نقشه سایت چیست و چگونه موجب بهبود سئو میشود؟

همچنین نقشه سایت ممکن است مرور کل ساختار وب سایت شما را برای خزنده ها آسان تر کند. از آنجاییکه در سئو مهم ترین ربات ها مربوط به موتور گوگل هستند، پس منظور ما از واژه ربات ها همان خزنده های گوگل است. سلام از سئو امروز قرار درباره ی در گوگل صحبت کنیم همان طور که میدانید ایندکس سریع مطالب باعث امیدواری و کپی نکردن مطالب توسط سایت های اسپمر و زودتر دیده شدن مطلب میشود مثلا برای سایت های خبری یا مجله ای یا اموزشی خیلی این اموزش مهم است پس با ما همراه باشید. پس به دست آوردن آن می تواند بسیار اهمیت داشته باشد ولی مهمتر از آن ماندگاری در این رتبه هاست. محتوا طولانی تر اطلاعات بیشتری در مورد آن صفحه وب به گوگل می دهد.

در سالهای گذشته بسیاری از سایتهایی که محتوای به درد بخور، مرتبط یا مفید نداشتند از نتایج جستجوی گوگل حذف شدند. اساسی ترین تمایز بین نقشه های سایت این است که ماهیت آنها HTML یا XML است. در مقابل، نقشه سایت XML تنها صفحاتی را مشخص می کند که می خواهید موتورهای جستجو ایندکس کنند، در حالی که نقشه سایت HTML همه اتصالات وب سایت شما را فهرست می کند. نقشه سایت ویدیویی: این نوع خاصی از نقشه سایت است که برای کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای ویدیویی در سایت شما استفاده می شود. برندها باید مخاطبان هدف خود و پیامی که می خواهند ارائه دهند را درک کنند. ارزش URL برای یک شخص با ارتباط آن تعیین می شود. بنابراین نقش و تاثیر سئو تصاویر در تعیین رتبه و جایگاه یک وب سایت غیر قابل چشم پوشی است زیرا با رعایت استانداردهای ساده اما کاربردی آن میتوانید وب سایت خود را در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو قرار دهید. Include Noindex Page: این گزینه یعنی صفحاتی که دارای تگ noindex هستند را هم در نقشه سایت قرار دهیم.

در سئو درون صفحه (به انگلیسی: On Page) در واقع تمرکز روی یک برگه یا آدرس سایت است تا بتوانیم آنرا از لحاظ فنی بررسی و سایت seocentro بهینهسازی کنیم. عموما کسب و کارهای ایرانی از اینستاگرام – تلگرام – توییتر و لینکدین برای بازاریابی محتوایی یا سوشیال مدیا مارکتینگ استفاده میکنن. فرض کنید جواب یک پرسش را می خواهید در یک محتوا بیان کنید چه محتوایی مناسب این صفحه است درست حدس زدید محتوایی که جواب کاربر را بدهد، کاربر را خسته نکند و کاربر را تا پایان محتوا در صفحه نگه دارد. محتوای مفید محتوایی است که به قصد سئو سایت و بهبود رتبه ساخته نشده باشد و نیاز های مشتری و فرد بازدید کننده ملاک قرار گرفته شده باشد . این می تواند به شما در بهبود رتبه بندی و افزایش شانس خود برای کشف آنلاین کمک کند.

برای اینکه یک وب سایت موفق باشد، باید نقشه سایتی داشته باشد که با هدف شرکت طراحی شده باشد. انتخاب فونت مناسب و جذاب یکی از مهمترین گامهایی است که در هنگام طراحی سایت باید با دقت و وسواس زیادی بردارید. یکی از اصلی ترین اهداف بهینه سازی سایت افزایش نرخ کلیک و ترافیک سایت است. دقت کنید که حتماً باید اکانت جیمیل داشته باشید بعد از معرفی سایتتان به این ابزار حالا در این ابزار در منو سمت چپ Crawl کلیک کنید و از زیر منو این گزینه Sitemaps را انتخاب کنید. اگر بخواهید تجارت خود را جهانی کنید، باید بر روی سئو در زبانها و فرهنگهای مختلف کار کنید.

