سئو سایت چیست

با بررسی و پاسخگویی به همین سوالات ، می بینیم که لیست بلند بالایی از موضوعاتی داریم که شاید فکرش هم نمی کردیم ارزش مقاله نویسی را داشته باشند ؛ در حالی که وجودشان می تواند روند سئو و دیده شدن سایتمان را دگرگون کرده و سیل مخاطبین را به توربین های سئو سایت ما روانه کند . همانطور که اشاره کردیم سایت مپ دو نوع دارد که با فرمتهای XML و HTML تولید میشود. برای ایجاد سایت مپ (Sitemap) در وردپرس مراحلی را باید طی کنید که با هم مرور میکنیم. پس در سایت تان حتما محتوی تولید نمایید که شامل حداقل یک نوشته با برچسب و یک محصول با برچسب می باشد. حال ما یک نقشه سایت رای برچسب نوشته ها ایجاد کرده ایم و متا تگ ربات های آن را در حالت ایندکس یا نمایه سازی قرار دادیم.

فایل نقشه سایت که توسط افزونهها ایجاد کرده یا خودتان بارگذاری کردهاید، در مسیر اصلی و روت سایت شما قرار میگیرد. به همین دلیل وقتی وارد sitemaps در سرچ کنسول میشوید، فقط کافی است بعد از URL سایت مسیر و نام درست فایل نقشه سایت خود با فرمت xml را وارد کرده و روی Submit بزنید. ناوبری وب سایت با استفاده از نقشه سایت HTML که باید در یک فایل an.xml نگهداری شود، آسان تر می شود. در مقابل تعداد صفحات مرتبط با مقالات و دورههای آموزشی کمتر از 300 آدرس یکتا است. دلیل جایگیری برخی از محتواها در صفحه اول و برخی در صفحات دیگر دقیقا در همین قسمت مشخص میشود.

این ایده، بهترین روش بهینهسازی سایت مپ نیست، بلکه باعث محبوبیت سایت شما بین کاربران میشود. البته سایت مپ دیگری با فرمت HTML وجود دارد که کاربران میتوانند آن را ببینند و با بخشهای مختلف سایت آشنا شوند. ضمن اینکه میتوانید با Noinidex کردن URLهای مورد نظر، از ورودش به نقشه سایت جلوگیری کنید. طبیعی است که سایتهای بزرگ یا سایتهای خبری، لینکهای زیادی داشته باشند که امکان دارد اضافه کردن تمام لینکها در یک نقشه سایت، غیرممکن شود. اما پس از رشد جستجوی داخل سایت و همچنین منو و زیرمنو شاید نقشه سایت دیگر کاربرد زیادی نداشته باشد، اما به همان مقدار که از اهمیت نقشه سایت برای بازدیدکننده کاسته شد به اهمیت نقشه سایت برای روبوت های موتورهای جستجوگر اضافه شد.

قبل از اینکه بهترین روشهای بهینهسازی سایت مپ در سئو را شروع کنیم، ابتدا اجازه دهید با جزئیات بیشتری بفهمیم نقشه سایت چیست و چرا داشتن آن ضروری سایت seocentro است. کاربران چه با دنبال کردن یک لینک شکسته یا تایپ کردن URL اشتباه، گهگاه به صفحه ای می رسند که در سایت شما وجود ندارد! در نوع اول که توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ پشتیبانی میشود و کاربران نمیتوانند محتوای آن را ببینید، پروتکلهای استاندارد نقشه سایت رعایت شده و به صورت فایل XML خوانده میشود. موتورهای جستجو از فایل نقشه سایت برای جستجوی هوشمندانهتر صفحهی شما استفاده میکنند. دقت کنید که هرکدوم از این ابزار ها برای یک قسمت از اجرای فرآیند سئو هستش و شما باید همه اون ها رو مورد استفاده قرار بدید. نکته: در حین ساختن Sitemap به صورت دستی، دقت کنید که مسیر شروع نقشهی سایت از Root یا ریشهی هاست (اولین مسیر پس از آدرس دامنه) باشد. با اینکه داشتن نقشه سایت و ساختار آن اهمیت زیادی دارد، ولی ساختن آن سخت نیست و میتوانید از روشهای مختلف برای ایجاد و ثبت سایت مپ خود استفاده کنید. ولی مسائل دیگری نیز به سئو اضافه شده است. ولی برای سیستمهای مدیریت محتوا بهویژه وردپرس نیاز به کارهای پیچیده نیست و میتوانید از افزونههای قدرتمندی چون yoast seo استفاده کرده و با یک کلیک نقشه سایت خود را بسازید.

