پس به کاربرا خیلی اهمیت میده

اگر سایت ساخته شده لینکدهی درستی داشته باشد، موتور جستجویی مانند گوگل میتواند آن را به راحتی پیدا کند. تعدادی از متا تگ ها را برای شما نام برده و شما را با آنها آشنا ساختیم ولی علاوه بر آنها متا تگ های ربات دیگری هم وجود دارند که بسیار کم مورد استفاده قرار می گیرند . سئو سایت یک اصطلاح تخصصی در حوزه طراحی و آماده سازی سایت است که از مخفف سه کلمه انگلیسی Search Engine Optimization برگرفته شده است. از نظر فنی در طراحی و مدیریت یک سایت نیازی به استفاده و ساخت Sitemap نیست. در کل اگر به شکل فنی و تخصصی کار با سایت مپ را بلد نیستید، حتی اگر پلاگین نصب شده روی سایتتان به شما اجازه میدهد هم بهتر است در آن تغییری ایجاد نکنید و نقشه را به حال خودش بگذارید.

ساخت Sitemap یک روش ضروری برای اطمینان از این موضوع است که ربات موتور جستجو تمام محتوای ایجاد شده در سایت مورد نظر را میبیند. این به کاربران (و موتورهای جستجو) اطلاعات بیشتری نسبت به تایتل کلی مثل: “به وب سایت من خوش آمدید” میده. ربات گوگل در نهایت تعیین میکند که یک محتوای خاص با چه جستجوهایی ارتباط بیشتری دارد و وقتی شخصی کلمهای را جستجو میکند، نسبت بیشترین به کمترین ارتباط صفحات وب نمایش داده میشوند. حالا در جواب این سوال که آیا نام دامنه تاثیری بر سئو سایت دارد یا خیر؟ خیر ! ضمانتی برای خوانده شدن و عمل کردن به دستورالعملهای این فایل وجود ندارد. البته یادگیری همه چیز درباره این موضوع عملاً غیرممکن است، زیرا مباحث مربوط به آن دائماً در حال تغییر و بهبود است. سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید.کلمهی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که میتوان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد.

Sitemap با قالب RSS که سرنامی برای «Really Simple Syndication» به حساب میآید و دو فرمت زیر، زیرمجموعه این فرمت هستند: – «mRSS» که مخفف «media RSS» است. افزونه Yoast SEO وردپرس این امکان رو میده که به هر صفحه جداگونه این متاتگ رو اضافه کنید تا جلوی ایندکس شدنش رو بگیره. میتوانید در مورد این موضوع با برنامهنویس سایتتان صحبت کنید. سئو (SEO) یک حوزه گسترده برای تعداد بسیاری از شیوههایی به حساب میآید که میتوانند رتبه (Ranking) سایت را در موتورهای جستجو (Search Engine) بهبود ببخشند. به دلیل محبوبیت گسترده ربات گوگل و اهمیت بالای ترافیک گوگل در موتورهای جستجو، یک مدیر سایت هر کاری انجام میدهد تا این ربات متوجه سایت او شود و جزئی از اولین مواردی باشد که در جستجوی گوگل توسط کاربران نشان داده میشود.

بلکه همه اینا به توانایی خودتون در زمینه ایجاد استراتژی های مختلفتون برای کسب و کار خودتون برمیگرده. Sitemap شامل دادههای اضافی (Metadata) در زمینه متنی کردن اطلاعات در هر صفحه است. تنظیم صفحات والدین به ربات گوگل اجازه می دهد تا رابطه هر صفحه را بهتر درک کند. گوگل نتایج بهتری در هنگام جستجو به کاربران نشان میدهد و فرایند جستجو در اینترنت را برای کاربران در مقایسه با سایر موتورهای جستجو در گوگل دلپذیرتر است. لینکدهی طوری باید انجام شود که موتور جستجو به تمام صفحاتی از سایت که حائز اهمیت هستند دسترسی داشته باشد. البته چنین چیزی الزامی نیست، اما اگر دوست دارید سایتتان کاملاً بهینه باشد، بد نیست که این نکته را هم رعایت کنید. سعی کنید تعامل کاربران را از طریق امکان پرسش و پاسخ در وب سایت، با خود بیشتر کرده تا از این طریق بتوانید مدت زمان بیشتری کاربر را درون وب سایت خود نگه دارید. با توجه به اینکه گوگل موتور جستجوی غالب است و هر روز از میلیاردها کاربر پذیرایی میکند، منطقی است که کسبوکارها از این بستر برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنند.

