سئو سایت چقدر طول می کشد تا نتیجه دهد؟

محتوا دقیقا از یک منبع قابل شناسایی کپی می شود؛ گاهی اوقات کل صفحه کپی می شود و گاهی فقط قسمت های از صفحه کپی می شود؛ گاهی نیز چندین صفحه کپی می شوند و سپس در یک صفحه ادقام می شوند، این نوع متن ها دقیقا کپی شده هستند که البته ساده ترین نوع محتوای کپی شده از نگاه گوگل هستند. بنابراین موتورهای جستجو بهترین سایتی که در پیوندهای بیرونی موفق بوده را برای رتبهبندی وب سایتها در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) انتخاب میکنند. نتیجه همه کارهایی که ما انجام میدیم این هست که موتورهای جستجو به ما علاقه بیشتری پیدا میکنن و مارو بیشتر نشون میدن. اگر در حین گردش نقشه کاملی در دست داشتیم، نیازی به این همه دردسر نبود. اگر با قوانین بهینه سازی یا همان سئو محتوا تولید کنیم، گوگل از سایت ما خوشش میاید و به آن رتبه میدهد. ۱۱. طول توضیحات : همه چیز در مورد سئو قوانین و باید ها و نباید های خود را دارد تا مطمئن شوید که کار می کند. البته موتور ها هم توانستهاند خودشان را با الگوریتمهایی مثل پاندا و پنگوئن بهروزرسانی کنند تا سایتهایی که قوانین را دور میزنند را به عنوان اسپم جریمه کنند.

در واقع سئو و بهینه سازی سایت، یکی از روش های کلی بهبود تبیلغات و نتایج یک کسب و کار است که باید به شکل و شیوه از پیش طراحی شده که به آن استراتژی سئو می گوییم، اتفاق می افتد! ابزاری چون تلفن های هوشمند، کامپیوتر، لب تاپ، تبلت و … در گذشته از روش های سنتی و قدیمی برای کسب و کار و بازاریابی استفاده می کردند و تولید محتوا به شکل امروز نبود زیرا اینترنت، تلفن همراه هوشمند، لپتاپ و کامپیوتر و… سئو ( (SEO) search-engine-optimization ) روشی برای ارتقاء یک سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از موتور های جستجو دریافت می کند. سایت مپ یا نقشه سایت، راهنمای رباتهای گوگل برای بررسی سایت ما است.

به عبارت دیگر استفاده از نقشه سایت تنها بر سرعت ایندکس صفحات تاثیر دارد ولی جایگاه هر صفحه براساس کیفیت محتوا، لینکسازی داخلی و خارجی و بسیاری فاکتورهای دیگر مشخص میشود. در واقع با استفاده از نقشه سایت می توانید به موتورهای جستجو اعلام کنید که بر روی چه صفحاتی از وب سایت متمرکز شوند. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کاری معمول و رایج است که باید از سمت تمامی سایتها انجام شود. اولین و بهترین روش جهت ساخت نقشه سایت، استفاده از افزونه Yoast SEO است. سوالی که اکنون ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که چرا باید از فایل Robots.txt استفاده کنیم؟ سئو برای اجرای روان یک وبسایت بزرگ دارای اهمیت است.

راه حل چهارم یا ریسک نهایی، ما این راه را به شما پیشنهاد نمی دهیم چرا که تغییراتی که باید در این روش اعمال کنید هسته افزونه را درگیر می کند و ممکن است باعث آسیب پذیری پلاگین بشود. با اضافه شدن یک محتوای جدید یا تغییر در یکی از صفحات سایت باید نقشه سایت ما نیز بهروز شود در نتیجه مدیریت آن به صورت دستی تقریبا غیرممکن است. بسته به اینکه از چه نوع سیستم مدیریت محتوای(CMS) در سایت خود استفاده میکنید، افزونهها و پلاگینهای مختلفی برای ساخت سایت مپ به صورت خودکار و بدون کدنویسی دراختیار شما قرار دارد، به عنوان مثال در سایتهای وردپرسی پلاگینهای مختلفی برای اینکار وجود دارد که در ادامه به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت. 4. سایتهای خبری علاوه بر نقشه سایت به یک نقشه سایت خبری شامل 1000 آدرس از آخرین اخبار منتشرشده نیاز دارند. برای این کار؛ پس از معرفی سایت به گوگل، از طریق پنل سرچ کنسول و از قسمت Sitemaps آدرس نقشه سایت خود را وارد کرده و بر روی دکمه Submit کلیک میکنیم. اگر پس از چند روز پس از انتشار مطالب، محتوای خود را در صفحه اول مشاهده کردید نباید مغرور شوید و بالعکس اگر محتوای شما به صفحات بعدی منتقل شد، امید خود را از دست ندهید و دست از کار نکشید.