یکی دیگر از روشهای مفید برای بهینهسازی نقشه سایت، ثبت Sitemap در موتورهای جستجو است. یکی از بهترین روشهای بهینهسازی نقشه سایت، محدود کردن لینکها است که فقط برای سایتهای متوسط تا بزرگ قابل استفاده است. چنین موضوعی به راحتی پیدا نمیشود و هدف هم فقط این نیست. فقط از word برای این کار استفاده نکنید. در توضیحات متا باید با استفاده از کلمات کلیدی ساده و روان محتوای صفحه را به مخاطبان معرفی کنید. اگر در سایت خود از افزونه سئو yoast استفاده می کنید خود افزونه نقشه سایت را ایجاد خواهد کرد و با کد های زیر آن را به فایل ربات اضافه می کند. همانطور که گفتیم سایت مپ یک فایل با فرمت XML است که ساختار مشخصی دارد و خزندههای موتورهای جستجو براساس این ساختار سایت شما و محتوای آن را ایندکس میکنند. بیشتر بخوانید: فایل robots.txt چیست ؟ در ویدیو زیر ببینید سئو به زبان ساده چیست؟ برای بیشتر سایتها، ساختار سلسلهمراتبی به این صورت است که ابتدا محتوای صفحه اصلی، سپس دستهبندیها و زیر مجموعههای آنها مورد توجه قرار میگیرد. بعد از انجام این کار روی علامت سوال و سپس روی مشاهده نقشه سایت کلیک کنید. هم سئو و هم سم به رقابت کلمات کلیدی توجه می کنند تا متوجه بشوند رقبای شما چه کلمات کلیدی به کار برده اند و در نتیجه سئو و سم ارزیابی و بهینه کردن دائمی را به شکل موثر واثر بخش انجام می دهند.

با نظر دادن و اشتراک مطالب اثر خاص، به ما برای انتشار مطالب بیشتر و تخصصی تر انگیزه بدهید. نقشه سایت یک فایل متنی به فرمت XML است که در اختیار موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ قرار میدهد تا سریع و استاندارد، مطالب و بخشهای مختلف سایت شما را خزش کرده و محتوا را سریعتر ایندکس کند. سایت مپ یا نقشه سایت در واقع یک فایل با پسوند XML است که به موتورهای جستجو میگوید سایت شما چه ساختاری دارد و از چه بخشهایی تشکیل شده است. در فرمت HTML نقشه سایت برای کاربران طراحی و تولید میشود تا به آنها بگوید که ساختار سایت چگونه است و چه بخشهایی دارد. در فرمت HTML نقشه سایت برای کاربران طراحی و تولید میشود تا به آنها بگوید که ساختار سایت چگونه است و چه بخشهایی دارد و در آن لیستی از مهمترین فایل های موجود در سایت قرار دارد.

این بخش نیز یکی از مباحث مهم در رعایت اصول استاندارد سئو به شمار میرود. مسلما اگر مباحث سئو محتوا را یاد نگیرید نمی توانید محتوای که تولید می کنید را به نتایج اول گوگل برسانید. Sitemap: در این قسمت می توانید لیستی از عنوان ها در کنار نوع تمام نقشه های به ثبت رسیده را مشاهده کنید. ثبت سایت مپ در گوگل خیلی راحت است. سایت مپ چگونه به بهبود سئوی سایت کمک میکند؟ این روش بهینهسازی، به شما کمک میکند تا از ایجاد هرج و مرج در لینکهایتان جلوگیری کنید. اگر بخواهید نوع خاصی از ربات ها را برای دستورات خود فراخوانی کنید، باید در مقابل این کد نام آن را بنویسید. چه تصاویر خود را به نقشه سایت (sitemap) خود اضافه کنید یا یک نقشه سایت جدید برای تصاویر ایجاد کنید، باید تصاویر را در جایی در نقشه سایت خود داشته باشید.

برای اینکه بتوانید خیلی ساده و بدون مشکلات کدنویسی نقشه سایت خود را بسازید و به موتورهای جستجو معرفی کنید، میتوانید از افزونههای متعددی بهره ببرید که امکانات زیادی دارند. سایتهای غیروردپرسی بخصوص سایتهای استاتیک و یا سایتهای اختصاصی که افزونه یا ماژول خودکاری برای ساخت نقشه سایت ندارن می تونن از این وبسایت بهره ببرن که بسیار هم عالیه. او هم نزدیک به دو دهه است که در حوزه سئو فعالیت میکند. همه فعالیت هایی که برای بهبود سئو سایت انجام میشود باید توسط ربات های گوگل ایندکس شود تا بر اساس اقدامات صورت گرفته تغییراتی در رتبه بندی سایت انجام گیرد(مطاله بیشتر: ایندکس چیست).

