نصب آسانسور با متد 2022 و آموزش گام به گام نصب و راه اندازی آسانسور

کلیه قطعات آسانسور مانند موتور، لنت ترمز و سیم بکسل به نرمی حرکت می کنند و در نتیجه عمر آنها بیشتر خواهد شد. طول عمر قطعات افزایش می یابد زیرا قطعات متحرک در آن کم می باشد. لوازم و قطعاتی که برای این مدل از آسانسور است کم حجم می باشد. به یک سری لوازم جانبی نیز نیاز دارند. نصب انواع آسانسور طبق آیین نامه در یک سری از موارد مشترک است. شرکت نوین گستران مکان کلاس نصب و تعمیرات آسانسور خود را در مرکز تجاری تهران انتخاب کرده است تا دسترسی کارآموزان به خوابگاه ، مترو و ترمینال راحت باشد و هزینه رفت و آمد کاراموزان شهرستانی بسیار پایین باشد. اما سر انجام در سال ۱۸۰۰ میلادی تکنولوژی آسانسور پیشرفت خود را آغاز کرده تا اینکه در سال ۱۸۲۳ دو معمار انگلیسی اتاقکی ساختند که توسط نیروی بخار جا به جا میشد ولی آنچنان قابل اعتماد نبود.اما پس از آن شخصی به نام الیشا اوتیس که بنیان گذار اولین شرکت ساخت آسانسور نیز هست با طراحی آسانسوری ایمن با طراحی ترمز ایمنی که امروزه آنرا آسانسور کششی مینامیم پا به عرصه نهاد.

شکل و وزن این موتورهای محرکه به طور قابل توجهی بین تولیدکنندگان دارای تفاوت است ولی اصول اولیه و اجزاء آنها مشابه یکدیگر هستند.نیرو در این مدل موتورها مستقیم و بدون دخالت گیربکس به کابین انتقال می یابد و برای نرم تر شدن حرکت کابین از مدار الکتریکی و رگلاتور سرعت حرکت موتور کنترل میشود برای سرعت های بالای 2/5 مورد استفاده قرار میگیرد. موتور گیرلس به علت نوع ساخت آن داغ نمی کند و حتی در شرایط ترافیک و کار زیاد موتور برای خنک شدن توقف نمی کند ولی این توقف در حرکت برای خنک شدن در موتور گیربکس زیاد اتفاق می افتد.

تعمیرکار حرفه ای و مورد اطمینان قطعا در صورت امکان تعمیر شدن قطعه، آن را برایتان تعمیر می کند تا بتوانید از آن استفاده کنید و همچنین اگر قطعه به تعویض نیاز داشته باشد، آن را با یک قطعه ی اصل عوض می کند. با فعالشدن میکروسوییچ پاراشوت خطای پاراشوت به تابلو فرمان ارسال می شود. همچنین پوشش به هر صورتی که اجرا می شود نباید از لبه داخلی درب ها در سمت چاهک بیرون بزند و حداقل باید با لبه چهارچوب درب ها هم سطح باشد. ترمز آسانسور ها عموما از نوع جمع شونده خارجی مجهز به دو نوع کفشک است و در موتور محرکه ای بزرگ از نوع باز شونده داخلی به کار میرود. دور موتور گیرلس حدود 150 دور در دقیقه است و همین باعث صدای بسیار کم می شود در صورتی که دور موتور گیربکس 1500 دور در دقیقه بوده و حدود 3,4 برابر بیشتر صدا و برق مصرف می کند.

سر بکسل وظیفهای مکانیکی به همراه فنر و قلاب است که سیم بکسل بر روی آن سوار میشود. سیم بکسل مورد استفاده در اسانسور ممکن است در اثر استفاده زیاد ساییده و نهایتا پاره شود. یعنی در بدنه آسانسور به جای اینکه از فلز استفاده شود، از شیشه استفاده می شود. ممکن است عوامل و ریشه استرس در اشخاص متفاوت باشد؛ یعنی یک موقعیت و یا عامل برای یک فرد استرس زا باشد، اما برای فردی دیگر مشکلی ایجاد نکند. یعنی اینکه صداهای نامعمول، میزان استفاده، مشکلات فنی و غیره را چک نمایید. برای تبدیل آسانسور های کابلی به آسانسور هیدرولیک می توانید با کارشناسان ما در آرکا آسانبر تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان جهت تبدیل را دریافت نمایید. حتما باید مرحله سرویس و نگهداری را در بازه های زمانی مرتب انجام داده و نسبت به رفع خرابی آسانسور اقدام نمایید.

