فروش انواع دیزل ژنراتور و موتور برق

این نوع از مولد ها در دماهای پایین بازده کاری خوبی ندارند. سوخت این نوع از ژنراتورها مخلوطی از یک ترکیب بیولوژیکی و دیزل می باشد، ترکیب بیولوژیکی مانند روغن های گیاهی یا حیوانی است که از نظر زیست محیطی بسیار کم خطر و سازگار هستند. برای دسترسی به توان های بالاتر از طریق موازی سازی دیزل ژنراتورها استفاده می کنند (برای مثال : برای دستیابی به توان 10MVA می توان از موازی سازی ۵ دستگاه 2MVA استفاده نمود ) . با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی جهت تولید برق در مقیاس های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع هم موتور باید توان تولید این نیرو را که بر حسب اسب بخار نیز عنوان می شود داشته باشد و هم ژنراتور باید بتواند با نیرو ی محرکه ای که موتور تولید می کند این خروجی را بدهد. محصولات Cummins شامل مجموعه ژنراتور های دیزلی و گازی از 15 تا 3750 کیلو ولت آمپر، دینام ، موتور های دیزلی با قدرت 49 تا 5500 اسب بخار، موتور های محرک ژنراتور و سیستم های ذخیره باتری است. مقاوم بودن شاسی در بهکارگیری و جابهجایی دستگاه بسیار مهم است و ضخامت فلز شاسی، متناسب با وزن دیزل ژنراتور از مهمترین نکاتی است که در خرید یک ژنراتور دیزلی باید مد نظر خریداران باشد. انتخاب نوع خرید ژنراتور گازی یا دیزلی کاملا به شما و هزینه ای که در نظر دارید و البته محل استفاده تان مربوط میشود. در هر مکانی که نیاز به ایجاد یک نیروگاه برق برای تامین نیاز مصارف گسترده به انرژی الکتریکی وجود داشته باشد از انواع پرقدرت ژنراتورهای دیزلی با اتصال سنکرون بههمدیگر استفاده میشود.

قیمت دیزل ژنراتور

آلترناتور یا همان ژنراتور که انرژی مکانیکی دریافت شده از موتور دیزل را به جریان برق تبدیل می کند در قدرت های مختلف با کیفیت سیم پیچی در روتور و استاتور خود و البته خلوص و کیفیت مس به کار رقته در سیم پیچی و همچنین کنترل کننده هایی مانند ولتاژ رگلاتور اتوماتیک AVR خروجی با فرکانس نسبتا ثابت و تلرانس بسیار کم خطاهای احتمالی اختراع بسیار با اهمیتی در دنیای امروز به حساب می آید. در مخزن این دستگاه سوخت مورد نیاز وجود دارد که روی آن یک صافی بنزین وجود دارد و ورود مواد اضافی مثل گردوغبار و آلودگیها به داخل سوخت جلوگیری میکند.

انواع دیزل ژنراتور

در این خصوص تیم متخصصین و مهندسان بهراد به صورت حرفه­ ای تمامی فاکتورها را بررسی کرده و شما را در امر نصب و راه­ اندازی یاری خواهند کرد. تابلوهای اتوماسیون دیزل ژنراتورها امروزه پیشرفت بسیار زیادی کرده اند که این قابلیت را امکان پذیر می کند که شما بتوانید چند دستگاه دیزل ژنراتور کوچک را سنکرون نموده و به عنوان یک دستگاه دیزل ژنراتور بزرگ استفاده نمایید . از موتور برق یا دیزل ژنراتور در کجا استفاده می شود؟ در این مطلب مؤثر و مفید با دشت نور همراه باشید تا پاسخ این سؤالات را مطالعه کرده و کاربردهای دیزل ژنراتور و ژنراتورهای گازسوز در مواضع صحرایی را مورد بررسی قرار دهیم. با خرید دیزل ژنراتور میتوان ۵ تا ۳۰ کیلووات معمولاً در کاربردهای ساده خانگی و شخصی استفاده میشوند. ژنراتور بنزینی در ایران شاید در کاربردهای مسکونی تک واحدی قابل مقایسه و انتخاب با سایر گزینه ها باشد.

