آموزش تنظیمات درست فایل Robots

برای تولید یک نقشه ی سایت HTML باید از ابتدا از یک پلاگین متفاوت استفاده نمایید. در بالا به جای website نام سایتتان را وارد نمایید. اگر یک سایت مپ چندگانه فراهم کرده اید، پس از آن باید هر کدام از نقشه ی سایت هایتان را در یک Sitemap index file قرار دهید. هر کدام از نقشه های سایت استفاده شده در این فایل نباید بیش از 50000 URL داشته باشند و حجمشان نباید از 50 مگابایت (52,428,800 bytes) بیشتر باشد. و برای وب سایت های بزرگی که بیشتر از این تعداد آدرس دارند باید از فایل ایندکس سایت مپ برای دسته بندی کردن آدرس های داخلی استفاده کنند. فایل Robot.txt در دایرکتوری روت سایت شما ذخیره می شود؛ برای پیدا کردن آن می توانید به دسترسی FTP در سی پنل یا دایرکت ادمین بروید. اگر شما از چند سایت مپ استفاده می می کنید، می توانید از Sitemap Index file برای معرفی یکجای تمامی سایت مپ ها استفاده کنید. شما می توانید استایل نقشه سایت را از میان استایل های پیش فرض، دایره ای و درختی انتخاب کنید و آنها را با استفاده از لوگو و رنگ های مدنظرتان شخصی سازی نمایید. با این حال توصیه می کنیم که نقشه ی سایتتان را با استفاده از Google Webmaster tools به گوگل ارسال نمایید.

شما می توانید به مدت 30 روز به طور آزمایشی و رایگان از Slickplan استفاده نمایید و پس از آن از پلان های مختلف با قیمت 9.99 دلار به بالا به ازای هر ماه استفاده نمایید. استفاده از این ابزار به طور کامل رایگان است و برخی از کاربران استفاده از آن را بسیار راضی کننده توصیف کرده اند. با توجه به آمار، هر کاربر به طور متوسط 3 تا 4 مرتبه در روز، موتور جستجوی گوگل را مورد استفاده خود قرار می دهد و برای 35 درصد از افراد نیز گوگل یک منبع دائمی به منظور یافتن محصولات و خدماتی به شمار می رود که به آن ها نیاز دارند. حتمأ به این نکته توجه داشته باشید که محتوایی که تمایل دارید در موتورهای جستجو ایندکس شوند را در این فایل محدود نکرده باشید. در واقع زمانی که در این فایل دستوری را می نویسید که مثلا به هر دلیلی بخش هایی را موتورهای جستجو نادیده بگیرند، هم در بودجه خزش صرفه جویی کرده اید، هم منابع سرور سایت خود را بیهوده درگیر نکرده اید، هم مطالبی که از اولویت بالاتری برخوردارند زودتر ایندکس می شوند، هم … تبلیغات گوگل و سئو دارای تفاوت ها و شباهت هایی هستند، که شما می توانید با توجه به نیاز سایت خود از هر کدام استفاده کنید.

گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی میکند پس زمانی که کاربرعبارتی را در گوگل جستجو میکند یک یا چند نتیجه موجود در صفحات نمایش را انتخاب خواهد کرد و حتی اگر آن وبسایت در جایگاه های پایینتری در صفحه نتایج باشد گوگل به مرور زمان با توجه به افزایش کلیکها جایگاه آنرا بهبود میبخشد. دادههای ساختاریافته بخش مهمی از سئوی داخلی صفحه است زیرا می تواند حضور وب سایت را در نتایج جستجو به طور قابل توجهی بهبود بخشد. این بخش به موتورهای جستجو ایده می دهد که پیمایش های خود را چگونه اولویت بندی نمایند. انجمن ها و تالار های گفتگو مربوط به کسب و کار خود را پیدا کنید و در آنها مشغول تولید مطلب شوید. در عوض، فرض کنید که خزندگان وب به مکانهایی که در فایل شناسایی میشوند توجه دقیقی خواهند داشت.

