فایل Robots.txt چیست و چه کاربردی دارد؟

مجموعه رو به جلو یکی از سازمان هایی است که ما به عنوان نمونه میتوانیم به شما برای بررسی سایت مپ و یا نقشه سایتشان به شما معرفی کنیم، حتما به این وبسایت سر بزنید. هماکنون، آخرین نسخه ارائه شده برای زبان نشانهگذاری HTML، نسخه ۵ است که در این دوره به بررسی قابلیتهای جدید این زبان نشانهگذاری پرداخته میشود. گاهی الگوریتم جدید ارائه میکنه و گاهی هم آپدیت برای هسته اتفاق میفته. نقشه ای که در اینجا ارائه می کنید برای موتورهای جستجو است. پیشنهاد می شود طول Title Tag حدوداً بین ۶۰ تا۷۰ کاراکتر باشد، درست است که گوگل جریمه ای برای Title Tag های طولانی در نظر نمی گیرد ولی چون باید کاربر را هنگام نوشتن عنوان در نظر گرفت، بهتر است در هر حال عنوان طولانی نوشته نشود اگر بیشتر از این مقدار باشد، در صفحه نتایج جستجو، عنوان به طور کامل نشان داده نمی شود و در ادامه آن “… تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. در گوگل وب مستر قسمتی به نام صفحات ایندکس شده وجود دارد که به شما نشان میدهد کدام صفحات شما ایندکس شده اند.

البته هر کدام از اینها نیز در شاخه های مختلفی دسته بندی می شوند. مراقب باشید حجم فایل نقشه سایت شما نیز فشرده باشد! دارید، اگر مدیر سایت یا متخصص سئو هستید، با ما همراه باشید. برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید . برای مثال شما میتوانید صفحات سبد خرید، صفحات لاگین کاربران یا هر صفحه نامتعارف دیگر را نادیده بگیرید. توجه داشته باشید من هریک از روشهای بالا را تصدیق یا رد نمیکنم اما برای درک لینک بیلدینگ و کشف بهترین روشها میتوانید دسته بهینه سازی سایت در بلاگاد را مطالعه یا همواره مقالات آکادمی اینتورک را در این زمینه دنبال کنید. اگر شما در حال مطالعه این مقاله هستید که حاصل تجربیات من در زمینه سئو است، حتما دارای یک سایت و یا کسب و کار هستید و نیاز به سئو دارید. اگر از محتوای ویدیویی استفاده می کنید حتما از نوشته در توضیحات استفاده کنید .

سایت مپ هایی که برای مراجعه کاربران سایت طراحی میشوند را شامل میشود. با طراحی اصولی یک سایت مپ کاربران صفحه سایت مپ را به جستجو ترجیح خواهند داد. موتورهای جستجو محتوای شما را با کمک نقشه سایت شما شناسایی و شناسایی می کنند. یعنی موتورهای جستجو با کمک رباتها به این صفحه مراجعه کرده و صفحه ایندکس از صفحات سایت را به این ربات ها ارائه میدهد. این منابعی که در ادامه نام میبریم از بهترین منابع یادگیری سئو هستند که برای یادگیری استراتژیهای سئو، تاکتیکها، نکات، بایدها و نبایدهای آن نیاز دارید تا به این منابع مراجعه کنید. ابتدا به این مقاله مراجعه کنید و طی دستورالعمل آن به دنبال بهترین کلمات کلیدی برای مقالهی خود باشید. با مشاهده آموزشهای فرادرس در زمینه کار با وردپرس و راهاندازی انواع سایتها با آن، میتوان در سریعترین زمان ممکن، سایت شخصی، شرکتی، خبری یا فروشگاه آنلاین خود را با استفاده از سیستم قدرتمند وردپرس ایجاد کرد. شک نکنید که رقیبان شما در حال برنامهریزی برای حضور قدرتمند در دنیای وب و استفاده از این بازار بکر در جهت افزایش فروش محصولات/خدمات خود هستند. از آنجا که میزان سرچ شدن یک سایت در موتورهای جستجو در رسیدن سایت به اهدافش مانند فروش محصولات، بازدید بیشتر، دانلود بیشتر یک مدیا و غیره بسیار موثر است پس میتوان گفت که استفاده از یک نقشه سایت از اجزای ضروری در طراحی سایت به شمار میرود.

زیرا کاربران بسادگی با مراجعه به آن میتوانند به تمام صفحات سایت دسترسی داشته باشند. کاربران از طریق کلمات کلیدی سایت، میتوانند سایت را در گوگل پیدا کنند. برای ساده تر شدن درک ساختار درختی یک سایت، برای مخاطبان و موتورهای جستجو از نقشه سایت یا سایت مپ استفاده میشود. ولی برای آشنا شدن بیشتر با سئو یا بهینه سازی وبسایت بهتر است که مقالات مرتبط با بهینه سازی در وبلاگ استاد وب را مطالعه کنید و به شما پیشنهاد می کنیم برای انتخاب کلمات کلیدی اصلی از کلمات کلیدی طولانی آغاز کنید تا بتوانید در این عرصه پیروز شوید.

