دریچه اسلوت شرکت تهویه مطبوع ترکان پارتاک

از دیرباز محیط زندگی انسان ها همواره اثرات بسیار زیادی بر روی کیفیت زندگی آن ها و هم چنین حالت روحی و روانی و وضعیت جسمانی و فیزیکی آن ها داشته است. بنابر این یافتن راهی به منظور بالا بردن کیفیت هوای داخل ساختمان جهت رفاه بیشتر ساکنان آن می تواند امری بسیار مهم تلقی شود. بنا بر این انتخاب مناسب ترین سیستم تهویه مطبوع با در نظر گرفتن کلیه موارد و مسائل مربوط به آن امری حیاتی می باشد.

دریچه اسلوت شرکت تهویه مطبوع ترکان پارتاک

اهمیت اتصال درست دریچه هوای اسلوت و پلنیوم باکس امری مهم تلقی شده و اشخاص با تجربه فنی کم ممکن است سیستم هوارسانی را در طولانی مدت با مشکل روبرو نمایند. همچنین نصب دریچه اسلوت دارای انحنا نیز امری تخصصی بوده و افراد عادی با تجهیزات معمول امکان نصب بی‌دردسر آن را نخواهند داشت. این دریچه به دلیل استفاده از پره‌های قابل تنظیم در نوع خطی (در مدل‌های قوسی امکان وجود پره‌های قابل تنظیم وجود ندارد) الگوی پرتاب هوای مختلفی را داراست که سبب انتخاب دریچه خطی اسلوت در کاربری‌های مختلف خواهد شد. دریچه‌های خطی اسلوت به عنوان دریچه‌های هوای رفت مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی در مواردی به منظور حفظ هماهنگی در طراحی در خط برگشت نیز بکار می‌روند.

انواع دریچه هوا بر اساس کارایی و دکوراسیون مغازه و فروشگاه شما مناسب استو اما نوع خطی دریچه در عین سادگی، نمای زیبا و شیک برای فروشگاه شما به ارمغان خواهد آورد. ۴- دریچه اسلوت عمودی به سمت داخل (این نوع دریچه اسلوت روی پیشانیِ دیوار در جایی که سطحِ داخلیِ دو دیوار با هم برخورد می کنند قابل نصب می باشد). ذ- دریچه اسلوت را با توجه مکانِ نصب، بصورتِ یکسر بسته ، دوسر بسته و حتی دوسرباز می توان تولید نمود.

  • جنس پروفیل پره و قاب در این دریچه، از پروفیل آلومینیوم با ضخامت 1.25 میلی‌متر می‌باشد.
  • مانند بسیاری از محصولات دیگر شرکت صنعتی الوکانال ، قیمت دریچه‌ تنظیم هوا ​​اسلوت به عوامل مختلفی بستگی دارد.
  • طراحان محیط داخلی ساختمان با توجه به شکل تکرار شونده این مدل دریچه هوا از آن در معماری فضای داخلی نیز بهره خواهند برد.
جهت اتصال بهتر دریچه و همچنین توزیع هوای یکنواخت از تمامی سطح دریچه خطی اسلوت می بایست ازپلنیوم باکساستاندارد مطابق دریچه استفاده شود. این مدل دریچه در انواع مختلف رنگ های پودری الکترو استاتیک تولید می گردد. جریان هوای تازه از طریق کانال هوا به پلنیوم باکس رسیده و دریچه اسلات با خاصیت مکش خود هوای محیط را به داخل پلنیوم باکس خواهند رساند. پس از ترکیب هوای تازه و محیط، آن را به‌صورت کاملا یک‌دست و مطبوع در فضای داخلی پخش خواهد نمود.

کانال اسپیرال گالوانیزه

خرچنگی یا بست نگهدارنده به صورت یک U با زاویه ای حدود 35 درجه می باشد که در پشت پلنیوم جهت فیکس کردن دریچه استفاده می گردد. مانند بسیاری از محصولات دیگر شرکت صنعتی رحمتی، قیمت دریچه اسلوت بستگی به عوامل مختلفی دارد. تعداد لاین های اسلوت که میتواند از 1 تا 8 باشد، قیمت روز مواد اولیه، تعداد سفارش و نوع رنگ بکار رفته از مهمترین فاکتور ها در تعیین قیمت دریچه خطی اسلوت محسوب میشود.