اگر دانش و تجربه کافی در این حوزه نداشته باشید به سختی میتوانید عملکرد متخصص سئو را در بازه های زمانی کوتاه برآورد کنید. سئو وبلاگ یا فروشگاه بزرگ، اگرچه در حجم کار و سختی آن با یکدیگر متفاوتند اما هر دوی آنها نیاز به انعطاف و هوشمندی در عملکرد دارند. با بخش های مختلف اون آشنا شدید و با ابزارهایی که باید در اون استفاده بشه هم آشنایی لازم رو پیدا کردید. حال که با ساختن آن آشنا شدید باید آن را داخل هاست خود بارگذاری کنید. اما چنانچه با خطای 404 مواجه شدید یعنی این فایل ساخته نشده و باید آن را بسازید. الگوریتم خزش و جستجو گوگل نیز به محض مواجهه با سایت، به دنبال یافتن یک نقشه سایت HTML برای درک بهتر وضعیت محتواهای سایت است. چگونه با استفاده از وردپرس یک نقشه ی سایت HTML تولید کنیم؟ شما می توانید به مدت 14 روز از این ابزار به طور رایگان استفاده کنید و پس از آن تصمیم بگیرید که از امکانات آن استفاده نمایید یا خیر. نسخه ی رایگان آن به شکل اعجاب آوری ساده است و تنها با چهار گام ساده می توان با استفاده از آن به تولید نقشه ی سایت پرداخت. به هر صورت اگر می خواهید تعداد URL های بیش از 50000 تا را در نقشه ی سایت لیست کنید باید از یک نقشه ی سایت چندگانه استفاده نمایید.

توجه کنین که حتی برخی از اونها در دوره خود امکان لغو قرارداد سئو رو ندارن. همواره سعی کرده از محتواهای جذاب و گیرا و منحصر به فرد کمک گرفته تا به سادگی شاهد افزایش رتبه وب سایت خود باشید. ما می دانیم که در دنیای سئو، ابرداده ها، زیرنویس ها و سایر اطلاعات می توانند به درک بهتر، پردازش و رتبه بندی محتوای شما کمک کنند. در Yoast، همه ما برای ایجاد یک دنیای پایدار (وب گسترده) برای همه هستیم. تعداد سایت هایی که بصورت آنلاین به تولید نقشه ی سایت می پردازند بسیار زیاد است و اشاره به همه ی آنها در اینجا ممکن است کمی ملال آور باشد. توجه داشته باشید که مقدار این تگ تنها یک اشاره (hint) می باشد و نباید به عنوان دستور قلمداد شود. توجه داشته باشید که این تگ با هدرIf-Modified-Since (304) متفاوت است و موتور جستجو می تواند از هر کدام از آنها به طور جداگانه استفاده کند. حداقل توصیه می شه که از یه ویرایشگر XML برای ایجاد این فایل استفاده کنین. Sitemap : برچسب پدر مربوط به هر کدام از سایت مپ هایی که در فایل لیست شده است (فرزندان Sitemapindex ). این شرکت هم بعنوان یکی از بهترین شرکت ها در لیست سایت clutch بوده است.

موشن گرافیک می تواند نظر بازدید کننده را در زمان اندک به خود جلب کند. گوگل برای برخی اطلاعات کاربران از قبیل اینکه کاربر از چه مرورگری استفاده کرده ، چه کلمه کلیدی را جستجو کرده، چند صفحه از سایت شمارا بازدید کرده، چقدر زمان را در سایت شما سپری کرده اند؛ ابزاری به نام گوگل آنالیتیکس، به شما معرفی میکند. رابط کاربری این ابزار به شما اجازه می دهد تا با یک درگ اند دراپ ساده و شخصی سازی های با استفاده از رنگ ها و تصاویر، به تولید فایل های تکست یا XML بپردازید. گوگل را مطمئن می کند که آن صفحه مرتبط با نتایج کلمه کلیدی مورد نظر است. در این روش شما کلمات کلیدی که توسط افراد جستجو می شوند و هنوز خیلی رقابتی نیستند را می بینید. پس از آن شما می توانید نقشه سایتتان را در هر کدام از صفحات از طریق یک shortcode به نمایش بگذارید. بجای این کار می توانید URL صفحه ی نقشه ی سایتتان را در فایل robots.txt وارد نمایید. در صورت نیاز می توانید فایل های سایت مپ را با استفاده از gzip به حالت فشرده درآورید تا به محدوده ی مقرر دست پیدا کنید.