نگهداری و تعمیرات آسانسور هیدرولیکی بسیار کم هزینه می باشد. حجم بسیار کم و قدرت بسیار بالا. خطر برق گرفتگی آن بسیار کم می باشد. در نتیجه، موتورهای DC به طور گسترده در اکثر کاربردهایی که به یک حرکت آرام و تنظیم دقیق نیاز دارند مورد استفاده قرار می گرفت. برای آنکه بدانیم استرس را چطور مدیریت کنیم، ابتدا باید تعریف دقیق تری از استرس داشته باشیم. مدیریت استرس، نیاز به شناخت کافی و دقیق از علایق و توانایی فرد دارد تا با تقویت آن ها، در کاهش استرس به فرد کمک کرد. برخی از روش های مدیریت استرس و اضطراب سریع است و باعث ایجاد آرامش در همان لحظه وقوع استرس می شود. در مقایسه با ژنراتورهای DC درایوها بازده بیشتری دارند و امکان کنترل بیشتری را نیز فراهم می نمایند.در پیشرفتهای بدست آمده در کنترل موتورهای AC این امکان وجود دارد که کیفیت حرکت خوب با استفاده از این موتورها فراهم شود.

صنعت ساختمان سازی با صنعت آسانسور یک رابطه نزدیک دارد. برخی از متخصصان طراحی و معماری به این مدل از آسانسور ها، پاناراما نیز می گویند و بر این باورند که می توانند با طراحی شیک ترین این تجهیزات، بهترین معماری را در ساختمان مورد نظر خود به ارمغان آورند. اگر که آن فضایی که شما برای احداثاسانسور در نظر گرفتید را به شرکت آسانسوری اطللاع بدهید آن شرکت میتواند بگوید که کدام آسانسور برای شما مناسب می باشد،اگر از نظر ساختمان محدودیتی نداشته باشید هر دو اینها را میتوانید نصب کنید، در خیلی از مواقع ساختمان از نظر ابعاد یک سری مشکلات دارد که ما مجبور میشویم یکی از اینها رو انتخاب کنیم ، به عنوان مثال اگر که اسانسور شما از نظر ارتفاع مشکل داشته باشد یعنی شما در فضایی که روی پشت بام است برای ساخت موتور خانه فضایی را نداشته باشید.

انواع اسانسور

آسانسور پله اغلب در خانه مورد استفاده قرار میگیرد و راهی آسان برای افراد برای بالا رفتن و پایین رفتن از پلهها فراهم میکند. این تغییرات گاهی ممکن است ساده باشند؛ مانند رفتن به محل کار و یا پیچیده و مهم باشند؛ مانند مرگ و تولد نزدیکان و یا طلاق و ازدواج. بدون صدا میباشد و حرکت به صورت یکنواخت انجام می شود.علت بی صدا بودن این آسانسور این است که موتور فقط در حالت رفت کابین به سمت بالا روشن است و کار می کند و در هنگام پایین آمدن کابین موتور کاملا خاموش است. بالا بر خانگی در شیراز.

به عنوان مثال، تقویت مهارت خودآگاهی در فرد، می تواند به سادگی سطح آرامش را بالا برده و آستانه تاب آوری ما را در برابر انواع تنش ها و عوامل استرس زای روزمره، افزایش دهد. اگرچه تقریباً هر شکلی از فعالیت بدنی می تواند به کاهش تنش و استرس کمک کند، اما مطمئن شوید فعالیتی را انتخاب میکنید که از آن لذت میبرید تا با احتمال بیشتری به آن پایبند باشید و بتوانید در مسیر درست درمان استرس قرار بگیرید. در ادامه چند نکته در زمینه طراحی آسانسور وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید تا مطمئن شوید که سیستم آسانسور شما در آینده برای شما به خوبی کار میکند.

تعمیر اسانسور

ممکن است که از نظر سرعت بخواهید که سرعت آسانسورتون بالا باشه دراین مواقع آسانسور هیدرولیک جوابگو نیست آسانسورهای هیدرولیک معمولا بین دو دهم تا نهایتا یک متر بر ثانیه بیشترسرعت ندارند ولی آسانسور کششی از سرعت یک متر بر ثانیه شروع میشوند ،بنابراین اگر ساختمان شما یک ساختمان مرتفع است باید حتماآسانسور کششی استفاده کنید البته در مواقعی آسانسور تا هفت طبقه هم به صورت هیدرولیک نصب میشود ولی معمولا این آسانسورها موتورهای بسیار بزرگی دارند و برق زیادی مصرف میکنند، بنابراین در ارتفاع و ساختمان های بلند الویت با آسانسور کششی است؛ پس نتیجه میگیریم محدویتهایی که ساختمان یا منزل شما دارد مشخص میکند که از آسانسور هیدرولیکی یا کششی استفاده شود. نکات کوچک و بزرگی برای نصب انواع آسانسور هیدرولیک وجود دارد که باید به آن پرداخته شود. فرآیندی نصب این آسانسور روملس بسیار کوتاهتر از سایر موارد می باشد .

آسانسورهای خانگی که با برق تک فاز کارمیکند.

