آموزش کامل ساخت Sitemap – رایگان و به زبان ساده

بایگانیشده از اصلی در ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۳. در چنین شرایطی بیرون آمدن از این فروشگاه اولین کاریست که انجام می دهید چرا که به زعم خود چیزی که به وفور می یابید فروشگاه هایی با محصولات مشابه می باشد ! تفاوت نقشه سایت که در مورد آن صحبت می کنیم با نقشه سایت هایی قدیمی در این است که پیش از این به صورت دستی و توسط کدهای HTML برای مخاطبان سایت ساخته می شد. آنها با مشاهده چندین مقاله کامل با طول محتوای زیاد داخل سایت شما به شما شما جذف خواهند شد. اگر بگوییم استفاده از عکس به صد علت مفید است؛ نَوَد علتِ اول، همین یک نکته است که مطلب شما بهتر درک خواهد شد.

برای یک سئو قدرتمند چه چیز های را باید در نقشه سایت وارد کنیم سایت seocentro ؟ قبل از وارد شدن به بحث ایجاد باید بدانید که برای یک سئو قدرتمند چه چیز های را وارد نقشه سایت بهینه کنید. یعنی باید برای وب سایت خودتون شبکه های اجتماعی قدرتمند بسازید تا کاربران به نیاز خودشون در صفحات اجتماعی شما هم برسند. همچنین میتوانید از مراجع دیگری مانند ابزارهای زیر هم استفاده کنید. فایل روبوت سایت مانند هر فایل دیگری در وبسایت بر روی وب سرور میزبانی میشود. در کنار تغییراتی (سئوی آن-سایت) که میتوانید روی وبسایت خود اعمال کنید تا رتبه بهتری در نتایج جستجوی موتورهای جستجو داشته باشید، راه دیگری که میتواند روی جایگاه شما در نتایج جستجو تاثیر داشته باشد استفاده از تکنیکهای سئوی آف-سایت است. نقشه سایت یا سایت مپ (Sitemap) یکی از مهمترین مؤلفههای سئو داخلی است. Sitemap Directory. ۲۷ آبان ۱۳۹۴.

اکثر تحقیقات بازه زمانی ۳ تا ۶ ماهه را برای دریافت ترافیک قابل توجه برای یک وبسایت مناسب می دانند، اما این مدت برای وبسایت های داری محتوا با کیفیت و آتوریتی بالا است. این که رباتهای خزنده هر چند وقت یک بار در یک بازه زمانی ای به سایت شما سرکی می کشند. این باعث می شود که موتور های جستجو بدانند در چه بازه زمانی کدام قسمت سایت به روزرسانی میشود، این امر باعث افزایش توجه موتور های جستجو به وب سایت شما می شود. بهینه سازی ساختار سایت: برای دسترسی سریع و راحت کاربران به قسمت های مختلف سایت باید طراحی صحیحی انجام بگیرد. شما می توانید برای مشاهده سایر قسمت ها روی لینک بالا کلیک کنید. 2- سپس بر روی file manager کلیک کنید. در آموزش سئو محتوا، سعی کردم یک آشنایی اولیه به شما بدهم و سپس بخشهای مختلف این موضوع را برای شما معرفی کنم. من ثابت می کنم که این روش کار می کند. اگر می خواهید سئو را یاد بگیرد یا سئو وب سایت مجموعه خود را واگذار کنید، پیشنهاد می کنم این کتاب کوچک اما بسیار کاربردی را مطالعه کنید تا بدانید در روند سئو یک سایت قرار است چه اقداماتی انجام شود.