با استفاده از این ابزار میتوانید وضعیت موبایل سایت خود را از لحاظ رسپانسیو بودن یا نبودن بررسی کنید.این ابزار توسط خود گوگل طراحی شده است و اگر سایت شما دارای مشکلات رسپانسیو باشد گوگل این مشکلات را لیست کرده و به شما میدهد تا راه حلی برای مشکلات خود پیدا کنید. سایتمپ در حقیقت یک ابزار است نه یک اکسیر جادویی! این دوره سه درس دارد که سرفصلهای آن شامل، نکات اولیه تحقیق کلمات کلیدی، کار با ابزار Google Keyword Planner و ساخت لیست کلمات کلیدی و بررسی میزان سختی آن میشوند. زمانی که ساختار یک وبسایت را طراحی میکنید و در حال بررسی نقاط ضعف آن هستید، داشتن یک سایت مپ (Sitemap) یا نقشه سایت میتواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد. در این مقاله، ابتدا مفاهیم مهم مرتبط با Sitemap و چیستی Sitemap بررسی شدند و در بخشهای بعدی به برخی از مزیتها و محدویتهای این روش اشاره شد.

6. استفاده از تصاویر جذاب و با رنگ بندی متناسب با موضوع محتوا و رنگ قالب سایت. گوگل بیان کرد برای ذخیره فایل Sitemap.xml در قسمت Webmaster Tools حجم فایل باید کمتر از ۵۰ مگابایت باشد. در فضای وب میدانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده میشود و به کار میرود. جالب است بدانید اگر وب سایت بزرگی دارید، ممکن است روزانه بیش از چند ده هزار بار، وب سایتتان، پذیرای رباتهای گوگل باشد! برای سایت های بزرگ و کسب و کارهای قدیمی که مدت زیادی از فعالیت خود می گذرد، گاهی به چند نقشه سایت نیاز است. رعایت این موضوع یکی از کارهای کوچکی است که به گوگل کمک میکند بفهمد موضوع صفحه در چه مورد است. پس از اتمام این دوره نیز میتوان دوره CSS تکمیلی فرادرس را آغاز کرد.

برای انجام تنظیمات سئو وردپرس، دو افزونه کاربردی با نامهای «All In One SEO Pack» و «Wordpress SEO By Yost» ارائه شده است که در این دوره، به بررسی عملکرد هر دو افزونه پرداخته میشود و در انتهای دوره، این دو افزونه با یکدیگر مقایسه شدهاند. طول مدت این دوره آموزشی تقریباً دو ساعت و مدرس آن سید رضا هاشمیان است. طول مدت این دوره آموزشی تقریباً سه ساعت و مدرس آن سید رضا هاشمیان است. از طریق ایجاد سایت مپهایی که برای استفاده کاربران سایت طراحی شده است میتوان مدت زمان حضور کاربر در سایت را افزایش داد. این سایت مپ ها میتوانند از محیط گرافیکی بهره مند شوند و کاربر را به سمت مسیر مورد نیاز او هدایت کنند. کاربر از کجا و چگونه در حال جستجو است. با استفاده از این کدها به گوگل میفهمانید که این بخش از وب سایتتان درباره چه موضوعی صحبت میکند. صفحات سایت مانند یک ساختار درختی با یکدیگر در ارتباط هستند. اما نقشه ای که موتورهای جستجو برای شناسایی ساختار سئو سایت استفاده می کنند، همان نقشه سایت XML یا زبان نشانه گذاری قابل توسعه است. بنابراین ایجاد صفحه ای که به سایر صفحات متصل نیست از این ساختار پیروی نمیکند.

این فرادرس شامل ۱۲ درس میشود و از جمله سرفصلهای این دوره آموزشی میتوان به مقدمات HTML، تگهای Text Formatting، عکسها در صفحه وب، مروری بر CSS، لیستها و سایر موارد اشاره کرد. دوره CSS مقدماتی فرادرس شامل ۱۶ فصل است و از جمله سرفصلهای آن میتوان به استایلدهی به عناصر، باکس در CSS، شبه کلاسها، شفاف کردن تصویر، تبدیل سهبعدی و سایر موارد اشاره کرد. سایت مپ با فرمت XML در سرور سایت ذخیره میشود و به موتورهای جستجو در پیدا کردن صفحات سایت کمک فراوانی میکند. ربات های گوگل برای یافتن صفحات سایتها و ایندکس کردن آنها به سایت مپ سایت مراجعه میکنند.

