اهمیت سئو در چیست؟

در تصویر زیر شما میتونین یه تصویر کوتاه شده از ویژگی های مختلفی که SERP داره و نواسانایی که داشته رو ببینین. اکنون Bing از شما می خواهد که مالکیت وب سایت خود را تأیید کنید و روش های مختلفی را برای انجام آن به شما نشان می دهد. ساخت سایت مپ در واقع اطلاع دادن آدرس دقیق تمامی صفحات سایت به گوگل است. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید میتوانید یک سایت مپ با استفاده از افزونه Yoast SEO ایجاد کنید. پس از تکمیل فایل و قرار دادن در سایت باید از سرچ کنسول گوگل نیز تغییرات را اعمال کنید.

به گونه ای عمل کنید که اعتماد کاربران را جلب کنید. سایتهای وردپرسی جزو محبوبترین سیستم ها برای راه اندازی سایت هستند که قابلیت سئو و بهینه سازی بالایی دارند. البته این سایت تنها 500 صفحه از سایت شما را به صورت رایگان بررسی می کند، برای بررسی صفحات بیشتر باید یک حساب ایجاد کنید. سرچ کنسول گوگل ابزاری رایگان است که توسط گوگل ارائه می شود تا به دارندگان وب سایت کمک کند تا حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل نظارت و حفظ کنند. یکی دیگر از روش های ایجاد سایت مپ برای سایت های وردپرسی، استفاده از افزونه Yoast است. فواید داشتن نقشه سایت را می توان کمک به خزنده های موتور جستجو برای درک بهتر صفحات یک سایت و در نهایت بهبود سئو سایت دانست. اما از آنجایی که به صورت مستقیم نمی توان این کار را انجام داد، بهترین راه ثبت سایت مپ در گوگل وبمستر است.

برای مثال صفحه آموزش سئو سایت آکادمی آمانج را سایت seocentro در نظر بگیرید. نقشه های سایت موجب می شوند که اگر محتوایی را ویرایش کنید، خزنده ها سریعتر متوجه این تغییر شوند. او وقتی نگاهی به صفحه نتایج جستجوی این عبارت کلیدی انداخت، متوجه موقعیت هایی برای استفاده از سئو تکنیکال و بهبود رتبه سایت خودش شد. چند وقت پيش که با درخواست تغيير دامنه و هاست توسط کارفرما روبرو شدم، متوجه شدم مقاله اي در سايت هاي فارسي زبان به طور کامل اين موضوع را بررسي نکرده، بهمين دليل سعي دارم در اين مقاله هر آنچه بايد از تغيير دامنه و هاست و به طبع آن سرور بر سئو سايت بدانيد را براي شما بازگو کنم. جستجوی وب سایت شما مدتی طول خواهد کشید. نکته مهم برای ایجاد سایت مپ، این است که دامنه به نام خود شما ثبت شده باشد، تا بتوانید گزارش نقشه سایت را دریافت کنید. در صورتی که نقشه سایت شما به درستی به گوگل معرفی شده باشد، این قسمت success و به رنگ سبز به معنی موفقیت آمیز خواهد شد. موتورهای جستجو در یافتن نقشه سایت کاملاً هوشمند عمل می کنند.

اکنون که وب سایت خود را اضافه کردید، بیایید نقشه سایت XML خود را نیز اضافه کنیم. حال که دیوار مورد نظر و نردبان متناسب با آن انتخاب شده است و پایه ای قوی نیز مانع لغرش این پلکان می شود ، همه چیز برای صعود و رسیدن به بالای دیوار مهیاست ، اما این را بدانید که عجله و سرعت زیاد در این مسیر جایز نیست . اما تهیه یک نقشه برای سایت خالی از لطف نیست! نقشههای سایت XML در بهبود رتبهبندی ارزش زیادی ندارند. هر کدام از آنها دارای ارزش و استفاده مختلف برای بهینهسازی موتور جستجو هستند. چگونه می توان از نقشه های سایت XML برای وب سایت خود استفاده کرد؟ ابتدا باید به خاطر داشته باشید که نقشه سایت XML رتبه بندی جستجوی شما را بهبود نمی بخشد.

