ویژگی های طراحی سایت با اصول سئو چیست؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد، در گوگل وب مستر نحوه ایجاد یک نقشه سایت شرح داده شده است. حداکثر طول مجاز برای یک آدرس ۲۰۴۸ کاراکتر است. در کادر Add a new sitemap بخش پایانی آدرس نقشه سایت خود را وارد کرده و در انتها روی دکمه SUBMIT کلیک کنید تا نقشه سایت شما به کنسول گوگل اضافه شود. لینکهای داخلی کاربر را به بخش دیگری از سایت شما هدایت میکند. را نشان دهند، گوگل با اطمینان خاطر برای کاهش رتبه شما و جایگزینی تان با سایت های دیگر اقدام میکند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحات سایت در سایت مپ، حضور سایت در ایندکس های جستجو را تضمین میکند. سایت مپ، در واقع ابزاری برای خوراک دادن و شناساندن سایت به موتورهای جستجوگر است. یعنی موتورهای جستجو با کمک ربات ها به این صفحه مراجعه کرده و این صفحه ایندکسی از صفحات سایت را به این ربات ها ارائه میدهد.

از لحاظ فنی، لینک های موجود در فریم ها و آی فریم ها قابل خزیدن هستند، اما هر دوی این موارد مشکلاتی را در زمینه سازماندهی و دنبال کردن لینک ها برای موتورهای جستجو ایجاد می کنند. کار کردن روی سئو خارجی سایت، کار بسیار حساس و پیچید ه­ای است و در صورتیکه دانش کافی در این زمینه ندارید، بهتر است از متخصص سئو مشاوره بگیرید. بدون تولید محتوا با کیفیت بالا دستیابی به رتبه برتر گوگل به صورت طبیعی بسیار دشوار است.یک محتوای خوب چه به صورت متن، تصویر یا صوت باشد باید بتواند اطلاعات مفیدی را برای پاسخ به سوالات کاربران ارائه دهد.از طرفی با حفظ کیفیت بالا و هدف مورد نظر از انتشار محتوا باید به صورت منظم ، مرتبط و به موقع ارائه شود. سایت هایی که تشخیص و شناسایی صفحاتشان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند. عنوان خود را بسیار جذاب کنید که بازدید کنندگان هنگام خواندن آن بخواهند روی آن کلیک کنند.

برای مثال در تصویر زیر، ما عبارت باشگاه ورزشی را جستجو کرده ایم، همانطور که میبینید سه مورد از نزدیکترین باشگاه های ورزشی( البته از میان آنهایی که در گوگل مپ ثبت شده اند) در یک باکس به همراه نقشه، آدرس سایت، تلفن تماس و … در این موارد شما میتوانید با استفاده از نقشه سایت، آدرس صفحات فاقد لینک را به موتورهای جستجو بدهید. اگر سایت شما وردپرسی است، بهراحتی و با افزونهی Yoast میتوانید سایت مپ بسازید. اگر رزومهمون پذیرفته نشه، بهمون خبر میدید؟ اگر تعداد صفحات شما بیشتر از این تعداد یا این حجم شد باید از sitemap index file استفاده کنید. حجم موردنظر برای این سایت مپ ها نبایستی بیشتر از ۱۰ مگابایت باشد که این حجم برابر تعداد ۵۰۰۰ لینک یا آدرس است.

برخلاف نقشه سایت HTML ، این نقشه سایت پیشتر به کنسول گوگل (Google Console) معرفی شده و از این طریق الگورتیمهای جستجوی گوگل به خوبی میدانند که باید برای محتواهای مهم به کدام صفحات اصلی مراجعه کنند. یک نقشه سایت HTML تا حدودی باعث افزایش سرعت سایت شما خواهد شد. هدف یک کارشناس سئو کمک به وبسایتها برای دستیابی به رتبههای بالا در نتایج جستجو طبیعی و به دنبال آن افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده به وسیله کاربران است. دو عامل می تواند مانع ایندکس شدن یک صفحه شود. تا وقتی که همه چیز درست پیش میرود و عملکرد کلی با مانع و توقف روبرو نشده است، این دست مشکلات اندک اندک و شاید با فاصله چند هفته حل خواهد شد. امیدوارم در کنار یادگیری و به کارگیری SEO، به این عامل جدید و کمتر شناخته شده هم توجه کنیم تا دوباره با تغییر فضای وب، حس غافلگیری بهمان دست ندهد. این سوال پیش می آید که یک نقشه سایت را چگونه ایجاد کنیم.

