گزارشی از بازار لوازم یدکی: پر از جنس چینی و ایرانی

بازار؛ گروه خودرو: واردات خودرو این روزها به داغ ترین خبر صنعت تبدیل شده است، موضوعی که توجه را از محصولات دیگر کم و به این بخش معطوف کرده است. آنان از روی اجبار دارند این کار را انجام می دهند و اگر موارد و انتخاب دیگری بود، هرگز سراغ این خودروها نمی رفتند. فروش لوازم یدکی خودروهای چینی در کرج ، خودروهای چینی از امکانات رفاهی خوب در خودروهای خود به کار برده است امکاناتی عالی با کیفیت عالی و قیمت مناسب را دارا می باشند . وی خاطرنشان می کند: برای حل این مشکل باید وزارت صنعت کمیته ای ویژه تشکیل و این موضوع را بررسی کند؛ چرا که هر روز سهم خودروساز چینی در بازار افزایش پیدا میکند اما هیچ اقدامی برای رعایت حقوق مصرف کننده صورت نمیگیرد. چینی ها در سال های اخیر توانسته اند سهم خوبی از بازار خودروی ایران را به خود اختصاص دهند؛ دلیل عمده این اتفاق هم ارزان بودن محصولات چینی است.

شما هم اکنون می بینید که هزینه ورشکستگی این خودروسازی ها را باید مردم بدهند. کشور ما این توان را نداشت که این گونه سرمایه گذاری هایی انجام دهد. دولت هم باید در این راه کمک کند، ولی گویا دولت هم این کار را نمی کند و همه چیز را رها کرده است. یا با وجود اینکه بیمه بدنه اختیاری است چرا این بیمه نامه را خریداری کنیم؟ چرا فروشگاه تخصصی لوازم یدکی خودرو ؟ لوازم یدکی خودرو امروزه یکی از مهم ترین محصولاتی است که همه افراد صاحب وسیله نقلیه به آن نیاز داشته و فارغ از آن که چه وسایل نقلیه ای دارید، شما باید اقدام به خرید این وسایل کنید تا در نهایت بتوانید مشکلات خود را بر طرف کنید. محمد امیر زاده کمند؛ به گزارش تابناک اقتصادی؛ سیدرضا فاطمیامین وزیر صمت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از مسائل ساختاری در اقتصاد ایران، بحث نرخ ارز است اظهار داشت: با دست خودمان قیمت های داخلی را به نرخ ارز متصل کرده ایم.

لوازم یدکی خودرو

علی قاسمی با اشاره به اینکه مدیران خودرو در شهر اصفهان ۵ نمایندگی دارد که تاکنون هر خودروی چینی که مراجعه کرده، خدمات مربوط به آنها را انجام داده اند، می افزاید: خودروهای چینی ممکن است کیفیت کمتری نسبت به خودروهای کره ای داشته باشند، اما خدمات پس از فروش آن خوب است. حمیدرضا فولادگر اظهار می کند: ما برای خودروهای وارداتی رعایت استانداردهای لازم را قانون گذاری کردیم تا استانداردهای لازم در واردات خودرو و قطعات مربوط به آنها انجام شود و البته واردات توسط نمایندگی هایی صورت گیرد که ملزم به لوازم یدکی خودروهای چینی در تهران ارایه خدمات باشند. بیات معتقد است این مشکل در خودروهای تولید داخل هم دیده می شود، به عنوان مثال اگر سیستم گاز خودرویی مثل پراید مشکل پیدا کند، یک سوئیچ معمولی مربوط به تعمیر آن را ندارند که به مردم ارایه کنند! در مرز مهران هزاران دستگاه خودرو ایرانی وجود دارد و مقامات ایرانی، اجازه ورود آن به خاک عراق را نمی دهند و دلیل آن، تنها بی کیفیتی است.

یعنی به جای کالای صنعتی و خط تولید که به بهبود کیفیت و قدرتمندتر شدن صنعت کمک میکند، خودرو وارد شود بنابراین، نه تنها فضای رقابتی صورت نمیگیرد که بیتردید نوع نگران کنندهای از رانت خواری و انحصار ایجاد خواهد شد. وی می افزاید: در نوبت آخر ۶ روز خودرو در تعمیرگاه ماند و مسئول تعمیرگاه اعلام کرد که تکنیسینهای شرکت برای اصلاح این مورد به تعمیرگاه آمدهاند؛ با این وجود تنها ۴۸ ساعت پس از تحویل خودرو بازهم چراغ هشدار روشن شد و در نهایت مسئول تعمیرگاه توصیه کرد که به واحد مشتریان شکایت ببرم! وی. ام ۱۱۰ را از کارخانه تحویل گرفتم، چراغ هشدار ایربگ آن در آمپر روشن شد و با وجود اینکه طی یک سال گذشته ۳ بار برای تعمیر این مورد به تعمیرگاه مرکزی این خودروساز مراجعه کردهام هنوز این مشکل رفع نشده است». کالاها ظرف 7 روز پس از خرید بازگردانده می شوند و بخشی در سایت وجود دارد که کاربران می توانند سوالات فنی خود را بپرسند و به سرعت و از کارشناسان توربویدک پاسخ خود را دریافت کنند.