هر چند بیشترین مصارف این دریچه چوبی خطی در دریچه‌های بازدید و تاسیسات است. با استفاده از چوب یا ورق MDF پوشش چوبی برای دریچه اسلات طراحی شده و در صورت نیاز از دستگاه CNC نیز کمک گرفته خواهد شد. طراحی فوق‌العاده شیک و لاکچری در این نوع از دریچه‌های خطی موجب علاقه دکوراتورها به به‌کارگیری آن در محیط داخلی ساختمان نیز گشته است. در این بخش از مقاله آشنایی با دریچه اسلات و کاربردهای دریچه هوای اسلوت به سوالات احتمالی شما پاسخ داده شده است.

در شرایط مختلف می‌توان از انواع دریچه هوا در قسمت انتهای سیستم هوارسانی کمک گرفت. دریچه اسلوت نیز یکی از محبوب و پرکاربردترین دریچه‌های کنترل و تنظیم جریان هوا است. جریان هوای دریچه خطی اسلوت متری به شکل هم سنگ و نا سهیدنی داخل محیط بکار برده میشود.

لوورهای انتقال هوا

جهت افزایش قدرت پرتاب باد در مسیر مشخص امکان به‌کارگیری و نصب دمپر هوا در پشت دریچه هوا وجود دریچه اسلوت دارد. برای نصب دمپر در پشت دریچه هوا خطی باید از مدل با قاب عمیق آن بهره برده تا فضای کافی برای قرارگیری دمپر هوا وجود داشته باشد. دریچه‌های هوای خطی در دو حالت کلی با پره ثابت یا تیغه متحرک تولید خواهند شد.

همانطور که در طول این مطلب مطالعه نمودید؛ مولفه‌های متغیر بسیاری برای هر یک از انواع دریچه‌های خطی وجود داشته و تغییر هر کدام از آن در قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است. جهت پره‌ها، وضعیت ثبات تیغه‌ها، مدل دریچه، ابعاد، اندازه و متریال مصرفی در تولید از جمله موارد مهم و تعیین‌کننده در بیان قیمت هستند. از طرفی ثبات قیمتی در آلیاژهای فلزی وجود نداشته و این امر نیز دست بخش فروش تهویه سان جهت درج دقیق قیمتی را بسته است. با توجه به نام هر کدام از مدل‌های جهت‌دار دریچه هوای خطی تعداد سمت و سوی پرتاب باد مشخص بوده و بر اساس محل قرارگیری دریچه از آن استفاده خواهد شد. فناوری و علوم شیمی در سال‌های اخیر توانسته از پلاستیک ABS و PVC برای ساخت دریچه هوای خطی استفاده نماید.

قابلیت شست‌وشو، مقاومت بالا در برابر فرسایش، تنوع رنگ و وزن کم دریچه پلاستیکی هوا موجب شده تا در سال‌های اخیر عنوان رایج‌ترین دریچه هوای خطی را به خود اختصاص دهد. نصب دریچه در بخش پایانی و تغییر آن نیازمند تخصص زیادی نبوده؛ اما انجام روند کانال کشی سیستم هوارسانی و استفاده از بست یا پیچ مخصوص در امتداد مسیر امری مهم خواهد بود. همچنین عمل عایق‌کاری سیستم کانال هوا نیز نیازمند تجربه و تخصص بوده و بهتر است تمام این مراحل توسط افراد خبره و دوره دیده انجام شود. لازم به ذکر است که توجه به طول، عرض، تعداد شیار و ارتفاع نصب دریچه خطی از اصول و قواعد خاصی برخوردار بوده و افراد غیر متخصص نباید اقدام به نصب آن نمایند. این نوع دریچه خطی اسلوت در کنج دیوار و سقف های با شکل های ناهمگون قابل نصب می باشد. ریزش هوای دریچه بصورت تعدیل شده و نامحسوس به محیط انجام می پذیرد و در واقع خروج هوا از دریچه وابستگی مستقیم به پلنیوم باکسی که پشت دریچه اسلوت تعبیه شده دارد.

نقش پلنیوم باکس در نصب دریچه اسلات چیست؟