سئو (SEO) چیست و چگونه میتوانیم یک وبسایت را سئو کنیم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تنظیم دستی نقشه سایت ، به صفحات رسمی Google و Bing مراجعه کنید. و بعد “Submit” رو کلیک کنین.و اگه همه چی تنظیم شد، دیگه شروع میکنین اطلاعات روی سایت مپ رو از صفحهای که زیر قسمت “Submitted Sitemap” هست، مشاهده کنین. اگر شما سایتی یک صفحه ای دارید یا بروز رسانی های زیادی روی آن انجام نمی دهید، نیازی به سایت مپ ندارید. اگر اطلاعات خاصی در مورد سئو وردپرس ندارید بازم جای نگرانی نیست چون خیلی راحت می توانید با نصب این افزونه، محتوای صفحات سایت خود بهینه سازی کنید و کمک زیادی به شما در نحوه نوشتن محتوای بهینه می کند.

Add a new sitemap در داشبورد سمت چپ سایت بروید. موتورهای جستوجوی مختلف هرکدام بر اساس الگوریتمهای پیچیدهی مختلفی سایتهای گوناگون را بر اساس بررسی محتوای تولیدشده در آنها، در پیشنهاد خود به کاربران رتبهبندی میکنند. شما می دانید که چگونه محتوای خود را بهینه کنید و احتمال توجه به محتوای شما توسط موتورهای جستجو را افزایش دهید. این افزونه برای سئو وردپرس خوب می باشد اما برای ساخت سایت مپ پیشنهاد میکنم از Google XML Sitemaps استفاده کنید. 13. فقط در صورت نیاز نقشه سایت بسازید. را در نقشه سایت خود وارد کنید. قبل از اینکه سایت مپ خود را ثبت کنید حتما آن را تست کنید. RSS/Atom feeds زمانی که شما صفحه ای را بروز رسانی کنید این موضوع را به اطلاع موتورهای جستجو می رساند. موتورهای جستجو مدتهای زیادی در زمیته شناسایی مهمترین قسمت سایت کار کرده اند. به جرات میتوان گفت افزونه Yoast SEO قدرتمندترین پلاگین در زمینه سئوی سایت وردپرسی است. شرکت “امپریال برند” مفتخر است که حتی در زمینه برنامه نویسی در جهت طراحی سایت، به عنوان شرکتی مبتکر با استفاده از CMS اختصاصی خود، این مهم را برای کسب و کارها و مشتریان خویش به انجام برساند. اگر قرار باشد با سئو برای سایت خود ورودی بگیرید و درآمد کسب کنید باید بدانید که این فرایند کمی کند پیش میرود اما این قول را به شما میدهم که بعد از سئو شما در جایگاه خود تثبیت شوید، اما به این شرط که فرایند بعد از سئو که قاعدتاً برند سازی و تبلیغات است را انجام دهید.

هرچه نقشه سایت شما کوچک تر باشد فشاری که روی سرور است کمتر خواهد بود. با اینکه این تعداد برای اکثریت سایت ها قابل قبول است باز هم بعضی از وبمستر ها مجبور هستند نقشه سایت خود را به دو قسمت تقسیم می کنند. SEM یا بازاریابی موتور جستجو اغلب بخشی از بازاریابی موتور جستجو است که از تاکتیکهای پولی برای به دست آوردن کاربر و کلیک در نتایج موتور جستجو استفاده میکند. جهت در نظر گرفتن صفحات سایت، فقط صفحاتی در سایت مپ فهرست میشوند که نیاز است در موتور جستجوی گوگل نمایش داده شوند. در این نوع از سایت مپ ، اطلاعات URLها (Uniform Resource Locator) در یک فایل «XML» ذخیره میشوند. محتواهای کوتاه، تکراری، بی کیفیت یا با کیفیت پایین، محتواهایی که توسط منابعی که اعتبار کمی نزد گوگل دارند منتشر شده اند، مزارع محتوا، محتواهای بی کیفیت که توسط کاربران در وبلاگ ها منتشر میشوند و صفحاتی که تبلیغات آنها نسبت به محتوای منتشر شده بیشتر است. برای اولویت دادن به صفحات سایت نسبت به یکدیگر، مقدایر 0 تا 1 را به آن ها اختصاص می دهیم. این افزونه نسبت به افزونه Simple Sitemap در ایران نصب بیشتری دارد و بیشتر شناخته شده تر است. با قرار دادن آخرین ورژن محتوا در RSS/Atom feeds شما پیدا کردن تغییرات را برای موتور جستجو و کاربر آسان تر خواهید کرد.

