سئو را همانطور که واقعا هست بشناسید! راهنمای جامع و کاربردی سئو سایت

سئو روی شیوۀ جستجوها، خریدهای آنلاین، تحقیقات آنلاین و مسایل درون فضای مجازی تأثیر زیادی دارد در اواخر سالهای 1990، این حوزه بسیار رقابتی بود. برای کسب و کارهایی که به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اند و یا قصد طراحی مجدد آن را دارند، سئو در نگاه اول کمی ترسناک به نظر می رسد. این فاکتورها علاوه بر بازیابی محتوا که جداگانه به آن پرداخته ایم، شامل موارد زیر می شود که به شما در کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل، کمک می کند. در 1999، اولین کنفرانس مرتبط با حوزۀ بازاریابی آنلاین برگزار شد. هنگامی که شما فقط به تعاریف تئوری سئو متکی باشید، قطعا در بخش اجرایی و عملی دچار مشکل خواهید شد.

تجزیه و تحلیل حضور رقبا در وب، چک کردن سرچ کنسول گوگل و ابزارهای مشابه، شناسایی فرصتهای لینک سازی خارجی و اجرای آن نیز از سایر وظایف یک متخصص سئو است. Google Search Console: کنسول جستجوی گوگل (GSC) مجموعهای از ابزارهای مفید است که مستقیم از سوی گوگل جهت کمک به مدیران سایت ارایه شده است. شرکت MSN هم با MSN Search به این حوزه وارد شد. در نهایت این موتور به موتور جستجوگر گوگل تبدیل شد. کلمات و عبارات کلیدی همان کلمات و یا عباراتی هستند که کاربران هنگامی که به دنبال پاسخ سؤالی می گردند و یا در جستجوی پیدا کردن محصول و یا خدمات خاصT در جستجوهای خود تایپ می کنند. اکثر جستجوهای آنلاین در حال حاضر بیشتر از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. حتی اگر در شرکت خود فرد سئو کار مجرب نداشته باشید، می توانید با یادگیری اصول اولیه همچنان تغییرات مثبتی را در وب سایت خود ایجاد کنید که باعث بهبود برای موتورهای جستجو شود.

با سئو و گسترش قابلیت مشاهده شدن خود توسط موتورهای جستجو، می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنید. گوگل به عنوان سردمدار موتورهای جستجو، هیچوقت به طور دقیق الگوریتمی را که برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند، ارائه نمی دهد. بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود. تمام آنچه شما به عنوان سئو انجام می دهید به این امید است که موتورهای جستجو شما را به عنوان نتایج برتر در صفحات جستجو قرار دهند. چرا که بخشی از فرآیند سئو به این که اصول سئو در تمام صفحات و بخش های وب سایت شما رعایت شده باشد، بر می گردد. همچنین موتورهای جستجو مطالب وب سایت ها را از لحاظ خوانایی و راحتی دسترسی بررسی می کنند و به سایت هایی که از این جهات کاربر پسند باشند در نتایج SERP رتبه بالاتری می دهند. سئو خارجی هم به اندازه سئو داخلی در بهینه سازی سایت شما مؤثر است. ۴- دستور crawl-delay: سرعت لود شدن صفحات یکی از معیارهای مهم در افزایش یا کاهش رضایت کاربران و در نتیجه معیار موثری در تعیین رتبه سایت است. لینک سازی یکی از فاکتور های مهم در سئو میباشد.

ابزارهای زیادی برای یافتن بهترین کلمات کلیدی سئو وجود دارد که برای جلوگیری از اتلاف وقت و انجام یک فرایند تخصصیتر، بهتر است که این کار را به افراد حرفهای بسپارید تا با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل و بررسی آنها، لیستی از مناسبترین کلمات کلیدی سئو را با توجه به موضوع سایت شما برگزینند. به طبع این کار روشهای خاص خود را دارد که به موجب آن، از رتبهی یک سایت تا میزان ترافیک آن، بهبود مییابند. در 1997، بعد از اینکه مقالۀ «A Webmaster’s Guide to Search Engines» موفق از آب در آمد، دانی سالیوان، نویسنده آن، وبسایت Search Engine Watch را راهاندازی کرد. سئو تلاش میکند تا محتوای خود را با سرچ کاربر در هر دستگاه و پلتفرمی تطبیق دهد. چقدر زمان لازم است تا به رتبه اول گوگل برسیم؟ با این نوع محتوا تصمیمگیری را برای مخاطب آسان میکنید و در زمان کوتاه اعتماد او را جلب خواهید کرد. بارها در این رابطه تذکر دادهایم. صفحات را براساس اهمیتی که دارند برای خزیدن ربات های گوگل اولویت بندی می کند و از دیگر مزایای سایت مپ این است که به راحتی با استفاده از برچسب می توانید مشخص کنید که مهم ترین مطالب کدام صفحات هستند.

