سئو مخفف چه کلمه ای است؟

سایت هایی که محتواهای آرشیوی زیادی دارند که در حال حاضر این آرشیو به خوبی با صفحات فعال سایت لینک نیستند. اگر متن شما بهخوبی ساختار یافته و بهوضوح نوشته شده باشد، خوانندگان پیام شما را خواهند فهمید، اما شاید مهمتر از همه، به گوگل نیز کمک میکند تا به درک بهتری از سایت برسد. اما برای قبولی در کنکور می بایست وضعیت بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشید. در مبحث بهینه سازی سایت پدیده ای به عنوان سئوی منفی وجود دارد که در آن افرادی که توانایی یا تمایل بهبود شرایط سایت خود را ندارند ، به تخریب ساختار سایت های رقیبشان دست می زنند تا با از دور خارج کردن ایشان جاگاهشان را تصرف کنند . برای این کار به آدرس SEO » XML Sitemaps بروید و XML sitemap functionality را در حالت enable قرار دهید تا عملگر نقشه سایت XML فعال شود. اینها برای وبسایتهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد که معمولاً خزیدن نقشه سایت زمان زیادی طول می. نقشه سایت همانطور که از نامش پیداست مسیری در اختیار خزنده ها و همچنین کاربران قرار می دهد که با استفاده از آن بتوانند به راحتی تمامی سایت را مورد بررسی قرار دهند. از دیدگاه موتورهای جستجو، اگر صفحات سایت شما از یک استراتژی لینک سازی منسجم و پر قدرت بهره ببرد، خزنده های موتورهای جستجو می توانند به راحتی به تمامی صفحات سایتتان دسترسی داشته باشند.

برخی از این تولید کننده های سایت مپ برای سایت های با حداکثر 500 صفحه به طور رایگان نقشه سایت تولید می نمایند. شرکت گوگل، Google Search Console را پیشنهاد میدهد که یک فید نقشه سایت اکسامال میتواند برای آن ایجاد و بهطور رایگان ارسال شود تا این اطمینان حاصل شود که تمامی صفحات، خصوصاً آنهایی که با دنبال کردن خودکار لینکها قابلشناسایی نیستند، قابلدستیابی هستند. این فایلی است که اطلاعاتی در رابطه با صفحات، ویدیوها و سایر محتوای سایت خود به موتور جستجو ارائه می دهید. با استفاده از این پلاگین شما می توانید محتواهای خود را نیز بهینه سازی نمایید و همچنین از دیگر امکانات این پلاگین بهره ببرید. هنگامی که این بخش را فعال کنید، WordPress SEO به شما تعدادی انتخاب خواهد داد که شما می توانید با استفاده از آن می توانید نقشه ی سایتتان را پیکر بندی نمایید. اگر این بخش را فعال کنید می توانید میزان ترافیک جذب شده برای سایت از طریق جستجوی تصاویر را بسیار افزایش دهید. بد نیست اگر آن مقاله را هم بخوانید. پیدا کردن صفحات جدید در سایتهایی با هزاران صفحهی داخلی و محتوای متفاوت برای موتور جستجو کار آسانی نیست.

سایت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند و هنوز در آنها (چه داخلی و چه خارجی) لینک سازی مناسبی صورت نگرفته است. نقشهی سایت در چنین مواقعی به موتور جستجو کمک میکند تا در زمانی بسیار کوتاه بتواند فهرست کامل صفحات سایت را در اختیار داشته باشد و زمان کمتری را صرف جستجوی صفحات داخلی نماید. آنها به موتورهای جستجو آدرس وب سایت داده ونقشه کامل تمام صفحات وب سایت را ارائه می دهند. فاکتورهای جستجوگرهای On Page، در داخل سایت شما اتفاق می افتند و شامل مواردی می باشند که بر آن ها کنترل کامل دارید و می توانید با رعایت شیوه های بهبود این عوامل کار کنید. اکنون نقشه ی سایت شما تولید شده است و به صورت عمومی قابل دسترسی است. 3. زمانی که دسترسی به صفحات داخلی با مراجعه از پیوندی به پیوند دیگر ممکن نباشد. هنگامی که یک سایت جدید به موتورهای جستجو معرفی میشود مدت زمانی طول میکشد تا تمامی صفحات این سایت شناسایی شوند. نقشه سایت را به عنوان نقشه خانه خود در نظر بگیرید. هنگامی که هر صفحه از وب سایت خود را در نقشه سایت دارید، موتور جستجو نقشه سایت شما را می خزد و هر لینک لیست شده را دنبال می کند.