در عین حال این محتوا می تواند پاسخ درستی به پرسش کاربر داده و آنها را راضی نگه دارد. این فایل، مانند سایر سایت مپ ها، توسط کاربر دیده نمیشود. انواع سایت مپ کدامند؟ به همین دلیل است که متخصصان سئو پیشنهاد می کنند در صفحات سایت خود از انواع محتوا استفاده کنید تا کاربر زمان بیشتری را در صفحه سایت شما بماند و این مسئله بتواند به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کند. همانطور که پیشتر گفتیم سئو سادهتر از چیزی است که فکرش را میکنید. سایت مپ ها، فایل کوچکی هستند که حکم یک نقشه راه را برای خزندههای موتورهای جستجو بازی میکنند تا بتوانند صفحات سایت ما را پیدا و ایندکس کنند. راه های زیادی برای ایجاد نقشه سایت وجود دارد. بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا، اسکریپت های آماده و فریم ورک ها دارای این قابلیت هستند، اما حتی اگر چنین نباشند، ایجاد و استفاده از مزایای آن آسان است. نامک های طولانی هم ممکن است به درستی نمایش داده نشوند و هم برای سئوی سایت شما خوب نیستند. پس از اتمام این دوره، میتوان از دوره HTML تکمیلی فرادرس هم استفاده کرد که مباحث HTML5 در آن پوشش داده شدهاند. یکی از مزایای محتوای طولانی ، نگه داشتن کاربر به مدت بیشتر در وب سایت است، پس ضمن جلوگیری از فرار کاربر ، شما نیاز های کاربر را پاسخ داده اید.

رایج ترین نقشه های سایت کدامند؟ بهطورکلی شاید بهترین پاسخ به اینکه سایت مپ چیست، این باشد که Sitemap نوعی نقشه راه برای وبسایت است که به گوگل این امکان را میدهد تا صفحات مهم را بررسی و شناسایی کند و یکی از مهم ترین مواردی است که در سئو تکنیکال باید بررسی شود. اولین چیزی که نظر موتورهای جستجو را جلب میکند، کدهای قالب و سایت است. در وب سایت های محبوب، با مشخص کردن زمان هایی که وب سایت به روز می شود، کمک می کند که موتور های جستجو یک زمان حدودی برای پایش وب سایت در نظر می گیرد. نقشه سایت یا سایت مپ، فایلی در سایت شما است که به موتورهای جستجو کمک میکند تمام محتوای سایت شما را پیدا، کراول و ایندکس کنند. موتور جستجوی گوگل چندین نوع روبات مختص به خود را دارد که معروفترین آنها بانام Googlebot شناخته میشود و وظیفه بررسی و ایندکس صفحات وب را عهدهدار است.

این مورد زمانی مهم است که گوگل بخواهد آن صفحه را دوباره ایندکس کند. مثلا استفاده از کلمات کلیدی درست از نکات بسیار مهم است. دلیل این کار این است: با هدف قرار دادن یک موضوع کلیدی کلیدی کمی گسترده تر، متشکل از چندین کلمه کلیدی بسیار نزدیک، شانس ما برای رتبه بندی برای این کلمات کلیدی به طور چشمگیری افزایش می یابد. کلمات کلیدی عبارات تک کلمهای یا چندکلمهای در سایت هستند که قرار است مخاطب با جستوجوی آنها به محتوا شما برسد. در علم سئو وجود نقشه سایت جزو موارد سئو تکنیکال محسوب میشود و وجود آن در سایت ضروری است. به طوری که اگر در سئو تکنیکال شما مشکلاتی وجود داشته باشد، احتمالاً تلاشهای سئوی شما نتایج مورد انتظار را ایجاد نخواهند کرد. وقتی مخاطب هدف را شناسایی کردید، باید یک تقویم محتوا Editorial Calendar ایجاد کنید. فقط آدرس های را قرار بدهید که گوگل می تواند به آنها دسترسی داشته باشد باید توجه داشته باشد که آن صفحه برای دسترسی ربات ها مسدود نشده باشد. حتی اگر نقشه سایت ندارید، خزنده ها می توانند سایت شما را ایندکس کنند اما نقشه سایت کار آنها را راحت تر می کند شما با این کار می توانید به خزنده ها آدرس های را بدهید که پیدا کردن آنها توسط خزنده های موتور های جستجو دشوار است.

