ثبت سایت مپ در سرچ کنسول

با وجود تاثیر بالای گوگل ریویو و گوگل مپ در سئو، تعداد زیادی از کسب و کارها به سادگی از این 2 فاکتور حائز اهمیت عبور می نمایند و به آن اهمیتی نمیدهند. شایان ذکر است که کمپانی گوگل در سال جاری میلادی با انتشار آپدیتی بروز جهت چگونگی رتبه بندی محلی، «نزدیک بودن به جستجو کننده» را به عنوان حائز اهمیت ترین معیار در رتبه بندی سایت ها معرفی نمود. سایت مپ توسط موتور جستجو استفاده میشود و با انتشار محتوی جدید بایستی بروز شود.برای تولید نقشه سایت در وردپرس میتوانید از افزونههای سئو وردپرس استفاده کنید. سایت هایی که مرتب صفحه جدید اضافه میکنند. همان last modified به معنی آخرین باری که یک صفحه تغییر کرده یا به عبارتی آپدیت شده چه زمانی بوده است. شاید مدیریت گوگل ریویو و جواب دادن به کاربران در گام نخست کمی زمان بر و مشکل باشد، ولی مطمئنا ارزش زمانی را که صرف می نمایید، خواهد داشت. در میان این همه دوره آموزش سئو مطمئنا این سؤال برای شما پیش می آید که کدام دوره سئو را انتخاب کنم؟ برای تولید محتوای سئو شده لازم است تا کلمه کلیدی اصلی حتماً در عنوان صفحه،هدینگ H1 و آدرس صفحه یا همان url وجود داشته باشد و همچنین برای جلوگیری از keyword stuffing می توان از یک سری کلمات کلیدی مشابه در عنوان زیر شاخه ها و بدنه اصلی متن و پیکر آن استفاده نمود.

این اتفاق نه تنها موجب سردرگمی و کاهش مشتریان خواهد شد، بلکه با تغییر فاکتور «نزدیک بودن به جستجو کننده» سئو سایت هم لطمه خواهد خورد. معمولا، نظرات مشتریان در گوگل مپ نوعی از Online Social Proof یا همان مدارک اجتماعی آنلاین به منظور تایید شما به شمار آمده و توسط آن ها، تایید سایر اطلاعات موجود در فضای وب در مورد کسب و کارتان برای گوگل امکان پذیر خواهد شد. 1 نفر از هر 5 نفر، 24 ساعت بعد از بررسی آنلاین کسب و کار و محصول خود، خرید خود را ثبت می کند. ابزارهای زیادی برای تهیه نقشه سایت (Sitemap) بهصورت آنلاین وجود دارد که بهجز تهیه نقشه سایت امکانات دیگری را نیز به کاربران خود میدهند. البته ابزارهای مختلف رایگان برای ایجاد سایت مپ برای سیستم های مدیریت محتوای مختلف وجود دارد که می توانید آموزش ساخت سایت مپ با استفاده از این ابزارها را مطالعه کنید. حالا که نقشه سایت برای شما فعال شده ، باید آدرس سایت خود را طبق این فرمت در مرورگر وارد کنید. قوانین دستورالعمل هایی برای خزندهها هستند که در مورد قسمت هایی از سایت شما می توانند بخزند. این نوع نقشه برای بازدیدکنندگان(انسان ها) ساخته و طراحی می شود.این نوع نقشه به سادگی هر چه تمام تر یک لیست کامل از صفحات و قسمت های مختلف سایت را در یک صفحه نمایش می دهد.اما باید قبول کنیم که این نقشه فقط ساختار سایت نمایش می دهد و بهترین راه حل برای نمایش ساختار سایت نیست.

آموزش ساخت نقشه سایت با افزونه Slick Sitemap, سایت seocentro یه توضیح مختصز بدم برای اونایی که با نقشه آشنایی ندارن، نقشه حکم آدرس رو برای سایتتون داره دقیق به موتور جستجو گوگل میگه این پست کی ایجاد شده و در کجا قرار داره یه جوری کروکی پستتون هست که حتما باید باشه و از اونجایی که در گوگل وبمستر تولز google webmaster tools هم جایی داره برای وارد کردن sitemap یا همون نقشه سایتتون که نشون میده از اهمیت بالایی برخورداره به جرات میتونم بگم تا 25% در سئو تاثیر گذار هست خوب با هم در ادامه به ساخت یکی از متفاوت ترین و کار آمد ترین اونها میپردازیم با سئوها همراه باشید. در صورتی که با نحوه استفاده از برچسب آشنایی ندارید، از آن ها استفاده نکنید. اگر حتی آشنایی کمی با سئو سایت داشته باشد حتما اسم نقشه سایت را شنیده اید.