همینطور که در عکس هم مشخص هست از بخش سمت راست و بالا میتوانیم آدرس نقشه سایتمان را وارد کنیم و دقت کنید قبل از تائید نقشه روی گزینه Test کلیک کنید تا گزارشی از سالم بودن نقشه سایت بدهد که ما متوجه شویم نقشه سایت ما کامل و قابلاستفاده است. در این مقاله از سئو روز قصد داریم تا به طور کامل به مباحثی از جمله معرفی کامل نقشه سایت، آموزش نحوه تولید نقشه سایت و همچنین نحوه معرفی آن به گوگل بپردازیم. اما از دیدگاه موتورهای جستجو، نقشه سایت یک داده با فرمت XML می باشد که در این فایل به موتورهای جستجو گفته می شود که چه صفحاتی در سایت موجود است. اما برای استفاده از خدمات اضافی باید هزینه ای به آنها پرداخت شود. سایت هایی که در آنها صفحات به سختی یافت می شوند(مانند سایت هایی که از محتواهای غیر متنی و فلش ها استفاده می نمایند). اما از دیدگاه موتور جستجو سایت مپ مسیری است که خزنده ها می توانند به راحتی با استفاده از آنها به تمامی صفحات مهم سایت سرک بکشند و آنها را ایندکس نمایند. تا اینجای مقاله متوجه شدیم سئو چیست اما سوالاتی که در این مرحله برای کاربران سایت مطرح میشود این است که اهداف سئو چیست ؟

2- محتوای سایت مپ (Sitemap content): انتخاب کنید که چه نوع از محتواها درون نقشه ی سایت قرار خواهند گرفت. یکی از ویژگی های بسیار مناسب پلاگین Yoast SEO توانایی اضافه کردن مدیا به نقشه سایت می باشد. همچنین داشتن یک سایت مپ می تواند از دیدگاه سئو نیز منافعی را برای سایت به همراه داشته باشد. مهمتر از همه اینکه وب سایت شما باید راهی برای تولید لید و گرفتن اطلاعات مشتری را ارائه دهد. اگر شما هیچ کدام از پلاگین های بالا را در دسترس ندارید، یا اینکه قصد دارید تا کنترل بیشتری بر نقشه ی سایت XML داشته باشید، می توانید به سادگی با استفاده از پلاگین Google XML Sitemaps به خواسته ی خود برسید. اگر سایت شما از محتواهای چند رسانه ای (مانند ویدئو، عکس و … ) استفاده نمی کند و سایتی کوچک است (ساختاری ساده دارد و از دسته بندی های بسیار پیچیده برخوردار نیست) بهترین راه برای شما استفاده از سایت مپ با فرمت HTML می باشد. به طور کلی نقشه سایت یا سایت مپ را می توان از دو دیدگاه مختلف تعریف کرد. مهم ترین تفاوت این دو روش، در این است که باید بدانیم تضمین خاصی برای رسیدن به رتبه 1 گوگل وجود ندارد و بر فرض بعد از گذشت مدت زمان قرارداد شما به نتیجه مدنظر نرسید و کل پول را پس بگیرید، باز هم زمان هدر رفته و عقب گرد شرکت شما در دنیای دیجیتال چگونه جبران می شود؟