در ابتدا هوا و بنزین وارد کاربراتور دستگاه شده و پس از فشرده شدن با یک جرقه، احتراق به وجود میآید. دیزل ولوو تا قدرت 275 کیلو وات آمپر (KVA) در آلمان ،قدرتهای 300 و 350 کاوا در فرانسه و قدرتهای 350 کاوا تا 700 کاوا در سوئد تولید می شوند. تفاوتی که در بین برندهای دیزل ژنراتور به قدرت موتور ، حجم و تعداد سیلندرها وابسته است. موتور گازسوز توان پایین، برای استفاده در ژنراتورهای خانگی کاربرد دارد. در شرکت ما از ازقطعات مرغوب با برندهای خوب و شناخته شده همچون ABB ،اشنایدر ، زیمنس ، هیوندا و دیزل ژنراتور کاراسهند سوکومک استفاده میگردد. ژنراتور گاز طبیعی در برابر آب و هوای بسیار سرد مقاومت زیادی ندارد و آسیبپذیر است.

این نوع ژنراتور ها به علت فراوانی و دسترسی آسان به گازوئیل یکی از رایج ترین زنراتورها می باشد. یکی از استراتژیک ترین محصولات کمپانی کاترپیلار، مولد های برق گازی کاترپیلار می باشد. همچنین کمپانی کامینز محصولات خود را مطابق با استاندارد بین المللی ISO 9001-2015 طراحی کرده است. کمپانی کاترپیلار در سال ۱۹۲۵ میلادی در ایالت ایلی نوی آمریکا تاسیس گردید. ژنراتورها در سایزهای بزرگتر از ۵ مگا ولت آمپر معمولاً به صورت مجزا به محل نصب حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آن ها اضافه می شود. معمولاً تا رنج توان ۷۰۰ کاوآ را با استفاده از کنوپی و برای بزرگتر از آن با کانتینر پوشش می دهند . اگر از ژنراتور برای یک کار کوچک مانند تامین برق ساختمان میخواهید استفاده کنید، ژنراتور گاز سوز را انتخاب کنید. در این مواقع باید از دیزل ژنراتور به صورت پیوسته از جمله برای اکتشافات معدن و کمپ ها بهره گرفت.

و نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد کیفیت هر تابلو به کیفیت قطعات به کار برده شده در آن بستگی دارد.استفاده کردن از قطعات غیر استاندارد و نامرغوب ممکن است موجب خسارات جبران ناپذیری شود. قیمت دیزل ژراتور به نوع تابلو و برند و کیفیت آن بستگی دارد. از طرفی نگهداری از دیزل ژنراتورها اقتصادی­تر از نوع بنزینی و گازی است و همچنین دیزل ژنراتورها نسبت به بقیه موتور ژنراتورها دارای چرخه عمر به نسبت طولانی­تری می­باشند. موتور برای حرکت به سوختهایی مانند گازوئیل، گاز طبیعی، بیوگاز و بنزین نیاز دارد. اگر به دنبال ژنراتوری هستید که نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد، دیزل ژنراتور ها در بین انواع ژنراتورها در ایران بهترین گزینه هستند. به این صورت که در اطراف سیلندرهای موتور دیزل که محفظه های انفجار میباشد، سیال به وسیله یک پمپ به گردش درآمده و گرمای موتور دیزل را به خود جذب می کند.

کاربرد دیزل ژنراتور

همان طور که همگی دیده ایم در خودروهای سنگین و وسایل نقلیه عمومی سنگین نیز به دلیل همین قابلیت ها موتورهای دیزل مورد اقبال بوده اند اما آن چه باید مورد توجه قرارگیرد استفاده از قطعات یدکی اصلی و با کیفیت در این موتورهای دیزل است. عملکرد مطمئن و قابل اتکا بودن این موتورها باعث می شود از آنها در کارکردهای حساس از جمله خودروهای نظامی نیز استفاده شود. از معایب این نوع ژنراتورها سر و صدای نسبتا زیاد آنها به هنگام کار است. دیزل ژنراتورها با یک تابلوی اتوماتیک به صورت خودکار در هنگام قطع برق وارد مدار می شوند .