شما می توانید مشخص نمایید که این بازدیدها از کدام کشور انجام شود ، به طور مثال ایران. بنابراین باید تلاش کنید تا جایی که امکان دارد، از محتوای منحصر به فرد استفاده نمایید. یعنی برای 22 هزار کاربر، صاحب وبسایت باید 22000 دلار درماه به گوگل پول پرداخت کنه تا لینکشو بالاتر از بقیه نشون بده. مردم برای پیدا کردن موضوع مورد نیاز خود سعی می کنند که با کوتاهترین جملات و اصطلاحات، این کار را انجام دهند. با در نظر گرفتن اینکه گوگل پُرطرفدارترین و محبوبترین موتور جستجو محسوب میشود، عمده بهینه سازیهایی که که برای سایت انجام میشود، با در نظر گرفتن فاکتورهای الگوریتم گوگل صورت میگیرد. نقشه HTML اجازه میدهد بازدیدکنندگان سایت به آسانی به یک وبسایت هدایت شوند. این نقشه سایت میتواند به فرمت XML ایجاد شود و به موتور جستجو ارسال شود؛ بنابراین آنها میتوانند به طور مؤثرتر وبسایت را بررسی کنند. پس از مدتی، شما می توانید آمار اولیه نقشه سایت را مشاهده کنید. می توانید دامنه یا URL prefix را انتخاب کنید. پس از آن، از شما خواسته می شود نوع ویژگی را انتخاب کنید.

از آنجایی که این کلمات باید بهخوبی در متن و تیترها مورداستفاده قرار بگیرند، بهتر است با دقت آنها را انتخاب کنید. و این سایت مپ نسخهای از متن با نمای کلی site navigation میباشد. با وجود این که با دقت این صفحه را طراحی کرده ایم، تنها چیزی که موتورهای جستجو می بینند متن و لینک است. تغییر این مقادیر توسط موتورهای جستجو به عنوان نکته در نظر گرفته می شود و آنها ممکن است بر اساس معیارهای خود این برچسب ها را دنبال کرده و یا نادیده بگیرند. ممکن است برخی افراد تاکنون چیزی درباره نقشه سایت نشنیده باشند؛ به همین دلیل تصور می کنند نداشتن نقشه سایت باعث جریمه شدن آنها توسط گوگل می شود. استفاده از لینکهای داخلی و خارجی، عکس، تیتر و عنوان مناسب، تاثیر خودش را روی گرفتن ترافیک و افزایش بازدید سایت میگذارد.

برای ایجاد سایت مپ در سایت های وردپرسی پس از تکمیل سایت خود، از قسمت افزونه ها، افزونه ” google sitemap generator ” را دانلود کنید. در صورتی که ثبت نکردن نقشه سایت در گوگل، باعث جریمه شدن آنها از طرف گوگل و دیگر موتورهای جست و جو نمی شود. افزایش پیدا می کند ولیکن در صورتی که در صفحات دوم به بعد باشید، حتی کاربر از وجود شما با خبر نمی شود. در این حالت، متخصصان سئو دراولویت بندی به شما کمک خواهند کرد. ما (تیم کنسئو) تاکتیکهای بهینهسازی داخلی صفحات، کلمات کلیدی مهم، استراتژی محتوای سایت و استراتژی بک لینک ها سایت رقبا را بررسی خواهیم کرد. هر چقدر نقشه سایت شما کوچکتر باشد، ایندکس آن راحت تر و سریعتر خواهد بود؛ اما این دلیل نمی شود که محتوای سایت خود را برای کوتاه شدن نقشه سایت در آن قرار ندهید. ۵٫ بخش موبایل و دسکتاپ جداگانه، این مورد یکی از مهمترین موارد در بهینه سازی می باشد، امروزه ربات های گوگل برای دسکتاپ و موبایل نسخه جداگانه ای دارندو استانداردهای متفاوتی را بررسی میکنند، حتی نتایج جستجو برای یک کلمه در موبایل و دسکتاپ با یکدیگر متفاوت است و این نکته از موارد مهم برای گوگل است.

