دریچه بازدید داکت اسپلیت

دریچه بازدید داکت اسپلیت

مدل های مختلفی نیز برای ساختِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت بنا به نیاز دستگاه توصیه می‌شود که در ابعاد مختلف قابل تولید دریچه داکت اسپلیت و عرضه است. دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی بنا به ماهیتی که به لحاظ جنس دارد نیازی به پوشش رنگ نداشته و ساختارِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت به خودی خود قابل کاربرد است. از جمله مزایای رنگ کاری بر روی سطوح بیرونی و داخلیِ دریچه داکت اسپلیت امکانِ محافطت آن در برابر ضربه و هرگونه آسیبِ فیزیکیِ احتمالی می باشد. پس از انجام عملیات رنگ و خارج نمونِ دریچه داکت اسپلیت مشبک آلومینیومی لولایی از کوره ی رنگ،برای جلوگیری از هرگونه خط و خشِ احتمالی در زمان انتقال دریچه بر روی سطوح دریچه داکت اسپلیت،باید از پوششِ ضربه گیرِ مشمایی استفاده نمود. البته همانگونه که در انتخاب کدرنگ محدودیتی وجود ندارد،در ساخت دریچه داکت اسپلیت هم در ابعاد گوناگون هیچ محدودیت و منعی وجود ندارد و کارفرماهر ابعادی برای ساخت دریچه داکت اسپلیت اعلامِ سفارش نماید بدون محدودیت در ابعاد و تعداد ،سفارشِ مربوطه قابلِ اقدام و ساخت می باشد. پس از ساخت و رنگِ دریچه داکت اسپلیت ،برای جلوگیری از صدماتِ احتمالی و یا خش افتادن بر روی سطوح دریچه داکت اسپلیت،باید بلافاصله پس از بیرون آوردنِ دریچه داکت اسپلیت از کوره ی رنگ باید آنرا در پوشش های مشمایی و ضدضربه کاور نمود تا دریچه داکت اسپلیت در مراحل نقل و انتقال دچار اسیب نگردد و بصورت کاملا سالم در محل موردنظر نصب و تعبیه گردد.

  • نوع رنگی که بر روی سطوح دریچه داکت اسپلیت استفاده می گردد از جنس پودری ایستاتیکِ کوره ای می باشد.
  • بنابرین امکان نصب یونیت های خارجی (کندانسینگ یونیت) بر روی بام و عدم افت راندمان بایستی بررسی شده و نیز هزینه های لوله کشی مسی بایستی متناسب با ابعاد ساختمان اندازه گیری شود.
  • بعد از نصب سه پری با توجه به ابعاد داخلی فریم درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مشابه لولا تولید می‌شود.
  • همان طور که در بالا اشاره نمودیم دریچه بازدید داکت اسپلیت برای ایجاد دسترسی آسان به دستگاه‌هایی مانند داکت ها و فن کویل هایی که اغلب در سقف قرار دارند مورد کاربرد و استفاده می‌باشد.

معمولا رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت سفید در نظر گرفته می‌شود، اما محدودیت یا منعی در کدرنگ از جمله کِرم، قهوه ای سوخته، مشکی یا … نیست و برای ایجادِ هارمونیِ بیشترِ رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت با رنگ نمای محیط داخلی به راحتی می‌توان از کدرنگ های گوناگون برای رنگ آمیزیِ سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی بهره برد. با توجه به توضیحات ارایه شده به راحتی می‌توان ادعا کرد هیچ محدودیتی در ساخت و تولیدِ دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی به لحاظ سایز و ابعاد نیست و این شرکت این امکان را دارد تا این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت را در هر سایز، ابعاد و هر تعدادی که کارفرما درخواست نماید،تولید و ارایه کند. برای جلوگیری از ایجادِ هرگونه صدمه‌ یا آسیب به بدنه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی، پس از خارج کردنِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت از کوره باید بلافاصله از کاورِ پلاستیکیِ ضخیم و ضربه گیر باید برای محافظت دریچه بازدید داکت اسپلیت در برابر ضربه ‌یا صدمات احتمالی استفاده کرد تا دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت سالم و تمیز به پروژه و محل نصب منتقل شده و همزمان با مراحل نصب، از کاورِ خود باز و تدر محل خود تعبیه شود.

