آشنایی کامل با شیر گیوتینی شیر گیوتینی چیست؟ by elham keshavarz | کسری ساران

گروه صنعتی ناین در این صفحه بر آن است تا با نگاهی کوتاه به ساختار و عملکرد این محصول و معرفی انواع مختلف آن ، اطلاعات فنی لازم برای خرید شیر چاقویی را در اختیار شما کاربر گرامی قرار دهد . به طور کلی توصیه می شود فرآیند انتخاب و خرید شیر چاقویی به عنوان یک تجهیز تخصصی همراه با مشاوره فنی با کارشناس متخصص صورت گیرد تا بتوان به کارکرد مطلوب و متناسب با نوع سیستم دست یافت. در ادامه صفحه با نگاهی بر ساختار شیر چاقویی ، به معرفی انواع مختلف این محصول می پردازیم که با توجه به آن ن بهتر است پارامترهای اصلی در خرید این محصول به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

استاندارد تولید شیر های گیوتینی MSS SP81 بوده که در این استاندارد ابعاد، فشار کاری، تست و تلورانسهای مربوط به آن گردآوری شده است. رین شیرآلات در زمینه ” صنعت “ شیر گیوتینی استیل یاهمان ( Knife Gatevalve ) می‌باشد. تمامی محصولات تولیدی پلی صنعت پارس با رعایت های استانداردهای موجود در این صنعت ساخت و تولید شده است . علاوه بر کیفیت بالای محصولات در بین رقبا قیمت پایینتر و به صرفه تری دارا می باشد. شافت یا همان استم نیز از جنس استیل و یا فولاد تولید می‌شود و رزوه‌های آن را عملیات حرارتی می‌کنند تا در برابر سایش و فشار مقاوم باشد. بدنه این شیرها دو تکه بوده و با افزایش ضخامت در قسمت تماس با فلنچهای طرفین تقویت شده و مقاومت بیشتر شیر را باعث میشود .

  • به علت بالا بودن خوردگی در نسل جدید این شیر ها از لاستیک قابل تعویض در قسمت آبدهی (ورودی و خروجی)  استفاده می گردد.
  • پیرو همین امر اغلب از این مدل از شیرها در ابتدای مخلوط کننده‌ها استفاده می‌شود.
  • بطور مثال بعضي از انواع خاص آن  شيرهاي تا محدوده دمايي 73- تا 260 درجه سانتی گراد و فشار 22 بار را تحمل مي‌كنند.
  • اما نوع متریال تیغه ی این شیرها آلیاژ استنلس استیل است که دوام و طول عمر شیر را افزایش می دهد.

شیر گیوتینی معمولا به صورت دستی باز و بسته می شود اما این امکان نیز وجود دارد که به شکل اتوماتیک عمل کند که نیاز به انجام فرآیندی دارد. ساختمان شیر گیوتینی از بدنه، دیسک، سیت و سیت رینگ، استم، عملگر، پکینگ، اورینگ و مهره تشکیل شده است . ساختار وجنس اجزای این شیر با توجه به نوع سیال و پارامترهائی مانند فشار و دمای کاری و شرایط محیطی متفاوت است. بدنه شیر به روش ریخته گری از جنس فولاد چدن و یا استنلس استیل ساخته شده و بسته به کاربرد و شرایط کاری در نوع اتصال ویفری و لاگ یا دور سوراخ ، تراش کاری و پرداخت می شوند. جنس دیسک در این شیر معمولا به دلیل برخورد با سیال همیشه از جنس مقاوم به خوردگی و سایش انتخاب شده و از جنس های استیل و فولاد با پوشش کرم و آلومینیوم برنز تولید می شوند.

عملگر پنوماتیک روی شير چاقويی پنوماتیک بر حسب نوع کاربرد میتواند بصورت های زیر عرضه گردد

در این فرآیند با حذف اپراتور، از عملگرها برای کنترل سیستم از راه دور استفاده می شود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با شیر گیوتین و انواع آن بیشتر آشنا شوید. اما برای تیغه ی این نوع شیر از یک متریال مجزا استفاده می شود که به متریال استنلس استیل معروف است و استفاده از همین فلزات باعث دوام بالای این محصول شده است.یکی دیگر از موارد مهم در شناخت و مشخصات شیر گیوتینی مهم است سایز این نوع شیر است. ممکن است افراد به شیرهایی در سایزهای بزرگتر احتیاج داشته باشند که در صورت لحتیاج به اندازه های بزرگتر می توانند سایز مورد نظر خود را سفارش داده و تحویل بگیرند. یک مدل از گیت ولو که در فرآیند های صنعتی کاربرد فروانی دارد به شیر گیوتینی معروف است.

شیر گیوتینی

آشنایی کامل با شیر گیوتینی شیر گیوتینی چیست؟ by elham keshavarz | کسری ساران شیر گوتینی اغلب در شرایطی که سیالات دارای حجم زیادی جامدات حل‌شده باشند, پینچ ولو مورداستفاده قرار می‌گیرد. سیالاتی که دارای چسبندگی بالا هستند, اغلب به‌شدت خاصیت خورندگی دارند و همین امر می‌تواند باعث شود که شیرآلات خیلی زود و در اثر تماس با این سیالات, خورده و فرسوده شوند. درحالی‌که به دلیل ساختار شیر گیوتینی، این شیر مشکلی با کار با این نوع سیالات ندارد.

شیر فلکه برنجی استارکو