آکادمی دیجیتال مارکتینگ گرشا

موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ از نقشه سایت شما برای یافتن صفحات سایت شما استفاده می کنند. همه ی بزرگترین موتور های جستجوگر (مانند گوگل، بینگ، یاهو) برای خزیدن در وبسایت از نقشه سایت ایکس ام ال استفاده می کنند و محتوای سایت را پردازش میکنند. نقشه سایت ویدئویی و همچنین نقشه سایت یا سایت مپ تصاویر می توانند بسیار مهم و کاربردی باشند، اینها بصورت مجزا اطلاعاتی از ویدیو ها و تصویر های مورد استفاده در سایت شما را لیست می کنند و به موتور های جستجوگر معرفی میکنند. گرچه پیوند دادن صفحات مرتبط با موضوعات مهم با یکدیگر مهم است، اما پیوند دادن صفحات مربوط به هم در زیر چتر صفحه اصلی (hub) از اهمیت بیشتری برخوردار است. خطاهای مربوط به لینک های خراب، صفحات پویا، خطای 404 ، خطاهای سمت سرور و خطاهای مربوط به سمت کاربر، خطاهای موجود در robots.txt، خطاهای Sitemap و غیره را پیدا و در پی رفع آنها باشید. الگوریتم مرغ مگس خوار – Hummingbird algorithm : توجه به مترادف ها، منظور کاربر، جستجوی صوتی و… سایت مپ مانند بخش جستجوی سریع در مخزن کتابخانهها است.

با انتشار محتواهایی که مشکلات رایجی در حوزه کاری شما هستند و ارائه راهکار مشتری را جذب کنید. نیاز است را به شما خواهیم گفت. البته بسته به نیاز هر صنعت و میزان شدت رقابت، این میزان متغیر است. البته با پیشرفت الگوریتم های گوگل، هر بک لینکی حائز اهمیت نیست، پس باید به دنبال لینک های با کیفیت باشید. بنابراین کسب و کارها با پیدا کردن این کلمات کلیدی و به کارگیری آن در سایت خود می تواند با مشتریانی که دنبال خدمات و محصولات هستند ارتباط بگیرند. مثلا در سایت فروشگاه الکترونیکی کتاب میتوان از کاربر بپرسید که کدام یک از موضوعات زیر مورد علاقه او هستند؟ فکرش را بکنید که شما مثلا 5 هزار محتوا دارید. با اینکه تولید ویدیو همیشه ارزان نیست، اما معمولاً به آن اندازهای که مردم فکر میکنند گران نیست. آنها برای جذب مخاطب و تولید محتوا، صحبتهای شما را منتشر میکنند و از محصول شما به عنوان نمونه یاد میکنند به راحتی تبلیغ میشوید. این خزنده ها به کمک لینک های بین صفحات وب از صفحه ای به صفحه دیگر و از سایتی به سایت دیگر حرکت میکنند.

محل فایل در مسیر زیر قرار دارد که در تصویر نشان داده شده است. در چنین شرایطی بهتر است که در راستای سئو از خدمات مجموعه های تخصصی سئو مانند رادزاد کمک بگیریم تا دچار شکست های سنگین در این مسیر نشویم. ایجاد و ساخت نقشه های HTML بسیار آسان است زیرا آنها اساسا صفحات وب ساده ای هستند که با آن سختار کلی وب سایت را با استفاده از لینک ها به همه صفحات وب سایت به نمایش می گذارند. فکرش را بکنید که شما شهری بزرگ با خانههای بسیار زیبا ساختهاید. اما این موضوع نباید باعث نگرانی و وحشت شما شود چون سئو منفی بسیار زمانبر است و نیاز به انرژی زیادی دارد پس رایج نیست اما اگر شما رقبای سرسختی دارید که مدت طولانی در کلمات کلیدی از آنها بالاتر بوده اید باید آماده اتفاقات این چنینی باشید.

فراموش نکنید در صورتی که بتوانید به جایگاه مناسبی در جستجوی گوگل دست یابید، شاهد توسعه بزرگی در کسب و کار خود خواهید بود و هزینه های بازاریابی شما به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت. پس فراموش نکنید اگه صفحه های اضافه یا حذف کردید، نقشه سایت خود را نیز برروز نگه دارید. همین کار را از داشبورد هم می توانستید انجام بدهید، ابزارکی در داشبورد صفحه اصلی وجود دارد که در آنجا می توانید آدرس نقشه سایت را وارد و ارسال نمائید. بیشتر User Agentهای گوگل از قوانینی که برای Googlebot تعیین می کنید پیروی می کنند، اما شما می توانید این آپشن را تغییر داده و قوانین مشخصی را برای دیگر User Agentهای گوگل تعیین کنید. اگر از ابزار تست نسخه ی موبایل گوگل استفاده میکنید، این کار از قوانین شما در فایل robots.txt پیروی نخواهد کرد. به طور معمول به دلیل انتخاب کلمات کلیدی ضعیف در این روش نتایج حاصله سودی برای کسب و کار شما نخواهد داشت، در واقع از لحاظ جستجو در گوگل در صفحه ی اول قرار دارید اما به علت عدم جستجو کاربران در کلمات انتخابی سودی برای کسب و کار شما ندارد. بااین روش برای موتورهای جستجو مشخص می کنید که فایل XMLنقشه سایت شما را از چه مسیری پیدا کرده و به آن دسترسی داشته باشند.