به روز رسانی امروز یکی از بسیاری از ترفندها، تغییرات و بهبودهای کوچکی است که دائماً در پلاگین های خود انجام می دهیم. این ابزار ویژگی های دیگری را نیز به کاربران خود ارائه می کند که برخی از آنها از جمله آنالیزور رقبا، شاخص محاصبه ی چگالی کلیدواژه ها، ابزار چک کردن صفحه ی نتایج موتورهای جستجو، می توانند بسیار کار آمد باشند. این بسیار کارآمدتر از جمع کردن اطلاعات اضافی در نقشه های سایت است. موتورهای جستجو در پیدا کردن نقشه سایت بسیار هوشمند هستند. باید شامل یک ورودی با تگ به عنوان تگ XML پدر برای هر کدام از نقشه های سایت باشد. شما می توانید برخی از انواع پست ها را از نقشه خارج کنید، انتخاب کنید که عنوان هر پست چگونه به نمایش گذاشته شود و همچنین انتخاب کنید که اگر یک محتوا در دسته بندی های خاص تکرار شد، مجددا به نمایش گذاشته شود یا خیر.

شما می توانید با یک جستجوی ساده و مطالعه ی ویژگی های هر ابزار بهترین آنها را با توجه به نیاز هایتان انتخاب نموده و مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که Sitemap index files تنها سایت مپ های موجود در یک سایت را می تواند درون خود جای دهد. با نمایش در جستجوهای تلفن همراه و دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر، دید خود را افزایش خواهید داد. با تگ canonical می توانید از محتوای تکراری، چه داخلی و چه خارجی جلوگیری کنید. از آنجا که همه مطالب متفاوت هستند و هر مخاطب نیز متفاوت است، بهترین تاکتیک ایجاد پیوند، روشی است که شما ابداع می کنید. همانطور که در مطالب قبلی نیز گفته شد سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که معادل انگلیسی آن “SEO” و معادل فارسی آن “بس سبمج” می باشد . همانند نقشه های سایت، Sitemap index file نیز باید از کدگذاری UTF-8 پشتیبانی کند.

در بازار امروز، سئو بیشتر از همیشه دارای اهمیت و ارزش سایت seocentro است. باعث بیشتر دیده شدن و در نتیجه فروش کسب و کار و سایت شما می شود. باید گفت که فعالیتهایی به نام سئو باعث میشود که این سایتها به صفحه اول و سایتهای اول گوگل پس از سرچ برسند. ریچ اسنیپت در صفحات نتایج جستجو تاثیری بر رتبۀ جستجو ندارند، اما میتوانند نرخ کلیک را ارتقا دهند که باعث افزایش بازدید میشود. بیشترین نتیجه آن را در ارتباط با صفحه و بالا رفتن اهمیت آن در بازدید بیشتر میتوان دید. زیر عنوان ها از یک دست شدن متن جلوگیری میکنند و در متنهای طولانی بیشتر از زیرعنوانها استفاده میشود. همانطور که گفتیم فایل Robots.txt به عنوان راهنما و نگهبان برای ربات های جستجوگر می باشد و به هیچ عنوان از این فایل برای راهنمایی کاربر استفاده نمی شود زیرا در حالت عادی کاربر دسترسی به این فایل نخواهد داشت. ممکن است تعجب آور باشد که گوگل اعلام می کند که نمی خواهد اطلاعات مهمی در مورد تصاویر و ویدیوهای شما بداند. به عنوان مثال، آنها دیگر شرح، عنوان و اطلاعات مجوز در مورد تصاویر را نمی خوانند.

