظت کنید، از متا تگ noindex کمک بگیرید و یا صفحه را به طور کامل حذف کنید.

یعنی استفاده از Anchor Text بیشتر در بحث بک لینک و Off page SEO اهمیت زیادی پیدا میکند. در وبسایت هایی که پیج های زیادی دارند، پیج های جدید سریعا به آن ها اضافه می شوند، محتواهای درون پیج ها سریعا تغییر می کند، لینک دهی داخلی و صفحات اورفان آن ها ضعیف است و یا فاقد پروفایل لینک خارجی هستند، سر نقشه سایت باید به گونه ای باشد که موتور جستجو سریعتر بتواند به پیج های آخر برسد. درصورتی که در مقاله قبلی همراه ما نبودید، میتوانید با استفاده از لینک زیر به مقاله دستیابی داشته و با مفهوم نقشه سایت آشنا شوید. در نتیجه نباید یک کارشناس سئو را مجبور کنیم که محتوای ما را آنقدر سئو کند که به یک متن رباتنویس تبدیل شود. در این مقاله می خواهیم در رابطه با نقشه سایت XML و تأثیر آن بر سئو صحبت کنیم.

ساخت یک نقشه سایت استاتیک بسیار ساده است. این گونه که شما با رعایت برخی قوانین که مربوط به سئو است می توانید رتبه ی دیده شدن وب سایت خود را در نتیجه های موتورهای جست و جو افزایش دهید و در ده رتبه ی اول قرار بگیرید، به زبان ساده تر در سرچ گوگل قرار بگیرید. زمانی که شما کد های خود را بهینه سازی می کنید سرعت وب سایت را به طور قابل توجهی افزایش می دهید. این استراتژی دربلند مدت باعث قرار گرفتن سایت دررتبه های برترگوگل می شود. بنابراین گرفتن لینک به وب سایت خود، بخش مهمی از هر استراتژی مناسب SEO است؛ نه تنها این لینکها به بهبود موقعیت سایت شما در نتایج میکنند، بلکه آنها میتوانند به شهرت برند و اعتبار دامنه سایت شما نیز کمک کنند. این مهم نیاز به همکاری با متخصصین سئو دارد زیرا کارشناسان بهینه سازی سایت به خوبی میتوانند مشکلات سایت را تحلیل کرده و روند بهبود محتوا و کسب رتبه خوب را پیاده سازی کنند. به یاد داشته باشید که گوگل تنها به نقشه سایت XML شما سر می زند تا بفهمد کدام صفحات برای شما مهم تر هستند و نبودن یک صفحه در نقشه سایت شما، دلیل بر این نمی شود که گوگل آن صفحات را شاخص نکند.

الگوریتم بعدی گوگل با عنوان رنک برین در سال 2016 معرفی شد. طراحی مجدد سایت یا ری دیزاین بسیار فراتر از یک طراحی سایت ساده است و همچنین فرصتی عالی برای رعایت کردن استاندارد های سئو طبق الگوریتم های گوگل است. لینک نقشه سایت های HTML معمولا در پانویس های وبسایت ها قرار می گیرد. اما آیا اگر تجربه کاربری وبسایت شما خوب باشد و لینک دهی داخلی را به خوبی انجام داده باشید، همچنان به نقشه سایت HTML نیازمند خواهید بود؟ در واقع با سئو تکنیکال، میتوان به موتورهای جستجو کمک کرد تا بدون هیچ مشکلی به وبسایت شما دسترسی پیدا کنند، آن را بخزند، تفسیر کنند و فهرست کنند. به وسیله این فایل میتوان به موتورهای جستجو دستور داد که چه صفحاتی را نادیده بگیرند و چه مطالبی را ایندکس کنند. استفاده از robots.txt برای جلوگیری از ایندکس شدن کافیست یک فایل متنی درست کنید و از دستور زیر استفاده کنید. برای اینکه اینکه موتورهای جستجو بتوانند به راحتی هر کدام از فایل های نقشه سایت شما را در یک بازدید پیدا کنند، شما باید شاخص (های) نقشه سایت خود را روی سرویس های Google Search Console و Bing Webmaster Tools آپلود و URLهای شاخص نقشه سایت خود را در فایل robots.txt مشخص کنید تا موتورهای جستجو را مستقیما به پیج هایی که می خواهید بیشتر دیده شوند، هدایت کنید.