البته قیمت ژنراتور فقط به سوخت مصرفی وابسته نبوده و به عوامل مختلفی مانند برند سازنده مولد، نوع ژنراتور، ظرفیت تولید و ثابت یا قابل حمل بودن آن وابسته است. البته دیزل ژنراتور ها از سایز 5 کیلوولت آمپر تا 5000 کیلوولت آمپر ساخته می شوند . از دیزل ژنراتور ها می توان در مکان هایی که فاقد برق و اتصالات برقی هستند استفاده کرد. این وسیله الکترونیکی کوچک به طور خودکار ولتاژ ترمینال خروجی الکتریکی باتری را مشاهده نموده و در صورت نیاز به شارژ آن میپردازد. دیزل ژنراتورها پیل سوخت فسیلی را تبدیل به انرژی مکانیکی می کنند و آلترناتور این انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی می کند . دیزل ژنراتور متشکل از یک موتور دیزل و یک آلترناتور می باشد . دیزل ژنراتور، (به انگلیسی: Diesel generator) (همچنین با عنوان جِن سِت دیزل (Genset Diesel) شناخته میشود) ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی (اغلب یک آلترناتور) برای تولید انرژی الکتریکی است.

این دستگاه ها برای حداکثر بازدهی توان الکتریکی، هزینه راه اندازی و نگهداری کم وقابلیت اطمینان بالا ساخته میشوند. لطفا برای اطلاع از این هزینه ها و دریافت جدول توجیعی و قیمت های خرید ژنراتور لطفا با همکاران من در قسمت فروش در تماس باشید. در حال حاضر، می توان موتور ژنراتور ها را به سه دسته دیزل ژنراتور، ژنراتور گازی و ژنراتور بنزینی (موتور برق بنزینی) دستهبندی کرد. امروزه بر اساس نیازهای مشاغل و صنایع مختلف ژنراتورهای گوناگونی روانه بازار گردیده است، در این مقاله سعی شده است انواع دیزل ژنراتور را بر اساس دسته بندی های مشخص عنوان شود.

دیزل ژنراتور چیست

بنابراین می توان دیزل ژنراتور موتور سازان تبریز را یکی از گزینه های فوق العاده ایده آل دانست که تأمین و ذخیره راحت و سریع برق هر مکانی را بر عهده می گیرد. موتور این ژنراتور به لحاظ قدرت موتور تنوع بالایی دارند. از این مولد ها برای استفاده دائم یا چند منظوره کاربرد دارند که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمیباشد به طور مثال یک مولد دائم برای یک قطعی برق موقت نیازی ندارد. دیزل ژنراتور منبع اصلی تامین برق مراکز و ساختمان ها در هنگام قطع برق می باشد که انرژی تولیدی آن در مدارهای خارجی استفاده می گردد.

در کجا استفاده می شود؟

وﺗﺎﺑﻠﻮﻓﺮﻣﺎن دارای ﺑﺮد اﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﻛﻪ در ﻧﻮع اول ﭘﺎراﻣﺘﺮﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت اﻧﺎﻟﻮگ و در ﻧﻮع دوم ﭘﺎراﻣﺘﺮﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت دﻳﺠﻴﺘﺎل ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪه وﺗﻨﻈﻴﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ . دیزل ژنراتورهای کوپله فابریک دارای حداقل هایی است که با بالاترین کیفیت مونتاژ می شود. دیزل ژنراتورهای دارای کنتلر با قابلیت انتقال خودکار برق از شبکه به ژنراتور در هنگام قطع برق (امرجنسی) و بالعکس، نمایش هشدارها توسط سنسورهای دستگاه (سوخت کم و سایر مشکلات عملکرد) به همراه ارائه طیف زیادی از داده های تجزیه و تحلیل، کمک می کند به افزایش راندمان دیزل ژنراتور و سیستم مدیریت توان و بهینه سازی مصرف سوخت. به منظور مثال به منظور تولید قدرت بالا نیـاز بـه ژنراتور القایی داریم ساختمان ژنراتور اعم از نوع سیم پیچی رتور و استاتور و جریـان تحریک آن، تعیین کننده نحوه عملکرد دیزل ژنراتور است.