برد. هر سایت مقدار مشخصی اعتبار خزیدن دارد، هیچ موتور جستجویی در اولین بار کل آدرس را نمیخزد. سایت هایی که از UR L های دینامیک برای صفحات محتوای خود استفاده می نمایند. ویدئوی ساخت فایل robots.txt را مشاهده نمایید و در صورت نیاز به هر گونه سوال و یا راهنمای بیشتر داشتید در بخش نظرات در انتهای همین صفحه سوالات خود را وارد نمایید تا تیم پشتیبان وب سایت Atgo د اسرع وقت به سئوالات شما پاسخ دهد. به طور کلی اگر سایتی بسیار بزرگ دارید(برای مقال بیش از 50 هزار صفحه)، بهترین تصمیم انتخاب چند نقشه ی سایت است. اگر نسخه های متعددی از یک محتوا را بر روی سایت خود داشته باشید، ممکن است به مشکلی که در تصویر زیر وجود دارد برخورد کنیم. برخلاف نقشه ی سایت HTML نقشه ی سایت XML برای کاربران قابل مشاهده نمی باشد اما اگر شما یک وب سایت بسیار بزرگ داشته باشید استفاده از آنها برای شما بسیار مفیدتر خواهد بود. از تگ h1 تنها یک بار برای عنوان در متن استفاده می گردد اما از بقیه تگ ها می توان چندین بار استفاده نمود.

هنگامی که یک نقشه سایت ایجاد می شود، یک لینک حیاتی بین صفحات وب سایت و موتور جستجو ایجاد می کند. برای اضافه نمودن سایت مپ به وردپرس، ابتدا باید این پلاگین را دانلود کرده و آن را نصب نمایید. برای تولید نقشه ی سایت XML نیز ابزارهای رایگان و پولی فراوانی وجود دارد که شما با استفاده از آنها می توانید به راحتی فایل XML نقشه ی سایتتان را تهیه نمایید. در صورتی که دقیقا می دانید که چگونه می خواهید نقشه ی سایتتان را طراحی کنید بهتر است آنها را نپذیرید و بر روی Save settings کلیک نمایید.

در برخی از وبسایتها به دلایل مختلف از جمله در دسترس بودن برخی از محتواها تنها با سیستم جستجو، در دسترس بودن برخی از محتواها با استفاده از جاوااسکریپت و سایر حالتهای احتمالی که پیوندهای مستقیم به محتوا در سایت وجود ندارد، استفاده از نقشه سایت الزامی است. داشتن چند نقشه ی سایت یک حس سلسله مراتبی به موتورهای جستجو از سایت خواهد داد و به این ترتیب بهترین محتواهای سایتتان به راحتی در موتور جستجو در دسترس قرار خواهد گرفت. با داشتن نقشه سایت (یا سایتمپ) میتواند وارد صفحات شده، آنها را آنالیز کند، وارد لینکها شود و بهطور خلاصه، سایتتان را مرتب بررسی کند. حال می توان اهمیت داشتن یک نقشه ی سایت مناسب را از دیدگاه کاربران بررسی نمود. آنها به موتورهای جستجو یک آدرس وب سایت میدهند و نقشه کامل تمام صفحات وب سایت را ارائه میکنند.

این بدان معنی است که آنها می توانند محتوای بیشتری پیدا کنند و در نتیجه به صورت غیر مستقیم منجر به رتبه های بالاتر می شود. در نتیجه در صورتی که به محتواهای شما لینکی داده نشده باشد، ممکن است این محتواها توسط گوگل یافت نشوند. 1- اولویت محتواها (Post priority): باید تعیین کنید که اولویت شما برای پیمایش سایت توسط خزنده ها به چه نحوی خواهد بود. زیرا در صورت نبودن نقشه سایت، موتور جستجو قادر به یافتن صفحات مخفی سایت شما نخواهد بود. موتور جستجو نقشه سایت شما را برای یافتن صفحات وب سایت می خزد، سپس کلمات کلیدی موجود در محتوای صفحات نقشه سایت را شناسایی می کند و آن صفحات مربوطه را هنگام جستجو برای افراد به نمایش می گذارد.