نکته: درصورتی که این گزینه را انتخاب کردید، از تنظیم بخش آخر این افزونه یعنی Priorities خودداری کنید. با این حال، استفاده از دادههای متا در صفحات ایندکس، کمتر قابل اطمینان بود؛ زیرا انتخاب واژگان در یک متاتگ توسط وبسایتها، بالقوه میتواند یک نمایش غیردقیق از محتوای واقعی وبسایت باشد. برای این کار شما باید تنها صفحات سئو شده را در نقشه سایت قرار دهید. باشند ولی هیچکدام میسر نمیشود مگر بدانید باید چگونه وب سایت را مدیریت بکنید.مدیریت وب سایت صــرفـــا فـــقـــط کار کردن با وب سایت نـــــیــــســــت. بخش سایت مپ موجود در کنسول گوگل تاثیری در سئوی سایت شما ندارد، اما باید بدانید که اطلاعات مهمی را جهت بهینه سازی سایت به شما میدهد. قبل از آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل باید بدانید Google Search Console ابزاری رایگان است که توسط گوگل ارائه شده است تا به صاحبان وب سایت در ارتقا و حفظ رتبه سایت خود کمک کند. قبل از اینکه در مورد این موضوع صحبت کنم، بگذارید اول ببینیم که کاربرد روبوتس سایت چیست؟ درصورتی که این افزونه را در وردپرس خود دارید مرحله قبل را نادیده گرفته و وارد پیشخوان وردپرس خود شوید. نکته مهمی که لازم است در انتها به شما بگوییم این است که هرگز از هر دو روش بطور همزمان جهت ایجاد نقشه سایت استفاده نکنید زیرا باعث بوجود آمدن دو نقشه سایت شده و این امر موجب گمراهی موتورهای جستجو میشود.

بخش بعدی یعنی Sitemap Content امکان تعیین محتوای نقشه سایت را برای شما فراهم میکند که میتوانید بر اساس نیاز خود هر یک از گزینه ها را فعال یا غیرفعال کنید. بخش آخر با نام Priorities امکان اولویت بندی بخش های مختلف سایت جهت بررسی و نمایش آن در سایت مپ را برای شما فراهم میکند. البته این امکان وجود دارد که عکس ها را درون محتوای پیج ها جاسازی کنید تا سئوی آن ها با سئوی محتوا یکی شود. Try to increase the execution time limit to این گزینه امکان افزایش تغییر زمان اجرای افزونه ها را به شما میدهد. داشتن تصاویر شما در نقشه سایت، شانس موتورهای جستجو را برای خزیدن و ایندکس کردن تصاویر شما افزایش میدهد. طبق گزارش رسمی گوگل تعداد جستجوهای موبایلی هر روز در حال افزایش است و تقریباً با تعداد جستجوهای دسکتاپ برابری میکند. درست همانند عکس ها نقشه سایت ویدئو تنها برای وبسایت هایی ضروری است که ویدئوهای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار باشند. نقشه سایت های HTML به کاربر انسانی کمک می کنند تا محتوای وبسایت را پیدا کنند. گوگل بیان کرده است که در بیشتر موارد، آنها لینک های nofollow را دنبال نمی کنند و این گونه لینک ها ارزشی برای رتبه بندی ندارند.