به این ترتیب نقشه های سایت می توانند ترافیک بیشتری را به وب سایت شما وارد کنند. در خصوص وب سایت ها نیز شرایط به همین ترتیب است . این سه بخش جز اساسیترین مراحل سئو میباشند و بهتر است که این مراحل به ترتیب انجام شوند. درج نقشه سایت تصاویر در برخی وب سایت ها چیزی جز هدر دادن Crawl Budget نیست. 1. افزونه ساخت نقشه سایت در وردپرس Google XML Sitemaps جز بهترین و پرطرفدار ترین پلاگین های رایگان ساخت سایت مپ میباشد که در کمتر از چند ثانیه میتوانید یک سایت مپ حرفهای برای خود بسازید. در صورتی که سئو به خوبی انجام گیرد ممکن است حتی در ماه های اول نتیجه عکس داشته باشد و گوگل شما را پایین تر نمایش دهد اما پس از چند ماه بازی عوض شده و نتایج خارق العاده ان را می بینید.! صفحاتی که کاربر با شما و فعالیتهایتان آشنا میشود که منجر به فروش میشود صفحات بااهمیتی هستند یکی از همین صفحات صفحه اصلی است اما صفحه اصلی هم اولویت کمتری نسبت به صفحاتی مثل صفحات مطالب و محصولات دارد پس این بخش را با توجه به نوع کسبوکارتان تکمیل کنید.

با لینکسازی داخلی به کاربران اجازه میدهید که به بخشهای مختلف سایت دسترسی داشته باشد و موضوعات یا پستهای داخل سایت را سریعتر پیدا کنند. نقشه سایت برای بازدیدکنندگان مفید است، زیرا به عنوان ناوبری اضافی عمل می کند و به آنها اجازه می دهد تا آنچه را که مخاطب به دنبال آن است سریعتر از بدون نقشه پیدا کنند. در این صورت، ممکن است به نقشه سایت مراجعه کند، که فقط به نسخه اصلی صفحه اشاره می کند. من همچنین به نحوه شناسایی صفحاتی که باید در نقشه سایت شما گنجانده شوند اشاره کرده ام. از جمله ابزارهای موثر در پیدا کردن کلمات کلیدی میتوان به Keyword Planner اشاره کرد که از ابزارهای جانبی گوگلادز بهشمار میرود. سایت مپ برای موتورهای جستجو، فایل XML از سایت است که ساختا کلی وبسایت شما را نشان میدهد که باعث پیدا شن صفحات موجود در سایت شما توسط رباتهای موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل میشود. به گفته گوگل، استفاده از نقشه سایت به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که سایت شما را با کارایی بیشتری بخزند و مطالب شما را سریعتر ایندکس کنند.

نقشه سایت تصویر: این نقشه سایت ابزاری است که به ویژه برای کمک به موتورهای جستجو در یافتن تمام عکس های ارسال شده در وب سایت شما طراحی شده است. بعد از انجام تمام تنظیمات و کلیک روی لینک نقشه سایت که در ابتدای بخش تنظیمات به آن اشاره کردیم همچنین صفحهای بهعنوان نقشه سایت برای ما ساخته خواهد شد. اگر تا بحال این کار انجام نداده اید می توانید با کلیک بر روی لینک ثبت مکان در نقشه گوگل بیزینس خود را در گوگل مپ ثبت کنید. تابهحال به این سؤال فکر کرده اید؟ همچنین، این ما را به این نتیجه می رساند که نقشه سایت بخش مهمی از سئو است. برای اکثر افراد، سئو فنی ترسناک به نظر می رسد و اگرچه استراتژی سئو در این شاخه می تواند پیچیده باشد، اما مفاهیمی که آنها بر اساس آنها ساخته شده اند پیچیده نیستند.

1. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید میتوانید یک سایت مپ با استفاده از افزونه قدرتمند Yoast SEO ایجاد کنید. بجای استفاده از flash پلیرها ویدیو رو با HTML5 به کاربران عرضه کنید. نحوه دستیابی به این هدف از طریق سه اقدام اساسی انجام میشود: خزیدن، فهرستسازی و رتبهبندی. علاوه بر اینکه سئوی درون سایت را برای شما به صورت کامل انجام میدهد بلکه می تواند نقشه سایت را بسازد. سئو سایت یکی از خدماتی است که حجره جو جهت افزایش دیده شدن وب سایت شما و در نهایت افزایش درآمد شما ارائه می دهد. میتوانید این کار را به متخصصان طراحی سایت بسپارید، اما سایتتان را برای چند کلمه کلیدی مناسب سئو کنید تا خوب دیده شوید و حتی بتوانید آن را به عنوان نمونه کار ارائه کنید. شده تا بحال خدماتی را سرچ کنید و بعد از یک یا دو نتیجه و گاها در همان ابتدا با نقشه گوگلی مواجه شوید که سه کسب و کار را به شما نشان می دهد؟

مشتری هم که در هر دو حالت مشتری است. در شاپفا همه چیز از قبل به بهترین حالت ممکن پیش بینی شده و شما به راحتی میتوانید با اضافه کردن sitemap.xml/ به انتهای ادرس سایت خود نقشه سایت خود را ببینید و به راحتی به سرچ کنسول خود در گوگل اضافه کنید تا ربات های گوگل به راحتی سایت شما را ببینید. برای ساخت سایت مپ در این افزونه وارد پلاگین Yoast SEO میشویم، به منوی سئو، عمومی، امکانات مراجعه کرده و سپس گزینه نقشههای XML سایت را روی حالت روشن قرار دهیم تا نقشه سایت برای ما فعال شود. افزونههای بسیاری هستند که این کار را انجام میدهند حتی افزونه Yoast که برای سئو استفاده میشود.