ولی اینجا با پرسش مهمتری مواجه میشویم؛ آیا داشتن نقشه سایت بر سئو و کسب رتبه نیز سایت seocentro تاثیرگذار است؟ کدام دوره سئو بهتر است و کیفیت بالاتری دارد؟ قرار دادن لینک نقشه سایت در فوتر سایت از اقدامات پیشنهادی برای بهتر دیده شدن سایت توسط موتورهای جستجو است. البته عده ای هم بودند که ادعا داشتند گوگل وبمستر بعد از این تغییر قادر به پیدا کردن نقشه سایت آن ها نبوده است. گزینه Lazy Loading یا لودینگ تنبل به قابلیتی اشاره دارد که تصاویر یک وب سایت با اسکرول کردن صفحه توسط کاربر به صوردت خودکار بارگذاری و نمایش داده میشوند. آنچه دامین آتوریتی وبسایت شما را در این حد حیاتی و همچنین پیچیده می کند سخت تغییر کردن آن است. 6. بهروزرسانی خودکار سادهترین و بهترین روش مدیریت نقشه است ولی برای سایتهایی که کمتر از 100 صفحه دارند میتوان به صورت دستی مدیریت کرد. گوگل باید همه این صفحات را مدیریت کند. در داخل این پوشه ، class-sitemaps.php را می بینید که مقصر همه چیز است.

در چنین شرایطی درج تاریخ آخرین تغییر در نقشه سایت اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که به تنها معیار گوگل برای تعیین اولویت ایندکس تبدیل شده است. اولویت (Priority): عددی بین 0 تا 100 است که میزان اهمیت هر صفحه از دید مدیر سایت را برای گوگل مشخص میکند. برای سایتهایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کردهاند معمولا این بودجه از تعداد صفحات در صف ایندکس کمتر است در نتیجه مدیریت آن اهمیت بسیار بالایی دارد. یکی از مواردی که در آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت بسیار اهمیت دارد مدیریت بودجه خزش میباشد.بودجه خزش به میزان اعتباری که گوگل برای خزش و کشف محتوای سایت شما میدهد گفته میشود. این برای سایت هایی با محتوای تجارت الکترونیک با استفاده از پارامترهایی مانند Macy بسیار مفید خواهد بود.

به اندازه کافی هم درباره تخت جمشید اطلاعات کسب نکردهایم و حتی برخی از مهمترین سرستونهای چندهزارساله پایتخت کهن ایران را ندیدهایم. از طرف دیگر برخی صفحات مثل «تماس با ما» یا «درباره ما» هم ارزشمند نیستند. برخی از وبمستران برای بستن دسترسی این رباتهای قانون شکن از تکنیکهایی مثل کدنویسی در سمت سرور استفاده میکنند. اگر به لحظ فنی امکان پیادهسازی این نسخه را ندارید از RSS یا TXT استفاده کنید. اگر پاسخ تمامی این سوالات “بله” است ، پس با ما همراه باشید… نکته خیلی مهم که بسیاری از وب مستران رعایت نمیکنند این است که اگر شما همانطور که در مثال بالا دیدید بعد از disallow علامت / را بگذارید و بعد آن چیزی ننویسید یعنی ربات محترم شما هیچ جای وبسایت مرا نبین. همانطور که دیدید افزونه YOAST کار شما را در سایت های وردپرسی بسیار آسان ساخته است و هر بار با اضافه شدن یک آدرس جدید و صفحه جدید در سایت، خود به روزسانی میشود.

1. Sitemap: در این قسمت نام سایت مپهایی که به گوگل معرفی کردیم نمایش داده میشود. برای صفحاتی محرمانهای که نباید به صورت عمومی نمایش داده شوند ایجاد پسورد و یا شناسایی IP پیشنهاد میشود. پاسخ به این سوال ساده و قانعکننده است؛ بودجه خزش سایت هر سایت براساس میزان اهمیت و فعالیت آن تعیین میشود. به شخصه از بنده در طول تمام سابقه کاری ام در رابطه با سئوی robots.txt این سوال را بسیار پرسیده اند و واقعاً سوالی تفکر برانگیز می باشد. اولین سوال رباتهای گوگل بعد از مراجعه به یک سایت این است که؛ از کجا شروع کنم؟ اولین سایت مپ یک سایت مپ ایندکس است. بزرگترین چالش گوگل برای ارائه بهترین نتایج به کاربران، بررسی و ایندکس صفحات وب است.

فولدر پلاگین ها را پیدا کرده و به داخل آن بروید wordpress-seo فولدری است که نشان دهنده افزونه یواست شماست. گوگل در بلاگ خود اعلام کرده است که در حال حاضر توجهی به دو فاکتور اولویت (Priority) و نرخ بهروزرسانی (Change frequency) نداشته و مقادیر آنها را نادیده میگیرد. نرخ بهروزرسانی به تنهایی معنایی ندارد بلکه ربات گوگل با مقایسه آن در مقابل زمان آخرین بهروزرسانی میتواند تصمیم بهتری برای اولویتبندی صفحه بگیرد. مثال ما در این ویدیو سایت کندوکلاب است و معیار خود برای تصمیم گیری در مورد بخشهای مختلف سایت و نحوه حضور آنها در نقشه را اعلام میکنیم. علت اسم گذاری این روش به نام کلاه سفید آن است که طی این فرایند بهینه سازی وب سایت طبق چارچوب و استانداردهای ارائه شده توسط موتور جستجوی گوگل انجام میگیرد.

