سئو محتوا : راهنمای جامع ۲۰۱۹

در مقابل کلمه “تعمیر کولر آبی” یا کلمه “تعمیر ماشین لباسشویی” چون رقابت کمتری دارند با کمی کار در زمینه سئو می توان رتبه های بسیار خوبی در این کلمات گرفت. مثلا نرم افزار ها و ابزار پیش فرض نقشه سایت و یا افزونه ای مانند Google XML Sitemaps این کار را برای شما انجام می دهد. پس فکر کنم متوجه شدید که قیمت گذاری سئوی سایت چگونه انجام می شود. پس از آن باید آموزش ابزار های سئو انجام شود. می توانید از یک شرکت سئو که در این زمینه فعالیت می کند، کمک بگیرید تا تمام کارها را برای شما انجام دهند. چرا سایت شما به یک مشاور حرفه ای سئو نیاز دارد؟

در مراحل اولیه راه اندازی یک وب سایت، باید یک ساختار استاندارد برای URLهای وب سایت خود بسازید. بهینه سازی سایت مراحل زیادی دارد و می تواند زمانبر باشد و می تواند سایت شما را به لیست نتایج اولیه گوگل نزدیک کند اما مساله ای که در راه رسیدن به رتبه اول وجود دارد، کلمات پر جستجو هستند. ممکن است در جلسات اولیه اصطلاحات و عباراتی به کار گرفته شود که برای شما آشنا نیست. نقشه سایت می تواند این امکانات را به صفحات وب شما اضافه کند تا به موقع مرور شوند و در دسترس ربات های گوگل قرار گیرند.

قبل از شروع خدمت شما عرض کنم فایل ربات برای تمامی سایت ها باید وجود داشته باشه چرا که این فایل می تونه شاهرگ اصلی سئو سایت شما باشد. این آهنگ در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۳ با عنوان «دخترا، چرا؟ این کلمات می توانند مترادف باشند، اما لزوما این گونه نیست؛ بلکه باید همه این کلمات، در مورد یک مفهوم توضیحاتی بدهند و با یک دیگر نقطه اشتراک واحدی داشته باشند. ولی مزیتی که نقشه سایت می تواند برای یک وب سایت داشته باشد در این است که گوگل نحوه مرور سایت را دریافت می کند، صفحات با کیفیت بالا را در اولویت خود قرار می دهد. چنانچه سایت شما مشکل ایندکس داشته باشد صفحات سایت شما در نتایج گوگل دیده نخواهد شد. یا مثل سایت های فروشگاهی بزرگ با دسته بندی های مختلف و داشتن هزاران صفحه محصول نمی توانند علت ایندکس نشدن صفحات را متوجه شوند و مشکل خود را حل کنند. یادتان باشد که در بخشی از این قرارداد، طرف مقابل باید ذکر کند در صورت محقق نشدن تعهدات (سئو شدن روی کلمات مورد نظر) باید همه یا بخشی از هزینه ها را به شما برگرداند. ساده ترین روش برای ایندکس نشدن صفحات استفاده از تگ Noindex است که البته باید برای هر آدرس URL یک تگ جداگانه تعریف کنید.

به تعبیر سایت Hubspot سئو off page حرفی هست که سایت های دیگر در مورد سایت شما می سایت seocentro زنند. چرا به sitemap نیاز دارید؟ این امکان وجود دارد که مثلا 20 درصد صفحات ایندکس نشده باقی بمانند و دقیقا مشخص نباشد چرا ایندکس نشدند. کاربران و خزنده ها از لینک ها برای پیمایش در سایت و یافتن محتوایی که می خواهند استفاده می کنند.در صورت وجود نداشتن این لینک ها هیچکدام محتوای شما رانمی بینند.هر چه یک صفحه مهم لینک های بیشتری داشته باشد، برای موتورهای جستجو از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. به علاوه، درک صفحه و مرتبط کردن یک ارزش با محتوا را برای موتورهای جستجو دشوار می سازد.

