سئو ( SEO ) چیست و چگونه کار می کند ؟

قبل از هرچیزی حتما برای اجرای کمپین موارد مختلف اعم از تداخل ها با بخش های مختلف یا مشابهت ها رو در نظر بگیرین. البته با استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف و مدل های دیگر ترافیک اطلاعات هم می توان برای سایت ترافیک ایجاد کرد ، اما موتورهای جستجو اصلی ترین روش برای هدایت کاربران در بستر اینترنت است. درواقع سئو دو نوع مختلف دارد. با توجه به تصویر بالا متوجه میشود که گوگل به سایتهای ایرانی هم توجه دارد. روشهایی مانند خرید لینکهای اسپم (خرید لینک از سایتهای بیکیفیت) جزء تکنیکهای سئو کلاهسیاه است. منظور از بیرون سایت یعنی سایتهای دیگر و شبکههای اجتماعی است.

هنگامی که محتوای خود را علامت گذاری کردید، می توانید از Google Rich Results test استفاده کنید تا مطمئن شوید که هیچ اشتباهی در اجرا وجود ندارد. اطلاعات طبقهبندیشدهای را میبیند. خیلیها فکر میکنند که از طریق فایلهای ربات ، می توانند از اطلاعات محرمانه خود مراقبت میکنند در حالی که کاملا برعکس است و برخی رباتها میتوانند از این اطلاعات شما سوءاستفاده کنند. کدنویسی باید به شیوه ای کاملا استاندارد انجام شود. باید تمامی لینکهای اسپم را پاککنید و با روشهای قانونی و صحیح ( سئو کلاهسفید) اقدام به لینک سازی خارجی نمایید. شما قبل از نوشتن محتوا میبایست چگالی و تعداد کلمه کلیدی را براساس میزان محتوای مقاله و آنالیز رقبا مشخص کنید. دلیل اینکه من 6 ماه را به عنوان حداقل دوره در نظر گرفتیم این است که زمان می برد تا سئو کار کند و ممکن است مجبور شوید چند ماه (یا بیشتر) صبر کنید تا تأثیر تغییرات مرتبط با سئو را در یک وب سایت ببینید. را داریم. در مورد وبسایتها نیز این موضوع دقیقاً یکسان است. با سئو داخلی، گوگل بهراحتی سایت شما را پیداکرده و موضوع آن را درک میکند. شما میتوانید خودتان آستینها را بالا بزنید و دست به کار شوید.

اگر میخواهید در مورد سئو تولید محتوا اطلاعات کاملی را به دست آورید، با ما در این مقاله از آکادمی کاپریلا همراه باشید. پس با کاهش حجم آنها سرعت سایت خود را افزایش دهید. مطمئن باشید که با استفاده از سئو کامل داخلی و یا اقدامات دیگری مثل لینک سازی به نتیجه مطلوبی دست پیدا نخواهید کرد؛ چون مدیر سایت نیز پنالتی دستی یا همان Manual را با استفاده از کنسول گوگل متوجه خواهد شد؛ ولی شما زمانی متوجه پنالتی الگوریتمیک خواهید شد که جایگاه سایت به طور اتفاقی افت کند. درجه سختی معیاری است که حجم جستجوی کلمات را مشخص میکند، یعنی هرچقدر عبارتی دفعات بیشتری در گوگل جستجو شود، درجه سختی بالاتری دارد. در غیر این صورت آنها به رفتار طبیعی خود یعنی وظیفه ی بررسی و ایندکس کردن تمام بخشهای سایت ادامه خواهند داد.

چطور میتونیم سایت رو از دید موتور جستجو بهینه کنیم؟ به همین دلیل کاربران برای اینکه بتوانند در گوگل به رتبۀ خوبی برسند، از کلمات کلیدی بهدفعات و به تعداد زیاد در متن خود استفاده میکردند و اتفاقاً در بسیاری از موارد نیز میتوانستند رتبههای خوبی کسب کنند؛ اما در حال حاضر شرایط کاملاً متفاوت است و الگوریتمهای گوگل به حدی هوشمندانه عمل میکنند که نمیتوان آنها را فریب داد. 2- مترادفات معنایی را برای کلمات کلیدی اصلی خود پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه دوره غیر حضوری سئو مراجعه کنید. 9. به هر شخص شرکت کننده یک کد تخفیف 50 درصدی جهت معرفی یک نفر جهت خرید پکیج غیر حضوری و یا شرکت در دوره حضوری در پایان دوره داده می شود. میزان سختی (difficulty) : هر چه رقیبتان در کلمه کلیدی قویتر باشد سختی آن کلمه هم بیشتر است معمولا عددی بین 1 تا 100 است. در واقع منظور از سئو داخلی، مجموعه کارهایی بوده که شما باید در درون وب سایت خود متناسب با کلمه کلیدی انجام داده تا از دید گوگل، وب سایت شما وب سایتی شایسته برای قرارگیری در صفحه اول گوگل باشد. درواقع جلب اعتماد گوگل نه کار سختی است و نه کار آسان!