سپس دوباره وارد بشوید و نقشه سایت را فعال کنید. 9. فقط بعد از تغییرات اساسی نقشه سایت خود را بروز رسانی کنید. در بعضی از نقشه سایت ها شما قسمتی با نام “اولویت” دارید که به موتور جستجو می گوید کدام صفحه از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر داشتن رتبه بالا در گوگل و سایر موتور های جستجو مانند راه رفتن آسان بود، همه این کار را میکردند و وب سایت موفقی میداشتند. و در نهایت، از robots سایت برای پنهان کردن صفحات بی ارزش، تکراری و… به شخصه در کل پروژه هایی که با وردپرس راه اندازی می کنم از افزونه Google XML Sitemaps استفاده می کنم و خدا رو شکر همان چیزی که لازم دارم رو بهم میدهد. برای رفع ارور 404 در سایت های وردپرس، همیشه آسان ترین راه را اول انتخاب کنید.

برای آن دسته از عزیزانی که به دنبال سئو سایت خود هستند یک راه میانبر نیز وجود دارد و آن استفاده از خدمات سئو الوکانتنت است. به دلیل حضور زیاد دانشجویان از هاست های اختصاصی که کمترین آپ تایم را دارند استفاده نمایید. سعوی کلاه سیاه دقیقاً یک چیزی مثل سریع ثروتمند شدن است و اغلب به دلیل ریسکی که دارد، نمیتوانم مشتری را با وعده هایی خوشحال کنم، اما در پایان نه تنها نتیجه ای نگیرم، بلکه از نظر گوگل هم جریمه شوم. اگر قصد دارید یک سایت بسیار سفارشی سازی شده بسازید که نیاز به مدیریت دادههای زیادی دارد، دروپال می تواند گزینه مناسبی باشد. 5. فقط نسخه کنونیکال URL را در نقشه سایت خود اضافه کنید. شما امروزه می توانید در بخش Index Coverage صفحات ایراد دار را بررسی کنید. متاسفانه در گذشته سرچ کنسول گوگل وقتی که نمی توانست یک صفحه را ایندکس کند به شما نمی گفت کدام صفحات مشکل دار هستند.

بهینه سازی وردپرس مسیری را برای رباتها و خزندهای گوگل فراهم میسازد تا به راحتی وب سایت شما را ایندکس کنند و در آن بخزند، این کار دارای مزایای زیادی میباشد و کمک میکند تا شما بتوانید مسیر خزندههای گوگل را مشخص نمایید و از صفحاتی که لازم نیست رباتهای گوگل از آن عبور کنند مانند صفحه مدیر جلوگیری نمایید. به راحتی در هر برگه یا نوشته بخش سایت مپ را فعال کنید. در صورتی که می توانید، ایرادات این صفحات را رفع کنید اما اگر قادر نبودید مشکل را برطرف کنید بهتر است آن ها را noindex کنید تا روی کیفیت کلی صفحه تاثیری نگذارد.

افزونه All in One SEO Pack یکی از بهترین افزونه های سئو می باشد که بعد از افزونه Yoast SEO در رتبه دوم برای سئو سایت seocentro وردپرس می باشد. در بخش زیر تعدادی از ویژگی های افزونه All in One SEO Pack را با هم مرور می کنیم. ربات های جستجو به صورت خودکار در وب سایت ها و صفحات مختلف وب پیمایش کرده و اطلاعات مربوط به وب سایت ها را بدست می آورند و آن ها را به موتور جستجوی مربوطه ارسال می کنند. هشدار: دستور مشاهده شده در تصویر فوق، دسترسی ربات ها را به تمامی پوشه های وبسایت شما محدود خواهند کرد، پس در استفاده از دستورات فایل Robots.txt نهایت دقّت را داشته باشید. در صورتی که این فایل را بروزرسانی کردهاید بهتر است آدرس آن را برای بررسی در گوگل سرچ کنسول ارسال کنید تا سریعتر بروز رسانی شود.

اگر نمی خواهید کلا از افزونه برای ساخت نقشه سایت استفاده کنید بازم جای نگرانی نیست چون ما در مطلبی نحوه ایجاد و ساخت نقشه سایت وردپرس بدون افزونه را آموزش داده ایم. ساخت نقشه سایت وقتی شما ابزارهای مناسب این کار را داشته باشید، کاری ساده است. تنها کاربرد زیر عنوان ها برای ساده تر شدن متن برای خوانندگان نمی باشد. با کلیک روی دکمه زیر به صفحه افزونه در مخزن وردپرس میروید. با رتبه بندی بهترین افزونه سایت مپ وردپرس در رتبه پنجم قرار دارد که برای دسترسی به در مخزن وردپرس، روی دکمه زیر کلیک کنید. یکی دیگر از مواردی که کاربران به آن بر می خورند ارور های 404 نقشه سایت است که ما در این مطلب نحوه رفع این خطا را نیز برای شما ارائه داده ایم. بازاریابان باید درک محکمی از انگیزه های مشتریان مورد نظر خود و نحوه عمل آنها داشته باشند.