لینک نقشه سایت به عنوان مثال به صورت زیر میباشد. لینکهای زیر نیز ساخت نقشه سایت را برای شما بسیار آسان میکنند، البته اگر از سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا برای سایت خود استفاده میکنید افزونههای مناسبی در اختیار خواهید داشت. تولید محتوا یکی از مهمترین کارهایی بوده که زیر مجموعه سئو داخلی قرار می گیرد. تکرار بیش از حد کلمات کلیدی باعث کیبورد استافینگ میشود و تاثیر منفی روی سئو محتوا می گذارد. ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URL) : ساختار URL مهم است زیرا کمک می کند تا موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند.

بهترین و مناسب ترین راه برای سئو و بهینه سازی، تولید محتوای تازه و دست نویس است، این محتوا باید منحصر به فرد باشد و به نیاز کاربران پاسخ دهد. اگر سایت شما با تعداد بالای صفحات فاقد سایت مپ باشد، ممکن است برخی صفحات از دست خزندهها در رفته و index نشوند. شما میتوانید با تولید محتوای مداوم به این خواسته خود دست پیدا کنید. شما میتوانید توسط سایت مپ مطالب جدیدی را که در سایت خود اضافه کردهاید، به گوگل معرفی کنید. از دیگر اقدامات مهم در سئو تکنیکال سایت، معرفی سایت به گوگل است. آیا شما نیز پس از ایجاد تغییراتی در محتوای سایت، نیاز دارید تا نقشه سایت را بروزرسانی کنید؟

در فاصله اي که موتورهاي جستجو تشخيص مي دهند که ريدايرکت هاي شما دقيقا چه نوع کارايي دارند، ترافيک طبيعي شما به شدت کاهش خواهد يافت، اگر به توليد محتوا بر پايه سئو در دامنه جديد ادامه دهيد احتمال بدست آوردن دوباره رتبه ها در فاصله زماني سه تا شش ماه ميسر خواهد شد. داشتن یک نقشه سایت اصولی مس تواند در ایندکس شدن محتوا و در نتیجه سئو سایت شما موثر باشد. به جرات میتوان گفت سرعت سایت حتی روی رنک گرفتن سایت هم موثر است. این کار میتواند گرفتن یک بنر تبلیفاتی در یک سایت پربازدید باشد یا گرفتن پست مهمان و یا حتی رپورتاژ و…

اما یک نقشه سایت XML سرعت سایت شما را به مراتب بالاتر خواهد برد. سلسله مراتب سایت خود را سازماندهی کنید. همچنین به شما تکنیک هایی را ارائه خواهیم داد که با استفاده از آن ها شما می توانید سایت خود را برای گوگل بات و سئو بهینه سازی کنید. هم چنین می توانید نام هر ربات خزنده را در user-agent مشخص کنید و به آن دستور خاصی دهید. بررسی DOM به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا صفحات شما توسط ربات های موتور جستجو قابل دسترسی هستند یا خیر. اگر به یک وب سایت دسترسی دارید، اولین راه برای یافتن نقشه سایت این است که بررسی کنید آیا قبلاً به در سرچ کنسول ارسال شده است یا خیر. زیرا همه برای رسیدن به هدف خود دیگر سایت ها را در کامپیوتر خود لیست نمی کردند بلکه این کار را به موتورهای جستجویی مثل گوگل سپرده بودند و خود تنها سرچ های خود را از طریق یک صفحه انجام می دادند. اگر صفحات سایت شما به طور طبیعی به یکدیگر ارجاع نمی دهند، می توانید آنها را در نقشه سایت فهرست کنید تا مطمئن شوید که گوگل برخی از صفحات شما را نادیده نمی گیرد.