برای سایت های پیاده سازی شده با جوملا ! ارتودنسی از داخل-نایت گارد دندان برای چه افرادی لازمه ؟ با پیشرفت نحوه رتبهبندی صفحات به وسیله موتورهای جستجو، کارشناسان سئو به روشهایی رو آوردند تا بتوانند چه به صورت اخلاقی چه غیر اخلاقی بر روی این الگوریتمهای رتبهبندی تاثیر بگذارند. فایل ایندکس نقشهی سایت در مواردی که تعداد صفحات و موضوعات سایت موارد زیادی را در بگیرد کاربرد دارد. نقشه سایت XML ها تنوع زیادی دارند ولی در اینجا به مهم ترین آن ها می پردازیم. با وجود اینکه موتورهای جستجو می توانند تمامی URLهای سایت شما را پیدا کنند، ولی شما ما طراحی نقشه سایت خود به آن ها نشان می دهید که کدام پیج ها از بقیه مهم تر هستند. همچنین راه دیگری نیز جهت ایندکس صفحه وجود دارد، آن هم معرفی صفحه در مسیر نقشه سایت است. بخش سوم این افزونه با نام Additional Pages مشخص شده است. در بخش اولیه ی این افزونه اطلاعاتی درباره وضعیت نقشه سایت به شما داده میشود.

با رعایت اصول سئو میتوانید جایگاه های برتر در جستجوی گوگل را به سایت تان اختصاص دهید و کسب و کارتان را به عنوان یک برند به کاربران گوگل معرفی سایت seocentro کنید. نقشه های سایت را می توان با استفاده از gzip فشرده کرد تا از اتلاف پهنای باند جلوگیری نمود اما زمانی که این نقشه سایت از حالت فشرده خارج شود، نمی تواند از بیش از ۵۰ مگابایت حجم داشته باشد. تمام اطلاعات به صورت کدهای 1و0 هستند.خزنده ها تمام این 1 ها و 0 ها را برای ایجاد یک فهرست به موتور جستجو باز می گردانند. پس از نصب و فعالسازی این افزونه، سایت مپ یا همان نقشه سایت به صورت خودکار ایجاد میشود. پس از آن، می توانید فرکانس و اولویت مطالب نقشه سایت خود را تنظیم کنید. لازم به ذکر است که این دوره ها به صورت روزانه Daily, هفتگی Weekly, ماهانه Monthly, سالانه Yearly قابل تنظیم اند.

Allow anonymous statistics درصورتی که این گزینه را فعال کنید، اطلاعاتی شامل ورژن وردپرس ، تعداد مطالب و … جهت انجام این کار روی Add new page کلیک کرده و کادر های مربوطه را که شامل آدرس، اولویت بندی و مدت زمان بررسی است، تکمیل کنید. هر نقشه سایت تنها می تواند شامل حداکثر ۵۰ هزار URL باشد. به فایل txt را مشاهده می کنید. پس از ورود به کنسول گوگل از بخش Index منوی آن وارد قسمت Sitemaps شوید . پس از ورود به پیشخوان از منوی “سئو” گزینه “عمومی” و از این بخش، تب “امکانات” را انتخاب کنید. با ورود و همهگیر شدن تلفنهای همراه، جستجو در اینترنت به یک ابزار قابل اعتماد و در دسترس برای پیدا کردن پاسخ سوالات، تصمیمگیری در مورد خرید یک محصول یا حتی پیدا کردن نزدیکترین نانوایی محل تبدیل شده است. بیش از 80% کاربران پاسخ خود را در همان صفحه اول نتایج و در همان گزینههای ابتدایی، پیدا میکنند. تا زمانی که مردم سوالی داشته باشند، کسانی که بهترین و سریعترین پاسخ را در اختیار مردم قرار دهند، به موفقیت میرسند. این الگوریتم با شناسایی و زیر نظر داشتن سایتهای مرجع، فرصت خوبی را در اختیار سایتهای کوچک قرار میدهد تا جایگاه خوبی را در نتایج گوگل کسب کنند.