عدم ارایه مطلوب خدمات پس از فروش نسبت به قیمت خودروهای چینی، چالشی است که صدای مصرف کنندگان این خودروها را درآورده است. البته اگر منصفانه نگاه کنیم همه این محصولات هم بد نبودند، اما بخشی از این محصولات فقط قیمت ارزانی داشتند و متاسفانه در خدمات پس از فروش از خجالت مشتریان ایرانی درآمدند. متاسفانه اغلب رانندگان نمی دانند که در زمان خرید لوازم یدکی خودرو به چه نکاتی دقت نمایند. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: توزیع نامتوازن موجود به این مفهوم است که برآیند سرمایهگذاریها اثرگذار نیست. مدیرعامل شرکت خدمات پس ازفروش ایران خودرو، به امکانات اپلیکیشن ایساکو نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر خدمات متنوع و کاربردی موجود در این اپ، مشتریان محصولات ایران خودرو میتوانند با اسکن کد درج شده بر روی محصول از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنند.

لوازم یدکی خودروهای چینی

انتظارهای دو ماهه برای گرفتن یک قطعه! وی با اشاره به اینکه گاهی یک مشتری برای خرید قطعات خودروی چینی باید در نوبت های یک ماهه و دو ماهه منتظر بماند، اظهار می کند: خودروهای چینی، خودروهای یک بار مصرفی هستند که توسط دولت وارد کشور می شوند و در عین حال خدمات پس از فروش آنها زیر صفر است و حقوق مصرف کننده در این باره رعایت نمی شود. وی تصریح می کند: مدتی قبل هم که یکی از قطعات خودرو دچار مشکل شده بود، وقتی برای خرید قطعه به یکی از نمایندگی های فروش قطعات مراجعه کردم، گفتند که باید یکی دو ماهی منتظر بمانم تا قطعه مورد نظر آن هم با قیمتی بسیار بالا به دستم برسد. نماینده مدیران خودرو در اصفهان تصریح می کند: البته خدمات پس از فروش خودروهای لیفان در اصفهان کم است و مشتری ها دچار مشکل می شوند.

لوازم یدکی ماشین چینی

به گزارش ایسنا، متولی مدیرعامل اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور در تشریح رونمایی از این سامانه گفت: امروز پنجشنبه بیست و ششمین مجمع عمومی عادی سالیانه اتحادیه برگزار شد. البته باید یادآور شد که خریداران نیز باید در امر تهیه این لوازم و قطعات توجهات زیادی داشته باشند. آنان نیز همان نگرانی که اکنون مردم کشور ما برای خریداران داخلی دارند، آنها هم دارند و بنابراین خودرو از ما نمی خرند. وی افزود: از آن سو نیز در برخی دولتهای گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد که این نیز باعث شد خودروسازان نتوانند توقعات مردم را برآورده کنند. اگر به خوبی مزیتهای مربوط به خرید قطعات یدکی را از بهترین فروشگاه اینترنتی بدانید بدون شک، قادر خواهید داد که به جای خرید حضوری، خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو را انجام دهید.

وی خاطرنشان کرد: البته این همکاریها زمانبر بوده و حدود یک سال و نیم تا دو سال زمان میبرد تا محصولات جدید حاصل از همکاری خودروسازان داخلی و خارجی وارد بازار شود با این حال واردکنندگان خودرو با پیشبینی این موضوع، از هماکنون به دلیل از دست دادن بازار در آینده احساس خطر کرده و میخواهند با هدایت کمپینهای اینچنینی، سوار بر موج احساسات مردم شده و ذائقه مصرفکنندگان را به سمت خودروهای چینی و کرهای کشانده و بازار خود را حفظ کنند. ما بر این باوریم که باید از تولیدکننده حمایت شود و باید به تولید ملی کمک کرد، ولی اگر کسی خودش نخواهد این کار را انجام دهد و ارتقا یابد، دیگر نمی توان برای او کاری کرد. وی در پایان افزود: کار دیگری که باید در این باره انجام داد، این است که کیفیت خودروها افزایش پیدا کند و بعد از آن، قیمت را متناسب با آن از مردم گرفت، نه اینکه ما بدهی های خود را هم از مردم طلب کنیم و به قیمت روی ماشین بکشیم.

اما یکی از نمایندگی های مدیران خودرو در اصفهان با نظری متفاوت به ایمنا، می گوید: شبکه نمایندگی های مدیران خودرو در اصفهان بسیار گسترده شده و خدمات پس از فروش خودروهای چینی را به مشتریان ارایه می کنند. علی رضایی زاده ادامه داد: «اولین بار که برای سرویس دورهای ۵ هزار کیلومتر این موضوع را اعلام کردم، مأمور پذیرش گفت که این مسئله باید در تعمیرگاه مرکزی تعمیر شود و از من خواست تا هنگام سرویس دورهای بعدی این موضوع را اعلام کنم. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این کمپین خواستهها و توقعات مصرفکنندگان از خودروسازان داخلی بهحق و درست است بهگونهای که مصرفکنندگان توقع افزایش تنوع و کیفیت محصولات در سالهای گذشته را داشتند که البته خودروسازان به دلیل شرایط تحریم و نبودن امکان همکاری با خودروسازان جهانی نتوانستند نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند. شما میتوانید با مراجعه به سایت بیمهدات کام، بهترین بیمه شخص ثالث ماشین را با توجه به شرایط خود از بین شرکتهای بیمهای مختلف انتخاب و خریداری نمایید.