چون احتمال این وجود دارد که رباتهای جستجوی گوگل، بررسی برخی از صفحات جدید یا صفحاتی که به تازگی بهروزرسانی شدهاند را به کلی نادیده بگیرند. مثلا سایتی که در حوزه عکاسی فعال است، میتواند آدرس تمام تصاویرش را در یک نقشه سایت جداگانه به گوگل معرفی کند. برای مثال اگر مطلبی در مورد موضوع «X» نوشته شده است، تمام لینکهایی که در صفحه این مطلب وجود دارند باید مرتبط به مطلب «X» باشند تا یک لینکدهی درست انجام شود. دادههای اضافی به رباتها این امکان را میدهند که درباره چگونگی سازماندهی صفحات سایتها، آخرین زمان بهروزرسانی صفحات سایتها، ارتباط آنها با یکدیگر و سایر موارد اطلاعات داشته باشند. داشتن سایتمپ بهنوعی محتوای شما را سازماندهی میکند تا موتورهای جستوجو دسترسی بهتری به آنها داشته باشند.

گوگل می خواهد وبسایت های برتر در رتبه های بالاتر قرار گیرند، پس داشتن وبسایتی با ساختار قوی که توانایی تبدیل کاربر را داشته باشد باید جزء اولویت های کاری شما قرارگیرد”. این قانون به Googlebot میگوید که پوشه تصویر وبسایت شما را ایندکس نکند. برای مثال، یکی از بهترین روشها جهت افزایش ترافیک سایت، ساخت Sitemap به حساب میآید که در مقاله «آموزش کامل ساخت Sitemap» همراه با انواع روشهای آن، مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش بعدی مقاله «آموزش کامل ساخت Sitemap»، به بررسی مراحل ساخت و ارسال Sitemap در گوگل پرداخته میشود. در صورتی که سایت دارای فایلهای رسانهای مانند تصویر و ویدیو یا صفحات اخباری نباشد و نیازی جهت دید شدن این رسانهها در موتور جستجوی گوگل وجود نداشته باشد، استفاده از ساخت Sitemap لازم نیست. به ازای هرکاربری که روی لینک اول تبلیغات پولی کلیک میکنه، یک دلار از حساب گوگل ادز (Google ads) مالک سایت کم میشه. کافیست وارد سایت Woorank شوید و در اولین کادری که میبینید لینک سایتتان را وارد کنید و اینتر را بزنید. لازم به ذکر است که برای استفاده از تکنیک های سئوی کلاه خاکستری باید با روش های آن کاملا آشنا باشید و یک سئوکار حرفه ای باشید، در غیر این صورت استفاده از روش سئوی کلاه خاکستری نه تنها نمی تواند به سئوی سایت شما کمک کند بلکه به احتمال بسیار زیاد ممکن است به سایت تان آسیب جدی وارد کنید.

قرار نیست از هر کلمهای که شاید بیاهمیت و بیارزش باشد، لینک داخلی ایجاد کنید. در بخش انتهایی شما میتوانید یک نوع از روبات های گوگل را علاوه بر روبات اصلی که وظیفه ایندکس صفحات را برعهده دارد انتخاب کنید. اگر سایت کاملاً به صورت داخلی لینک شده باشد، به این معنی است که موتور جستجویی مانند گوگل با بازدید صفحه اصلی سایت به ترتیب وارد لینکهای صفحات بعدی سایت میشود و همه لینکها و صفحات را بررسی میکند. اگر سایت دارای محتوای رسانهای با ارزشی مانند ویدیو و تصویر باشد یا در قسمت اخبار گوگل (Google News) قرار داشته باشد، استفاده از ساخت Sitemap میتواند تأثیر بسزایی در بازدید آن بگذارد. این علامت نشان دهنده خرید خدمات تبلیغات از گوگل توسط آن سایت برای یک کلیدواژه مشخص است. مراحل ساخت و ارسال Sitemap در گوگل چگونه است؟ در ادامه این بخش به بررسی فرمتهای ساخت Sitemap و ارائه نمونهها و مثالهایی برای هر یک پرداخته شده است. خوب است بدانید که سرچ کنسول به شما اجازه میدهد چند سایت مپ مختلف را به گوگل معرفی کنید؛ اما مگر یک نقشه برای هر سایت کافی نیست؟ در سال ۲۰۱۴ گوگل اعلام کرد که سایتهایی که از پروتکل SSL استفاده میکنند رتبه بهتری خواهند گرفت.

خب روش دیگه ای که سئو کاران از کارفرمایان هزینه سئو را دریافت می کنند ، روش ماهانه است سایت seocentro . در این بخش بررسی شده است که چگونه یک Sitemap برای وب سایت ایجاد میشود و در گوگل در معرض دسترسی ربات موتور جستجوی گوگل قرار میگیرد. برای وب سایت ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل باشند . در صورتی که شما در این فایل ها از دستورالعمل های سردرگم کننده ای استفاده کنید گوگل به صورت کاملا امن بخش های مد نظر خود را محدود می کند. نکته: مدتی بعد از معرفی نقشه سایت به گوگل، روی آن کلیک کنید.