مثال ۵ / این مثال فایل Robots.txt فروش کتاب آنلاین می باشد! این کتاب یک دید خوب و عمیق از سئو فارغ از مسائل فنی به شما می دهد. از دید گوگل یا حتی از دید کاربر , اگر کلمه کلیدی اصلی صفحه شما مکررا در مطلب تکرار شده باشد وجهه زیبایی ندارد. با این حال، سئو همچنان از معیار EAT استفاده میکند و محتوایی را برای کاربران فراهم میکند که دارای تخصص، اعتبار و اطمینان ثابت شدهای باشند (EAT مخفف سه کلمه Expertise ،Authoritativeness و Trustworthiness میباشد)، بنابراین موتورهای جستجو این محتوا را بهترین پاسخ برای سرچ کاربر در نظر میگیرند.

برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری، می توانید از تگ canonical در یکی از صفحات خود استفاده کنید. اما یک نقشه سایت XML این امکان را برای مدیر سایت فراهم می کند تا در مورد صفحات موجود در وب سایت خود به گوگل اطلاع بدهد. موتور جستجو (Search Engine) یک برنامه نرم افزاری است که به مردم کمک میکند اطلاعات مورد نظرشان را با جستجوی یک عبارت کلیدی مثل «خرید گوشی» پیدا کنند. نقشهٔ وبگاه (به انگلیسی: site map) فهرستی از صفحههای اصلی یک وبگاه است که ارتباط بین این صفحهها را نیز نمایش میدهد. فایل txt کار می کند، نقشه سایت به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا در فهرستی از تمام صفحات وب سایت شما در یک مکان بخزند.

اگر در حوزه یا صنعت خاصی مشغول به فعالیت هستید، یکی از راههای موثر سئو محتوا این است که فهرستی از واژگان تخصصی حوزه آماده کنید و به صورت مدون در سایت خود قرار دهید تا به وسیله آن از طریق موتورهای جستجو نظیر گوگل ترافیک بیشتری به سایت خود هدایت کنید. اما چنانچه سایت شما به صورت ایستا میباشد، باید یک نقشه سایت به صورت دستی بسازید. اگر یک کمپین آگهی در گوگل یا شبکههای اجتماعی راهاندازی کردهاید، باید یک تیم مناسب برای بازاریابی مجدد کدها داشته باشید تا بتوانید تمام بازدیدکنندهها را فهرست کنید و در آینده هدف بگیرید. این برنامه با بررسی و آنالیز کلمات کلیدی پرکاربرد توسط کاربران و رقبای کاری شما، این امکان را در اختیارتان قرار میدهد که بتوانید سئو محتوا خود را به خوبی تقویت کنید. به همین دلیل به صورت مشخص نمیتوان گفت که برای تقویت سئو یک وبسایت چه میزان سرمایه لازم است. تنها کافی است افزونه را نصب کنید تا نقشه XML سایت شما ساخته شده و همه نوشتههای سایت شما را به صورت خودکار در نقشه سایت اضافه کند. در نهایت در کنار تمام اهداف، هدف اصلی این سایت ها فروش و درآمد بیشتر است که با آموزش سئو محصولات در وردپرس میتوانید سریع تر به این مهم دست یابید.