در جایی که منطقی است از تگ های هدینگ استفاده کنید. به سادگی نشانی اینترنتی صفحه مورد نظرتان را بین تگ های loc قرار دهید. در واقع همین تگ loc است که فقط اجباریست و باید حتما وارد کنید، تگ های دیگر را می توانید اصلا وارد نکنید و با وجود تگ loc داخل هر تگ url سایت مپ شما تکمیل است و مابقی تگ ها اختیاری هستند. سئو داخلی شامل نکاتی است که باید داخل خود وب سایت رعایت شود. ایجاد XML Sitemap: مزیت بزرگ سایت مپ xml این است که شما می توانید فراداده (metadata) ها را هم برای ارائه اطلاعات اضافه و فنی تر هر صفحه وب را داخل آن بگنجانید و آماده ارائه به ابزاری مانند ربات های گوگل کنید. پس ایده خوبی است که یکبار قبل از انتشار و استفاده از نقشه سایت آن را تائید اعتبار کنید تا مطمئن شوید که فایل شما خطایی ندارد.

همانند روش قبلی این بار نیز با وارد کردن sitemap.xml در انتهای آدرس سایت خود میتوانید به سایت مپ دسترسی داشته باشید. می توانیم از طریق ابزار وب مستر موقعیت و آدرس آن را به گوگل و بینگ نشان دهیم. هنگامی که ما در مورد نقشه سایت صحبت می کنیم، اکثر مردم در مورد یک صفحه وب با لینک ها در آن فکر می کنند. مانند هر عملکرد و فرآیندی، سئو نیز اصول و مراتبی دارد که باید به آنها توجه کرد. یک ابزار کامل برای مشاهده آمار های مهم وبسایت شما است.این ابزار برای گوگل است و استفاده از آن همانند کنسول جستجو رایگان است.شما میتوانید میزان بازدید هر صفحه را بهمراه ریز اطلاعات دیگر مانند زمان ماندن کاربر در صفحه ،نرخ خروج صفحه ، بانس ریت و کلی اطلاعات ارزشمند دیگر را برای تجزیه و تحلیل صفحات سایتتان کسب نمایید. نقشه سایت همچنین به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحات در سایت شما مهم ترین هستند. مقادیر اولویت از 0.0 تا 1.0 متغیر می باشند (1.0 بسیار مهم است و هرچه این عدد به صفر نزدیک شود اولیت پایین تر را نشان می دهد) و بد نیست که بدانید اولویت پیش فرض صفحه 0.5 می باشد و در صورت عدم تعریف و مشخص کردن این تگ مقدار پیش فرض برای آن درنظر گرفته می شود.

در صورتی که بتوانیم خزندههای گوگل را برای ایندکس کردن سایت مجاب کنیم و از آنها امتیاز خوبی بگیریم، برای باقی موتورهای جستجو مشکل خاصی نخواهیم داشت. شما می توانید از آدرس URL این خوراک ها (Feeds) بعنوان سایت مپ نیز استفاده نمائید. به معنی location می باشد و منظور آدرس همان صفحه ای هست که می خواهید به سایت مپ اضافه کنید. مواظب باشید که برای مطالب آرشیو شده خود به هیچ وجه استفاده نکنید چون تغییری نخواهند داشت و سبب گمراهی موتور های جستجو می شود و ممکن است در بازه ی زمانی مشخص به صفحه سر بزنند و بیهوده باشد. حتی پس از بهبود یافتن سایت شما در نتایج جستجو در مقاله های پیشین، برای کشف مطالب جدید سایت شما باز هم گوگلی که همه چیز را پیدا میکند نیاز به زمان دارد تا محتوای جدید را کشف و ضبط نماید.

آنها معمولا در یک صفحه جداگانه ای طراحی می گردند. اگر شما در از ورد پرس استفاده میکنید برای ساخت یک سایت مپ میتوانید از افزونه ورد پرس یک پلاگین دریافت نمایید. سئوی خوب باعث قدرت نمایی در مقابل رقبا میشود و میتوانید در شرایط یکسان گوی سبقت را از آنها بربایید. همینطور بخشی از کار آنها نظارت بر شرایط و محدودیتهایی است که آنها در آن مشغول به کارند که میتواند بر اثر بخشی سئو تاثیر بگذارد. اگر هنوز سایتی طراحی نکردهاید، پیشنهاد ما به شما این است که طراحی سایت خود را به تیمی بسپارید که از مشاور سئو نیز در کنار خود بهره میگیرند.

