آموزش رفع مشکل کار نکردن موس در کامپیوتر و لپ تاپ

بعدها این ماوس ایده‌ای برای ساخت ماوس‌های بهتر زیراکس آلتو شد. اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل نگهداری نادرست موس، ذرات ریز گرد و غبار وارد آن شوند و از عملکر آن جلوگیری کنند و از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که با استفاده از گوش پاک کن یا مسواک با پرزهای نرم و… به آرامی اقدام به تمیز کردن قسمت هایی از موس کنید که امکان جمع شدن گرد و غبار در آن وجود دارد.

اتصال ماوس به کامپیوتر

ماوس غلتکی (یا نوری-مکانیکی) از یک گوی پلاستیکی تشکیل شده‌است که با چرخش در فضای زیرین در جهات مختلف ماوس، دو چرخ‌دنده مجاور خود را در داخل ماوس به حرکت درمی‌آورد. حرکت این چرخ‌نده‌ها توسط دو دیود که یکی برای حرکت افقی و یکی برای حرکت عمودی تشخیص داده می‌شود و به کنترل‌گر منتقل می‌شود. توپ این نوع موس که روی آن‌ها قرار دارد، با دست کنترل می‌ شوند.

همین که در هر ثانیه، تا چه اندازه دستورهای کاربر را به سیستم منتقل کند، حساسیت را نشان می‌دهد. کسانی که برای بازی قصد خرید موس دارند، باید به‌دنبال موس‌هایی با بالاترین میزان حساسیت باشند. برای اکثر کاربران، ماوس استاندارد دارای سه دکمه (چپ، راست و اسکرول) کافی است. با این حال، طراحی‌های مختلفی برای کارهای مختلف وجود دارد. در زیر انواع ماوس را به شما معرفی می‌کنیم که هر یک از آن‌ها کاربرد خاص خودشان را دارند. اما اگر شما از لپ تاپ استفاده می کنید، می توانید هم از موس های بی سیم و با سیم و هم از موس لپ تاپ که به نام تاچ پد معروف هستند، استفاده کنید.

سایر محصولات مشابه

بازتاب این نور به وسیله سنسور تصویربرداری شده و به کامپیوتر ارسال میشود. تفاوت دیگر ماوس های لیزری این است که شما میتوانید از آن روی سطح شیشیه ای و براق استفاده کنید در حالی که از سرعت موس کاسته نشود. همچنین، قابلیت‌های اضافی مانند نورپردازی در برخی از ماوس‌ها می‌تواند به صورت بصری جذاب باشد و برای افزایش تجربه کاربری مورد استفاده قرار گیرد. در کل، با توجه به نیاز و ترجیحات شخصی، انتخاب ماوس مناسب می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد. همان طور که مشخص است این وسیله سیم ندارد و با گیرنده‌ای که در کنار آن دریافت می‌ کنید با امواج رادیویی RF اطلاعات را به کامپیوتر می فرستد.

  • از زمان اختراع اولین موی تا به امروز این محصول بسیار تغییر کرده است و سیر تحولی زیادی را طی کرده است.
  • بعدها این ماوس ایده‌ای برای ساخت ماوس‌های بهتر زیراکس آلتو شد.
  • ماوس کامپیوتر بدون صدا واقعا عالیست
    بقیه ماوس ها واقعا رو اعصابن.
  • مزیتی که ماوس های سیم دار نسبت به ماوس های بیسیم دارند این است که شما نیاز به شارژ آن نخواهید داشت و همچنین تعدادی از مدل های این محصول سرعت بیشتری نسبت به موس های وایرلس دارند.
  • نیاز کابران کامپیوتر و نیاز به ابزاری برای پیمایس سریعتر
    برنامه اولین جرقه را برای اختراع ماوس کامپیوتر در ذهن مهندسین طراح سیستم عامل
    های گرافیکی کامپیوتر ایجاد کرد.
  • ماوس‌های اپتیکی حقیقی از یک لامپ LED فروسرخ یا قرمز استفاده می‌کنند که نور آن پس از انعکاس از سطح زیر ماوس به یک حسگر CMOS برخورد می‌کند که نور را به جریان الکتریکی تبدیل می‌نماید.

از طریق تصاویر ثبت شده کامپیوتر میتواند سرعت حرکت موس و همچنین جهت حرکت را تشخیص میدهد. کاربران نام این موس را با محصولات گیمینگ با کیفیتش می شناسند. این محصول نیز کیفیت بالایی دارد و با رنگ سفید و خاکستری عرضه می شود. این وسیله با بلوتوث و دانگل USB هم قابلیت استفاده بی سیم و هم با سیم را دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار