شرح شغل متخصص بازاریابی دیجیتال: وظایف و صلاحیت های برتر

بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ فاکتورها و ویژگیهایی دارد که در ادامه معرفی میکنیم. ما همه اشتباه میکنیم و بعضاً گاهی مرتکب اشتباهات قبلی یا جدید میشویم. حضور در جلسات زوم برنامه ریزی شده الزامی است و ما حضور خواهیم داشت! لطفاً توجه داشته باشید که تمام جلسات بزرگنمایی در زمان شرقی (نیویورک) برنامه ریزی شده است. بازاریابی ایمیلی: بازاریابی با ایمیل را می توان مناسب ترین شیوه تبلیغ برای استارت آپ های تازه تاسیس دانست چرا که استفاده از آن رایگان است و می توان از آن برای جلب توجه طیف وسیعی از مخاطبان استفاده نمود. اولین گام برای تبدیل شدن به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب، داشتن فناوری مورد نیاز و جذب افراد مناسب برای استفاده از آن فناوری است. جهان به سرعت تغییر میکند و کسب و کارهای سنتی به سمت مدرن شدن حرکت میکنند. اما این ترتیب قرارگیری اتفاقی نیست و گوگل بر اساس صدها پارامتر این سایتها را رتبهبندی میکند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

ساخت صفحات وبسایت پویا دشوار است و ایجاد صفحات فرود برای کمپینهای تبلیغاتی میتواند مدت زمان زیادی را از افراد بگیرد. لینک سازی همانند یک پل ارتباطی میان صفحات وب عمل می کند و از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی به شمار می رود. سئو و بهینه سازی سایت از جمله اقدامات حیاتی برای سایت است. مثلا برخی از کسب و کارهای نوپا که توانایی پرداخت هزینههای بالا را ندارند، قید طراحی وب سایت و سئو سایت را میزنند و روی شبکههای اجتماعی تمرکز میکنند.

در ویژگی title با قرار گرفتن ماوس روی عکس، یک متن به جای آن نشان داده می شود. این شرکتها حتی ممکن است از روشهای غیراصولی و مخرب برای افزایش ترافیک وبسایت استفاده کنند؛ بهعنوان مثال، ممکن است با ارسال تعداد بسیار زیادی ایمیل و پیامکهای تبلیغاتی به کاربران نامرتبط، درصدد افزایش بازدید وبسایت شما باشند. شما همچنان میتوانید با استفاده از پلتفرمهایی مانند یوتیوب، اسلایدشر و وبسایتهای Guest Posting، که با لینک دادن به وبسایتهای مختلف بازدید و اعتبار سایت خود را افزایش میدهند، سیلی از بازدیدها را روانه وبسایتتان کنید. به طور مثال شما با استفاده از تگ ها می توانید مطالب جذاب تر و مورد علاقه کاربران را تشخیص داده و بر مبنای آنها به تولید محتوا در آن حیطه ها پرداخته و کسب و کار خود را توسعه دهید. بنابراین زمانی که خدمات و محصولات خود را در این رسانه تبلیغ می کنید، می توانید انتظار جلب توجه افراد از هر قشری را داشته باشید، از طرفی این رسانه ها برای تمام افراد جامعه در دسترس هستند.

بومرنگ هم یکی از آژانس های دیجیتال مارکتینگ کشور است که خدمات مختلفی در دنیای بازاریابی آنلاین را به مخاطبان عرضه میکند. به عبارت دیگر کسب و کارهایی که از تولید محتوا و بازاریابی محتوا استفاده می کنند نسبت به رقیبان خود در جلب توجه مخاطب و تبدیل مخاطبان خود به مشتری موفق تر هستند. امروز در ایران و کل جهان تعداد زیادی شرکت دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که با یک دیگر در رقابت شدید هستند. مخاطب شما بیشتر در چه زمان هایی به شما نیاز دارد؟ یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفهای چه ویژگیهایی دارد؟

هر شرکت دیجیتال مارکتینگی که با آن روبه رو میشوید، برای توسعه و پیشرفت کسب و کار شما مناسب نیست. با درک فرآیند آگاهی و ارزیابی مخاطبان میتوان استراتژی بازاریابی محتوا را به گونهای توسعه داد تا به بهترین شکل افراد را به سمت خرید سوق دهد. ۱- جذب کاربران ۲- فعالسازی ۳- ترغیب به خرید ۴- تبدیل به مشتری. میتوان به پدیده رایج نابینایی آگهی تبلیغاتی (Banner Blindness) و رفتار کاربران اینترنتی در نادیده گرفتن برنهادی تبلیغاتی در اینترنت، اشاره نمود.

اگر شما برای برنامهریزی دیجیتال مارکتینگ خود منابع کافی در اختیارتان نباشد و از مهارت لازم برای این کار را نداشته باشید، به سختی میتوانید در بازار رقابتی دوام بیاورید و به تقاضای مشتریان پاسخ دهید. بیلبوردهای تبلیغاتی: زمانی که بتوانید مراکز تجمیع جمعیت و تمرکز را تشخیص دهید می توانید از بیلبوردهای تبلیغاتی جهت معرفی مناسب بیزینس خود استفاده کنید، در طرف مقابل باید توجه داشت هزینه این نوع از تبلیغات به ویژه تبلیغات با استفاده از بیلبوردهای دیجیتالی هزینه های زیادی داشته و راهکار دقیقی برای برآورد میزان موفقیت آنها در جذب مخاطب وجود ندارد. اگر مهلت دارید و زودتر به گواهینامه خود نیاز دارید، لطفاً در طول مراحل ثبت نام آن را ذکر کنید (یک سوال در مورد گواهی اولیه وجود دارد.) می توانید گواهی خود را تا زمانی که کلاس را تکمیل کرده باشید، یک هفته پس از شروع کلاس دریافت کنید. اما اگر یک شرکت هزینه بسیار پایینی برای خدمات خود اعلام کند، نشاندهنده غیرحرفهای بودن کار آن شرکت است.

بازاریابی محتوا

یک شرکت حرفهای باید بتواند کسب و کار شما را به خوبی معرفی کند، ایدههای خلاقانهای برای تبلیغات و کمپینهای دیجیتال مارکتینگ داشته باشد و روشهای موثری برای بازاریابی ارائه دهد. هر چه خواننده راحت تر بتواند اطلاعات را استخراج کند، برای گوگل نیز آسان تر است. یا موبایل گدون – Mobilegeddon Algorithm : توجه به mobile friendly بودن و سازگاری هر چه بیشتر نتایج با موبایل. خیلی از غولهای تکنولوژی و کسب و کارهای بزرگ اساسا با توجه به اینترنت و فضای دیجیتال به وجود آمدهاند.

این امکان شامل ارسال ایمیل های شخصی، برای مخاطبان هدف یا مشتریان قبلی است. از آنجایی که مردم از بازاریابی سنتی خسته شدهاند و دیگر به بنرهای تبلیغاتی توجهی نمیکنند پس کسب و کارهای اینترنتی به چیزی بیشتر از یک شعار تبلیغاتی نیاز دارند تا ارزش جدیدی در مخاطبان خود به وجود بیاورند. در این روش بازاریابی نیازی به صرف هزینه های سنگین در مقایسه با انواع دیگر تبلیغ نبوده و مناسب اکثر کسب و کارهای کوچک و بزرگ و فارغ از نوع ارائه خدمت و محصول میباشد. البته باید توجه داشت هزینه تبلیغ در تلویزیون نسبت به ابزارهای دیگر بسیار بیشتر است و در صورتی که از محتوای مناسب در تبلیغات استفاده نشود به غیر از هزینه های سنگین چیزی نصیب شما نمی شود.