نقشه سایت طرحی از وب سایت شما است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمام محتوای وب سایت شما را پیدا کنند، بخزند و فهرست کنند. بازاریابی شبکههای اجتماعی بخشی غیر رسمی در سئو است و اگر بیشتر به آن فکر کنید متوجه میشوید که این هم یک نوع ایجاد پیوند است. علاوه بر این گوگل همچنین در وبلاگ رسمی خود نیز اعلام کرده است سایت هایی که از پروتوکل امن HTTPS استفاده نمایند، جایگاه بهتری در رتبه بندی سایت ها خواهند داشت. با این وجود نوع دیگری از نقشه سایت نیز وجود دارد که خیلی مفیدتر و کامل تر است و بجز لینک خالی از صفحات اطلاعات دیگری را در اختیار موتور های جستجو گر قرار میدهد. این همان نقشهی سایت یا سایت مپ است که جای آن خالی است. حداکثر طول فیلد آدرس صفحه وب باید کمتر از 2048 کاراکتر باشد، که این مقدار کافی بنظر می رسد! در سمت راست اگر دقت کنید گزینه ای برای اضافه کردن نقشه سایت وجود دارد با این عنوان Add a new sitemap که به سادگی می توانید آدرس نقشه سایت خود را وارد نمائید و دکمه Submit را بزنید.

بیایید فرض کنیم شما یک شرکت طراحی سایت دارید. لینکها با ایجاد مسیرهای دسترسی به محتوای جدید و مرتبط به کاربر و موتورهای جستجو، به درک ارتباط موضوعی میان صفحات و افزایش اعتبار سایت کمک میکنند. همین موضوع نیز به بهبود سئو سایت کمک می کند. اگر شما ترافیک نداشته باشید، سایت شما موفق نمیشود و این در صورتی است که فقط وقت خودتان را هدر داده اید و اگر می خواهید افراد از سایت شما بازدید کنند، سئو کلید حل این مشکل می باشد. اکنون که نقشه سایت را با جزئیات مورد نظر و مطلوب خود ایجاد کرده اید، وقت آن است که آن را در وب سایت خود آپلود کنید. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، وقت آن است که نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید. آموزش سئو برای تک تک افراد و شرکت هایی که در کسب و کار های الکترونیکی و آنلاین فعال هستند ضروری می باشد. البته اگر این کار را نکنید گوگل قطعا خودش با گشت و گزار و خزیدن در صفحات شما از همه چیز سر در می آورد اما مطمئن باشید که با ارائه این کمک ها به گوگل به سئو خود کمک کرده اید. باید در اولین خطی که در فایل robots.txt مینویسیم مشخص کنیم که این دستور برای کدام رباتهاست.

اگر به موردی برخوردید که توانسته در بهینه سازی نقشه سایت تاثیر بگذارد خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید. قبلا خواندید که بهینه سازی سایت یک علم است و زیر شاخه های بسیار زیادی دارد. به کمک نقشه سایت (XML SiteMap) صفحاتی که موتور جستجو می تواند آنها را بخواند، به وی معرفی می شود که در افزایش سئو و بهینه سازی سایت شما کاربرد بسیار دارد. برای مطالب خود دسته بندی های درست انتخاب کنید، برای مطالب صفحات آرشیو ایجاد نمایید و آن ها را بهینه سازی کنید. دلیل نمی شود صفحه ای که مقدار اولویت آن پایین انتخاب شده باشد توسط گوگل یا سایر موتور های جستجو بی اهمیت طلقی شود و این اولویت بندی را فقط برای تمایز اولویت بین کل صفحات سایت خودتان انجام می دهید.

تیم با استعداد دیجیتال مارکتینگ ما خدمات سئو را با کیفیتی درخور و قابل توجه ارائه میدهند که به شما در بهبود رتبه سایتتان در موتورهای جستجو کمک میکنه و ترافیک ارگانیک بیشتری را برای وب سایت شما به سایت seocentro ارمغان میاره. یک مزیت بسیار خوب داشتن نقشهی سایت این است که برای تمام سایتها از تازهساخت تا قدیمی قابل استفاده است. موتور جستجو برای نتایج طبیعی جستجو، سایتها رو بر اساس صدها فاکتور رتبهبندی میکنه. نیرو های متخصص سئو ما بر اساس الگوریتم ها و فاکتورهای گوگل به صورت اصولی سایت شما را بهینه میکنه همیشه چند قدم از رقیب خودتون جلوتر خواهید بود . هستید، اگر ادمین سایت یا متخصص سئو هستید، با ما همراه باشید. اما به نظر شما بهترین راه آموزش سئو پیشرفته سایت چیست؟ اگر می خواهید خیالتان از بابت اینکه خزنده های موتور های جستجو هیچ کدام از صفحات وب و مطالب مهم شما را از دست نمی دهند، بهترین راه ایجاد و اضافه کردن نقشه سایت XML است! البته، اینفوگرافیک ها تنها راه برای ایجاد محتوای بصری نیستند. اگر این کدها با تکنولوژی قدیمی نوشته شده باشد یا ریسپانسیو (به انگلیسی: Responsive) نباشد و بدیهیترین اصول طراحی را رعایت نکرده باشد، گوگل دلیلی برای اهمیت دادن به سایت شما ندارد.