افزونه Yoast در وردپرس به طور پیش فرض سایت مپ را دارد فقط کافیست آن را فعال کنید. وقتی لینک از طرف وب سایت دیگری به سایت شما داده میشود به معنای امتیاز مثبت در خصوص سایت شما می باشد یعنی وب سایت شما آنقدر ارزشمند بوده است که سایت های دیگر به آن لینک دادند اما این که تمامی سایتها ارزشمند نخواهد بود معیارهایی برای اندازه گیری ارزش لینک ها وجود دارد که از جمله آنها میتوان به قدرت دامنه قدرت صفحه و یا میزان ترافیک و رتبه الکسای وب سایتی که به شما لینک میدهد اشاره کرد. دقت کنید که همه یو آر ال ها در نقشه سایت بایستی فقط به یک دامنه مربوط باشد و نباید تعداد کاراکتر های آن از 2048 عدد بیشتر شود. بخش اول مربوط به تنظیمات اصلی افزونه Google XML Sitemaps است. امروزه بحث سئو وبسایت بسیار پیچیده تر از پیش شده است و بسیاری افراد دیده میشوند که در مشکلات مربوط به گوگل وبمستر تولز گرفتار شده اند!

الان دقیقا زمان استفاده از نوع سوم نقشه که نامش نقشه سایت دیداری(visual) است رسیده است . در آموزش وردپرس امروز قصد داریم افزونه Slick Sitemap که کارش ساخت نقشه سایت دیداری است را به شما معرفی کنیم. شما با استفاده از این افزونه وردپرسی رایگان می توانید به ساده ترین شیوه ممکن یک نقشه سایت دیداری برای سایتتان بسازید. ریدایرکت 301 پر استفاده ترین کد، از دسته کد 3xx است که برای رفع ارور 404 و لینک های شکسته استفاده می شود. یا در یک وب سایت ریپورتاژ خبری منتشر کردیم و اونجا یک تبلیغی انجام دادیم و لینک سایتمون رو هم گذاشتیم. خب حالا انواع سئو سایت رو بررسی می­کنیم که از دو سمته یعنی به دو بخش تقیسم می­شه. یعنی زود تر میفهمند کدام صفحه تغیییر کرده و محتوایش آپدیت شده است. اما بدون نقشه سایت، ربات ها باید برای پیدا کردن صفحه نه، اول 5 صفحه را بخزند! بله درست حدس می زنید، فایل ربات سایت برای ربات موتورهای جستجو ساخته می شود، موتورهای جستجو ابزاری دارند که به آن ربات یا بات bot می گویند. آکادمی پاراگراف برای شما آموزش هایی آماده کرده است که رایگان و از صفر می توانید آموزش ببینید.

تعداد این پلاگین ها بقدری است که نامبردن آنها خود چندین و چند صفحه خواهد شد. این حالت در واقع عکس حالت بالا بوده و بیان می کند که ربات اجازه دارد به کدام قسمت ها در سایت دسترسی داشته باشد و آن ها را مورد بررسی قرار دهد. سپس در قسمت add a new site map ، و آدرس سایت مپ سایت خود را وارد کنید. در هر مرحله از ساخت نقشه سایت در صورتی که به مشکل برخورد کردید، خوشحال می شویم در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح کنید؛ همکاران ما در سئو اینجا در اسرع وقت پاسخگو شما عزیزان هستند. بر اساس بررسی های صورت پذیرفته به وسیله Moz، نقد ها و نظرات ثبت شده به وسیله کاربران، شانس دیده شدن کسب و کارها در لیست Local Pack را تا 13 درصد و ابزار Google My Business را تا 19 درصد افزایش خواهد داد. درباره ی ما، نظرات کاربران، صفحاتی که محتوای تکراری دارند (البته اگر با تگ های کنونیکال مشکل محتوای تکراری را حل کنید، قرار دادن آن ها در سایت مپ اشکالی ندارد) ، صفحاتی که محتوایی ندارند یا اصطلاحا به صفحه دیگری ریدایرکت شده اند، صفحاتی که در فایل robots.txt بلاکشان کردیم، صفحات مدیریت و ثبت نام و ورود افراد .