علاوه بر این ها دستورات دیگری هم وجود دارد که می توانید به صورت دقیق تری این کار را انجام دهید. ما باید بدانیم که چطور تکههای پراکنده گفتههایمان را با ملات خلاقیت به هم بچسبانیم و از دل آنها مفهومی معنیدار و البته سئو شده به نام «مقدمه» را بیرون بکشیم که هم برای کاربر و هم برای گوگل، جذاب و خواندنی باشد. نکته بعدی درباره بهینهسازی تصاویر، مربوط به انتخاب نام مناسب است. تمام مواردی که مربوط به سئوی داخلی سایت می باشند از جمله لینک سازی داخلی ، مشخصات عکس ها ،تگ alt و h ها و … اما ما می گوییم این کار دو حُسن دارد: یکی اینکه با لینک دادن به مطلب دیگری در سایت دیگر، به گوگل میفهمانید که مطلب شما با آن مطلب مرتبط است و حتی می گویید مطلب من کاملتر و مفیدتر است. از نظر گوگل صفحه شما ارزشمند محسوب می شود.

اگر سئو سایتی انجام دهید و بخواهید در لیست نتایج گوگل در رتبه بالاتری نمایش داده شوید یا از رتبه فعلی خود سقوط نکنید این موضوع به رقبای شما سایت seocentro بستگی دارد . باتوجه به زمان کمپین که بین ۳ تا ۴ هفته انجام میشه، بهترین آنالیز برای موقعیت فعلی دو بازه اعلام شده هست. طبق استاندارد اعلامشده تعداد کارکترهای توضیحات متا بین 155 تا 165 کارکتر میباشد. در سال 2017 گوگل اعلام کرد که طبق الگوریتم جدید، تعداد کارکترها تا 325 قابلنمایش است. در سال 2015 بود که گوگل طبق اعلام رسمی بیان کرد سایتهایی که ریسپانسیو نیستد کاهش رتبه میابد و اینگونه هم شد. طبق تحقیقات و تجربههای انجامشده هرچه آدرس URL سایت شما کوتاهتر،خواناتر و با موضوع شما مرتبط باشد، تأثیر بهتری در رتبه و سئو سایت شما دارد. داده های ساختار یافته در چند سال اخیر اهمیت زیادی یافته و طبق اعلام گوگل، تاثیر آنها به زودی زود از بین نخواهد رفت.

در مثال های بالال به ربات گوگل پیشنهاد می دهیم که از خزیدن و ایندکس کردن تمام صفحات مربوط به حساب های کاربری، سبد خرید و صفحات پویا که کاربران در نوار جستجو ایجاد می کنند و یا ایجاد مرتب سازی بر اساس قیمت و غیره، جلوگیری کند. اما در عین حال خودمان هم میتوانیم به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو در این زمینه کمک کنیم تا اطمینان حاصل شود که صفحات مهم سایت ما ایندکس شدهاند. بنابراین اگر در حال ایجاد سایت جدید هستید ، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید تغییر تنظیمات پیوند ثابت است که می توانید در تنظیمات ks پیوندهای ثابت پیدا کنید.

زیرا اگر قسمتی از کار را اشتباه انجام دهید، ممکن است دسترسی ربات گوگل به صفحات شما محدود شود. درواقع سعی کنید در 100 کلمه ابتدای محتوایتان از کلمه کلیدی استفاده کنید و در ادامه مقاله هم کلمه کلیدی را به مقدار مساوی توزیع نمایید. ازاینرو تگ Alt است که به موتورهای جستجو کمک کنید تا موضوع و مفهوم تصویر را بفهمد. کم کم و با زیاد شدن تعداد سایت ها و جستجو های مردم خیلی از سایت ها برای سو استفاده و گرفتن بازدید بیشتر شروع به گول زدن آن ها کردند موتور های جستجو برای خلاصی از دست این سایت ها که محتواهای غیر واقعی و بدرد نخور را منتشر میکردند شروع به ایجاد قوانینی کردند که بر اساس قوانین مشخصی و یا بعضا نامشخص و متغییر (برای جلوگیری از سو استفاده) اسامی سایت ها را برای موضوعات مشخص سرچ شده لیست می کردند. هنگامی که یک موتور جستجو از یک سایت بازدید میکند فایل robots.txt واقع در دایرکتوری اصلی، نخستین جایی است که مورد خزش قرار میگیرد. ازاینرو خودبهخود بازدید و ترافیک سایت شما افزایش میابد و جایگاه شما در گوگل بهتر میشود.

