جاوا اسکریپت چه تأثیری در سئو سایت دارد؟

در این مقاله از وب24، با مفهوم تقویم یا برنامه محتوایی، هدف از تدبین آن، مراحل ساخت تقویم محتوا و معرفی بهترین ابزارها برای تنظیم تقویم محتوا، آشنا میشوید. مدیریت robots.txt را میتوان به صورت دستی یا با استفاده از ابزارهای حسابرسی وبسایت انجام داد. مهم است بدانید که شرکتهای سئو ارزانی وجود دارند که اغلب انتظارات را برآورده نمیکنند و وعده های الکی به شما خواهند داد و بعد از نگرفتن نتیجه زمان و هزینه شما هدر رفته است. ما به شما گزارش کاملی از موارد موجود در سرچ کنسول گوگل می دهیم تا از مشکلات خود آگاه شوید و برای رفع آن ها به شما برنامه جامعی خواهیم داد.

در این حالت موتورهای جستجو و کاربران دسترسی بهترین به مطالب پیدا میکنند. سئو، فقط به گوگل محدود نمیشود بلکه سایر موتورهای جستجو را هم شاملمیشود اما کاربران اینترنت در ایران، عمدتاً از گوگل استفاده میکنند و بههمیندلیل در ایران، سئو وبسایت را مطابق با استانداردهای گوگل انجام میدهیم. ما ترجیح میدهیم تا حد امکان از یک ابزار استفاده کنیم. Sitemap صفحات یک وب سایت را ایندکس میکند و قابلیت این را دارد که برای گوگل تعریف کنیم صفحاتی از سایت ما را ایندکس نکند و یا صفحاتی را با اولویت بالاتری ایندکس کند، بنابراین، با استفاده از نقشه سایت میتوانید مطمئن شوید که موتورهای جستجو میتوانند آنها را پیدا کرده و بخزند. شناخت آن ها فرصت این را به ما می دهد که فاکتور های مهمی که هر الگوریتم دارد را بشناسیم و در فعالیت های خود آن ها را جای دهیم. به طور کلی پست های جذاب وبلاگ می تواند کمک به سزایی در جذب مخاطبین کند. مگر اینکه شما لینک داخلی را به طور کامل انجام دهید و تعداد زیادی لینک خارجی داشته باشید، وگرنه گوگل برای یافتن همه آن صفحات کار سختی خواهد داشت. با این حال گوگل اظهار داشت که لینک های خراب باعث کاهش بودجه خزیدن نمی شوند.

در واقع سایت مپ باعث بهتر خزیده شدن و ایندکس شدن صفحات وب سایت شما می شود. خزندههای گوگل ابتدا از طریق یک لینک، فایل robot.txt و یا نقشه سایت (Sitemap) وارد یک صفحه از یک سایت میشوند و آن صفحه را در گوگل ذخیره یا اصطلاحا ایندکس میکنند. به عنوان مثال، گوگل تا حد زیادی صفحات وب را از طریق لینکها پیدا میکند. همین به تنهایی کافی است تا برخی از متخصصان سئو حتی به بودجه خزش فکر نکنند. چرا بهینه سازی بودجه خزش توسط سایت مپ نادیده گرفته میشود؟ سئو داخلی که از آن با عنوان های On-Site SEO و On-Page SEO نیز یاد میشود، به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که با استفاده از بهینه سازی عناصر یک سایت، موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو شوید. البته، وبسایت شما باید به خوبی طراحی شده باشد، دارای یک رابط کاربری عالی باشد و تمام موارد فنی که باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل می شود نیز باید پوشش داده شود. از طرف دیگر، نکته حائز اهمیت این است که موتورهای جستجوی گوگل هنوز کاملا این مکانها را پوشش ندادهاند. اکثر این راهنماها یا بسیار مقدماتی یا گسترده هستند، یا به انتهای طیف می روند و یک موضوع بسیار خاص را پوشش می دهند.

حتما لینکهایی که به سایت شما داده شده را از طریق سرچ کنسول بررسی کنید و در صورت مضر بودن آن را disavow کنید. در درست یا غلط بودن این موضوع نمیتوان نظری دارد، اما به جرات میتوان مدعی شد قرار دادن کیورد اصلی در تگ عنوان تاثیر چشمگیری در رتبهبندی خواهد داشت. انتخاب کلمه کلیدی مرتبط با محتوای سایت و جستجوی کاربران میتواند در بهینه سازی جایگاه سایت و سئوی آن تاثیر مناسبی داشته باشد و همین امر باعث پیشی گرفتن سایت شما به نسبت رقبا شود. در حالی که نقشههای سایت میتوانند هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران نهایی سودآور باشند، این دو به طرحهای متمایزی نیاز دارند، در واقع XML برای خزندههای وب و HTML برای مردم است. ممکن است یک یا دو تغییر مسیر آسیب زیادی به شما وارد نکند، اما با این وجود بهتر است این موضوع را درنظر داشته باشید.