تجربه نشان داده که حافظه تصویری افراد بسیار قوی تر از حافظه شنیداری آنها بوده و ما نیز بر همین اساس قسمت عمده آموزش های خود را به صورت فیلم در اختیار شما قرار می دهیم. محتوا تولیدی ( منحصر به فرد ) باشد و برای کاربران مفید باشد. اگر اینطور نیست، تیم طراحی سایت و مارکتینگ خودتان را دور هم جمع کنید و به دادههای وب سایت خودتان نگاه کنید، محتوا و پرسوناهای خودتان را بررسی کنید. رعایت اصول در طراحی، استانداردهای کد نویسی، رعایت اصول سرعت لود صفحات سایت به همراه طراحی ریسپانسیو از اصول اساسی سئو تکنیکال به شمار میآید. 2- پس از نصب افزونه به تنظیمات افرونه یوآست مراجعه کنید و روی سربرگ امکانات کلیک کنید.

همانطور که مشاهده کردید آسان ترین روش برای ساخت یک نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO میباشد. ساده ترین راه برای ساخت سایت مپ وردپرس استفاده از پلاگین سئوی Yoast است. شرایط Robots.txt در وردپرس به چه صورت است؟ اگر تعداد صفحات سایت ما بسیار کم باشد (مثلا کمتر از 100 صفحه یکتا داشته باشیم) و همه آنها با هدف سئو منتشر شده باشند، نیازی به ساخت و مدیریت فایل robots.txt نداریم. بعد از انتشار مقاله جدید باید در مقالات گذشته، به مقاله جدید لینک داخلی بدهید و این کار را برای مقالاتی که در آینده هم منتشر میکنید هم ادامه دهید. ولی بهتر است تا جای ممکن این فایل را در حجم پایین نگه دارید و صفحات اصلی خود را در اولویت قرار دهید تا سریع تر صفحات مرور شوند.

صفحاتی چون تماس با ما و مواردی که نیاز به مرور گوگل ندارند را در نقشه سایت دیگری قرار دهید. برای ثبت نقشه سایت باید به سرچ کنسول گوگل خود بروید و در داشبورد خود به قسمت Sitemap بروید و Url نقشه سایتی را که ساختید در آنجا وارد کنید. فرقی نداره صاحب کسبوکار باشی یا بخوای تو زمینه تولید محتوا با سئو یه شروع قوی داشته باشی و وارد بازار کار شی. در بخش basic options می توانید با زدن تیک های مربوطه موتورهای جستجو (گوگل و بینگ) را از به روز رسانی سایت خود آگاه کنید که پیشنهاد می کنیم حتما این کار را انجام دهید. پس ما باید با استفاده از ابزارهای مربوطه روی وب سایتمان عملیات و شاید تغییراتی را انجام دهیم که سایت ما نیز مشابه این سایتها شده و گوگل سایت ما را هم در رتبه های بالاتر یا همان سوگلی هایش قرار دهد. استفاده از این روش احتمالاً تنها مناسب به سایتهایی است که برای یک مدت زمان کوتاه میخواهند در صفحه اول و حتی لینک اول قرار داشته باشند و پس از آن دیگر نیازی به نگه داشتن رتبه ندارند.

مهمترین ویژگی دیتالایف امنیت فوق العاده بالای آن بدون داشتن حتی یک هک و نقطه ضعف هم می توان به کمی قالب و ماژول آن اشاره نمود . این یک اصل مهم در دیجیتال مارکتینگ است که شما باید بتوانید با استفاده از ابزارهایی مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی Social Media Marketing و یا روابط عمومی Public Relation و تولید محتواهای بازاریابی Content Marketing و شبکه سازی داخلی و خارجی سایت خویش Back Links، خود را به عنوان یک سایت معتبر و متخصص در نزد کسانی که علاقه مند به کسب و کار شما هستند و در کلید واژه هایی که آن ها به دنبالش می گردند، معتبر سازید. امروزه شبکه های اجتماعی به یک عضو از بدن ما تبدیل شده اند با فعالیت در شبکه های اجتماعی و تعامل با کاربران و لینک دهی در شبکه های اجتماعی می توانید به موتورهای جستجو بفهمانید که من یک برند فعال هستم. هر یک از محتوای صفحات دارای عکس و فیلم مرتبط باشد.

با این وجود گوگل و بینگ اعلام کردند که تا حجم 50 مگابایت فایل نقشه سایت را می پذیرند. پس چنین آدرس هایی نباید در فایل نقشه سایت XML شما وجود داشته باشد. نکتهی مهمی که در هنگام استفاده از نقشهی سایت html ملزم به رعایت کردنش هستید، این است که همواره توجه داشته باشید، پس از حذف و اضافهی صفحات، حتما نقشه را نیز آپدیت کنید. به صورت خیلی ساده از فایل humans.txt میتوانیم به عنوان یک فرصت برای معرفی افرادی که در پشت زمینه کار فعالیت دارند یاد کنیم . اگر بخواهید تمام لینک و ربات های خود را در یک وبسایت بروز نگهدارید و نقشه سایت را مطابق آن آپدیت کنید فرصت زیادی را از شما میگیرد.