این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است. باتوجه به این آمار به راحتی میتوان اهمیت و ضرورت این روش را متوجه شد. در صورتی که از یک Sitemap Index file استفاده می کنید نیازی نیست که تک تک سایت مپ ها را در اینجا وارد نمایید. همچنین می توانید نحوه نمایش انتخاب ها را با ترتیب دلخواهتان مرتب نمایید. اوایل امروز، گوگل تغییراتی را در نحوه خواندن و پشتیبانی از نقشه های سایت XML اعلام کرد. نقشه سایت، نه تنها برای موتورهای جستجو حیاتی هستند، بلکه میتوانند به همان اندازه برای افرادی که صفحه خاصی را در وب سایت شما جستجو میکنند، مفید باشند. بین هر قشر خاصی می تواند رقابت باشد ولی بین سئوکاران حرفه ای رقابت به صورت خیلی جدی در جریان است به طوری که هر سئوکار در تلاش است جایگاه سایت مورد نظر خودش را ارتقا بدهد و بتواند فروش بیشتری داشته باشد و همینطور سایت های خبری به دنبال ترافیک و بازدید بیشتری هستند تا بتوانند از این مزیت استفاده کرده و به درآمد برسند.

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک تصویر یا ویدیو را مسدود کنید، اما نه کل صفحه را، به جای آن از x-robots-tag استفاده کنید. تمام کاری که نیاز است انجام دهید این است که یک خط را به کد این فایل اضافه کنید. به سادگی URL نقشه ی سایتتان را در اینجا اضافه نمایید و تمام. باید تعیین کنید که دوره ی زمانی تغییر محتوای URL مد نظر چقدر است ( شامل تاریخی که آخرین به روز رسانی انجام گرفته است) و برای تعیین اولویت صفحات، از گزینه های اولویت بندی برای نشان دادن اهمیت URL ها در مقایسه با دیگر صفحات سایت استفاده نمایید. مورد دیگری که نیاز است بدانید این است که سئو هیچ نیازی به سیستم قوی و قدرتمند خاصی ندارد و با یک لپ تاپ ساده میتوانید عملیات سئو را شروع کنید.

اما تا به حال فکر کردید که آیا بدون رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت محتوایی که تولید می کنید در نتایج اول گوگل دیده می شود؟ صفحات بی ارزشی مثل سبد خرید، شرایط استفاده و حریم خصوصی را خارج کنید. Google میتواند اطلاعات کلیدی را مستقیماً از تصاویر و ویدیوها استخراج کند – و برای هر چیز دیگری، میتواند از دادههای ساختاریافته محتوای شما استفاده کند. در این بین، Google Maps و Google Reviews از ابزارهای حائز اهمیتی به حساب می آیند که چناچه به صورت صحیح از آن ها استفاده نمایید، قادرید وضعیت سئو سایت و کسب و کار خود را به صورت چشمگیری بهبود دهید. ما مفتخریم که بگوییم که به کاربران خود کمک می کنیم تا از این تغییرات مطلع باشند. تغییرات امروزی بر نقشه های سایت XML متمرکز شده است – یکی از ویژگی های بزرگ افزونه های ما. نقشه های XML برای اولین بار در سال 2005 معرفی شدند و از آن زمان تاکنون وب تغییرات زیادی کرده است. اما موفقیت در سئو اغلب از بسیاری از ترفندها، تغییرات و بهبودها ناشی می شود. ابزار های آنلاین بسیاری وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها تنها با یک کلیک یا یک درگ اند دراپ ساده نقشه ی سایتتان را تولید نمایید.