در هنگام طراحی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال باید به کانالهای موردنظر، منابع لازم (نیروی انسانی، زمان و پول) برای هر کانال و نتایج موردنظر توجه داشته باشید. این فیلم، دارای یک المان اجتماعی و تعاملی قوی بود. افرادی که دارای هوش، قابلیت دید و توانایی پیشبینی هستند، برای موفقیت آژانس بازاریابی دیجیتالی ارزشمند هستند. همچنین طرز فکر متفاوتی داشته باشند، بتوانند اوضاع بازار و مخاطبین را درک و پیشبینی کنند و بهترین پیشنهادات را ارائه دهند. بنابراین حتی اگر اوضاع رکود اقتصادی به مرحله ی فاجعه باری برسد ، هنوز شرکت هایی وجود دارند که به شما نیاز داشته باشند، حتی بیشتر از قبل. کارمندان چنین شرکتی باید بتوانند اوضاع مشتریان را در آینده حدس بزنند و برای بهبود آن راهحلهایی ارائه دهند.

متخصصین بخش سئو وب 24 بصورت کامل از روش های کلاه سفید استفاده می کنند زیرا به دنبال کسب نتایج خوب و ماندگار برای مشتریان هستیم.نتایجی که به سئو کلاه سیاه بدست می آید دیر یا زود توسط گوگل شناسایی شده و سایت متخلف به شدت تبلیغ در گوگل با شانار جریمه خواهد شد. یکی از فاکتورهایی که برای مشتریان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد، تناسب کیفیت خدمات با هزینههای اعلام شده است. یکی از دلایل اهمیت بازاریابی محتوا نقش آن در افزایش آگاهی از برند است. ما مطالب سئو چیست، چرا سئو اهمیت دارد، اهداف سئو چیست، چگونگی آمدن سئو در ایران، چگونگی یادگیری سئو و زمان استفاده از سئو را آموختیم و بیان کردیم. شما زمانی با استفاده از بازاریابی دیجیتال میتوانید به اهداف خود برسید که یک استراتژی مشخص و هدفمند داشته باشید، زمان کافی و بودجه مناسبی را به آن اختصاص بدهید و از تجربه و مهارت کسانی استفاده کنید که از دانش کافی در علم بازاریابی دیجیتال برخوردار هستند.

دیجیتال مارکتینگ لطفاً بررسی کنید که در کدام منطقه زمانی هستید و مطمئن شوید که به موقع در جلسات زوم شرکت می کنید! فعال است. تیم محتوای این شرکت به عنوان یک سرویس دهنده در خدمت بخشهای مختلف این شرکت قرار گرفته و کمک میکند تا هر کدام از بخشها با مخاطبان و مشتریان ارتباط موثر داشته و از آنها بازخورد مفید داشته باشند. صرف نظر از اینکه کدام استراتژی را برای دیجیتال مارکتینگ انتخاب میکنید 2 سوال وجود دارد که باید پاسخ آنها را بدانید. برای درک بهتر موضوع باید بدانید استفاده از تبلیغات سنتی دیگر اثرگذاری چندانی ندارد که علت آن خسته کننده بودن و غیر مفید بودن آنها برای کاربران است، استفاده از رپورتاژهای آگهی تمام ضعف های گفته شده را پوشش می دهد. یکی از مهمترین وظایف یک شرکت دیجیتال مارکتینگ این است که در مورد راه اندازی کمپینهای دیجیتال مارکتینگ، به کسب و کارهای دیگر مشاوره دهد.