در نتیجه، بروز شدن با روندهای اخیر سئو بسیار سایت seocentro مهم است. بیشتر آن چه در آموزشها و فضای وب درباره سئو وجود دارد بر طبق تجربه بدست آمده است. در اینصورت با جستجوی بیشتر آن کلمات کلیدی، شما هم شانس دیده شدن بیشتری پیدا می کنید. در حقیقت Crawl Budget تعداد URL هایی است که ربات گوگل آنها را ایندکس میکند. URL باید کوتاه و بهینه باشد و حاوی کلمه کلیدی اصلی بوده و بتواند موضوع محتوا را مشخص کند. همانطور که می دانید، هنگام راه اندازی یک سایت باید دامنه مورد نظر خود را مشخص کنید. پاسخ بله است. بازاریابی سئو به شرط اینکه به طور صحیح اجرا شود به شما کمک می کند که نتایج عالی کسب کنید. برای این منظور ربات های موتورهای جستجو در صفحات مختلف سایت ها می خزند و آن ها را پیمایش می کنند تا بتوانند درک کنند که هر صفحه در مورد چیست. به عبارت دیگر؛ مدیریت سئو وردپرس به موتورهای جستجو کمک میکند تا سادهتر بتوانند به درون وبسایت ها ورود کرده و به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشند.

برای گرفتن رتبۀ بالاتر در این دوره، بایست کلمات کلیدی بیشتری در محتوا و متای توضیحاتمان استفاده میکردیم. وبمسترها برای اینکه صفحاتشان در یاهو ایندکس بشود، بایست خودشان به شکل دستی این کار را در یاهو دایرکتوری انجام میدادند. بعداً DMOZ (مخفف the Open Directory Project) به محلی تبدیل شد که متخصصان سئو صفحات وبسایتشان را در آنجا ثبت میکردند. اگر Sitemap خود را به درستی ایجاد کرده اید و صفحات ریدایرکت شده، noindexed و کنونیکال را مسثتنی قرار داده اید، هیچ یک از صفحات ثبت شده نباید توسط robots.txt مسدود شود. 3)در فایل robots.txt شما میتوانید بسیاری از صفحات را برای ربات ها و موتور های جستجو مسدود کنید ولی با متاتگ robots امکان پذیر نیست. در واقع کاربران از سایت هایی که سرعت بیشتری داشته باشند، استقبال بیشتری میکنند. البته ، این محتوا باید به اندازه کافی خوب باشد که وب سایت های دیگر مایل به انتشار مطالب شما و قرار دادن لینک شما در مطالب شان باشند. در این خدمات سئو، محتوایی را برای کلمات کلیدی و موضوعات که قرار است رتبه بندی شوند از قبل آماده کرده و بهینه سازی می کنند. گواهینامه های معتبری که تاکنون تنها توسط مدیریت مجموعه سئومن در بحث سئو در اصفهان اخذ گردیده اند.

این بدان معنی است که هر یک از زیر عنوان ها یک جزیره محتوایی را تشکیل می دهند که با عنوان اصلی ارتباط معنایی دارند. این کار باعث می شود که موتورهای جستجو عکس ها را بهتر ایندکس کنند. به بیان دیگر می توان اینطور گفت که سئو شامل تغییراتی می شود، که در طراحی صفحات وب سایت و در محتوای سایت به گونه ای اعمال می شود که باعث می شود سایت شما برای موتورهای جستجو جذابیت بیشتری داشته باشد و بیشتر و بهتر دیده شود. توجه داشته باشید اگر در قسمت تگ a از rel استفاده نشده باشید این لینک به عنوان لینک فالو در نظر گرفته می شود. در سال های اخیر با توجه به اینکه کاربران فرصت چندانی برای گذراندن در سایت ندارند استفاده از محتواهای بصری تأثیرگذارتر و جذاب تر شده است. به زبان ساده ، سئو به معنای روند بهبود سایت شما است تا در هنگام جستجو برای محصولات یا خدمات مربوط به تجارت شما در Google ، Bing و سایر موتورهای جستجو ، سایت شما را در معرض دید کاربران قرار دهد. میتواند شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگها شامل h2 تا h6 دارای کلمات مترادف باشند. توجه داشته باشید هر آنچه تحت یک زیر عنوان می نویسید باید همخوانی کامل با آن زیر عنوان داشته باشد، و لزومی ندارد که حتماً شامل عنوان اصلی و کلمه کلیدی باشد.

بنابراین با توجه به اهمیت گوگل بات در سئو، سعی کنید توضیحات متا و عنوان های خود را بهینه کنید. اگر چه محتوا در بهینه سازی نقش کلیدی را ایفا می کند ولی نباید از توجه به طراحی صفحات سایت خود غافل شوید. در آخر این یاهو بود که این وبسایت را خریداری کرد. در واقع زمانی که فردی موضوعی را درباره ی سایت شما در گوگل جستجو کند، گوگل محتواهای بهینه شده ­ی شما را برای موتورهای جستجوگر در نتایج جستجو­ی بالاتر­ی نشان میدهد و بدین ترتیب افراد بیشتری به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد. در این تیم مجموعهای از متخصص ترین افراد تحت مدیریت مهندس احسان زمانی مشغول به فعالیت هستند.

