کلاهک دودکش گروه مهندسی فاربه خدمات تخصصی ساخت ساختمان، بازسازی و معماری

نتایج این فاصله عموماً راهی برای ورود آلودگی و حتی پرندگان است، بنابراین باید پر کردن این سوراخ را کلاهک دودکش در نظر بگیرید. به طور معمول، این سوراخ با نوعی اینترنت پوشیده شده است، با این حال باید به گونه ای باشد که در مقابل خوردگی و تقویت اثر، استحکام بیش از حد داشته باشد. در هر صورت خروجی هوا بسته است و دودکش نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد. دسته پره ای چهارگوش پرکاربردترین نوع دودکش است که دارای چندین پره با شکل Z انگلیسی می باشد. این پره ها در این کلاهک به صورتی قرار گرفته اند که از ورود آب، برف، گرد و خاک یا دیگر عوامل مزاحم به داخل خانه جلوگیری کنند.

  • دودکش آهنی یا گالوانیزه در میان مردم با نام لوله بخاری معروف شده است که بیشتر به شکل روکار و برای متصل کردن بخاری به سیستم خروجی گاز به دودکش استفاده می شود.
  • شناخت انواع دودکش و کلاهک دودکش امری بسیار حیاتی است که نیاز است عموم مردم از آن آگاه باشند.
  • نهادهای نظارتی مسئول اطلاع به مالکین ساختمان و بازرسی از اجرای صحیح فرآیند رفع آلایندگی هوا هستند.
  • ضخامت ورق مصرفی برای ابعاد معمولی و پایین یک میلی متر و پایینتر می باشد اما در ابعاد بزرگ این ضخامت تا دو میلی متر نیز قابل افزایش است.
  • این نوع کلاهک ها می توانند با هر ارتفاع و قطری بنا به خواست و نیاز مشتری ساخته شوند.
کلاهک دودکش گروه مهندسی فاربه خدمات تخصصی ساخت ساختمان، بازسازی و معماری

سیستم دودکش صنعتی با دیگر دودکش‌ها کمی متفاوت بوده و به‌دلیل وجود حرارت بالاتر و تنوع گازهای سمی باید میزان ضخامت دیواره‌ها بیشتر از حالت عادی باشد. همچنین کلاهک نصب شده در قسمت پایانی دودکش باید از نوع کلاهک H، کلاهک پره‌ای و گردان باشد. کلاهک‌های نام برده به افزایش راندمان خروج گازهای سمی و تهویه جریان هوا کمک بیشتری خواهند کرد. از کلاهک‌های دودکش صنعتی در کارخانه، انبار و کارگاه‌ها استفاده خواهد شد. شومینه از قدیمی‌ترین انواع سیستم‌های گرمایشی در جهان بوده و امروزه به‌عنوان نمادی از زیبایی، قدمت تاریخی و وسیله حرارتی از آن در ویلاها و ساختمان‌ها مدرن استفاده خواهد شد. قطر دودکش شومینه‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و باید دهانه مختص با خروجی دودکش مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه نصب کلاهک بر روی کانال دودکش

در نتیجه وجود پوشش و محافظ استاندارد در محل خروج دود از لوله های دودکش در بام، بطوریکه عملیات تخلیه دود و آلاینده به شکل مناسب انجام بگیرد از الزامات سیستم های تکمیلی تاسیسات ساختمان می باشد. به همین منظور طراحی و ساخت کلاهک دودکش استاندارد از گذشته مورد توجه مهندسین تاسیسات و نیز سازمان نظام مهندسی می باشد. کلاهک دودکش آلمانی بیشتر در موارد صنعتی مثل سقف کارخانه های غذایی به خصوص کارخانه هایی که آرد تولید می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از کلاهک ها مانع ورود ذرات گرد و غبار به داخل دستگاه می شود. به دلیل حساس بودن کارخانه های تولید مواد غذایی و داشتن کیفیت مواد و عدم حضور گرد و غبار و آلودگی در بیشتر مواقع از کلاهک و دود کش آلمانی استفاده می کنند. این کلاهک ها را هم می توان در سقف های مسطح و هم روی سقف هایی که دارای شیب می باشند نصب و مورد استفاده قرار داد.

برای درپوش دودکش از چه چیزی می توانم استفاده کنم؟

در این بخش از مقاله آشنایی با انواع دودکش و کلاهک آن به سوالات احتمالی شما در خصوص خرید محصولات مذکور پاسخ خواهیم داد. همچنین با استفاده از بخش نظرات امکان درج سوال خود و دریافت جواب مناسب را خواهید داشت. ترکیب مهندسی شده الیاف نسوز و بتن سیمانی نوع خاصی از دودکش‌ها را پدید آورده است.