ابتدا باید به وب سایت Google Search Console مراجعه کرده و با یک حساب کاربری وارد شوید. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه الکترونیکی را اداره می کنید، می خواهید نوع محتوای “Products” را در نقشه سایت خود قرار دهید. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که برای بهبود سئو سایت خود هر اقدامی را انجام می دهید، بشدت ساخت و معرفی نقشه سایت را پیشنهاد می کنیم. نقشههای سایت XML اعتبار سایت (authority) را منتقل نمیکنند. داشتن نقشه های سایت بر روی وبسایت اطلاعات بیشتری را به موتورهای جستجو منتقل میکند. اینجاست که سایت مپ ها اهمیت پیدا میکنند. برای این که به اهمیت بهینه سازی سایت پی ببرید به این سوال پاسخ دهید که اگر شما به دنبال چیزی در گوگل باشید، معمولا جواب خود را کجا پیدا می کنید؟

همچنین شما می توانید با قرار دادن کدی که در قسمت زیر به آن اشاره شده در پوشه ی robots.txt خود، اقدام به معرفی سایت مپ خود به گوگل نمایید. لطفا جهت ثبت نام فرم زیر را پر نمایید تا همکاران بنده با شما تماس برقرار نمایند. توضیحات مختصری در باره نقشه سایت: نقشه سایت به شما اجازه میدهد تا یک فایل متنی در سایت خود ایجاد کنید. اکنون به وب سایت وردپرس خود بروید و افزونه Insert Headers and Footers را در وب سایت خود نصب و فعال کنید. در این قسمت، باید پلاگین Insert Headers and Footers را نصب و فعال کنید.

جدا از بحث کلمات کلیدی، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که بر سئو داخلی سایت موثرند و بر روی رتبه سایت تاثیر می گذارند. یکی از مهم ترین عواملی تاثیر مستقیم بر شناسایی موتور های جستجو برای سایت شما دارد نقشه سایت یا همان sitemap است، که در این مقاله از سری مقاله های سئو گروه طراحی سایت وب شهر به توضیح در مورد نحوه کار نقشه سایت، آموزش ساخت نقشه سایت مناسب و تاثیر نقشه سایت مناسب بر سئو رو برای شما بیان خواهیم کرد. نه تنها URL اصلی سایت، بلکه همه URLهایی که در داخل سایت همراه با متا دیتا در ارتباط است. موتورهای جستجو و خزندههای دیگری هستند که تنها از نقشه سایت XML استفاده میکنند. حدود 48 ساعت زمان می برد که گوگل، نقشه سایت شما را ببیند. Sitemap برای کاربر و موتورهای جستجو به سادگی این امکان را فراهم می آورد تا صفحات مختلف وب سایت شما از طریق آن قابل ارجاع و دستیابی باشند. اکنون گوگل آدرس نقشه سایت شما را به سرچ کنسول شما اضافه می کند. افزودن نقشه سایت به سرچ کنسول به شما کمک می کند تا محتوای شما را سریع کشف کند، حتی اگر وب سایت شما کاملاً جدید باشد.

پس از فعال سازی، باید به صفحه تنظیمات سپس به Insert Headers and Footers بروید و کدی را که قبلاً کپی کرده اید در کادر«Scripts in Header » اضافه کنید. پس از فعال سازی، باید به صفحه تنظیمات سپس Insert Headers and Footers بروید و کدی را که قبلاً کپی کرده اید در کادر«Scripts in header» اضافه کنید. دو بخش بعدی از صفحه تنظیمات افزونه به شما امکان می دهند محتوایی را به نقشه سایت وردپرس خود اضافه یا حذف کنید. نقشه سایت مبتنی بر دو نوع HTML و XML میباشد. بر اساس آزمایش ها و تست ها برای صفحات زبان انگلیسی و فارسی تفاوتی در سئو ندارد اما هرکدام نسبت به یکدیگر مزیتی دارند که به هر دو اشاره خواهیم کرد. چندین روش برای انجام این کار مشاهده خواهید کرد توصیه می کنیم از روش HTML tag استفاده کنید.

داشتن بانسریت بالا، تاثیر بدی روی رتبه شما خواهد داشت. موتورهای جستجو با استفاده از sitemap از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع می شوند. هر زمان محتوای جدیدی منتشر می کنید، یک پینگ برای گوگل و بینگ ارسال می شود تا آنها را در مورد تغییرات نقشه سایت شما مطلع کند. اگر میخواهید به موتورهای جستجو بخصوص گوگل کمک کنید که سایت شما را راحتر بخواند باید حتما نقشه سایت داشته باشید. این مقاله بخشی از دوره رایگان آموزش سئو است که با کلیک روی لینک آن میتوانید به سرفصل مطالب دسترسی داشته باشید. اگر می خواهید یک سایت HTML ایجاد کنید، می توانید از هر یک از چندین ابزار رایگان موجود استفاده کنید.