در مرحله‌ی سایزینگ کلافِ زیرکارِ دریچه بازدید داکت اسپلیت با احتساب نیم سانت از هر بُعد به عنوان بادخور اقدام به برشِ اضلاع فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌گردد. اگر دستگاه داکت اسپلیت نیاز به تامین هوای تازه جهت محفظه ی خود داشته باشد و فاصله ی دربی که قرار است بصورت وزنه ای برای بازدیدِ آن تعبیه گردد به میزانی باشد که به راحتی درب را بصورت وزنه ای جابجا کرد و دوباره در محل خود جانمایی نمود، می توان از دریچه داکت اسپلیت مشبک وزنه ای بعنوان یک گزینه مناسب با امکان تامین هوای تازه استفاده نمود. برای نصب دریچه فلزی هوا , دریچه بازدید و یا هر نوع دریچه دیگری باید از افراد با تجربه و کار کرده کمک بگیرید. هر کدام از انواع لوله فلکسیبل خصوصیات ویژه خود را داشته و وزن سبک، انعطاف بالا، نصب آسان و متناسب با شرایط متغیر از ویژگیهای مشترک آنها است. دریچه هوا ی پلاستیکی محصولی ست که جهت هوارسانی در سیستم های هواساز مثل کولر ، داکت اسپلیت ، فنکویل و انواع دمنده ها و مکنده ها به کا می رود . دریچه بازدید چوبی یکی از انواع دریچه داکت اسپلیت و دریچه بازدید تاسیسات می باشد که به منظور پوشش شیرآلات تاسیسات، فن کویل و رایزرهای ساختمان نصب می شود و دسترسی سرویسکار به این بخش ها امکان پذیر می سازد.

البته قابل دکر است از جمله نکاتی که در زمان ساخت درب دریچه داکت اسپلیت مشبک لولایی باید مدنظر قرار داد،ایجاد سوراخ جهت جای قفل یا قفل های زیمنسی می باشد.این جای قفل ها بصورت پِرسی و با استفاده از دستگاههای مخصوص ایجاد می گردد. پس از الحاق دربِ مرکبِ مشبکِ دریچه داکت اسپلیت به ساختار فریم دریچه داکت اسپلیت نوبت به عملیات رنگ می رسد.جهت ایجاد تناسب نمای دریچه با نمای محیط از انواع کدرنگ با تنوعِ متعدد می توان بهره برد. نوع جنسِ رنگ کوره ای از جنس پودری استاتیک بوده و بطور عرفی برای دریچه از رنگ های سفید،کرم،قهوه ای سوخته،مشکی،طوسی و نقره ای بکار می رود. درب دریچه داکت اسپلیت ( دریچه دسترسی فن کویل )نیز از ورق آلومینیوم بصورت شیاردار در ضخامت های گوناگون ساخته می شود که با لولا به فریمِ دریچه داکت اسپلیت متصل می شود. با توجه به شیارهای گریلی که روی درب این دریچه در طول های ۹ و ۱۸ سانتی ایجاد می شود،پسوندِ شیاردار بر نامِ این دریچه داکت اسپلیت اضافه شده است.

پس از ایجاد یک چهارچوب به عنوان فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت، نوبت به ایجاد جای پیچ بر روی این فریم می‌رسد. اگر قرار باشد دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت پیچ ازرو در محل خود نصب بشود، این جای پیچ ها بر روی نمای بیرونیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه می‌گردد. اگر هم که قرار باشد دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت پیچ از تو یا پیچ مخفی تعبیه شود باید این جای پیچ ها در ساختار داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد گردند.

به طور ویژه کاربرد دارد.