با بیش از 15 میلیارد صفحه در وب، بازاریابی از طریق سئو به یک صنعت بسیار رقابتی تبدیل شده است. این موضوع به خاطر اهمیت بسیار زیادی است که حضور یک کسب و کار در صفحه نخست موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل دارد. به دلیل اینکه گوگل و دیگر موتورهای جستجو امتیاز ویژهای را برای محتواهای باکیفیت در نظر میگیرند، تحقیق در مورد محتوای کنونی و ساخت محتوایی گیرا که بتواند تجربۀ کاربری مثبتی را ایجاد کند و شانس بیشتری را برای کسب رتبههای بالاتر در نتایج موتور جستجو داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. گواهی SSL باعث بهبود رتبه شما در بهینهسازی موتورهای جستجو میشود. به جرات می توان گفت که وبین سئو تنها شرکتی است که همه طراحان آن سئو کار هستند و همه قوانین سئو را به طور کامل در طراحی های خود لحاظ می کنند.

به شخصه در پروژه های سئوی که میگیریم از افزونه Google XML Sitemaps برای ساخت سایت مپ استفاده می کنیم و به شدت راضی هستیم ولی اگر شما نمی خواید از این افزونه استفاده کنید می توانید از افزونه یواست (گزینه دوم در این لیست) استفاده کنید تا یک افزونه جدید هم نصب نکنید و کل سئو وردپرس و ایجاد نقشه با آن درست شود. 2. نقشه سایت را در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید. برای شروع به تنظیمات پلاگین یواست بروید و نقشه سایت را غیر فعال کنید. کافیه به این مقاله که با عنوان نقشه سایت وردپرس بدون افزونه منتشر شده است مراجعه کنید. فقط یک نکته در ارتباط با این افزونه وجود دارد آن هم نحوه تنظیم کردن آن می باشد که جای نگرانی نیست چون با مراجعه به مقاله آموزش افزونه Google XML Sitemaps می توانید نکات کلیدی در رابطه با این افزونه را فرا بگیرید.

میتوانید با بررسی وبسایتآژانس، خواندن کیس استادی و مقالات یا تماس با آنها و درخواست برای دیدن کمپینهای گذشته شرکت، درباره عملکرد گذشته آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این مطلب ما به شما کمک می کنیم با 13 روش نقشه سایت خود را برای موتورهای جستجو و مخاطبین بهینه کنید. به طور پیش فرض، موتورهای جستجو فرض می کنند که همه صفحات موجود در سایت قابل ایندکس هستند. توجه: خیلی از کاربران وردپرس از افزونه یواست به عنوان بهترین سایت مپ وردپرس یاد می کنند اما به نظرم امکانات افزونه Google XML Sitemaps را ندارد. وبینارها یا همان کنفرانسهای مجازی، خیلی از مسائل را برای افراد راحت تر کرده است. در واقع نرخ تبدیل هست و این یعنی چند درصد از کاربرانی که به سایت ما اومدن به خریدار و یا سایر این موارد تبدیل شده و به هدفی که ما بهش میخواستیم دست پیدا کنیم تبدیل شدن. درباره سئو چیست ویکی پدیا اینطور گفته است: بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت به یک وب سایت یا یک صفحه وب از موتورهای جستجو است. اما تنها نوشتن مطلب بدون داشتن استراتژی درست کافی نیست ، یکی از روشهای سئو سایت جهت ایجاد محتوا این نکته می باشد که مطالبی را برای این کار انتخاب کنید که علاوه بر جذابیت و مناسب بودن و داشتن صحت و صداقت، قواعد سئو سایت یا همان اصول سئو نیز در آن رعایت شده باشد و منطبق با الگوریتم های موتورهای جستجو و مطابق با تغییرات آن صورت گرفته باشد.

8. از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید. برای پویا کردن نقشه سایت استفاده از ابزار های ساخت نقشه داینامیک بهترین انتخاب شماست. در سال 2017 گری ایلیس از گوگل توئیت کرد که ربات های گوگل به قسمت اولویت توجهی نمی کنند. در یک سایت بزرگ تقریبا غیر ممکن است که ربات ها و لینک ها را به روز نگه دارید، در عوض می توانید قوانینی وضع کنید که صفحه شما پس از تغییر سریعا در سایت مپ قرار بگیرد و یا از حالت noindex به حالت index, follow تغییر پیدا کند. اگر بخواهیم بگیم بهترین سایت مپ وردپرس کدام افزونه است از دیدگاه من افزونه Google XML Sitemaps بهترین است. البته توجه کنید که استفاده از این تگ فقط برای صفحاتی که نمی خواهید کرال شوند، پیشنهاد می شود پس هنگام استفاده از robot.txt دقت داشته باشید تا به اشتباه یکی از صفحات مهم خود را noindex نکنید. وقتی شما نمی خواهید صفحه ای را ایندکس کنید معمولا از تگ متا ربات “noindex,follow” استفاده می کنید. 6. از متا تگ ربات در robot.txt استفاده کنید. شما با کمک فایل robot.txt می توانید از ایندکس شدن این صفحات در گوگل جلوگیری کنید. از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی (text) با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است.