البته فراموش نکنید که به هیچ وجه نباید کاربر را فریب دهید و هر سوالی که در عنوان مطرح شده، باید در متن به آن پاسخ داده شود. حالا ببینیم که این فاکتورهای مؤثر چه هستند؟ و اما برای داشتن یک فایل Robot.txt فوقالعاده باید چه کنیم؟ اما بطور کلی و در بیشتر پروژه ها شاهد آن هستیم که سایت های تازه تأسیس با دامنه های تازه خریداری می شوند و گوگل از اینگونه سایت ها هیچ شناختی ندارد پس بطور قطع نمی تواند در ابتدای کار به هر سایتی اعتماد بکند. فاکتورهای سئوی داخلی آن اعمالی هستند که در وب سایت شما انجام می شود. یعنی اگر تنظیمات شما درست نبود مانند این بود که یک سایت مشابه مانند سایت شما موجود است.

مجموعه سئومن تیمی کاملاً متخصص در زمینه اجرا و مشاوره سئو در اصفهان مشغول به فعالیت است. و آیا با آنچه مد نظرشان است مرتبط است یا خیر؟ گوگل و سایر موتورهای جستجو می خواهند بهترین خدمات را برای استفاده کنندگان خود فراهم آورند و به همین خاطر است که در نتایج صفحات جستجو مطالبی را در رتبه بالاتر قرار می دهند که هم کیفیت بالاتری دارند و هم با آنچه جستجوگر جستجو می کند کاملاً مرتبط باشد. قبلا اگر در مورد پیاز در گوگل جستجو میکردید، گوگل عکس چند پیاز را به شما نشان میداد، اما الان یک گراف دانش و مشخصات دقیق انواع پیاز را اضافه کرده است. تحقیق در مورد کلمات کلیدی نیاز به دانش و تخصص کافی در حوزه کاری مربوطه داشته تا بتوان متوجه شد که کار بر روی چه کلماتی میتواند به سئوی سایت کمک کند. شما می توانید با آشنایی مختصر با سئو، فرآیندی مؤثر را برای کسب و کار خود طراحی نمایید تا از موفقیت طولانی مدت آن بهره مند شوید. شما می توانید از زیر عنوان های H3 , H2 و H4 برای اینکه بهتر به موتورهای جستجو بفهمانید که درباره چه چیزی صحبت می کنید، استفاده نمایید.

این کار شامل محتوای سایت هم میشود. این بازنگری می تواند شامل اضافه کردن اطلاعات جدید و یا آمار به روز شده باشد. به جای اینکه از جاهای دیگر کپی کنید یا از نرمافزاری استفاده کنید که محتوا را به شکل جدید درآورد، ارزش دارد که روی ایجاد متون اصلی و معنیدار سرمایه گذاری کنید. شما از این دستور برای سایت های وردپرسی نیز استفاده کنید. افزونه های خوبی برای بهنیه سازی سایت وردپرسی معرفی شده که اگر سایت شما هم وردپرسی هست میتوانید از این افزونه ها برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید. 1. برای شروع تولید محتوا باید لحن محتوا و نیاز کاربر را مشخص کنید. دستورالعمل نقشه سایت مورد نیاز نیست، اما به شدت توصیه می شود. اما اگر مسیرها و دایرکتوریها را دیسآلو کنید این رباتها صرفا میتوانند صفحهی دایرکتوری را ببینند و امکان دیدن سایر صفحات و وبپیجها وجود ندارد. با اشاره کردن به URL نقشه وبسایت در فایل robots.txt به موتورهای جستجو اعلام کنید که نقشه سایت XML را از کجا میتوانند پیدا کنند. این تاکتیک خارج از سایت سئو برای ایجاد لینک را معمولاً به عنوان یکی از روشهای سئو کلاه سیاه در نظر میگیرند.

هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند ، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی و موجود به سمت کسب و کار شما بیشتر است. Ahrefs: یک سایت غیر رایگان که با استفاده از آن میتوانید بفهمید دیگر سایتها در چه آدرسهایی بکلینک ایجاد کردهاند. ناگفته نماند که تولید محتوا به زمان و همچنین منابع نیاز دارد ولی ارزشی که ایجاد می کند غیر قابل انکار است. در واقع در حال حاضر تمامی کسب و کارهای اینترنتی و حتی غیر اینترنتی در تلاش هستند که در نتایج گوگل برای خود جایگاهی رو کسب کنند، برای همین است که بر اهمیت سئوی سایت ها روز به روز افزوده می شود. فایل robots.txt در کجا بایستی قرار داشته باشد؟ با استفاده از این فایل می توان دستورات متفاوتی برای user agent های مختلف نوشت. این کد به معنای اجرای دستورات فقط برای ربات های گوگل می باشد. اگر فقط گوگل را به عنوان موتور جستجو می شناسید بهتر است مقاله موتورهای جستجوگر ایرانی را نیز بخوانید.