در مورد واحدهای کوچک موتور ژنراتور، تانک سوخت قسمتی از پایه ژنراتور می باشد. اگر به فکر خرید یک ژنراتور برق باکیفیت و عالی هستید، این محصول برند ایتالیایی ایویکو میتواند یکی از بهترین گزینههای پیش رویتان باشد. این ژنراتور ها جهت مشاغل و اماکنی کاربرد دارد که از برق شهری به دور است و امکان استفاده از برق شهری را ندارند. در اماکنی که بدلیل دوری از خطوط سراسری برق یا بدلیل اقتصادی ،امکان استفاده از شبکه برق سراسری وجود نداشته باشد از ژنراتورهای دائم کار استفاده می شود.

شرکت کاترپیلار در زمینه طراحی و ساخت ژنراتورهای دیزلی جزء بزرگترین شرکتها بوده که محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار ارائه میدهد. دیزل ژنراتور کاترپیلار جزو معروف ترین برندهای تولید کننده ژنراتور دیزلی می باشد. سوخت ژنراتور ها به سه نوع ژنراتور دیزلی، گاز سوز و گازی موجود هستند. این نوع از ژنراتورها برخلاف مولد اضطراری برای مدت های بسیار طولانی تر کار ساخته شده اند. ژنراتور گاز طبیعی گروه صنعتی رحیمی کارآمدتر و مقرون به صرفه تر از سایر ژنراتورها است. پس از 150 الى 200 ساعت اوليه كاركرد ديزل ژنراتور ، روغن موتور و فيلتر روغن موتور را همزمان با هم عوض كنيد. و خدمات پس از فروش درخشان در سطح بازار های جهانی شناخته می شود.

این ماشینها همچنین دارای یک مخزن سوخت، پانل کنترل و یک رادیاتور هستند. ژنراتور یا مولد دیزل (انگلیسی: Diesel generator) به ترکیبی از موتور دیزل ژنراتور، ژنراتور و انواع متعلقات فرعی از قبیل شاسی، تانک سوخت، اطاقک پوشاننده جهت محافظت و کاهش صدا، سیستم های کنترل و حفاظت، قطع کننده های اضطراری مدار، سیستم پیش گرم کن روغن و آب موتور، هیترهای ضد رطوبت، سیستم استارت اتومات و غیره که به منظور تولید برق استفاده می شود، می گویند. ژنراتور ها معمولا به صورت تک فاز و یا سه فاز استفاده می شوند. دیزل ژنراتور یا مولد دیزل به ترکیبی از موتور دیزل ، ژنراتور و انواع متعلقات فرعی از قبیل شاسی، اتاقک پوشاننده جهت محافظت و کاهش صدا، سیستم های کنترل، قطع کننده های اضطراری مدار، سیستم مولد گرما، سیستم استارت اتوماتیک و غیره که به منظور تولید برق استفاده می شود، می گویند. سوختی که دیزل ژنراتور های ۴۰۰ کاوا مصرف می کنند همانند قیمت دیزل ژنراتور ۴۰۰ کاوا به مدل آن بستگی دارد، مثلا موتور برق ۴۰۰ کاوا ولوو ۶۳.۷ لیتر در ساعت استفاده می کند در حالی که دیزل ژنراتور ایویکو ۷۲.۵ لیتر در ساعت بهره می برد.