سئوکار یا کارشناس سئو یا متخصص سئو کسی است که در سئو سایت به شما کمک میکند. این یکی از مواردی است که به کار گیری یک ابزار در آن راحت تر و موثرتر است. ساختار این صفحات توسط یک اپلیکیشن سرور که اسکریپتهای سمت سرور را فراوری می کند، ایجاد می شود. همچنین به درک گوگل از ساختار وبسایت شما کمک میکند و باعث میشود که خزندههای گوگل به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند. این نقشهای است که میتواند توسط بازدیدکنندگان وبسایت مشاهده شود و به آنها کمک کند تا به یک صفحه خاص حرکت کنند. در این قسمت از پازل به بخش تحقیق در مورد کلمه کلیدی میرسیم. یادگیری سئو خود را افزایش دهید و روی تحقیقات کلمات کلیدی کار کنید، افزایش سئو سایت همینطور اتفاق نمیافتد. وقتی هر یک از محدودیتها فراتر رفتید، باید ادرس صفحات متعدد خود را در چندین XML قرار دهید. با رعایت چندین اصول شما هم می توانید پیشرفت سایت خود را مشاهده نمایید. گاهی اوقات با گرفتن یک جلسه مشاوره سئو، میتوانید میزان ورودی های سایت خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

بودجه Crawl یک مفهوم حیاتی SEO است که اغلب نادیده گرفته میشود. گوگل برای وبمسترها و صاحبان وبسایتها چند راه برای دسترسی به نقشه سایت گذاشته است. حالا کافیست به یک نقشه حرفهای هم دسترسی داشته باشید و بتوانید با استفاده از آن به همراه خانواده به مکان بکری که به دنبالش بودید بروید و حسابی خوش بگذرانید. اما توجه داشته باشید که برای یک وبسایت بزرگی مانند آمازون با میلیونها و میلیونها صفحه، مدیریت باجت خزش کاملا منطقی است. یکی از روشهای موفقیت در رسیدن به نتایج برتر گوگل تخصصی بودن سایت در یک زمینه خاص است. فراموش نکنید که افزایش رتبه گوگل با افزایش بازدید گوگل یکی است و معمولا به روشهای مختلفی گفته میشود.

برای اینکه بتوانیم یک محتوای سئو شده داشته باشیم باید به نکاتی توجه داشته باشیم. یه نکته مهم دیگه که تو کمپین سئو باید بهش توجه کنین؛ جایگذاری کلمه کلیدی هست، چون این یه بخش جدا نشدنی از کمپین سئو شماست. این اولین و مهمترین قدم طبیعی است. از نظر گوگل هرگونه پیوندی که با هدف افزایش پیج رنک و بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل ایجاد شود یک لینک غیر طبیعی به حساب می آید و برخلاف قوانین و دستورالعمل های گوگل شناخته می شود. از نمونه نتایج طبیعی جستجو پویا می توان به بخش هایی با عنوان Answr Box، People Also Ask، اسلاید تصاویر، و بسیاری از دیگر موارد اشاره کرد. سپس این نقشههای سایت را میتوان در یک فایل XML ترکیب کرد. از منظر سئو ، محتوا باید متمرکزتر و محدودتر باشد.یکی از اهداف تولید محتوای سایت برای سئو ، دادن پاسخ های درست به کاربرانی مشخص در فضای اینترنت است تا از این طریق بتوانید زمانی که در جستجوی مطلبی در دنیای وب هستند آنها را جذب نمایید. به شرط اینکه دسترسی آن را از طریق فایل robots.txt یا قسمت تنظیمات وردپرس مسدود نکرده باشید.

رسیدن به رتبه اول، هدف تمامی کسبوکارها است. سعی کنید کمتر از سئو کلاه سیاه استفاده کنید و سئو کلاه خاکستری به نظر میرسد شباهت زیادی به سئو کلاه سیاه دارد، گزینه عقلانی سئو کلاه سفید است. در کنار آن حتما سعی کنید از مشاوره سئو و خدمات سئو seo بهره بگیرید. فایل robots.txt از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در زمان پیاده سازی باید به تمامی این بخش ها توجه داشته باشید و سعی کنید که جزئی ترین نکات را نیز در زمان پیاده سازی رعایت کنید. به طور خلاصه، بودجه خزش باید بهینه شود و برای استفاده از این فرصت استراتژی ایدهآلی داشته باشید. همینطور وجود تعداد زیادی صفحات بی ارزش در سایت شما باعث میشوند که بودجه خزشی که گوگل برایتان در نظر گرفته کاهش پیدا کرده و سرعت ایندکستان کم شود. زیاد بودن تعداد صفحات وب سایتتان، همیشه به نفع شما عمل نمیکند.