ساخت یک نقشه سایت با فرمت XML، برای سایت خود به شما کمک میکند که اطمینان بیشتری به دست آورید که موتور جستجوگر صفحات سایت شما را کشف کردهاست. توصیهی سئو هاب اینست که الگوی ساخت شما نباید برای گوگل قابل فهم باشد. نباید در نقشه وبگاه خود از پیوندهای تاریخهای انقضا شده یا شکسته استفاده کنید. برای وب سایت های جدیدی که پیوندهای ورودی زیادی ندارند، نقشه سایت به عنوان یک ابزار برای کشف لینک های آنها کاربرد دارد. لازم است بدانید که نقشه سایت یک فایل ثابت نیست نیست و باید هنگامی که صفحه جدیدی به وب سایت شما اضافه می شود یا هنگامی که در صفحات موجود تغییراتی ایجاد می شود، باید به صورت خودکار بروز شود. هر زمان که مطالب جدیدی را منتشر می کنید، به Google و Bing اعلام می شود تا آنها را درباره تغییرات در نقشه سایت خود مطلع شوند. هر سایت اینترنتی که بتواند فعالیتهای خود را مطابق با قوانین گوگل تطبیق دهد، در نتیجه رتبهی اینترنتی بالاتری نسبت با سایر سایتها خواهد داشت. نقشه سایت را با فرمتهای HTML و XML در سایت خود قرار دهید: وجود یک صفحه نقشه سایت ساده با لینکهایی به تمام صفحات یا صفحات مهم (اگر شما صدها یا هزاران صفحه دارید) در سایت خود میتواند مفید باشد.

نقشه وبگاه برای موتورهای جستجو، فایل XML از سایت است که ساختار وبسایت شما را نشان میدهد که باعث آسانتر شدن کشف صفحات موجود در سایت شما توسط رباتهای موتورهای جستجوگر میشود. در این کتاب توضیح میدهد سیلیکون ولی چگونه افراد تازه کاری که میخواهند استارتآپ بزنند را گمراه میکند. سه دسته بندی دیگر برای سئو وجود دارد که در زیر به توضیح آن میپردازیم. ما در زیر، این دستهبندی را بیان کردهایم و سپس به بررسی 2 مورد از مهمترین و اصلیترین نقشه های سایت میپردازیم. برای جدا کردن نوشته ای که می خواهید جزو نقشه سایت نباشد بهتر است از no-index کردن آن محتوا استفاده کنید (در زمان ایجاد و ویرایش نوشته در تنظیمات Yoast SEO موجود می باشد) یا اینکه تمام نوشته های مورد نظر را به یک دسته بندی خاص مرتبط کنید و سپس در تنظیمات آن دسته را از نقشه سایت حذف کنید. این sitemap حاوی یکسری اطلاعات از صفحات و موقعیت آنها برای کاربران است و به نحوی راهنمای استفاده از وب سایت برای کاربر تلقی میشود. اکنون پس از شرح مزایای Sitemap در بخش بعدی این مقاله به تشخیص نیاز ساخت Sitemap برای سایت پرداخته شده است.

ساخت فایل Robots.txt بسیارساده است! سئو، عمل افزایش کمیت و کیفیت ترافیکی است که شما از طریق موتورهای جستجو دریافت می کنید. هنگام بهینه سازی وب سایت برای سئو، یکی از اهداف شما ارائه سیگنال های خوب به گوگل است تا بتواند وب سایت شما را به بهترین شکل ایندکس کند.نقشه سایت بهینه یکی از آن سیگنال های است که می تواند کیفیت نتایج شما در گوگل را بروز و سریعتر کند و باعث افزایش رتبه شما شود. کلمه کلیدی اصلی بهتر است در ابتدای توضیحات متا درج شود. علاوه بر این برای درک بهتر موتورهای جستجو میتوان از کدهای اسکیمای تصاویر به جای این فایل استفاده کرد. به عنوان مثال اگر نمیخواهید موتورهای جستجو تصاویر سایت شما را ایندکس کنند، میتوانید همه تصاویر را داخل یک پوشه در هاستینگ قرار داده و از دسترس موتورهای جستجو دور نگه دارید. مزیت آن این است که گوگل در حال حاضر به شما هر گونه خطا، صفحات نشان داده شده و سایر آمار مربوطه را می دهد که برای شما به عنوان یک وب مستر مفید خواهد بود. فایل های ربات هر سایت برای کاربران و حتی موتور های جستجو نیز قابل مشاهده است. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از فایل robot.txt برای محدود کردن دسترسی ربات های جستجو به برخی از صفحات سایت است که امکان ایندکس کردن این صفحات توسط موتورهای جستجو نیز وجود دارد.