علاوه بر این، تیم ما آماده آموزش تخصصی سئو و ارائه مشاوره سئو به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری به اعضای تیم شما نیز می باشد. همچنین برای شما یک فایل چکلیست سئو آماده کردهایم. لینک سازی هدفمند در سایت که به تکنیک های سئو داخلی و سئو خارجی مربوط میشود باعث سرازیر شدن ترافیک داخلی سایت به صفحات مورد نظر شما و همچنین ورود کاربران از سایت های دیگر به سایت شما میشود. و سایت هایی که لینک های قوی داخلی و خارجی ندارند. البته که در ماه های اول، ممکن است ترافیک جزئی از کلمات پراکنده دریافت کنید اما تغییرات کلی تر(مانند رسیدن به صفحه اول) معمولا پس از چندین ماه ظاهر می شود”.

با افزودن نقشه سایت به فایل robots.txt، کار یافتن تمام صفحات وبسایت تان را برای ربات گوگل آسان کرده اید. آیا تاکنون برای یافتن اطلاعات تماس در یک وب سایت تلاش کرده اید؟ برای دانستن این سوال که سئو چیست؟ نیازی به دانستن کدنویسی نیست . توجه کنید که در ابتدای راه اندازی سایت، نیازی به یادگرفتن ساخت فایل ایندکس سایت مپ نخواهید داشت. دقت داشته باشید که در صورتی که سایت مپ شما بزرگ نیست زیر 50 هزار لینک دارد اصلا نیازی به ایجاد سایت مپ ایندکس ندارید و همه آدرس صفحات سایتتان را می توانید داخل یک فایل با نام sitemap.xml ایجاد نمائید که در بالا آموزش کامل ساخت موجود می باشد و این بخش آخر که مربوط به سایت مپ ایندکس است را صرف نظر کنید. البته نمیتوان گفت ربات ها به حرف ما گوش میدهند و بقیه صفحات را اسکن نمیکنند و به آنها رتبه نمیدهند یا حتما آن صفحاتی که ما در نقشه سایت مشخص کردیم را ایندکس میکنند اما سایت مپ مانند یک راهنما به ربات های خزنده گوگل یک دید مناسب برای یافتن صفحات فرود سایت میدهد. و خوشبختانه بعضی از تکنیک های سئو مانند ایجاد نقشه سایت XML با تلاش نه چندان ولی ارزش بالا را ارائه میدهد .

موتورهای جستجو مانند گوگل می توانند با استفاده از این نقشه نرخ خزیدن (crawling) را برای سایت شما اولویت بندی می کنند. هنگامی که کاربر یک عبارت را در کادر جستجو تایپ می کند، گوگل از الگوریتم های پیچیده استفاده می کند تا دقیق ترین و مفیدترین لیست نتایج برای آن عبارت را نشان دهد. همان طور که در تصویر بالا می بینید در سایت مپ XML کراولر های خزنده در یک نگاه کل ۹ صفحه سایت را می بینند. به این کار Skimming گفته میشود (نگاه سَرسَری). وقتی حرف ازسئو و بازاریابی میشود ذهن ما درگیر موفقیت آسان و سریع میشود . در اینجا آدرس ابزارهای رایگان برای ساخت آسان نقشه سایت را می توانید ببینید. موتورهای جستجو عاشق محتواهای باکیفیت و مشتریان نیازمند اونها برای درک بهتر از موضوعات و شناخت درستتر کالاها هستند.

