پلان کامل خانه سالمندان dwg فروشگاه معماری سازه کد | memarinavaz

علاوه بر آمار جهانی، در کشور ایران نیز جامعه رو به پیری حرکت کرده و تعداد سالمندان در طی چند سال آینده بسیار افزایش پیدا می کند و به اصطلاح جامعه پیر می شود. بروز این موارد سبب شده است تا طرح های مناسبی برای نگهداری از این عزیزان در دست اجرا قرار گیرد. بسیاری فضاهایی که در پلان خانه سالمندان باید در نظر گرفت فضاهای خاصی هستند که معمولا در سازه های دیگر معماری کمتر از آنها استفاده می شود. در این پلان فضاهایی همچون اتاق روانشناس، اتاق مددکار، اتاق های خدماتی دیده می شود که کلیه محل های مورد نیاز خانه سالمندان را شامل می شود. پروژه کامل خانه سالمندان شامل تمام ریزفضاهای لازم آسایشگاه سالمندان ، پلان های معماری، نماها ،برش ها و 3D حرفه‌ای، مناسب ترین گزینه برای دانشجویان معماری می‌باشد.

دانلود پروژه خانه سالمندان :

البته امکانات رفاهی صرفا منوط به بعد تفریحی آن نمی‌شود و لحاظ کردن فضاهایی جهت آسایش هرچه بیشتر افراد، مهم‌ترین رکن آن است. به علت حساس بودن طراحی معماری خانه سالمندان سعی کرده ایم نکات زیر را از قلم نیندازیم . تمامی آرشیو سایت در سرور های ایران نگهداری میشوند و بالاترین سرعت ممکن در دانلود را در اختیار شما قرار میدهد.تا 4 برار سریعتر، ایمنی بیشتر… طرح خانه سالمندان ،مجموعه ای کامل از خانه سالمندان با طراحی های پلان ها و فضا سازی عالی برای شما همراهان همیشه ارائه دادیم امیدواریم لذت ببرید. در طراحی این بنا نکاتی مثل فاصله زمانی 70 ساله ساخت دو بنا و همچنین عناصر جزییات معماری خوانسار و تغییرات گسترده در حوضه زیبایی شناسی توجه شده که با گویشی امروزی به اجرا درآمده است. الگوی کوچه ­پس کوچه ­خانه در طراحی این ساختمان در مقیاس شهر به کار گرفته شده است و مشاهده می ­کنیم که این الگو در خانه نفوذ کرده و در راهرویی که در سطور پایید وجود دارد معماری این ساختمان را با فضای شهری چفت بست می­کند.

طبقه دوم:

پلان کامل خانه سالمندان dwg فروشگاه معماری سازه کد | memarinavaz

همچنین برای دید بهتر به فضای سبز و محوطه بیرون، تختخواب ها بایستی مشرف به پنجره باشد. زیرا نشستن و یا خوابیدن و از پنجره به بیرون نگاه کردنبرای سالمندان نوعی سرگرمی به شمار می رود. توصیه می شود که کلید های مربوط به چراغ های اتاق خواب در نزدیکی در ورودی قبل از وارد شدن به اتاق قرار گیرد و حداکثر در ارتفاع یک متری از کف باشد.

اتاق های خانه سالمندان در طبقه اول و دوم به ترتیب یک نفره، دو نفره و سه نفره در نظر گرفته شده اند. در اواخر سال ۱۹۹۰ میلادی با توجه به نیازهای ایجاد شده در جوامع مختلف ساخت مراکز غیردولتی و خصوصی مراقبت از سالمندان رونق گرفت. در طراحی جدید خانه های سالمندان در این سال ها سعی شد که طراحی فضا و دکوراسیون داخلی این بناها بیشترین شباهت را به محیط خانه داشته باشد.

محتویات پروژه خانه سالمندان:

در این بخش می توانید پلان بیش از 10 خانه سالمندان خارجی پلان خانه سالمندان را دانلود کنید. علاوه بر این با توجه به اینکه سالمندان کمتر از سایر افراد از منزل خارج می شوند بخشی از نیاز آنها به ویتامین D حاصل از اشعه خورشید باید با ورود نور کافی به فضای داخل ساختمان تامین شود. در خانه های سالمندان با توجه به سن و سال بالای افراد تامین نور فضا اهمیت ویژه ای می یابد.

  • همچنین کلید های مربوط به این چراغ ها بایستی قابل دسترسی به خصوص در شب باشد.
  • و نیز در نظر گرفتن فضای چرخش صندلی چرخ دار، می توان در ابعاد۲/۳×۶/۳ متر مربع جهت اتاتق خواب دست یافت.همچنین اگر لازم باشد که اتاق های بزرگ را یا دیوار های جدا گر ودیوار های متحرک به صورت فضا های مستقل فردی تقسیم بندی نماییم، فضایی به ابعاد ۵/۲×۵/۲ متر مربع پیشنهاد می گردد.
  • همچنین از رنگ های بسیار تیره و بسایر روشن به دلیل انعکاس شدید نور بهتر است پرهیز شود.