یعنی زمان باقی ماندن هر کاربر در صفحه، از تعداد کاربری که به یک صفحه ورود میکنند، اهمیت بیشتری دارد. ریسپانسیو یا همان واکنش گرا بودن یعنی زمانی که صفحه را کوچک یا بزرگ میکنیم، مثل زمانی که یک صفحه در کامپیوتر یا در موبایل و تبلت باز شود؛ ساختار ظاهری آن به هم نریزد و مرتب باشد. این موضوع را میتوان به کارکنان یک شرکت بزرگ تشبیه کرد. اول از همه باید دانش سئو رو داشته باشید، اگر وقت یادگیری و تجربه در امور سئو رو ندارید حتماً سئو سایت خودتان را به یک کارشناس سئو بسپارید زیرا اگر اشتباهی در سئو سایت خود انجام بدید ممکن است به سایت خود ضرر برسانید.

عنوان سئو را در تگ H1 قرار دهید. در بخش قبل اولین بخش از آموزش سئو یعنی سئو متا تگ که بطور اختصاصی توسط هایپر تمپ ایجاد شده بود را خواندید . به شخصه پاسخ سوال را به این شکل می دهم که چه اشکالی دارد و فایل ربات به فایل نقشه هم اشاره ای شود؟ این آدرس صفحات یکی از بخشهایی است که گوگل توجه بسیاری روی آنها دارد. البته در کنار رعایت این موارد باید به آیتمهای دیگر سئو از جمله سئوی محتوا نیز توجه داشته باشید تا بتوانید جایگاه برتر صفحه خود در گوگل را حفظ کنید و روزانه میزبان بازدیدکنندگان بسیاری باشید. وبسایتی که با فعالیت خود، تولید محتوا عالی و بهروز، نیازهای کاربران را برآورده میکند؛ یکی از وبسایت های معتبر شناخته میشود.

DA: Domain Authority شاخص سنجش قدرت دامنه بر اساس سیستم امتیاز دهی سایت Moz میباشد که عددی از 1 تا 100 می باشد و هر چقدر این عدد بالاتر باشد نشان دهنده قدرت بیشتر آن دامنه است. چرا که موتور جستجوگر گوگل قدرت بسیار زیادی در آنالیز خواستهها و نیازهای کاربران با توجه به موضوعات و کلمات کلیدی دارد از این رو میتواند از پیشنهاد های گوگل هنگام جستجو ایده بگیرید. تاکنون موتورهای جستجو و رباتها به این قدرت نرسیدهاند که از روی تصویر متوجه مفهوم و موضوع آن شوند. انکرتکست باید با موضوع صفحه لینک شده مرتبط باشد. تولید محتوای جامع و باکیفیت که باعث میشود دیگر سایتها از مقالات شما استفاده کنند و لینک سایت شمارا بهعنوان منبع قرار دهند؛ از دسته تکنیکهای سئو کلاهسفید برای لینک سازی و دریافت لینک بیلدینگ میباشد. حال اگر استانداردهای لازم را رعایت کرده باشید، سایت شما بهعنوان یک سایت مفید در نتایج گوگل نمایش می دهد.

البته هنوز هم در تمام وب سایتهای داینامیک، بخشهایی با طراحی استاتیک ایجاد میشوند و در واقع تمام وب سایتها چند بخش استاتیک در طراحی خود دارند. لینک دهی داخلی باعث میشود کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و گوگل میفهمد که کاربران سایت شمارا دوست دارند. تنظیماتی که روی پیکربندی سایت انجام میدهیم تا کار خزندههای موتورهای جستجو را در سایت سادهتر کنیم. سئوی خارجی یا همان Off-page SEO مجموعهای از امکانات است که در بیرون سایت انجام میدهیم تا جایگاه و رتبه خود را در نتایج گوگل بهتر کنیم. حال که فایل robots.txt خود را ایجاد کردهاید، زمان آن است که از درستی عملکرد آن اطمینان یابید. با توجه به اینکه الگوریتم مرغ مگسخوار گوگل در حال پیشرفت است، توجه کنید که متن خود را با کلمات کلیدی، بدون در نظر گرفتن بار معنایی، پر نکنید. خب این خوب است که معنی سئو را در لغت متوجه شوید. جالب است بدانید وبسایتهای مرجع، از طریق قرار دادن جمع زیادی از سایتها در صفحات خود، توسط گوگل شناسایی میشوند. که گوگل مجبور به انتشار اونها هست، میدونیم که وب سایتها و صفحات وب بر اساس یک سری پارامترها رتبه بندی میشن.