مخاطب شما بیشتر در چه زمان هایی به شما نیاز دارد؟

به زبان ساده تر دیجیتال مارکتینگ به فعالیت ها و علومی اطلاق می شود که با شناخت و استفاده صحیح آن می توان به جذب حداکثری مخاطب و تبدیل آنها به مشتری پرداخت. با بهره گیری از تبلیغات گوگل میتوانید با پرداخت هزینه ای به رتبه های برتر گوگل برای مدتی معین دست یابید و بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرید و از این راه برای برندینگ سازی خدمات خود استفاده کنید. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو معادل فارسی عبارت Search Engine Optimization است که به صورت مخفف SEO نوشته میشود. این نوشتار با سایر مقالاتی که از بازاریابی محتوایی سراغ دارید کمی (و فقط کمی) فرق میکند، چرا که بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده است؛ من در این مقاله قصد دارم مشاهداتم از بازار محتوا را با شما در میان بگذارم. اول قصد داریم برای شما مفاهیم On Page Seo رو شرح بدیم و میخوایم خیلی دقیق وارد این موضوع بشیم که On Page Seo دقیقا شامل چه مواردی میشه و چه موضوعاتی این روزها روش اثرگذار هست!

تست های A/B با ارائه دو نسخه متفاوت از یک وبسایت و یا محتوا به مخاطب، میزان موفقیت هر کدام را با توجه به بازخوردهای کاربر و جلب توجه آنها میی سنجند و به این ترتیب نمونه ای که در جلب توجه کاربران موفق تر ظاهر شود به عنوان نمونه اصلی انتخاب شده و بقیه امور مربوط به توسعه کسب و کار بر پایه آن انجام می شود. مثلا نمونه کارهایی که ارائه میدهد، توسط همین تیم انجام شده باشد و برون سپاری نشده باشد. اکنون زمان آن رسیده که عنوانی را از تقویم محتوا انتخاب کرده و شروع به کار بر روی آن کنید. لطفاً مطمئن شوید که با یک آدرس ایمیل معتبر برای دوره ثبت نام کرده اید، زیرا در اینجا یک اعلان دعوت برای پیوستن به Google Classroom دریافت خواهید کرد.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

دوره دیجیتال مارکتینگ از بخشهای گوناگونی تشکیل میشود و اگر میخواهید کارشناس آن بشوید، باید اطلاعات کلی از همهی ابعاد دیجیتال مارکتینگ داشته باشید، سپس دو یا چند حوزه را به صورت تخصصی فرا بگیرید و به اصطلاح متخصص آن حوزه شوید. کیفیت مشاوره و خدمات، یکی از بخشهای مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر خوب به این مثال دقت کرده باشید، یکی از مهمترین معیارهای انتخاب فرمت محتوایی، نیاز مخاطب است. زیرا این موضوع بدیهی است که هر شرکتی می خواهد مشتریان جدیدی پیدا کرده و یا حداقل مشتریان فعلی خود را نگه دارد تا منجر به فروش بیشتر شود. اما باید توجه داشت که استفاده از ایمیل مارکتینگ بسیار حساس است به طوری که اگر از آن درست استفاده نکنید کاربران به ایمیل های شما به عنوان پیام های اسپم و مزاحم نگاه کرده و نسبت به برند شما حساس می شوند.

از طرفی این ویدیوها می توانند در فضای مجازی نظیر اینستاگرام نیز استفاده شوند بدین ترتیب بدون هزینه اضافی از بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز بهره مند خواهید شد. بازاریابی فضای مجازی: فضای مجازی شامل تلگرام و اینستاگرام طرفداران بیشماری دارند و افراد روزانه وقت زیادی را در این شبکه ها صرف می کنند بنابراین با استفاده مناسب از اصول شرکت بازاریابی دیجیتال می توانید طیف وسیعی از مخاطبان را به برند خود علاقه مند نمایید. گواهی پایان دوره پس از پایان کلاس در Google Classroom در یک پوشه مشترک آپلود می شود و شما می توانید گواهینامه خود را دانلود کنید. مطمئن شوید که پوشه هرزنامه/ناخواسته خود را بررسی کرده اید، زیرا گاهی اوقات دعوت برای پیوستن به Google Classroom به آنجا ختم می شود. به عبارت دیگر می توان گفت که بازاریابی آنلاین زیرمجموعه ای از دیجیتال مارکتینگیا بازاریابی دیجیتال محسوب می شود، برای فهم بهتر این موضوع نیاز است تا با ابزارها و مزایای این دو ابزار آشنا شوید.