جواب کوتاه است! با سئو سایت!

سئو نیز مانند دیگر مشاغل استرس و فشار زیادی دارد. علاوهبر تولید محتوای جدید و ارزشمند، ادیت یا ویرایش محتواهای قبلی نیز لازم و از چند نظر حائز اهمیت است. همیشه لازم نیست محتوای جدید برای سایت ایجاد شود. حال فرض کنید که کاربران زیادی کار شما رو تکرار کنند حال اگر این سایت در اون کلمه اگر به فرض جایگاه ۵ گوگل بوده، الگوریتم RankBrain به اون جایگاه بهتری خواهد داد. استفاده از عناوین جالب و جدید، کاربران بیشتری را به صفحه شما هدایت خواهد کرد. همه افراد متن جالب را بیشتر دوست دارند، گوگل هم به متون جذاب رتبه بالاتری میدهد.

چرا این اتفاق رخ داد؟ چرا دوره سئو در تولید محتوا را برای شما تهیه کردیم؟ سئو به یکی از پرطرفدارترین مشاغل مارکتینگ در شرکتها تبدیل شده است و خب شاهد هستیم که تعداد افرادی که برای ورود به این حیطه علاقه نشان میدهند و تلاش میکنند، روز به روز افزوده میشود. شاید برخی از صاحبان کسب و کار در ابتدای شروع کار خود به وسیله ی ایجاد وب سایت و فروش اینترنتی به تردید بیفتند و یا ترس این را داشته باشند که با وجود وب سایت های قدرتمند وب سایت آن ها دیده نخواهد شد ولی با وجود سئو در تبریز به راحتی این تضمین را برای صاحبان مشاغل می کنیم که همان وب سایت ها نیز در ابتدا شاید به این اندازه قدرتمند نبوده اند و تنها با رعایت قوانین و اصول سئو توانسته اند سایت خود را در نتیجه های جست و جوی گوگل بالا آورده و به این رتبه برسند.

استرچ پالت-ویژگی های امداد خودرو مناسب اواخودروبر avakhodrobar-چند علت زبان سبز-کار با دستگاه تیوپ پرکن چگونه است؟ نحوه عملکرد دستگاه پر کن الکل و خط تولید الکل چگونه است ؟ بررسی نحوه عملکرد صفحات مختلف، بهبود یا افت رتبه، بررسی سرعت سایت و غیره همگی با ابزارهای آنالیز امکان پذیر می باشند. زیرا که کاربران، سایت شما را رها می کنند و این bounce rate که نرخ خروجی از سایت شما است توسط گوگل آنالیز می گردد. رو بلد باشی. به جرئت میتونم بگم تو هرکدوم از این قسمتها که مسلط نباشی روی خروجی کارت و در نتیجه دیده شدن محتوات تاثیر داره. بنابراین استفاده از این کلمات در متن اهمیت زیادی دارد. سپس تا آنجا که می توانید آن را در دیدگان کاربران زیادی قرار دهید. هر چه تعداد کلیکها بیشتر باشد، صفحه مورد نظر در جایگاه بالاتری در صفحه نتایج جستجو قرار میگیرد.

در مورد سئو باید یک برنامه طولانی مدت داشته باشید زیرا رتبه بندی آن برای اکثر کلمات کلیدی بین شش ماه تا یک سال طول می کشد. همچنین کلید واژه هایی دارید که مخاطبان هدف شما از آنها استفاده می کند تا اطلاعات یا آموزش و نکته ای بدست بیارند ، زیرا به طور خاص به دنبال محصول شما نیستند (کلمات کلیدی اطلاعاتی). حالا دیگر بهجای تکرار کلمات کلیدی در جایجای صفحه، باید به این نکته توجه کنیم که مخاطبان چه کسانی هستند و درباره چه موضوعاتی میتوان برای آنها محتوای مناسب تولید کرد. با استفاده درست و مناسب از کلمات کلیدی، گوگل بهراحتی میتواند متوجه موضوع اصلی سایت شود و آن را در نتایج جستوجو نشان دهد. در این زمینه بهتر است بدانید که عنوان سئو در واقع همان عبارتی است که در صفحه نتایج گوگل نمایش داده می شود و شما می توانید، آن را مشاهده کنید! به دلیل دشواری و اهمیتی که پروسه بک لینک گرفتن دارد، بسیار مهم است که برای این پروسه زمان و انرژی خوبی گذاشته شود و به آن اهمیت بیشتری داده شود که در نهایت برای شما سودآور خواهد بود.