برای اینکه امتیاز صفحه شما بین تمامی این صفحات تقسیم نشود از تگ canonical استفاده میکنیم و به گوگل میگوییم که تمام اینها همین صفحه هستند، پس نه امتیاز را تقسیم کن و نه خطای محتوای تکراری از سایت ما بگیر. نقشه سایت یا sitemap طرحی از وبسایت شما معمولا با فرمت XML است که به موتورهای جستجوی گوگل کمک میکند تا تمام محتوای وبسایت شما را پیدا کرده و در آن بخزند و آنها را ایندکس کنند. 1. مقاله باید قابل خواندن باشد: مقاله ای که ما مینویسم برای انسان هاست و بنابراین پیغام مقاله باید برای آن ها قابل درک باشد تا کسب و کارما شکست نخورد. تنها توسط موتورهای جستجو قابل درک است و از این رو به صراحت به آنها اختصاص داده میشود. نقشه سایت ویدیویی: به طور خاص برای کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای ویدیویی وبسایت استفاده میشود.

یادگیری اصول سئو 1 تا 3 ماه طول می کشد. پروتکل REP به استاندار سازی خزیدن و جستجوی ربات های گوگل در صفحات وبسایت و نحوه نمایش آنها به کاربر می پردازد. بدیهی است که سایت های گوگل دارای جایگاه های متفاوتی در موتورهای جستجو هستند به این منظور و برای این که ربات های گوگل جایگاه صفحات مختلف سایت ها را در موتور جستجو تشخیص دهند و آن ها را پیدا کنند نیاز است که از دستور sitemap با استفاده از فایل robots.txt انجام شود. اما سئو خارجی سایت به این راحتی ها نیست و کمی خطرناک است چرا که بخش عمده ای سئوی خارجی سایت به مبحث لینک بیلدینگ و یا همان دریافت لینک از دیگر سایت ها بستگی دارد و اگر این کار به درستی و بدون رعایت اصول لینک سازی دریافت شود ممکن است صدمات جبران ناپذیری به یک سایت بزند. اگر سایت شما کاملاً جدید باشد و فقط تعداد انگشت شماری بک لینک خارجی دارد، نقشه سایت برای کمک به Google در یافتن صفحات در سایت شما ایده خوبی خواهد بود. اگر گوگل نتواند به محتوای شما دسترسی پیدا نکند، نمی تواند آن را در نتایج خود نمایش دهد.

دیجیتالینگ چگونه به موضوع سایت seocentro سئو محتوا میپردازد؟ البته ساخت محتوا به این روش برای سایتهای خاصی قابل انجام است. برای جلوگیری از این مشکل، به غیر از حذف URL آن صفحه از sitemap خود، اگر نمیخواهید آن URL در نتایج جستجو نشان داده شود، باید یک برچسب ‘no-index’ و ‘follow’ اضافه کنید. برای جلوگیری از مشکل گوگل برای یافتن محتوای جاوا اسکریپت، تعدادی از مدیران وب از فرایندی به نام cloaking استفاده می کنند که محتوای جاوا اسکریپت را در اختیار کاربران قرار می دهد اما آن را از خزنده ها پنهان می کند. چون کاربران از سایت خارج میشوند و نرخ خروج از سایت افزایش پیدا میکند. بهینه سازی بودجه خزش فقط مجموعهای از مراحل است که میتوانید به طور خاص برای افزایش نرخ بازدید رباتهای موتورهای جستجو از صفحات خود طی کنید. چگونه بودجه خزش خود را بهینه میکنید؟ بهینه سازی نرخ خزش یا crawl budget یکی از بخشهای سئو تکنیکال است. سئو تکنیکال که یکی از بخشهای سئو داخلی است را خوب انجام دهید.

ما میخواهیم که گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری در تمام صفحات وب سایت ما بخزد تا همه صفحات ما ایندکس شوند، درست است؟ اما گاهی اوقات، بعضی از صفحات ممکن است بی نصیب بمانند، یعنی بدون هیچ لینک داخلی که به آنها اشاره کند رها شوند، اینگونه آن صفحات در نتایج جست و جو گوگل، نامرئی خواهند بود. علاوه بر لینک دادن دادن به مقاله ها و صفحات خود، لینک دادن به سایر وب سایت ها یا منابع با کیفیت بالا نیز یک روش خوب و سئو فرندلی است. اگرچه سایت مپ برای سالها وجود داشتهاند، اما سوال این است که آیا آنها هنوز در سال ۲۰۲۲ برای سئو مهم هستند؟