اگر مشکلاتی را تشخیص دهیم، آنها را برطرف خواهیم کرد. سایت مپ به بهبود رتبه سایت ما کمکی نمیکند بلکه اولویتبندی پیشنهادی ما برای ایندکس صفحات را به گوگل معرفی میکند. به عبارت دیگر زمان و انرژی که گوگل برای ایندکس هر سایت صرف میکند متفاوت بوده و به فاکتورهای متعددی وابسته است. همانطور که بیان شد، چندین نوع خطای مختلف، ممکن است به سراغ صفحات شما بیایند که باید در اولین فرصت، برای رفع آنها اقدام کنید. از طرف دیگر سایتهای تندمحتوا مثل سایتهای خبری یا فروشگاههای بزرگ به صورت روزانه اقدام به ساخت صفحات جدید و انتشار محتوای ارزشمند میکنند. شاید کمی خندهدار بهنظر برسد، چطور گوگل قادر است سایتهای بزرگ خبری را در کسری از ثانیه ایندکس کند ولی از بررسی سایت آکادمی وبسیما که کمتر از 500 صفحه دارد عاجز است؟ همان طور که مشخص است در این سایت 2 سایت مپ به گوگل معرفی شده است. نقشهای که به کمک آن بتوانند در سریعترین زمان ممکن صفحات را بررسی و ایندکس کنند. به عبارت بهتر تمامی صفحاتی که در استراتژی سئو اهمیت دارند و بایستی توسط گوگل بررسی و ایندکس شوند، در سایت مپ قرار میگیرند. رباتهای گوگل بودجه مشخص و محدودی را برای بررسی و ایندکس هر سایت در نظر میگیرند که در بسیاری موارد موجب میشود تا هفتهها پس از انتشار محتوا منتظر بررسی و ایندکس آن توسط گوگل باشیم.

4. آنها از کدام کلمات کلیدی بیشتر استفاده می کنند؟ برای درک بهتر هر کدام از اعداد مشخصشده در تصویر را با هم بررسی میکنیم. پیش از آنکه مراحل ساخت و معرفی نقشه سایت به گوگل را یاد بگیرم بهتر است کمی بیشتر با مفهوم بودجه خزش آشنا شویم. تحقیقات مختلف نشان داده کسب رتبه بهتر در گوگل بیانگر اعتبار بیشتر آن کسب و کار نزد کاربران است. جذب ترافیک هدفمند به یک وب سایت با رتبه بندی طبیعی موتور جستجو، اصلی ترین مشخصه مفهوم “سئو چیست” است. اگه تا الان این نیاز اصلی کسب وکارتون رو اجرایی نکردید آسمان این کار رو برای شما انجام خواهد داد.

سومین ضلع موفقیت در سئو، مباحث تکنیکال است. پیشنهاد میکنیم با شرکت در این کارگاه به صورت عمیق با سئو تکنیکال آشنا شوید. حال فایل .htaccess را باز کنید و کد های زیر را در انتهای آن اضافه کنید. در صورتی که شما می توانید با ویرایش پست های قدیمی تر برای پیوند به مقالات جدید خود از حداکثر مزایای ارزش لینک استفاده کنید. 5. آدرسدهی در نقشه سایت متناسب با دامنه اصلی بوده و ترجیحاً از حروف فارسی در آن استفاده نشود. همچنین امکان استفاده از حروف فارسی یا غیرلاین در این فایل وجود نداشته و کلیه آدرسها باید با فرمت Unicode درج شوند. پس برای اینکه به آنها بگویید صفحهای را ایندکس نکنند باید از دستور Disallow و برای اینکه بگویید بعدا این صفحه را کراول کنند از دستور Crawl-delay باید استفاده کنید. در این مقاله از آکادمی وبسیما تلاش میکنیم تا به درک عمیقی از مفهوم سایت مپ و تاثیر آن بر ایندکس سایت توسط گوگل برسیم. در سایت آکادمی وبسیما پروفایل کاربران، جزء اهداف سئو نیستند چرا که اطلاعات شخصی مثل «شماره تلفن همراه» و «ایمیل» در آنها نمایش داده میشود و دلیلی ندارد که این اطلاعات در صفحه جستجو نمایش داده شوند. در لحظه ثبت و تا زمانی که گوگل هنوز نقشه سایت را دریافت و مشاهده نکرده است، عبارت pending در قسمت Status نمایش داده میشود.