یک متخصص سئو باید بتواند در زمان اجرای یک استراتژی و همچنین یک کمپین در مقابل استراتژیهای رقیب، انتقادی فکر و آنها را به خوبی ارزیابی کند. فرقی نمی کند که شما مالک چه کسب و کاری باشید، به هر حال مخاطبانی دارید که در صفحه اول گوگل به دنبال شما می گردند و اگر به فکر آن ها نباشید، احتمالا رقبای شما پول آن ها را بدست خواهند آورد. نکته آخر اینکه در این مسیر حتما با متخصصین سئو و افرادی که تجربههای موفقی در بهبود SEO وب سایت ها داشته اند در ارتباط باشید. خلق بهترین محتوا کار سختی نیست ، بسیاری از کارهایی که در زندگی خود انجام می دهیم به خودی خود اعمال سخت و دشواری نیستند ، اما به دلیل اینکه پروسه تحقق و به بار نشستن آن ها طولانی و مستلزم صرف انرژی یا دیگر منابع مصرف شدنیست ، برای ما بسان هدفی سخت و دور از دسترس ، بلند پروازانه و نیازمند ملزوماتی زیاد به نظر می رسد . کاری که برای رفع این مشکل باید انجام داد، چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimization ( بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو) است و به مجموعه اقداماتی گفته میشود که باعث افزایش کمیت و کیفیت ترافیک دریافتی سایت از نتایج ارگانیک موتورهای جستجو میشود. اگر می خواهید وبسایت خود را در صفحه اول گوگل میخکوب کنید و ترافیک ارگانیک را به سمت سایت خود بکشانید، نیاز است تا علاوه بر توجه به داخل سایت، به خارج سایت نیز توجه داشته باشید. موتور جستوجوی گوگل، تگ کلمات کلیدی را نادیده میگیرد و استفاده از این کلمات تاثیری بر سئوسایت ندارد. این تکنیکها قادرند ترافیک سایت را بهشکل قابل ملاحظهای افزایش دهند. یه نکته بین تمام این سایتها مشترکه: هرچه ترافیک سایت بالاتر باشه اون سایت می تونه درآمد بیشتری کسب کنه. در واقع سئو تنها وظفیه ی افزایش ورودی را دارد نه فروش و افزایش درآمد سایت. هنگام طراحی سایت در راستای اهداف سئو، باید همیشه استراتژی کلی را در نظر گرفت.

با این افزایش رتبه افراد بیشتری سایت شما را خواهند دید. آنها باید روند فعالیتهای خود را به کارفرمایان گزارش دهند و اگر در این کار نتوانند خوب عمل کنند، مطمئنا در متقاعد کردن آنها موفق عمل نخواهند کرد. اینجاست که یک سئوکار میتواند با مهارت فن بیان خود، مفاهیم پیچیده سئو را به زبان ساده برای آنها بیان کند و با کمک آن افراد غیر متخصص در سئو را برای انجام صحیح کارها متقاعد کند. بسیاری از کارفرمایان و مدیران مارکتینگ به دنبال سئوکاری هستند تا بتواند افراد تیم را برای انجام صحیح کارها متقاعد کند و خب این مهم با صحبت درست در جلسات و مکالمات رودررو به دست میآید. صبور بودن تا حد زیادی باعث میشود که سئوکار از کاری که انجام میدهد لذت ببرد و همچنین نهایت تلاش خود را برای کسب و کارها بکند تا آنها را به موفقیت برساند. یکی از مهمترین مهارتها برای اجرای دقیق و موفقیت آمیز تمام کمپینها و استراتژیهای سئو، اولویت بندی است. از مهمترین فاکتورهای سئو است. مهم این است که هر کارشناس سئو به کار و شغل خود نگاهی واقع گرایانهتر داشته باشد و به این فکر کند که او قرار نیست تا جان آدمها را نجات دهد و فقط فردی در تیم بازاریابی است و جراح مغز و اعصاب نیست.