یک سایت باید یک نقشه سایت داشته باشد، زیرا رباتهای گوگل زمانی که یک صفحهی سایت شما را پیدا میکنند، میخواهند کل صفحات شما را بررسی و ایندکس (Index) کنند و اینجاست که اهمیت نقشه سایت و بهینهسازی سایت مپ مشخص میشود. اگر میخواهید یک خوراک خوشمزه و جذاب برای رباتهای گوگل آماده کنید، از هر مقالهای که تهیه میکنید، به صفحات مرتبط و مقالات دیگرتان لینک بدهید. 2. گزینه Crawl-Delay رو میتونید خودتون تنظیم کنید، و این مشخص میکنه که از خزنده های گوگل یا خزندهای موتورهای جستجو هر چند ثانیه یک بار سایت شما را بررسی کنن. وردپرس یک سیستم سایت ساز هستش که کار شما رو برای طراحی سایت بسیار ساده میکنه و دیگه کار برنامه نویسی برای ساخت سایت نخواهید داشت. به مشتری این اگاهی رو بدین که در صورت توقف موقت در قرارداد بهینه سازی سایت افزایش هزینه پرداختی برای شروع مجدد خواهد داشت.

تصاویر، بیشترین تعامل را با مخاطبین تان خواهند داشت و از همین رو توجه به آن ها در بهینه سازی سئو بسیار موثر است. یعنی ما می خواهیم نقشه سایت را بر روی نوشته ها و محصولات موجود پیاده کنیم و سایت هایی که هیچ نوشته و محصول و برچسبی ندارند نقشه سایت برچسب ها برای آن کار نخواهد کرد یا با خطا مواجه خواهند شد. بر این اساس کاربران میتوانند محتوای موجود در سایت را پیدا کرده و سریعتر به چیزی که میخواهند برسند. نقشه سایت همان طور که از نامش برمیآید، یک نقشه برای تعریف تمام صفحات موجود در سایت و ارتباط آنها با یکدیگر است. به تعبیر فنیتر، Sitemap فایلی است که لیست صفحات و ارتباط آنها با یکدیگر را شامل میشود. «نقشه سایت فایلی است که در آن میتوانید صفحات وبسایت خود را لیست کنید تا به گوگل و سایر موتورهای جستجو درباره سازماندهی محتوای سایت خود بگویید. در واقع نقشه سایت به ارتباط بین صفحات کمک میکند و به موتورهای جستجو این امکان را میدهند تا صفحات سایت شما را ببینند. در تصویر زیر، مثالی از ارتباط بین افراد یک خانواده نشان داده شده است که در این مثال سایت اصلی خانه و بلوکهای دیگر، افراد خانواده یعنی همان دیگر صفحات وب را نشان میدهند.

همانند روش قبل برای برچسب نوشته ها حال ما یک نقشه سایت برای برچسب محصولات ایجاد کرده ایم و متا تگ ربات های آن را در حالت ایندکس یا نمایه سازی قرار دادیم. این محتوی بصورت دست آورد تجربی نوشته شده و یک راه حل منتهی بر نتیجه قطعی می باشد. حالا به مهم ترین بخش این دستورالعمل می رسیم. سئوی تکنیکال چیست و مهم ترین فاکتورهای آن چیست؟ بنابراین با بهبود سئو تکنیکال به موتورهای جستجو کمک میکنید تا سایت شما را بهتر درک کنند و اگر این کار را به خوبی انجام دهید، باعث افزایش رتبه صفحات شما میشود. با توجه به بزرگ شدن سایت و افزایش حجم مطالب، محتوا دائما در حال تغییر است. شما در راه دیجیتال میتوانید آموزش سئو را مطالعه کنید، میزان کلیک گوگل را افزایش دهید، میدانید سئو چیست؟

فرقث نمی کند حوزه فعالیت شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ، سئو، فروش قطعات کامپیوتر و یا فروش جواهرات باشد. در حال حاضر شرکت های بسیاری هستند که در زمینه آموزش seo فعالیت کرده و به شما کمک میکنند تا جایگاه سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. حال ما یک نقشه سایت رای برچسب محصولات ایجاد کرده ایم و متا تگ ربات های آن را در حالت ایندکس یا نمایه سازی قرار دادیم. به عنوان مثال این کدها باید با تگ الزامی شروع شوند. چنانچه کاربر بتواند به راحتی در سایت بگردد و جای صفحات مختلف را تشخیص دهد زمان بیشتری را صرف سایت خواهد کرد و بهتر با آن تعامل میکند. موتور جستجویی مثل گوگل، اتاق فرمانی برای کنترل سایتها تعبیه کرده است تا هر کارشناس سئو بتواند صفحات سایت را برای بررسیِ بهتر و رتبهبندیهای برتر، از آنجا هدایت کند. آن اتاق فرمان معروف، ابزار گوگل سرچ کنسول است که پس از ثبت نام، از قسمت چپ وارد Sitemaps میشویم و آدرس سایت مپ خود را وارد میکنیم. برای این کار کافی است وارد سرچ کنسول خود شوید و از منوی سمت چپ روی sitemaps کلیک کنید.