برای جلوگیری از هر مشکلی در زمان نصبِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت باید به میزان یک سانت در طول و عرضِ فریمِ آن بادخور لحاظ گردد تا به راحتی قابل نصب باشد. با برش اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت و گوشه زنیِ سرهای اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت این اضلاع و قطعات را با قطعه ای فلزی به نام کرنر به هم متصل می‌گردد. دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل، در فضاهایی با کاربریِ بهداشتی مثل اتاق های تمیز و یا محیط هایی که فنکویل در سقف فضایی با آلایندگیِ اسیدی و… به طور ویژه کاربرد دارد. جنس دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل از ورق استیل نگیر با عیار ۳۰۴ یا ۳۱۶ می‌باشد.

اطلاعات تکمیلی در مورد دریچه داکت اسپلیت

مهمترین نکته در ساختِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی این مطلب است که رنگِ سطحِ دریچه بازدید فنکویل حتماً و لزوماً ضد آب باشد تا در برابرِ رطوبت و نم مقاومت کافی راز خود نشان دهد. با توجه به ظاهرِ دکوراتیوِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی، استفاده از آن در تمام مناطق کشور رایج است، اما به لحاظ ماهیتِ چوبیِ این دریچه و مقاومتِ ان در برابرِ رطوبت و هوای شرجی، لذا بیشترین کاربردِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی در مناطق شمالی و جنوبیِ کشور می‌باشد. با تعبیه ی قفل های زیمنسی در سوراخ های مربوطه همزمان باید جای پیچ های نصبِ دریچه داکت اسپلیت بر روی بدنه فریم دریچه داکت اسپلیت انجام گیرد. این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت از عمومی ترین انواع این نوع دریچه های بازدید می باشد.

کانال کشی داکت اسپلیت با لوله فلکسی عایق الاستومری

ورقِ قسمت داخلیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی عمدتاً دارای ضخامتِ یک میلیمتر است اما درصورت بالا بودنِ سایز و ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت این ضخامت می‌تواند بیشتر گردد. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی از دو نوع فریم به اندازه های ۳ و ۵ سانتی درست می‌گردد. ابعاد درب باید به میزان دو سانت از هر بُعد از ابعاد داخلیِ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت بزرگتر باشد که بتوان با خم کاریِ این ابعاد بتوان در دورتادورِ درب، یک لبه ایجاد نمود و محیط درب دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچیِ وزنه‌ای به حالت سینی درآید که قابلیت گذاشتن و برداشتن در محل خود داشته باشد.دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچی وزنه‌ای بعد از این مرحله وارد مرحله و فرایند رنگ آمیزی می‌گردد. نوع رنگی برای ایجاد پوشش بر روی سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌گردد از نوع پودریِ الکتروستاتیکِ کوره‌ای است که با کدرنگ های متنوع و زیبا می‌تواند به ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت نمایی زیبا و شیک بدهد.

دریچه داکت اسپلیت را میتوان به دو صورت پیچ از رو و پیچ از تو (پیچ مخفی) نصب کرد. در شرایطی که دریچه باید به صورت پیچ از رو نصب شود باید قبل از عملیات رنگ کاری بر روی نمای فریم جای پیچها به تعداد مورد نیاز بصورت پرسی مشخص شود. درب دریچه داکت اسپلیت پره Z هم به صورت وزنه ای و هم بصورت لولایی قابل باز و بسته شدن است.

دریچه خطی ۳۰ درجه یک طرفه

این دریچه به صورت کامل از آلومینیوم ساخته شده و فریم و در آن شیاردارِ جداشونده دارند. ساختار درونی دریچه شیارهایی در اندازه‌های ۹ و ۱۸ سانتی‌متری دارد و به صورت موازی و متوازن در کنار هم قرار دارند. قابلیت استفاده از فیلتر یا توری در قسمت پشت دریچه داکت اسپلیت برای جلوگیری از ورود آلودگی.