همچنین، هر سئوکاری باید با پایه و اساس محتوا و نگارش اصولی آن آشنایی داشته باشد. آشنایی با کدنویسی و برنامه نویسی، ساختار کد و اصول طراحی وب و متا تگها برای متخصصان سئو امری مهم است. به همین دلیل است که همه متخصصان سئو باید درک درستی از مراحل لازم الاجرا در روند کار داشته باشند. این موارد همه در راستای UX هستن. این می تواند شامل ساخت بک لینک، فعال بودن در رسانه های اجتماعی و وبلاگ نویسی مهمان باشد. عواملی که بر سئو تاثیر دارند، همانند میزان اعتبار نویسنده مطالب، فعالیت نویسندهها در شبکههای اجتماعی، واکنش مردم در شبکههای اجتماعی نسبت به برند شما و… هرچند یک بار، مسائل و موضوعاتی در شبکههای اجتماعی مطرح میشوند و مردم به آنها علاقهمندی بیشتری نشان میدهند. از مهمترین آنها میتوان به طراحی سایت، تبلیغات آنلاین، فعالیت در شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و البته سئو مارکتینگ یا بازاریابی از طریق موتورهای جستجو اشاره کرد، که این مورد از ابزارهای ایدهآل و کارآمد جهت فعالیت در فضای آنلاین محسوب میشود.

مواردی همچون استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی سایت، بهینهسازی سرعت سایت و مواردی از این دست در بخش سئو سایت seocentro تکنیکال طبقهبندی میشوند. انجام سئو درست و اصولی، علاوهبر تفسیر بهتر موتورهای جستوجو از سایت، به کاربران نیز برای درک بهتر محتوای صفحات، کمک میکند. ممکن است بسیاری از افراد در تیمها از روند سئو و کاری که در برنامه سئو انجام میشود، آگاهی نداشته باشند. متخصصان سئو با مهارت در کار با ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console میتوانند دادههایی بسیاری را برای بهبود روند سئو به دست آورند و از آن در کارهای خود و برنامه ریزی برای ارائه کمپینهای سئو استفاده کنند. به عنوان مثال، مهارت در مذاکره یکی از اصلیترین سافت اسکیلهای هر سئوکاری است چرا که باید با تیمهای مختلفی در سازمان و پروژه تعامل داشته باشد و باید بتواند به خوبی در مکالمات آنها را قانع کند. استفاده از این الگوریتم، نحوه تعامل شما با دیگر نتایج را در صفحه اول اندازهگیری میکند. در رسانه های اجتماعی تعامل داشته باشید و پست هایی را به گوگل مای بیزینس اضافه کنید. امروزه تولید محتوا دیگر در حوزه مقالات علمی و آموزشی و یا خبری نیست و به شکل های مختلف در قالب تصویر، صوت و ویدیو نیز قابل تولید است که عموما برای شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