گیرلس دارای حجم کمتر می باشد به همین خاطر میتوان از ان در نصب آسانسورهای (روملس) MRL استفاده کرد ولی این نصب در موتور گیربکس یه دلیل حجم و وزن بیشتر امکان پذیر نمی باشد. موتور گیرلس آسانسور نیاز به روغن کاری ندارد ولی گیربکس نیاز به روغن کاری مرتب دارد. موتور گیرلس آسانسور دارای بازده 90% است در صورتی که بازده گیربکس آسانسور 50% است. مهر, 1398 بدون نظر تعمیر آسانسور saber تعمیرات اسانسور تعمیرات اسانسور : تعمیرات آسانسور به دو بخش ۱: تعمیرات موتور گیربکس و ۲: تعمیرات کابین، متعلقات درب کابین، تابلو و دیگر اجزای آسانسور تقسیم میشود. تکنیک های پیشرفته کنترل فرکانس و ولتاژ منجر به معرفی موتورهای AC بدون گیربکس شده است. مسیرهای حرکت وسایل حمل و نقل عمومی دارای علائم هشدار و قوانینی هستند که توسط سازمان های نظارتی و استاندارد تدوین شده اند و رانندگان برای سفر ایمن و بدون خطر باید آنها را آموخته و رعایت کنند.

به یک سری لوازم جانبی نیز نیاز دارند.

موتور را دور از آب و آلودگی (مواد شیمیایی.اسیدی….) انبار آسانسور متالیفت کنید. با ادامه کمبود مواد اولیه و افزایش تدریجی قیمت دلار از ابتدای فصل تابستان شاهد افزایش قیمت تدریجی و آرام در قیمت موتور آسانسور خواهیم بود. همچنین آدرس شرکت هما آسانبر خاوران جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و … به طور کلی می توان گفت سیم بکسل یا زنجیر جبران برای متعادل سازی و جبران وزن سیم بکسل های تعلیق و نصف وزن تراول کابل به کار می رود.

قطعات اسانسور

ترمز مکانیکی موتور گیرلس به صورت ترمز نگه دارنده طراحی می شود ولی در وضعیت اضطراری باید پیش از اینکه پاراشوت سرعت وارد عمل شود و کابین را متوقف کند به طور مستقل آسانسور را متوقف کند. صدای کم مگنت ترمز و موتور گیرلس. موتورهای گیرلس به دلیل نبود گیربکس از نظر حجم کوچک تر از موتور های گیربکس آسانسور می باشد و باعث نصب آسانتر آسانسور،به حداقل رساندن هزینه ها و تعمیرات میشود. بیشتر از یک سال زمان بین خرید و نصب موتور نیفتد.

بسیاری از شرکت های معتبر ساختمانی یا صنعتی ویا بسیاری از تعمیرکاران باتجربه با استفاده از چک لیستهای ماهیانه و ثبت وقایع و حوادث در آسانسورهای کارگاهی به نکات کلیدی و مهمی رسیده اند و آن نکات مهم این است که نقاط ضعف آسانسورهای کارگاهی در کجاست و بیشترین خرابی های این دستگاهها از کدام ناحیه اتفاق می افتد . امروزه آسانسورهای وسط پله را با روشهای هیدرولیکی و نمونه های وکیومی ( استفاده از پمپ خلاء ) می سازند. در این حالت الویت با آسانسورهیدرولیک است، به خاطر اینکه آسانسور هیدرولیک آن قسمتی که مربوط به موتور خانه و تابلو فرمانش است در یک فضایی داخل موتور خانه کوچک معمولا زیرراه پله ای جایی نصب میشود و در این صورت شما در ارتفاع و پشت بام چیزی تحت عنوان موتور خانه احتیاج ندارید،بنابراین اگر شما امکان ساخت موتور خانه درآن فضایه بالا رو نداشته باشید الویت با آسانسور هیدرولیک است،این نوع آسانسورها در مقایسه با آسانسورهای کششی فضای کمتری در ساختمان اشغال کرده و نیاز به موتور خانه در بام ندارند.

همچنین ممکن است موارد پیش پا افتاده تری مثل محیط های شلوغ و پرسروصدا در فرد اضطراب و ترس ایجاد کند. گاهی درمانگر از تست استرس استفاده می کند. تلاش کنید احساسات خود را بیان کنید و یا با یک درمانگر مشورت کنید. بنابراین تلاش کنید ارتباط اجتماعی مداوم با دوستانتان داشته باشید. اگر شرایط برای حذف موقعیت و یا افراد امکان پذیر نباشد، بهتر است نوع نگرش را تغییر دهید و تلاش به سازگاری با افراد و محیط داشته باشید و به بهبود شرایط اقدام کنید.

آسانسورها دستگاه های پیشرفته ای هستند که به منظور حمل و نقل بار و افراد در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. موضوعات مربوط به فواصل، درب های بازرسی و اضطراری و همچنین دریچه های بازدید شرایط خاص خود را دارند که باید یه دقت مورد مطالعه قرار گیرند. در آسانسورهای باربر برج ها تمامی موارد مربوط به ایمنی آسانسورهای مسافربری رعایت شده است. آسانسورهای خانگی که با برق تک فاز کارمیکند. می توان با کاهش حجم کارهای غیرضروری به افزایش آرامش کمک کرد. هزینه ها به طور چشم گیری کاهش می یابد .