فرم های درپوش دودکش را می توانید از طریق سایت شهرهان مشاهده و خریداری نمایید. درپوش دودکش چینیانواع گسترده ای از کلاهک های دودکش وجود دارد که ممکن است به طور عمده در ایران از کلاهک های H شکل استفاده شود. علاوه بر این، به دلیل سطح آسان آنها، با این وجود مکان فوق العاده ای برای لانه سازی پرندگان هستند. از طرف دیگر، آنها مقاومت کمی در برابر شرایط اقلیمی دارند و اغلب پس از مدتی دچار اعوجاج و تغییر رنگ می شوند. کلاهک های دودکش پره ای گردو چهارگوش علاوه بر سطح مقطع، در نحوه آرایش پره ها نیز با هم تفاوت دارند. در کلاهک های پره ای گرد، پره ها به صورت موازی و در کلاهک های پره ای چهارگوش، کلاهک ها به صورت حرفِ زِد انگلیسی قرار گرفته اند.

از آنجایی که هویت این کلاهک دودکش نشان می دهد، ظاهر و ساخت این کلاهک دودکش از نوع حرف لاتین H است که به درپوش دودکش مربوط به این h منتقل شده و از آنجا راه اندازی می شود. تمامی عناصر این کلاهک دودکش کروی و استوانه ای و از 4 قطعه کروی تشکیل شده است که ممکن است با یک قلب کرونر مرتبط باشند. درپوش دودکش ساخت چین را باید از طریق سایت شهرآهن ​​به صورت آنلاین خریداری کنید.

تخلیه گازهای سمی تولید شده از وسایل گرمایشی در ساختمان به وسیله کانال دودکش انجام شده و در انتهای این مسیر از کلاهک دودکش استفاده خواهد شد. وجود کلاهک در قسمت پایانی مسیر دودکش به حفظ جان ساکنین کمک خواهد نمود! سالانه شاهد اخباری حول محور مسدود بودن مسیر دودکش ساختمان و جان باختن بسیاری از افراد در خواب هستید.

کلاهک اچ بخاری یک نوعی از دوکش گالوانیزه می باشد و در مسیر انتهایی لوله‌های دودکش قرار می گیرد و نصب می شود. این کلاهک به دلیل ساختار ظاهری که دارد، از ورود گرد و خاک، رطوبت و باران به درون سیستم تهویه جلوگیری می‌کند. کلاهک دودکش اچ چهارگوش را هم در بام (بام مسطح یا بام شیب‌دار) و هم بر روی دیواری که کانال یا داکت دودکش از آن بیرون آمده می‌توان نصب نمود. دودکش‌ها از سمت محیط داخلی گازهای سمی را دریافت و آن در قسمت پایانی ساختمان به هوای آزاد انتقال خواهند داد. با توجه به وجود ذرات گردوخاک، بارش‌های باران، برف و تگرگ در کنار حضور انواع جانوران و پرندگان باید از تجهیزات محافظتی خاص در انتها دودکش بهره برد.

از این رو و به جهت جلوگیری از اتفاق افتادن چنین مسائلی، توصیه می‌شود که در انتهای دودکش از کلاهک دودکش استفاده شود. کلاهک دودکش چینی با طرح چهارگوش نیز همانند مورد قبلی بوده و تفاوتی با آن ندارد. دودکش آهنی یا گالوانیزه در میان مردم با نام لوله بخاری معروف شده است که بیشتر به شکل روکار و برای متصل کردن بخاری به سیستم خروجی گاز به دودکش استفاده می شود. این محصول که از ورق های گالوانیزه ساخته شده است در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم بوده و به خارج شدن هر چه بیشتر گاز ها کمک می کند. اگر ضخامت ورق، یک و کمتر از یک میل باشد، برای اتصال قطعات کلاهک دودکش از اتصال نقطه جوش و برای ضخامت های بالاتر از اتصال جوشکاری استفاده می گردد.

کلاهک دودکش اچِ گرد:

جهت نصب کلاهک دودکش اچ چهارگوش رعایت حداقل ارتفاعِ ۱٫۵ متری از کف یا سطح بام الزامی می‌باشد تا عملیات مکشِ دود با تمام ظرفیت انجام پذیرد. مناطق مختلف آب و هوایی باید از آلیاژهای متناسب با شرایط جوی منطقه استفاده کنند. به‌طور مثال مناطق پر بارش بهتر است از کلاهک دودکش با متریال استیل و آلومینیوم بهره ببرند. طی این مقاله به‌دنبال معرفی انواع کلاهک مناسب برای دودکش ساختمان خواهیم بود. در صورتی که قصد خرید بهترین کلاهک را برای دودکش ساختمان مسکونی، اداری و تجاری خود داشته باشید؛ تا انتهای این مطلب همراه با سایت تهویه سان باشید. اندازه لوله های دودکش باید با هم برابر باشد و تفاوتی بین قطر لوله دودکش اصلی و کلاهک وجود نداشته باشد تا بتواند دود را از خانه خارج کند.