هم سرعت پایینی دارند و هم از لحاظ فنی طبق قوانین گوگل طراحی نشده اند زیرا فقط یک طراح سایت سئو کار می تواند از این قوانین مطلع باشد. به این ترتیب عکسها با سرعت بیشتری ایندکس میشوند و در نتیجه فرایند سئو به بهترین شکل انجام خواهد شد. سرعت سایت یکی از عوامل مهم در رتبهبندی و حتی موجب کم یا زیاد شدن نرخ خروج از سایت (Bounce rate) است. درواقع سئو فرایندی برای رتبهبندی سایتها در صفحه نتایج گوگل است تا کاربران فضای وب بتوانند دسترسی سادهتری به پاسخ سؤالات خود داشته باشند. درواقع در سئوی کلاه سفید از هرگونه تقلب، سوءاستفاده از نقاط ضعف گوگل و بهدنبال راه میانبر بودن برای رسیدن به جایگاهی بهتر در رتبهبندی گوگل پرهیز میشود. برای همین است که یکی از فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی سایت، با برنامه بودن و احترام به قوانین و مقررات موتورهای جستجویی است که شما بیشتر دوست دارید در آن ها رتبه به دست آورید. در همین زمینه بهترین است که شما هم با بهترین و موثرترین این برنامه ها در سال ۲۰۲۰ یعنی همین سال جاری آشنا باشید تا اگر یک سئوکار حرفه ای استخدام کردید، مطلع باشید که چگونه کسب و کار شما را بهبود میبخشد.

با این حال، این موضوع تضمین نمیکند که رباتهای جستجو همه مواردی را در نظر بگیرند که مدیر سایت قصد رسیدن به آنها را دارد. بعد از ایندکس شدن صفحات نوبت به الگوریتم ها می رسد تا این صفحات را بر اساس صدها فاکتور و عوامل مختلف رتبه بندی کنند و مشخص کنند که کدام صفحات برای چه کلمه کلیدی در چه رتبه ای در صفحه نتایج جستجو قرار بگیرند. این موضوع باعث میشود تا گوگل و دیگر دوستانش خوشحال شوند و رتبه بهتری به صفحه سایت شما بدهند. این موضوع در نهایت باعث کاهش بانس ریت خواهد شد. هر باری که یک صفحه جدید در سایتتان ساخته میشود، باید به سراغ این ابزارها بروید و بعد از ساخت یک نقشه سایت جدید، آن را در همان صفحه قبلی بارگذاری کنید.

سایتهایی که از سئو کلاه سیاه استفاده میکنند ممکن است به مدت خیلی کوتاهی ترقی کنند، اما به همان سرعت هم توسط موتورهای جستجو شناسایی شده و نه تنها رشد نمیکنند بلکه جایگاهشان نیز در نتایج جستجو پس گرفته میشود. سئو داخلی (on page seo) : در واقع اقدامی که باید پس از سئو تکنیکال انجام دهیم تا گوگل را مجاب کنیم سایت ما را در نتایج جستجو نمایش دهد و همچنین مخاطب را هم مجاب کردیم به اینکه سایت ما را ببیند . با بازگشت به مبحث بهینه سازی سایت باید بگوییم متا دیسکریپشن های ما که معرفی کوتاهی از مطالبمان می باشد حکم ویترین مغازه را داشته ، محتویات سایت کالاهای آن می باشند ، مدت زمان و میزان خرید مشتریان همان مدت زمان ماندگاری و ترافیک ورود مخاطبین اینترنتی می باشد و نماینده مرکز خرید هم که به ارزیابی همه واحد ها می پردازد گوگل به همراه الگوریتم و ربات های خود می باشد . که با رعایت درست این استانداردها در کنار یکدیگر و تخصیص زمان مورد نظر می تواند مانند یک فرشته نجات عمل کند. ساخت Sitemap یک فهرست کامل از صفحات سایت مورد نظر میسازد و این موضوع باعث میشود که رباتهای موتورهای جستجو مانند ربات گوگل همه چیز را بررسی و کاوش کنند.

تکنیک هایی که برای بهتر شدن ایندکس و کرول شدن سایتتان انجام می شود. به شما پیشنهاد می کنیم در دوره های تخصصی آموزش سئو شرکت کنید تا بتوانید دانش سئو خود را تکمیل کنید و تکنیک های کاربردی بیشتری را بیاموزید. حالا باید آدرس سایت مپ را به گوگل معرفی کنید تا رباتهای این موتور جستوجو پس از ورود به سایت، به سراغ آن بروند. 2. در این مرحله، سایت مپ ایجاد میشود. بنابراین در این صورت، سایت مورد نظر نیازی به ساخت Sitemap ندارد. اگر سایت خیلی کوچک باشد نیازی به استفاده از نقشه سایت در آن نیست. حالا که تا حدی با سئو چیست، و مفاهیم اولیه آن آشنا شدید به نحوه کارکرد موتورهای جستجو بیشتر میپردازم. «Atom 1.0» که یک قالب متنی به حساب میآید.