رئوس مطالب / اولین پیش نویس: ابزارهای هوش مصنوعی همچنان خود را به عنوان ربات هایی با خطاهای آشکار و عبارت های غیرطبیعی معرفی می کند، بنابراین برای صرفه جویی در زمان و تولید سریعتر محتوا، از پیش نویس های تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کنید. مشکلات حیطه رنکینگ بالا در وبسایت جنبه های مختلفی دارد و نیازمند استفاده از ابزارهای مختلفی است. در همین مورد نیک مارکاتلی:” بالا آمدن یک وب سایت در صفحه نتایج به موارد متعددی بستگی دارد. این دوره برای افرادی مناسب است که قصد دارند به تازگی برنامه نویسی وب در سمت کلاینت را آغاز کنند. در این بخش، انواع روشهای طراحی سایت به وسیله زبانهای برنامه نویسی و سیستم مدیریت محتوا ارائه شده است. همچنین زمانی که کاربر عبارتی را برای اولین بار در گوگل جستجو میکند، این الگوریتم با پردازش آن می تواند منظور کاربر را متوجه شود و بهترین نتیجه را ارائه دهد.

در حالی که فایل robots.txt بیانگر فایل هایی است که موتورهای جستجو نباید ایندکس نمایند، نقشه سایت به موتورهای جستجو اعلام میکند کدام یک از بخش های موردنظر از سایت را ایندکس و بهتر شناسایی نماید. این در حالی است که درصد زیادی از کاربرانی که از طریق تبلیغات وارد سایتی میشوند به دنبال سایت نبوده و مانند کاربران دیگر به سایت و محصولات آن سایت وفادار نیستند. در حالی که سایت مپ به عنوان یک علامت برای موتورهای جستجو است که به آنها می گوید اینجا محتوایی وجود دارد اما هیچوقت رابطه میان محتوای مختلف را ضمانت نمیکند. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما یک شرکت HVAC هستید. ما در شرکت مهام تلاش می کنیم تا با استفاده از ابزارهای حرفه ای و نیروهایی با تجربه و توانمند بهترین استراتژی سئو و بهینه سازی را برای وب سایت شما در نظر بگیریم.

آیا نقش نقشه سایت در سئو فنی را می سایت seocentro دانید؟ عنکبوت های گوگل که نقش خزیدن در بین صفحات وب WEB را بر عهده دارند، به خوبی سایت ها را بررسی میکنند و در این بین سعی میکنند بهترین آنها را بر اساس پارامترهای که مدنظر دارد رتبه بندی کند و مدام در حال تلاش هستند که بهترین وب سایت را در بهترین جایگاه قرار دهد. در وبمستر تولز آمارهای خیلی خوبی به سایت ما داده میشه. دقت داشته باشید که شاید این نوع از سئو خیلی سریع رتبه بالایی کسب کند؛ اما پایدار نخواهد بود و پس از مدتی امتیاز خود را از دست می دهد. سایت مپ اتفاق جدیدی در طراحی سایت نیست بلکه همیشه بخشی از عناصر ساخت سایت بوده که با بهبود عملکرد موتورهای جستجو درباره نقشه سایت، امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. البته از دیدگاه سئو سایت، باید علاوه بر سایت مپهای قدیمی از جمله یاهو و MSN که هنوز از فرمتهای استاندارد html استفاده میکنند، سایت مپ گوگل با فرمت XML که متفاوتر از HTML است را نیز بکار گرفت که برای تجربه کاربر نیز مناسبتر است. اول نبودن صفحه در نقشه سایت و دوم اینکه صفحه به تازگی ایجاد شده باشد و ربات های جستجو هنوز به این صفحه جدید مراجعه نکردهاند.

اگر برای تهیه فهرست تمام صفحات خود وقت کمی دارید، ممکن است با مشکل بودجه برای خزیدن روبرو شوید. گوگل با آپدیت کردن الگوریتم های خود، سعی در شناخت بیشتر اسپمرها و رساندن هر چه سریع تر و راحت تر کاربران به نیازهایشان می باشد. این که خزنده های گوگل می توانند راحت تر در محتوای شما بخزند. با این حال یک فایل سایتمپ به تنهایی نمیتواند تمام آدرس هایی که داخل یک ساختار هستند را بررسی کند و به اسپایدرها و خزنده ها معرفی نماید. پیامد اینکه خزنده نمی تواند برخی از برگه ها را بررسی کند در پایان این خواهد بود که موتورهای جستجوگر نمی توانند محتوای آن برگه ها را برای محاسبه نرخ رنک حساب کنند. با بررسی شرایط حاکم بر بازار تجارت الکترونیک فعلی، مشخص است که دیده شدن وب سایت در نتایج اولیه جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو، یکی از مهمترین مسائل روز و بازار کار به حساب میآید. مثلا بخواید با “کرم ضد آفتاب سایت” خودتون رو سئو کنید. بعضی موقع ها سایت ها بخشی از محتوای خودشون رو پشت زبانه ها یا “accordions” پنهان می کنند. وقتی شما بتوانید یک مقاله با طول محتوای زیاد بنویسید و تمامی بخش های موضوع مورد نظر را پوشش دهید اکثر سایت ها با دلیل کامل بودن محتوای شما به آن صفحه لینک خواهند داد.