در گام اول همانند روش قبل، اقدام به دانلود افزونه Google XML Sitemaps از مخزن وردپرس نصب کنید. برای فعالسازی این افزونه می توانید علاوه بر جستجو نصب آن از بخش افزونه های در پنل مدیریت وردپرس خود، از سایت وردپرس نیز اقدام به نصب افزونه یوآست (YOAST) نمایید. به طور پیش فرض از تعداد نظرات برای محاسبه اولویت پست استفاده می کند. پس از آن می توانید نحوه اولویت افزونه به پست ها را تعیین کنید. افزونه Yoast به صورت پیش فرض نقشه های مختلفی برای انواع محتوا ایجاد می کند. این افزونه بیشتر برای وبلاگ ها و وب سایت های فروشگاهی کاربرد دارد که در صورت استفاده می توانید تنظیمات افزونه را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه صفحات مهم شما در آن قرار دارند. پس همه وب سایت ها باید قبل از ثبت نقشه سایت خود، تمام صفحاتی که در دسته بندی قرار دادند را بررسی کلی کنند. این مشکل با بستن دسترسی موتورهای جستجو به صفحاتی که نیازی نیست به آنها سر بزند، مانند برچسب ها، پوشه قالب، wp-admin، content و …

برای انجام این کار یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad ( ویندوز ) یا TextEdit ( مک ) باز می کنیم. از سئوی خارجی سایت غافل نشوید و اینکار را به مرور زمان انجام دهید. برای ساخت نقشه سایت با yoast seo، پس از فعال کردن به صفحه SEO » General رفته و مطابق تصویر بر روی تب Features کلیک کرده و گزینه XML sitemaps را بر روی on قرار دهید. امروزه اکثر سایتهای فعال به دنبال استفاده از خدمات به روز سئو هستند و در این راه خود را به روز نگه میدارند. مطمئنا اکثر صفحات هر وب سایتی لینک دارد اما تعداد آن ها کم و بیش تغییر می کند. بیش از 80% بازدید اینترنت از طریق موتورهای جستجو تقسیم می شود، همین موضوع کافیست تا توجه تمام مدیران سایت در دنیا را برای کسب درصدی از این بازدید به خود جلب کند. کلمات کلیدی دم بلند از بیش از 3 کلمه تشکیل شده اند. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی میشود که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی میشود.از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو میکنند و همینطور کلمات کلیدی تایپشده و اینکه کدامیک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان موردتوجه قرار میگیرد را موردبررسی قرار میدهد.

از آنجا که حجم زیادی از داده در قالب تصویر ارائه شده و قابل خواندن به صورت متنی توسط موتور جستجو نیست، خیلی مهم است که بخش متنی صفحه شامل اینفوگرافیک را به شکل صحیح و موثری بر روی محتوای مذکور بهینه سازی کنید. اما به دلیل ارائه چند چک لیست سایت خیلی خوبی به حساب میاد. به کسی که تکنیک های SEO را روی سایت شما پیاده می کند سئوکار می گویند. Try to increase the execution time limit to حداکثر زمانی است که فایل نقشه سایت می تواند بارگذاری شود که این عدد به ثانیه محاسبه می شود. از آنجایی که اینگونه صفحات وب ساختار پیچیدهای ندارند در نتیجه میتوان به راحتی اقدام به ایجاد کردنشان کرد. سپس در پایین همان صفحه مانند تصویر زیر در بخش Submitted sitemaps نقشه سایت ثبت شده خود را مشاهده خواهید کرد. به همین خاطر موتورهای جستجوگر مانند گوگل و موتور جستجو بینگ به کاربران اجازه می دهند تا نقشه سایت خود را در ابزارهای مدیریت وب مانند سرچ کنسول ثبت کنند. در حقیت شما با کلیک بر روی ثبت به گوگل می گویید کدام صفحه کیفیت خوبی دارد و باید رتبه بالاتری در فهرست بندی داشته باشد.