همه فرمت ها یک نقشه سایت را به 50 مگابایت (غیر فشرده) و 50000 URL محدود می کنند. 1. تصمیم بگیرید که از کدام فرمت نقشه سایت می خواهید استفاده کنید. اطلاعات مربوط به آخرین تغییرات صفحه در این برچسب قرار میگیرد که به فرمت YYYY-MM-DD تاریخ دهی میشود. این نقشه سایت موقتی، باید به خوبی نشان دهد که صفحات اصلی به کجا نقل مکان کرده و چه تغییرات محتوایی در کلیت سایت ایجاد شده است. سایت هایی که محتوای آرشیو شدۀ آنها به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده اند. سایت شما دارای آرشیو بزرگی از صفحات محتوایی است که جدا شده اند یا به خوبی به یکدیگر پیوند ندارند. این یعنی گوگل پیش از مواجهه با سایت شما به خوبی میداند که نقاط کلیدی کجا هستند و باید بر کدام صفحات برای رتبهبندی سایت شما تمرکز کند.

بنابراین ناامید نشوید و به تولید محتوای یونیک و پیادهسازی تکنیکهای سئو در هر محتوا ادامه دهید. یعنی اینکه هر بارکه بخواهید یک صفحه را به سایت خود اضافه کنید باید یک نقشه سایت جدید دانلود و جایگزین نقشه سایت قبلی کنید. شما می توانید به صورت اختیاری یک فایل فهرست نقشه سایت (فایلی که به لیستی از نقشه های سایت اشاره می کند) ایجاد کنید و آن فایل فهرست واحد را به گوگل ارسال کنید. User-agent: اشاره به یک پایشگر به خصوص (غالبا نام ربات های موتورهای جستجو). Googlebot و سایر خزندههای وب با دنبال کردن پیوندها از یک صفحه به صفحه دیگر در وب میخزند. ساختار درونی صفحات و نحوه لینک سازی و ارتباط برقرار کردن میان صفحات مختلف سایت، از دیگر فعالیت های مهمی می باشد که به سئو داخلی یا on page seo معروف می باشد. از دیگر دلایل اهمیت توجه به سئو سایت، افزایش اعتماد سازی است. همانطور که می دانیم در اکثر مواقع هدف صاحبان کسب و کارها و وبسایت ها در نهایت فروش است، فروش محصولات فیزیکی و یا دوره های آموزشی و داده ها، پس مهم است تا یاد بگیریم با آموزش سئو عملی بتوانیم فروش خود را در وبسایت های فروشگاهی و یا دیگر وبسایت ها افزایش دهیم.

افزایش رتبه سایت هم یکی از دغدغههای امروز وبمستران است که برای شروع میتوانید به کمک ۲ ابزار رسمی یعنی گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس آمار سئو سایت خود سایت seocentro را مشاهده کنید. 3. نقشه سایت خود را با افزودن آن به فایل robots.txt یا ارسال مستقیم آن به گوگل سرچ کنسول در دسترس گوگل قرار دهید. توصیه می شود که اجازه دسترسی به فایل readme.html در robots.txt سایتتان را ندهید. لینک صحیح به این معنی است که بتوان به همه صفحاتی که به نظر شما مهم می آید از طریق نوعی پیمایش دسترسی پیدا کرد، خواه منوی سایت شما یا پیوندهایی که در صفحات قرار داده اید. 1. در ابتدا توجه کنید که آیا در محتوا به نیازهای مخاطب پاسخ داده اید؟

فایل هایی مانند pdf و تصاویر نیازی به ایندکس شدن در گوگل و خزیدن توسط ربات های گوگل ندارد. همچنین در این فایل سایت مپ نیز به ربات معرفی شده است. سایت مپ یک فایل .xml است که شامل آدرس تمامی صفحات، میزان با اهمیت بودن آنها، لینکهای سایت و آخرین زمان بروزرسانی سایت است که برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده میشود. تمامی این موارد سیگنالهایی است که به گوگل میفهماند این وب سایت برای کاربر مفید است. چطور به گوگل بگوییم یک صفحه از وبسایتمان را ایندکس نکند؟ چطور بهینه سازی سایت انجام میشود و کلمات کلیدی خوبی برای سئو سایت پیدا کنید و یا سئو سایت با سئو اینستاگرام و سئو گوگل با سئو بینگ چقدر میتوانند تفاوت داشته باشند.