آیا میدانید که محتوای سئو شده چیست و چرا سئو تا این سایت seocentro حد مهم است؟ دقت کنید که URL صفحه تا حد ممکن کوتاه باشد. ای تی مهر ( برند) بخش گسترده ای از دقت و توجه خود را برای طراحی سایت و رعایت نکات سئو بر سئوی داخلی سایت قرار می دهد. چندی پیش در همین صفحه در خصوص اهمیت هدر یا عناوین یک مقاله ، الزام وجود متا دیسکریپشن یا خلاصه های هدفمند ، نحوه انتخاب نامی مناسب برای یک یادداشت و طریقه جذب کردن مخاطب بواسطه استفاده از عباراتی پرطمطراق در ابتدای یک مقاله توضیحاتی را ارائه دادیم ؛ حال قصد داریم تا در این بخش با ورود به مسائل فنی تر نگارش و مقاله نویسی برای وبسایت ، بخشی از مشکلاتی که تا پیش از این به آن ها توجه نمی کردید را رفع کرده و با حرکت در مسیری درست ، به سئو و بهینه سازی تارنمای مورد نظرتان کمک کنیم . علاوه بر این، توجه داشته باشید که بهینهسازی بودجه خزش برای سئو سایت بسیار مفید است. و هر جا از عنوان (Sitemap ) استفاده شد منظور نقشه سایت XML می باشد (به حرف S بزرگ و کوچک در ابتدای کلمه دقت کنید).

علاوه بر این، تغییراتی که در سایت ایجاد میشود و تلاش هایی که برای بهینه سازی سایت انجام می شود، به وسیله نقش سایت به گوگل نمایش داده می شود که این به ایندکس محتوای سایت کمک کند و سرعت سئوی سایت را افزایش می دهد. نقشه ی سایت رتبه بندی شما را به خودی خود بهبود نمی دهد اما کمک می کند تا موتورهای جستجو بهتر سایت شما را پیمایش کنند. اما چگونه می توان یک سایت مپ تولید کرد؟ این به این دلیل است که در این فرمت شما قادر خواهید بود که در درون سایت مپ چند زیر شاخه ی دیگر نیز داشته باشید یعنی به عبارتی می توانید سایت مپی طراحی کنید که تو در تو بوده و از چند بخش تشکیل شده است.

با استفاده از الگوریتم مرغ مگسخوار، گوگل سعی دارد به جای تمرکز بر روی عین کلمات و حتی کلمات مترادف، مفهومی که در ذهن کاربر است را متوجه شود و تجربه کاربری عالی را به او عرضه کند. از دیدگاه مدیریتی وبسایت، نقشه سایت به یک صفحه HTML گفته می شود که در آن صفحات مهم سایت به صورت سلسله مراتبی با ترتیبی مشخص در اختیار کاربر قرار داده می شود. شما می توانید به موتورهای جستجو بگویید که به پرونده ها ، صفحات یا بخش های خاصی از وب سایت خود دسترسی ندارند. گذشته از خود محتوا، Google تعدادی سیگنال رتبه بندی برای تعیین معتبر بودن و قابل اعتماد بودن یک سایت به کار می برد. ✅در سیستم های رتبه دهی به سایت ها و وبلاگ ها برحسب تعداد بازدید رتبه داده نمی شود بلکه برحسب تعداد IP ورودی به سایت رتبه داده می شود. از دیدگاه کاربران، نقشه ی سایت مجموعه ای از لینک ها است که به نحوی سازمان دهی و مرتب شده اند که کاربر با استفاده از آنها می تواند به خوبی در سایت به وب گردی بپردازد. 2. آنها بیشتر چه اصطلاحاتی را نیاز دارند و به دنبال چه چیز هایی هستند؟ هنگامی که موتور جستجو صفحات شما را زیرنویس و آنها را به پایگاه داده اضافه کرد، احتمال اینکه صفحات شما به بالای نتایج جستجو منتقل شوند، بیشتر می شود.