MUM هم به ما این امکان رو میده که با سرعت بیشتری این محاسبات رو انجام بدیم. گوگل هم برای سفرهای پررمز و رازش به سایت ما و معرفی سایت ما به کاربران نیاز به نقشه راهنما دارد که دقیقاً موضوع آموزش این جلسه است که میخواهیم باهم آموزش ساخت نقشه سایت در وردپرس را قدمبهقدم انجام بدهیم. در اصل به نقشه سایت نقشه xml هم گفته میشود همانطور که شاید دیده باشید برای استفاده از ابزارهایی مثل Google Search Console باید یک نقشه سایت معرفی کنیم. نقشه سایت خبری: این نوع خاصی از نقشه سایت است که برای کمک به موتورهای جستجو در یافتن مطالب در وبسایتهایی که مجاز به درج در Google News هستند، استفاده میشود. Google از کمیت و کیفیت پیوندهای سایت شما برای تعیین اعتبار آن استفاده میکند، که بر رتبهبندی نتایج جستجو تأثیر میگذارد. آنچه که بک لینک های با کیفیت برای شما به همراه دارد، نمایی از کیفیت ، ارزشمند و اعتبار بالای وب سایت و نام تجاری شماست. محتوای با کیفیت فاکتوری کلیدی در الگوریتم رتبهبندی گوگل میباشد. و براساس کُدهای دستوری مشخص لینکهای سایت خود را در نقشه سایت وارد کرده و به نسبت ارزش هر صفحه به آن رتبه دهید که عددی بین 0.01 تا 1.00 میباشد .

موتورهای جستجوی اصلی از جمله گوگل و بینگ از این فایل برای خزیدن در وب سایت شما و کشف صفحات، عکس ها و سایر مطالب جدید استفاده می کنند. ساخت یک نقشه سایت با فرمت XML برای سایت خود به شما کمک میکند که اطمینان بیشتری بدست آورید که موتور جستجوگر صفحات سایت شما را کشف کردهاست. شاید شما در این بخش موارد بیشتری را مشاهده کنید مثلاً بخشهایی مثل Custom taxonomies یا Custom post types که این بخشها بسته به قالب سایت شما تعیین میشوند و مواردی مثل نمونه کارها، محصولات و… از آنجایی که این قالب استانداردی است که توسط خزندههای وب موتورهای جستجو استفاده میشود، نقشههای سایت XML بیشترین استفاده را برای نقشههای سایت دارند. طراحی اصولی یعنی شما حداقل استانداردها را در کارتان رعایت کنید و تا حدودی هم قالب را متفاوت نمایید . هیچ تضمینی وجود ندارد که موتورهای جستجو URL را ایندکس نکنند حتی اگر آن را از نقشه سایت XML خود حذف کنید.

نقشه سایت در اصل برای کمک به ایندکس و شناسایی سایت شما آمده، اما قرار نیست همیشه ثابت باشد چون اصل یک سایت زنده بهروزرسانی هست برای همین در این بخش ما میتوانیم دوره بهروزرسانی رو مشخص کنیم یعنی: بگوییم که صفحه اصلی را هرچند وقت در نقشه بروز کن تا رباتهای گوگل متوجه تغییرات جدید بشوند و همین روال برای سایر بخشهای سایت، پیشنهاد میکنم طبق ویدئو و نکاتی که گفتهشده این بخش را تکمیل کنید. با استفاده از این ابزار می توانید به تعداد بسیار بالایی از لینک های هر وبسایت دسترسی پیدا کنید. بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا بتوانید تمامی خدمات این حوزه از جمله سئو را با بالاترین کیفیت داشته باشید. تمامی تنظیمات افزونه در این بخش قرار دادهشده است که انجام موارد مهم وارد بخش تنظیمات میشویم. Include the last modification time: این بخش هم مخصوص این هست که اگر تغییراتی در صفحات تیک زدهشده انجام دادید موتورهای جستجو باخبر شود. توجه داشته باشید که تغییراتی که شما ایجاد می کنید گاها یک ماه به طول می انجامد تا نتیجه اش در گوگل نمایش داده شود. سایت مپ، فهرستی ازمهم ترین مطالب سایت شماست و این امکان را به ربات های خزنده می دهد تا این مطالب را بهتر بیایند و آن ها را ایندکس کنند.