فعالیت در شبکههای اجتماعی، کامنت مارکتینگ، خرید بکلینک و… برای اینکه ببینید خزنده گوگل چند بار در طول روز به سایت شما سر می زند می توانید از قسمت crawl در کنسول جستجوی گوگل آمار مورد نظر را مشاهده کنید. اطلاعاتی مانند اطلاعات اضافی (فراداده) در هر URL، جزئیات مربوط به آخرین به روز رسانی آنها، میزان اهمیت آنها و اینکه آیا نسخه های دیگری از URL ایجاد شده به زبان های دیگر وجود دارد یا خیر، نوع صفحه و سایر موارد به کمک نقشه سایت مشخص میشود. 404 و 301 صفحه را از نقشه سایت خود حذف کنید. از جمله اینکه: نیازی نیست محتوا از صفر تولید شود، بلکه با حذف نکات غیرضروری و افزودن مطالب و لینکهای جدید به محتوا، در وقت و انرژی صرفهجویی میشود. 🙂 چرا که سئوی کلاهسیاه در نهایت به پنالتی شدن سایت شما (حذف شدن سایت شما از نتایج گوگل) منجر خواهد شد. برای بهینهشدن تصاویر در سئو و نمایش آن در نتایج جستوجوی گوگل، باید از ویژگیهای Alt و Title برای تصاویر موجود در متن استفاده کرد. اگر جزو آن دسته از سایت هایی هستید که بواسطه بک لینک های ضعیف رتبه خود را در گوگل از دست داده اید، باید به شما بگویم که لازم است که حتما در این رابطه با یک مشاوره سئو حرفه ای صحبت کنید.

فایل robots.txt توسط آقای Martijn Koster در فوریه سال ۱۹۹۴ برای کنترل ربات هایی مثل ربات خزنده گوگل ساخته شده ، هر چند همه روبات ها از آن پیروی نمی گیرند. همانطور که می دانید آدرس های سایت در نوار آدرسِ مرورگر ها نیز نشان داده می شوند. در ویژگی title با قرار گرفتن ماوس روی عکس، یک متن بهجای آن نشان داده میشود. این اطلاعات تکمیلی، به شیوههای مختلف و با عنوان ویژگیهای SERP نمایش داده میشوند که در مقاله SERP Features یا ویژگی های SERP گوگل چیست؟ در این مقاله سعی بر این داشتیم دیدی کلی نسبت به سئو برای شما به وجود آوریم، تا با کلیت سئو و مراحل و انواع آن بیشتر آشنا شوید.برای یادگیری بهتر و اصولی این مباحث بهترین پیشنهاد ما ، شرکت در دوره آنلاین سئو میباشد. برای یادگیری بیشتر، مقاله «لینک سازی (Link Building) چیست؟ کاربرد سئو چیست ؟ بهعبارتی میتوان سئو را مجموعه اقداماتی در زمینه بهبود عملکرد وبسایت بر اساس استاندارد موتورهای جستوجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق، درنظر گرفت. علاوه بر این، افزودن تگهای جایگزین مناسب به تصاویر وب سایت شما میتواند به وب سایت شما کمک کند تا با مرتبط کردن کلمات کلیدی با تصاویر، رتبههای بهتری در موتورهای جستجو کسب کند.

بازاریابی اینترنتی شامل مفاهیم و ابزارهای گوناگونی میشود که از مهمترین آنها میتوان به طراحی سایت و اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین، فعالیت در شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ و البته بازاریابی از طریق موتورهای جستجو اشاره کرد. دانستن تمام اهداف و روش تدوین استراتژی بر اساس اهداف مارکتینگ یکی از مهمترین کارها و مهارتهایی است که هر سئوکاری باید داشته باشد. علاوه بر این یکی از مهمترین کارها در رتبه گرفتن وبسایت نیز به شمار میآید. باید این مورد را در ذهن داشته باشید که سئو یک راه برای دور زدن موتور های جستجو نیست و راهی است که شما بتوانید به همان اندازه که خوب هستید در گوگل و موتور های جستجو نمایش داده شود. و همیشه باید توجه داشت که مردم به دنبال پاسخ میگردند. بنابراین، اگر میخواهید در این حیطه خودی نشان دهید و حرفی برای گفتن داشته باشید، به دنبال مهارتهایی غیر از مهارتهای فنی نیز باشید! در این زمینه توجه به این نکته بسیار مهم است که پیشنهاد گوگل استفاده از تگ Noindex در بخش head صفحات مدنظر است؛ اما در شرایط استثنایی که این کار غیر ممکن به نظر میرسد؛ این دستور میتواند به کمک شما بیاید. حالا هر چقدر رتبه شما در این صفحات بالا باشد، به این معنی است که سئو (و محتوای) شما قویتر و بهینهتر بوده است.