مشتریان شما اکثرا مرد هستند یا زن؟ لازم به ذکر است که پاسخ این سوال واضح است: زیرا نظرات مشتریان شما منبعی مطمئن تر از اطلاعاتی میباشد که شما روی وب سایت کسب و کار خود قرار خواهید داد. چرا گوگل به نظرات کاربران اهمیت می دهد؟ در این راستا، کافیست تعدادی از کاربران آدرس نادرست کسب و کار شما را به گوگل گزارش کنند تا وضعیت آن به غیر قابل اعتماد تغییر پیدا نماید. ساختار آن باعث میشود که ربات های خزنده ی موتور جستجو راحت تر صفحات شما را پیدا کنند و به اهمیت هر صفحه پی ببرند. این تگ را تگ مادر می گویند چون محتوای لینک هر صفحه در آن قرار داده می شود. شما می توانید به موتورهای جستجو بگویید که به فایل ها، صفحات یا لینک های خاصی از وب سایت شما دسترسی نداشته باشند. در این بخش به چند اصطلاح مهم و پرتکرار در این مبحث اشاره میکنیم که خوب است راجع به آنها اطلاعاتی داشته باشید تا به مشکل نخورید. به یاد داشته باشید که نقشه ی سایت یکی از تکنیک های سئو تکنیکال به حساب می آید. اغلب برند هایی که در این زمینه فعال بوده و از طریق Google Reviews تعامل زیاد تری با کاربران دارند هم نزد این موتور جستجو معتبرتر به حساب می آیند.

خوب است این نکته را بدانید که گوگل تنها به این نظرات اکتفا نخواهد کرد و نقد های کاربران در وب سایت های دیگری همانند فیسبوک، یلپ، سایت خودتان و منابع متعدد دیگر روی سئو سایت شما تاثیر گذار می باشند. توجه کنید که فایل سایت مپ را حتما بر روی هاست و در پوشه اصلی فایل ها قرار دهید. موارد گفتهشده از ضروریات ساخت یک فایل robots است؛ اما شما میتوانید بنا بر نیاز خود هر فایلی که تمایل دارید را disallow کرده و یا برای تأکید فایلهای ضروری را allow نمایید. گوگل برای اینکه استاندارد بودن سایت را بسنجد ابزاری به نام google mobile-friendly را ایجاد کرده است و در صورت استاندارد نبودن به آن گزارش می دهد. قبل از اینکه در مورد سایت مپ چیزی بدانید و بخوانید این نکته را باید بگویم . اول اینکه این کلمات باید مرتبط با حیطه کاری شما و موضوع مقالهتان باشند. در واقع لوکال پک (Local Pack) قسمتی از نتایج جستجوی گوگل محسوب می شود که در آن، 3 کسب و کار برتر مرتبط با عبارت جستجو شده به وسیله شما عزیزان در زیر نقشه نمایش داده خواهد شد. هنگامی که صحبت از سئوی محلی یا لوکال سئو در میان باشد، 2 فاکتور حائز اهمیت دیگر مطرح خواهد شد که الزاما میبایست با آنها آشنا باشید Local Pack و Localised Organic Ranking.

امروزه کسب و کارهای مختلف با خلق یک تجربه کاربری خوب برای مخاطب در سایت خود و ایجاد حس خوب در او، میتوانند کاربر را تبدیل به مشتری کنند. برای ثبت نقشه سایت خود وارد حساب گوگل سرچ کنسول شوید. با سلام خدمت دوستان در این مقاله به آموزش ساخت نقشه سایت با yoast seo و ثبت سایت مپ در سرچ کنسول می پردازیم. اکنون مقاله پیش روی شما، به منظور توصیف اصول سئو برای همه علاقه مندان به رشته تحریر درآمده و در آن تمامی جنبه های اصلی SEO پوشش داده شده است. حتی اگر Sitemap در جنبه ی فنی سئو باشد ایجاد آن کار دشواری نیست و فنی به شمار نمی آید . اما با این وجود، هنوز هم تعداد زیادی از کسب و کارها درستی آدرس خود در گوگل مپس را بررسی نمی کنند. چنانچه نمی خواهید نام کسب و کار شما در لیست سیاه گوگل جای بگیرد، کافیست آدرس صحیح را از طریق Google My Business مشخص کرده و سپس تایید نمایید. تنظیمات، یک گزینه به نام Slick Sitemap اضافه می شود. میزان اهمیت یک صفحه با url صفحات دیگر از 0.0 مقیاس تا 1.0 مقایسه میشود.